Skocz do zawartości
longboy

Wszystko o katalizatorze ....

Rekomendowane odpowiedzi

no i wycięte, jest dużo lepiej dużo ciszej ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takie pytanie : Passat B4 TDI 1Z jeżdżony spokojnie

- szukam od jakiegoś czasu źródła drgań w zakresie 1600-1800 obr/min - prawie bez skutku - ostatnio stwierdziłem że może jest zamulony i w akcie desperacji ostro go przegazowałem na postoju...

pod rurą wydechową została czarna plama sadzy no i autko pracuje inaczej - ciężko na 100% porównać ale te drgania są zdecydowanie inne - wtedy wyraźnie zaczynało buczeć przy opadaniu poniżej 1800 - teraz nie ma takiej wyraźniej granicy choć drgania całkiem nie zniknęły- silnik nie jest żwawszy czy coś, tylko inaczej chodzi.

I tu moje pytanie.. :

 

czy da się bez rozbierania jakoś ocenić czy kat nie jest zabity sadzą??

czy rozebranie układu coś daje?? czy widać np go na wylot tak jak w benzyniaku??

czy da się jakoś go wyczyścić / przedmuchać / przepalić w jakiś cywilizowany sposób??

czy ktoś ma podobne obserwacje?

 

dodam że tłumik nie wpada w wibracje jak to się dzieje ponoć w B5 poprostu u mnie silnik drży bardziej niż powinien i szukam źródła - nareszcie mam jakiś trop.

(przebieg 330 000 raczej bardzo prawdopodobny ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wywalenie kata w TDI jak najbardziej. Sam usuwałem go tydzień temu no i wrażenia :

- wcale nie jest głośniej, wręcz kulturalniej pracuje silniczek

- świst turbinki jest tak fajny, że aż się chce jechać

- poprawiła się reakcja na gaz, wyraźnie szybciej turbo się wkręca

- dosyć znaczna poprawa (jak na tak małą modyfikacje) jeżeli chodzi o osiągi, przyspieszenie na plus

 

W miejsce kata wspawana jest rura, a na niej osłona od katalizatora. Trochę miałem problemy z rurą (nie pasowało to do siebie, no ale na błędach się człowiek uczy), trochę podciąć trzeba było i teraz wszystko glanc.

 

p1010218j.jpg

 

p1010222u.jpg

 

p1010223no.jpg

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie - kto ma w 1.8 petrol katalizator uniwersalny?

Ja poległem dzisiaj na teście NCT (przeglad techniczny) na spalinach - za wysokie CO. Jestem ciekawy czy zamontowanie uniwersalnego katalizatora załatwi sprawe?

Dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a napize ktos jakiej srednicy sa rury w b5fl i b4? i jak gruba scianka jest bo tez zamierzam wywalic kata i ile tej rurki potrzeba bo w b5 ciezko mi teraz zmierzyc

 

srednice zewnetrzne mi wyszly

b5fl (jak w opisie) 55mm

b4 1,9 tdi 90KM 50mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ja bym wstawił lepiej dla środowiska i ciebie przy spotkaniu z panami policjantami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja zadam pewnie trochę głupie i naiwne pytanie. Całość wycinania i wspawywania odbywa się na aucie czy najpierw się demontuje część układu wydechowego na zasadzie odkręcania i wyjmowania? Pytam z czystej ciekawości, ale też żeby się nie zdziwić jak mi będzie chciał pół samochodu mechanik rozbierać, bo noszę się z zamiarem wycięcia katalizatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja zadam pewnie trochę głupie i naiwne pytanie. Całość wycinania i wspawywania odbywa się na aucie czy najpierw się demontuje część układu wydechowego na zasadzie odkręcania i wyjmowania? Pytam z czystej ciekawości, ale też żeby się nie zdziwić jak mi będzie chciał pół samochodu mechanik rozbierać, bo noszę się z zamiarem wycięcia katalizatora.

 

Na aucie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na aucie

albo pod autem :D

 

nie zawsze ta teoria się sprawdza :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wywalenie kata w TDI jak najbardziej. Sam usuwałem go tydzień temu no i wrażenia :

- wcale nie jest głośniej, wręcz kulturalniej pracuje silniczek

- świst turbinki jest tak fajny, że aż się chce jechać

- poprawiła się reakcja na gaz, wyraźnie szybciej turbo się wkręca

- dosyć znaczna poprawa (jak na tak małą modyfikacje) jeżeli chodzi o osiągi, przyspieszenie na plus

 

W miejsce kata wspawana jest rura, a na niej osłona od katalizatora. Trochę miałem problemy z rurą (nie pasowało to do siebie, no ale na błędach się człowiek uczy), trochę podciąć trzeba było i teraz wszystko glanc.

 

p1010218j.jpg

 

p1010222u.jpg

 

p1010223no.jpg

 

Pozdr.

 

 

Ciekaw jestem po co się tak męczyć z taką rzeżbą po co sobie tak utrudniać życie nie rozumiem.Przegląd przejdzie nawet z rurą ma w dowodzie kat nie, sprawdza skład spalin nie. Jakby tak szukać profesjonalności to zrobiłeś gorzej, mniejszy wylot spalin i mnóstwo zawirowań tak by ci powiedział gość od tuningu, daje się rure o tej samej śr. lub jedno na drugie 60mm.Jeden i drugi sposób daje ten sam efekt tylko ile czasu potrzeba na taką zabawe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem na kanale łopatologicznie popukać czy coś tam mi w katalizatorze lata, aby ostatecznie zdecydować się na jego wywalenie. Jakież było moje zdziwienie kiedy zobaczyłem, że w miejscu katalizatora jest wspawana rurka. Ale wywalona jest także plecionka, a nie sam katalizator i tu moje pytanie: Jaką rolę pełni ta plecionka? Czy powinienem się martwić jej brakiem? Z góry dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaką rolę pełni ta plecionka?

Rolę tłumika drgań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Byłem na kanale łopatologicznie popukać czy coś tam mi w katalizatorze lata, aby ostatecznie zdecydować się na jego wywalenie. Jakież było moje zdziwienie kiedy zobaczyłem, że w miejscu katalizatora jest wspawana rurka. Ale wywalona jest także plecionka, a nie sam katalizator i tu moje pytanie: Jaką rolę pełni ta plecionka? Czy powinienem się martwić jej brakiem? Z góry dzięki za odpowiedzi.

 

 

Złącze elastyczne koniecznie musi być wydech będzie się łamał, pękał od drgań. Prawie wszystkie auta mają złącza lub śruby ze spreżynami. Co za idiota ci to robił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to tak dla tych ,co nie wiedza ,zabrac od mechanika katalizator, mozna dostac za niego zwrot kasy, za wyjecie ,nawet w złomie jest drogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ma ktos moze schemat calego ukladu wydechowego w AVF 2002r 1.9 tdi?? najlepiej zeby bylo pokazane jak odkrecic kata itp. chce wspawac zamiast jego rure 55mmalbo 60mm(jesli nie bede zostawiac puszki) ale mam jeszcze dodatkowy problem poniewaz w rurze ktora idzie w dol od katalizatora, w strone koncowego tlumika sa jakies dwa elementy katalizatora ktore mi strasznie brzecza na niskich obrotach i chce wymontowac cala rure spod auta i ja oproznic. pewnie duzo pracy mnie czeka ale to juz jest nie do wytrzymania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo proszę, kompletny wydech AVF:

 

wydechavf.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki kolego. a mam jeszcze pytanko w rurze wydechowej mniej wiecej po srodku miedzy katalizatorem a koncem wydechu jest jakies mocowanie na dwie sruby chyba 18. czy w tym miejscu jest laczenie rur??chodzi mi o to czy jesli odkrece te dwie sruby co nie bedzie proste bo juz probowalem i nie szlo. i odkrece sruby przy kacie bede mogl wyjac ta cala czesc wydechu??czy trzeba grzebac az przy tlumiku koncowym gdzies?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydech składa się z trzech części:

1. Od trubo poprzez katalizator, dalej to łączenie z podkładką nr 3,

2. Tłumik środkowy,

3. Tłumik końcowy.

 

Układ jest zamocowany na trzech wieszakach, czyli jeden przy środkowym i dwa przy końcowym, przód trzyma się "na turbo".

Układ rozpinasz najprościej poprzez rozkręcenie dwóch obejm (nr 4 i np 5), polecam WD40 przed zabiegiem. Jeśli potrzebujesz wyjąć katalizator, to trzeba dodatkowo rozpiąć zaraz za katalizatorem (uszczelka nr 3), ale idzie tutaj cholernie trudno. Śruby lubią się zrywać. Objemki są na dwie 17-nastki. Po rozpięciu tych dwóch obejm, wydech jest luźny i możesz wtedy spokojnie nawet sam zdemontować wybraną jego część.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydech składa się z trzech części:

1. Od trubo poprzez katalizator, dalej to łączenie z podkładką nr 3,

2. Tłumik środkowy,

3. Tłumik końcowy.

 

Układ jest zamocowany na trzech wieszakach, czyli jeden przy środkowym i dwa przy końcowym, przód trzyma się "na turbo".

Układ rozpinasz najprościej poprzez rozkręcenie dwóch obejm (nr 4 i np 5), polecam WD40 przed zabiegiem. Jeśli potrzebujesz wyjąć katalizator, to trzeba dodatkowo rozpiąć zaraz za katalizatorem (uszczelka nr 3), ale idzie tutaj cholernie trudno. Śruby lubią się zrywać. Objemki są na dwie 17-nastki. Po rozpięciu tych dwóch obejm, wydech jest luźny i możesz wtedy spokojnie nawet sam zdemontować wybraną jego część.

 

 

Jak juz tak mądrze piszesz to wydech jest na czterech wieszakach. Wydech odkręcasz z trzech śrub u góry przy turbinie po zdjęciu filtra powietrza odcinasz wydech diaksem gdzieś na wysokości liczby 2 na rysunku i wyciągasz ruchem obrotowym całość do góry, wycinasz kata razem z tym ku......m łączeniem nr 3 wstawiasz rurke 60mm i wykorzystujesz jej kawałek na łączenie tego co wcześniej odciąłeś łatwiej spawać potrzeba ok 50cm. ps WD40 to se możesz w buty wsadzić jak nakrętka zapieczona pożądnie to tylko palnik pomaga.

Edytowane przez siwy2241

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WD40 to se możesz w buty wsadzić jak nakrętka zapieczona pożądnie to tylko palnik pomaga.

po co od razu w buty, do szafki odłożyć jeśli nie pomoże, co do planika - równie dobrze można odciąć małą szlifierką owe śruby :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności