Skocz do zawartości
longboy

Wszystko o katalizatorze ....

Rekomendowane odpowiedzi

Wie ktos jak się dobrać do tego katalizatora? Próbowalem wczoraj go wykręcić to nie dosyć, że jedna śruba przy turbienie ani drgnie to nie potrafie dobrac sie do tych którymi katalizator jest przykręcony do reszty wydechu. Od spodu jest jakas osłona termiczna, a z komory silnika nie mogę sięgnąć. Jest gdzies na forum jakas instrukcja wywalenia kata?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja właśnie jestem po opróżnieniu katalizatora w swoim pasku i oprócz tego że mam dwie sondy iwywala mi błąd 16555 to wszystko ok. Ma ktoś jakiś pomysł jak oszukać drugą sonde tą za katem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gazownicy z tego co wiem to oszukują sondę emulatorami (ci lepsi), partacze przekaźnikiem.

 

Przykład:

http://www.allegro.pl/item693325795_promocja_emulator_sondy_lambda_0_1v.html

Trochę info:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic65257.html

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic591402.html

 

Reszta na google. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie dzis bylem u goscia co zajmuje sie tylko tlumikami i polecil mi ze mi wspawa jakąs atrape katalizatora i nie jest to strumienica i powiedzial ze bedzie wszytko git co o tym sadzicie???? ma ktos cos takiego??? nie moge przezyc tego dziwieku jakbym jechal polonezem masakra :(

 

---------- Post added at 22:13 ---------- Previous post was at 13:32 ----------

 

nikt nie pomoze mi co mam zrobic a jutro sie z nim umuwilem a nie chce wyrzucac haisu w bloto :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak bylem zalozyl mi cos podobnego do katalizatora zaplacilem 120zł i jest lux :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swojej strony zdecydowanie ODRADZAM wycinanie katalizatora w silniku benzynowym (mówię konkretnie o swoim przypadku) nie wiem jak jest z turbiną, a o dieslu piszą inni :)

Benzyna 1.8 20V 125 KM - silnik jest bardzo zdrowy, jestem pierwszym właścicielem, przebieg 130 tysięcy.

 

Po 120 tysiącach padł katalizator.

Został opróżniony i zaspawany, później dodatkowo naprawdę solidnie przedmuchany na kanale.

 

I tak - różnica jeśli chodzi o moc:

ZEROWA

DŹWIĘK:

Tragedia! Na zimnym silniku samochód jest naprawdę głośny, ale ok - to jeszcze może się komuś podobać i nie brzmi usterkowo.

Najgorzej jest przy dodawania gazu (szczególnie do 3000 obrotów)

metaliczny pobrzęk jest okropny (mimo wszystko jest ciszej niż przed opróżnieniem puszki katalizatora)

i słyszalny również we wnętrzu, trochę mi czasami wstyd przy pasażerach bo auto brzmi trochę jak Polonez :/

ZAPACH:

Chyba nie muszę mówić jak śmierdzi benzyną przy zapalaniu? Albo przy cofaniu.

A jak jesteśmy w zamkniętym pomieszczeniu to hoho!

Dodatkowo dochodzi kwestia, że ja w dowodzie mam wpisane PASSAT 1.8 KAT - czyli będzie problem na przeglądzie bo tylko głupi się nie domyśli że auto ma padnięty katalizator.

 

I mam teraz taki problem:

oryginał jest strasznie drogi - odpada

używany - nie kupię, zerowa gwarancja i może być zapchany

pytanie:

kupować uniwersalny?

Rozważałem wspawanie rurki ale wydaje mi się, że ona tylko odrobinę zniweluje ten dźwięk ale okropne brzęczenie pozostanie.

Będę bardzo wdzięczny za opinie i porady (konkretnie apropo benzyny - nie diesla)

:)

 

Dodam jeszcze, że przynajmniej nie ma problemów z samym silnikiem (mam jedną sondę lambda więc nie wariuje nic.

 

PS2 - dla niektórych może i ten dźwięk jest jeszcze do zniesienia (chociaż serio ani to rasowe ani basowe) ale ja lubię cisze i tak jak fabryka dała, uznaję że od "hałasowania" są sportowe samochody, do których Passat na pewno nie należy :)

Edytowane przez Matee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przy benzynie kupilbym uniwersalny. Nowy i z gwarancja jesli cos bedzie sie dzialo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi w B4 1.8 tez padl katalizor :D Jakis rok temu wstawilem sobie strumiennice i oto co zauwazylem:

-inny zapach spalin (bardziej smierdzi)

-jezeli o dzwiek chodzi to autko wydaje bardziej basowe brzmienie a przy dodaniu gazu z koncowki wydobywa sie taki jakby swist-szum co akurat mi sie podoba :)

-moc?? Na tak slabym silniku nie zauwazylem zeby mi dodalo 50KM :D

-moze byc problem z przegladem

 

Tak poza tym wszystko jest w porzadku :) Nic mi nie brzeczy, nic nie grzechocze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanie:

kupować uniwersalny?

Rozważałem wspawanie rurki ale wydaje mi się, że ona tylko odrobinę zniweluje ten dźwięk ale okropne brzęczenie pozostanie.

Będę bardzo wdzięczny za opinie i porady (konkretnie apropo benzyny - nie diesla)

 

 

Niestety czeka cię kupno nowego okrągły najlepiej firmy awg nie polecam bosala.Ważna jest wydajność musi być do 2.0 poj. chyba 55 śr. Ten dzwięk to spaliny obijające się w wydechu trzeba je spowolnić tylko kat je spowolni, żadna rura strumiennica tłumik przelotowy tego nie zrobi przerabiałem to siedze w tym już 5 lat. B5 w benzynie z turbo czy bez audi a4 omegi to są najbardziej brzęczące auta po wycięciu kata. Są auta że wogóle nie brzęczą po wycięciu np b4 albo tak cicho że wstawiasz przelotówke i jest ok. Zależy od konstrukcji wydechu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Siwy za dobrą radę :)

Rozumiem, że mówimy tutaj o uniwersalnym awg dla pojemności do dwóch litrów?

Czy jestem w błędzie?

A co do wspawania rurki to właśnie tak jak napisałem, wydaje mi się, że to nic nie zmieni, może odrobinkę ciszej będzie ale nadal to pozostanie uciążliwe.

 

siedze w tym już 5 lat

 

a Ty się zajmujesz takimi rzeczami? Bo jeśli tak to może do Ciebie bym uderzył bo jesteśmy z jednego miasta :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a Ty się zajmujesz takimi rzeczami? Bo jeśli tak to może do Ciebie bym uderzył bo jesteśmy z jednego miasta

 

Prowadze warsztat ukł. wydech. to scheda po poprzedniku jestem głównie mechanikiem ale przez 5 lat troche się narobiłem wydechów Tel. 502474328 damy rade.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odezwę się w najbliższym czasie zatem i porozmawiamy konkretniej :)

Jeszcze raz dzięki za pomoc i do usłyszenia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś demontował obydwa katalizatory w passacie b5 2.8 v6? zastanawiam sie nad wspawaniem rur zamiast katalizatorów bo jeden z nich strasznie hałasuje. CO z głośnością silnika i z sondą lambda? czy przekonał się ktoś na własnym aucie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NIE WYCINAJ!!!! będzie głośno.Masz zapewne po jednej sondzie przed katami bo jest napisane 1999r więc nic się nie będzie działo. Co oznacza że hałasuje jak lata w środku monolit wytnij kata wstaw jedną rurka zobaczysz jaki wydaje dziwny dzwięk jak ci nie będzie przeszkadzał to wytnij drugi jak nie muszisz kupić kata są uniwersalne firmy awg u ciebie jest chyba okrągły śr.55 wydajność do poj. 1,5 ok 300zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siwy, a co powiesz na temat wycięcia kata w B4 2.8 VR6? jest tam jedna lambda przed katem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W b4 można wycinać, nie ma brzęczenia. Miałem vr-a tylko sportowy wydech juz taki był i było ok. CO DO SONDY JUŻ PISAŁEM JAK SĄ DWIE PRZED I ZA MOŻE BYĆ PROBLEM LECZ NIE WE WSZYSKICH AUTACH JAK JEST JEDNA NIC SIĘ NIE DZIEJE. POWIEM TAK DO WSZYSTKICH JAK NIC SIĘ NIE DZIEJE Z KATEM W BENZYNIE CZYLI SIĘ NIE WYKRUSZYŁ ITP K......A NIE WYCINAĆ NIC WAM TO NIE DA JEŚLI CHODZI O MOC TYLKO MOGĄ BYĆ PROBLEMY NP. Z BRZĘCZENIEM TYMBARDZIEJ W WOLNOSSĄCYM SILNIKU W KLEKOCIE CO INNEGO WRAZ Z PRZEBIEGIEM ZAPYCHA SIĘ SADZĄ I MULI BRZĘCZENIE NIE WYSTĘPUJE SOND NIE MA ŚMIAŁO WYCINAĆ. Nie rozmawiamy o najnowszych klekotach oczywiście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedno pytanie :) tym razem w imieniu kolegi...

 

Pug 306 2,0hdi 90KM 200r - można wywalić kata bez problemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można bez stresu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teraz chodzi jak prawdziwa rasówka takie charakterystyczne charczenie przy dodaniu gazu na wolnych obrotach nic nie slychać. Czy jak wstawie rury zamiast katalizatorów będzie dużo głośniej już na wolnych obrotach czy tylko po dodaniu gazu i w środku nie bedzie to tak odczuwalne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wytnij się przekonasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności