dezerter_sdz Zgłoś #161 Napisano 26 Lipca 2009 Wie ktos jak się dobrać do tego katalizatora? Próbowalem wczoraj go wykręcić to nie dosyć, że jedna śruba przy turbienie ani drgnie to nie potrafie dobrac sie do tych którymi katalizator jest przykręcony do reszty wydechu. Od spodu jest jakas osłona termiczna, a z komory silnika nie mogę sięgnąć. Jest gdzies na forum jakas instrukcja wywalenia kata? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marius Zgłoś #162 Napisano 27 Lipca 2009 Panowie ja właśnie jestem po opróżnieniu katalizatora w swoim pasku i oprócz tego że mam dwie sondy iwywala mi błąd 16555 to wszystko ok. Ma ktoś jakiś pomysł jak oszukać drugą sonde tą za katem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #163 Napisano 27 Lipca 2009 Gazownicy z tego co wiem to oszukują sondę emulatorami (ci lepsi), partacze przekaźnikiem. Przykład: http://www.allegro.pl/item693325795_promocja_emulator_sondy_lambda_0_1v.html Trochę info: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic65257.html http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic591402.html Reszta na google. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaudek Zgłoś #164 Napisano 31 Lipca 2009 panowie dzis bylem u goscia co zajmuje sie tylko tlumikami i polecil mi ze mi wspawa jakąs atrape katalizatora i nie jest to strumienica i powiedzial ze bedzie wszytko git co o tym sadzicie???? ma ktos cos takiego??? nie moge przezyc tego dziwieku jakbym jechal polonezem masakra ---------- Post added at 22:13 ---------- Previous post was at 13:32 ---------- nikt nie pomoze mi co mam zrobic a jutro sie z nim umuwilem a nie chce wyrzucac haisu w bloto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaudek Zgłoś #165 Napisano 1 Sierpnia 2009 a wiec tak bylem zalozyl mi cos podobnego do katalizatora zaplacilem 120zł i jest lux Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matee Zgłoś #166 Napisano 1 Września 2009 (edytowane) Ja ze swojej strony zdecydowanie ODRADZAM wycinanie katalizatora w silniku benzynowym (mówię konkretnie o swoim przypadku) nie wiem jak jest z turbiną, a o dieslu piszą inni Benzyna 1.8 20V 125 KM - silnik jest bardzo zdrowy, jestem pierwszym właścicielem, przebieg 130 tysięcy. Po 120 tysiącach padł katalizator. Został opróżniony i zaspawany, później dodatkowo naprawdę solidnie przedmuchany na kanale. I tak - różnica jeśli chodzi o moc: ZEROWA DŹWIĘK: Tragedia! Na zimnym silniku samochód jest naprawdę głośny, ale ok - to jeszcze może się komuś podobać i nie brzmi usterkowo. Najgorzej jest przy dodawania gazu (szczególnie do 3000 obrotów) metaliczny pobrzęk jest okropny (mimo wszystko jest ciszej niż przed opróżnieniem puszki katalizatora) i słyszalny również we wnętrzu, trochę mi czasami wstyd przy pasażerach bo auto brzmi trochę jak Polonez ZAPACH: Chyba nie muszę mówić jak śmierdzi benzyną przy zapalaniu? Albo przy cofaniu. A jak jesteśmy w zamkniętym pomieszczeniu to hoho! Dodatkowo dochodzi kwestia, że ja w dowodzie mam wpisane PASSAT 1.8 KAT - czyli będzie problem na przeglądzie bo tylko głupi się nie domyśli że auto ma padnięty katalizator. I mam teraz taki problem: oryginał jest strasznie drogi - odpada używany - nie kupię, zerowa gwarancja i może być zapchany pytanie: kupować uniwersalny? Rozważałem wspawanie rurki ale wydaje mi się, że ona tylko odrobinę zniweluje ten dźwięk ale okropne brzęczenie pozostanie. Będę bardzo wdzięczny za opinie i porady (konkretnie apropo benzyny - nie diesla) Dodam jeszcze, że przynajmniej nie ma problemów z samym silnikiem (mam jedną sondę lambda więc nie wariuje nic. PS2 - dla niektórych może i ten dźwięk jest jeszcze do zniesienia (chociaż serio ani to rasowe ani basowe) ale ja lubię cisze i tak jak fabryka dała, uznaję że od "hałasowania" są sportowe samochody, do których Passat na pewno nie należy Edytowane 1 Września 2009 przez Matee Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #167 Napisano 1 Września 2009 Ja przy benzynie kupilbym uniwersalny. Nowy i z gwarancja jesli cos bedzie sie dzialo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wela156 Zgłoś #168 Napisano 1 Września 2009 Mi w B4 1.8 tez padl katalizor Jakis rok temu wstawilem sobie strumiennice i oto co zauwazylem: -inny zapach spalin (bardziej smierdzi) -jezeli o dzwiek chodzi to autko wydaje bardziej basowe brzmienie a przy dodaniu gazu z koncowki wydobywa sie taki jakby swist-szum co akurat mi sie podoba -moc?? Na tak slabym silniku nie zauwazylem zeby mi dodalo 50KM -moze byc problem z przegladem Tak poza tym wszystko jest w porzadku Nic mi nie brzeczy, nic nie grzechocze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwy2241 Zgłoś #169 Napisano 2 Września 2009 pytanie: kupować uniwersalny? Rozważałem wspawanie rurki ale wydaje mi się, że ona tylko odrobinę zniweluje ten dźwięk ale okropne brzęczenie pozostanie. Będę bardzo wdzięczny za opinie i porady (konkretnie apropo benzyny - nie diesla) Niestety czeka cię kupno nowego okrągły najlepiej firmy awg nie polecam bosala.Ważna jest wydajność musi być do 2.0 poj. chyba 55 śr. Ten dzwięk to spaliny obijające się w wydechu trzeba je spowolnić tylko kat je spowolni, żadna rura strumiennica tłumik przelotowy tego nie zrobi przerabiałem to siedze w tym już 5 lat. B5 w benzynie z turbo czy bez audi a4 omegi to są najbardziej brzęczące auta po wycięciu kata. Są auta że wogóle nie brzęczą po wycięciu np b4 albo tak cicho że wstawiasz przelotówke i jest ok. Zależy od konstrukcji wydechu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matee Zgłoś #170 Napisano 2 Września 2009 Wielkie dzięki Siwy za dobrą radę Rozumiem, że mówimy tutaj o uniwersalnym awg dla pojemności do dwóch litrów? Czy jestem w błędzie? A co do wspawania rurki to właśnie tak jak napisałem, wydaje mi się, że to nic nie zmieni, może odrobinkę ciszej będzie ale nadal to pozostanie uciążliwe. siedze w tym już 5 lat a Ty się zajmujesz takimi rzeczami? Bo jeśli tak to może do Ciebie bym uderzył bo jesteśmy z jednego miasta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwy2241 Zgłoś #171 Napisano 2 Września 2009 a Ty się zajmujesz takimi rzeczami? Bo jeśli tak to może do Ciebie bym uderzył bo jesteśmy z jednego miasta Prowadze warsztat ukł. wydech. to scheda po poprzedniku jestem głównie mechanikiem ale przez 5 lat troche się narobiłem wydechów Tel. 502474328 damy rade. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matee Zgłoś #172 Napisano 2 Września 2009 Odezwę się w najbliższym czasie zatem i porozmawiamy konkretniej Jeszcze raz dzięki za pomoc i do usłyszenia! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek1989 Zgłoś #173 Napisano 4 Września 2009 czy ktoś demontował obydwa katalizatory w passacie b5 2.8 v6? zastanawiam sie nad wspawaniem rur zamiast katalizatorów bo jeden z nich strasznie hałasuje. CO z głośnością silnika i z sondą lambda? czy przekonał się ktoś na własnym aucie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwy2241 Zgłoś #174 Napisano 5 Września 2009 NIE WYCINAJ!!!! będzie głośno.Masz zapewne po jednej sondzie przed katami bo jest napisane 1999r więc nic się nie będzie działo. Co oznacza że hałasuje jak lata w środku monolit wytnij kata wstaw jedną rurka zobaczysz jaki wydaje dziwny dzwięk jak ci nie będzie przeszkadzał to wytnij drugi jak nie muszisz kupić kata są uniwersalne firmy awg u ciebie jest chyba okrągły śr.55 wydajność do poj. 1,5 ok 300zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #175 Napisano 5 Września 2009 siwy, a co powiesz na temat wycięcia kata w B4 2.8 VR6? jest tam jedna lambda przed katem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwy2241 Zgłoś #176 Napisano 5 Września 2009 W b4 można wycinać, nie ma brzęczenia. Miałem vr-a tylko sportowy wydech juz taki był i było ok. CO DO SONDY JUŻ PISAŁEM JAK SĄ DWIE PRZED I ZA MOŻE BYĆ PROBLEM LECZ NIE WE WSZYSKICH AUTACH JAK JEST JEDNA NIC SIĘ NIE DZIEJE. POWIEM TAK DO WSZYSTKICH JAK NIC SIĘ NIE DZIEJE Z KATEM W BENZYNIE CZYLI SIĘ NIE WYKRUSZYŁ ITP K......A NIE WYCINAĆ NIC WAM TO NIE DA JEŚLI CHODZI O MOC TYLKO MOGĄ BYĆ PROBLEMY NP. Z BRZĘCZENIEM TYMBARDZIEJ W WOLNOSSĄCYM SILNIKU W KLEKOCIE CO INNEGO WRAZ Z PRZEBIEGIEM ZAPYCHA SIĘ SADZĄ I MULI BRZĘCZENIE NIE WYSTĘPUJE SOND NIE MA ŚMIAŁO WYCINAĆ. Nie rozmawiamy o najnowszych klekotach oczywiście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #177 Napisano 5 Września 2009 i jeszcze jedno pytanie tym razem w imieniu kolegi... Pug 306 2,0hdi 90KM 200r - można wywalić kata bez problemu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwy2241 Zgłoś #178 Napisano 5 Września 2009 Można bez stresu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek1989 Zgłoś #179 Napisano 6 Września 2009 teraz chodzi jak prawdziwa rasówka takie charakterystyczne charczenie przy dodaniu gazu na wolnych obrotach nic nie slychać. Czy jak wstawie rury zamiast katalizatorów będzie dużo głośniej już na wolnych obrotach czy tylko po dodaniu gazu i w środku nie bedzie to tak odczuwalne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwy2241 Zgłoś #180 Napisano 6 Września 2009 Wytnij się przekonasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach