Skocz do zawartości
longboy

Wszystko o katalizatorze ....

Rekomendowane odpowiedzi

Czy to jest katalizator i czy ktoś go wycinał? Co daje wycięcia kata? czy można go wyciąć? czy przez niego może auto zmulać? Jak z przeglądami po wycięciu?

Mam 180 tys. (podobno prawdziwe) sprawdzałem, przy 50 tyś był wymieniany bo stukał.

Poradźcie, wyciąć czy zostawić. Jak wyciąć to co zastosować jako zamiennik?

 

9e8b5eb7df873f1dmed.jpg

Edytowane przez Kuczi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to jest katalizator

Tak.

czy ktoś go wycinał?

Tak.

czy przez niego może auto zmulać?

Tak.

Jak z przeglądami po wycięciu?

W dieslach bez problemu.

wyciąć czy zostawić

Jeżeli brzęczy i zamula to wyciąć.

Jak wyciąć to co zastosować jako zamiennik?

Wykruszyć po prostu zawartość tej puszki i zamontować ją ponownie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a gdyby go odciąć i wstawić rure?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja wywaliłem kata, co prawda w b4 ale też AFN, oproznilem śrdoek i wstawiłem z powrotem:)) i autko śmiga, przegląd ostatnio przeszedl, nic sie nie dzieje:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weso a odczułeś jakąś zmiane w jeździe po wywaleniu monolitu kata?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się pierwwszy raz przejechałem to miałem wrażenie, że jakiś zrywniejszy, ale teraz to nie widze różnicy:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tutus

Wytnij sobie kat a na badaniu diagnosta odprawi cię z negatem. Najtańszy kat kosztuje 200 zł więc nie wiem czy "gra warta swieczki"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wytnij sobie kat a na badaniu diagnosta odprawi cię z negatem.

 

bydzuraaaaa......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tutus

hmm, podaj mi podstawe prawna dla której ten samochodzik nie musi mieć kata?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tutus

 

Nie wiem gdzie Ty masz katalizator za 200 PLN mnie oryginał do B3 kosztowałby ponad 400 :kwasny: Więc... być może czym nowsze auto tym taniej :P

Jak dla mnie zamienniki katalizatora to bzdura miałem => a ponieważ jeżdżę na LPG to długo nie pojeździłem :[ więc wyciąłem w cholerę :hyhy:

 

Pozdrawiam :kosci:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hmm, podaj mi podstawe prawna dla której ten samochodzik nie musi mieć kata?

 

musiec a miec spaliny w normie to 2 rozne sprawy kolego. w benzynie brak kata oznacza masakre na tlenkach siarki i wegla. w zdrowym dieslu spaliny beda ok, bo kat ma inne zadanie. nie mowie o fapach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tutus

Pytanie było: " co z przeglądami". Więc pisze jak to u nas wygląda. Przerabiałem to na własnej skórze wiec coś na ten temat wiem. Co do kat za 200 zl to jest to kat UNIWERSALNY. czyli puszka z kawałkani rury które obcinasz i przpasowujesz dł do ukł. Oczywiście psiada atest i homologacje więc jest dopuszczony do ruchu. Zakładałem to w AR 156 i bez problemu smiga a na przeglądzie się nie czepiają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam znajomych co maja diselki w różnym wieku i każdy bez kata spełnia normy przy badaniu technicznym... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli puszka z kawałkani rury które obcinasz i przpasowujesz dł do ukł. Oczywiście psiada atest i homologacje więc jest dopuszczony do ruchu.

 

może chodzi Ci o strumienice. Kat a strumienica to 2 różne rzeczy.

Poza tym diesel a benzyna to 2 różne sprawy. Poczekam jeszcze i chyba wywale kata. Z tego co się dowiedzialem to w benzynie kat spełnia swoją role do 150 tys km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poczekam jeszcze i chyba wywale kata.

A dlaczego w ogóle pytasz? Masz z katem jakieś problemy? Bo jak nie, to zostaw. A jeżeli chodzi Ci głównie o rzekomy przyrost mocy, to tym bardziej nie ruszaj. Tnij lub wymieniaj tylko wtedy jak brzęczy i zamula (j.w. napisałem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

coś brzęczy na niskich obrotach, wchodzi w rezonans odczuwalny na siedzeniach pasażera z tyłu. Oglądałem auto od spodu i nie widziałem nic obluzowanego w tłumiku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jA MAM BENZYNĘ 1.6 adp WYCIĄGNĄŁEM KATA WSPAWAŁEM RURKĘ TAKIEJ SAMEJ ŚREDNICY JAK RURY WYLOTOWE I CHYBA JEST DUPA BO--POJECHAŁEM z problemami skrzyni że wyje a oni że to katalizator tzn. jego brak takie zawirowania i tak właśnie słychać ! Sam nie wiem! Co do mocy troszkę mocniejszy ale nie będziesz później odczuwał! POZDr/.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj kat. zostal wywalony po 200tys km jak zobaczylem GO i facio od wydechow to oboje stwierdzilismy ze on juz nie ma prawa dzialac i zapadla decyzja o wywaleniu. W jego miejsce wsapwana zostala rura zeby puszka po kat. nie dudnila.

1 odpalenie i silnik jak ZYWY !! najpier sie zebral w sobie a potem jak nagle cos "buchnelo" :hyhy: z rur wydechowych...jeden wielki oblok sadzy i :hyhy: silnik sie lepiej od razu..ODCZUWALNIE wkreca na obroty :hurra:

 

POLECAM :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po jakim przebiegu katalizator w dieselku przestaje spełniać swoje właściwości?

A tak na marginesie: jeszcze nigdy na przeglądzie w stacji kon. poj. nie sprawdzano mi spalin emisji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po jakim przebiegu katalizator w dieselku przestaje spełniać swoje właściwości?

A tak na marginesie: jeszcze nigdy na przeglądzie w stacji kon. poj. nie sprawdzano mi spalin emisji.

 

zywotnosc kata to 80-120kkm i po tym przebiegu nalezaloby go wymienic [co nie znaczy, ze przestaje dzialac zupelnie]. w dieslu kat ma glownie zadanie ograniczenie dymienia, ale oczywiscie wylapuje takze tlenki ze spalin. w benzynie glownie tlenki, bo tam nie ma co dymic.

 

nie sprawdzano ci, bo masz calkiem mlode auto, takze nie ma sensu. mi tez nie sprawdzaja, a wydech rura na jednym tlumiku :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności