Jump to content

adams

Moderator
  • Content Count

    5,170
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About adams

  • Birthday 11/01/1987

Informacje osobiste

  • Imię
    Arek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Wrocłavw/Tarnobongo

Samochód

  • Generacja
    B4
  • Silnik
    B4 2.8 VR6 174KM (AAA)
  • Rok produkcji
    1994
  • Link do tematu o samochodzie
    26612

Recent Profile Visitors

6,275 profile views
  1. Nie wyjmuj silniczka, nie ma takiej potrzeby!. Żeby wymienić potencjometr w V159 trzeba wyjąć schowek, wymontować maskownicę która jest za schowkiem (na dwa plastikowe wkręty), wyjąć rurkę od chłodzenia schowka, odkręcić jedną śrubkę i wyjąć rurę kierującą powietrze na nogi. Możliwe że będzie tam jeszcze jeden sterownik który trzyma się na dwóch plastikowych śrubach. Po wyjęciu tego wszystkiego widać silniczek V159. Podważasz od dołu obudowę płaskim śrubokrętem tak by rozpołowić silniczek. Wyjmujesz niebieską wtyczkę (dociskasz klips na wtyczce i ją podważasz). następnie wymieniasz potencjometr. Składasz i gotowe.
  2. Za schowkiem masz dwa silniczki które regulują klapami nawiewu. Jedna klapka dozuje powietrze z zewnątrz, a druga jest od obiegu zamkniętego. Oba siłowniki muszą współpracować. Często się zdarza że silniczki nie dogadują się. Efekt jest taki że w tym samym czasie obie klapki są zamknięte. Dmuchawa działa a nawiewu z kratek brak. Lekarstwem na to jest wymiana uszkodzonego potenjometra w silniczku. Na koniec kalibracja klapek i ma wszystko grać!
  3. Trochę się już tych potencjometrów na wymieniałem... Więc coś napiszę. Wszystkie potencjometry jakie występują w silniczkach można wymienić bez wyciągania owych silniczków. Deski też nie trzeba demontować Ostatnio wymiana potencjomwtrów w silniczkach V158, V159 i V71 łącznie z diagnozą, kasowaniem błędów i kalibracja zajęła mi godzinkę.
  4. Dzisiaj odkryłem że AH automatycznie wyłącza się razem z wyłączeniem kontroli trakcji. Trochę to smutne
  5. Naprawione Zapinka pasa jest na zatrzaskach które podczas rozpoławiania plastiku pękają. Ale bez problemu można to skleić. Problem wynika ze złego styku blaszki do płytki przewodzącej. Trzeba rozebrać zapinkę, zdjąć biały plastikowy dekielek (na zatrzaskach), usunąć zalegający brud. Dla pewności całość potraktować kontakt sprayem i najważniejsze, odgiąć blaszkę we wskazanym kierunku. U mnie to zadziałało. Teraz przez kilka dni będę "jeździł i obserwował"
  6. Zapinka pasa bezpieczeństwa od strony kierowcy jest zgrzewana/na zatrzask/skręcana? Da się to bezinwazyjnie rozebrać?
  7. chyba znalazłem przyczynę... Miałem wyłączona informację o niezapiętych pasach Włączyłem ją, i zauważyłem że czasami podczas jazdy się na chwile zapala kontrola. Nie łączy coś w zapince pasa kierowcy. W chwili gdy pokazuje mi sie kontrolka od niezapiętych pasów na liczniku, system AH przestaje działać Plastik od zapinki pasów jest na zatrzaskach czy sa tam jakieś śruby? Muszę to rozebrać...
  8. W przypadku gdy system AH zaciąga ręczny kontrolka w tym samym momencie gaśnie. Mam wrażenie że jeszcze parę miesięcy temu AH działał w moim aucie sprawniej. Jutro zerknę na temperaturę. Wiesz może które bloki?
  9. Odpalam auto, wyjeżdżam z garażu, uruchamiam manualnie system Auto Hold i jadę. Jeden podjazd pod światła - działa. Kolejne światła, działa... ale po paru sekundach wyłącza się i zaciąga ręczny. Całość od uruchomienia silnika nie trwała dłużej jak 3 minuty. Ponownie manualnie włączam system lecz on dezaktywuje się po paru sekundach i zaciąga ręczny. Ok odpuszczam na 2 minuty. Po tym czasie na postoju chce kolejny raz uruchomić AH, lecz bez skutku. Kontrolka w przycisku zapala się na parę sekund i zaciąga ręczny (po ruszeniu z ręcznego system już sam się nie uruchomi) Płyn nowy, hamulce ok. Błędów brak
  10. Hej! Jaki powinien być czas od zatrzymania pojazdu z uruchomionym Auto Hold do czasu automatycznego wyłączenia systemu i zaciągnięcia ręcznego? Mam wrażenia że u mnie to trwa zbyt krótko. Błędów w hamulcach/dsg itp brak, płyn hamulcowy nowy.
  11. to jak już coś konkretnego ustalicie to dajcie znać
  12. rozwiń wypowiedź proszę
  13. jeśli 150km to doc ciebie daleko to szukaj mechanika w swojej okolicy...
  14. Silniczków od sterownia klapami masz chyba 6, jeśli choć jeden jest uszkodzony to słychać stukanie. Na początek musi być dobra diagnoza. Bez podłączanie kompem z VCDS bym nawet nie zaczynał. Możliwe że to wina klapek które są za schowkiem. Daleko masz do Wrocławia, mogę ci pomóc w diagnozie i naprawie...
  15. Laser kupowałem u tego gościa https://www.olx.pl/oferta/laser-nawigacja-rns510-CID5-IDyOW2h.html#eccc9fd75e on kupił go na alli, ale nie chce mi podać źródła
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy