Skocz do zawartości
longboy

Wszystko o katalizatorze ....

Rekomendowane odpowiedzi

Aaa, w takim razie muszę się zastanowić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na olx jest z kwasowki i ma 2.5 cala nawet na gieciu , ta z allegro to bubel , ma zwezenie na gieciu i ma okolo 2 cali , bierz od goscia z olx , ja mam i nie zaluje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,jako że mój tłumik od początku aż do końca jest na wykończeniu postanowiłem zamówić dwururkę wraz z tym złączem elastycznym,niestety problem jest taki że ktoś prędzej zrobił wszystko na stałe i chyba będę musiał wymienić katalizator,co sądzicie o tym zamienniku:

http://allegro.pl/audi-a4-vw-passat-b5-1-6-zamiennik-katalizator-i6629272176.html

U mnie nie ma tego ucha do którego się przykręca dwururkę,czy taki zamiennik jest okej? co z mitami o większym spalaniu itd.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, a jak wygląda sprawa wycięcia katalizatora z silnika 1,6, gdzie 1 sonda jest przed i 2 za katem. Co z pracą sondy. Zamierzam go usunąć gdyż auto mi zamula na ciepłym silniku, VAG nie pokazuje żadnych błędów więc stawiam na kata. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z drugą sondą to zgadza się można to zrobić jak piszesz, czy puszkę zostawiłeś i dałeś rurę przelotową? Czy wstawiłeś samą rurę?. Po wycięciu powstały jakieś dziwne dźwięki 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj dobrze bo w niektórych autach wycięcie kąta wcale nie pomaga na mulenie... możesz mieć problem np z przepływomierzem i tez błędów nie będzie. Wyciąć zawsze można ale czasem może to nie przynieść zakładanych efektów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmieniłem 2 przepływki i bez efektów, jedynie co mi przychodzi do głowy to kat, auto bez żadnych błędów 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.6 nie ma zmiennej długości kolektora ssącego, i tu odpowiada zaworek od klapek kolektora które powinny się uchylić i wydłużyć drogę powietrza do cylindrów, a jak się nie uchylą to masz muła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie ten zaworek się znajduje, napisz coś więcej na ten temat 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu wywaliłem cały środek katalizatora bo był lekko zapchany co skutkowało zamuleniem auta, zostawiłem samą puche kata i auto odrzyło. Ale pojawił się dosyć głośny dźwięk metaliczny gdy odpalę auto po nocy do momentu zejścia obrotów na 800. Na ciepłym silniku jest całkiem dobrze, czy wstawienie rury przelotowej w puche kata coś pomoże? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wycinał katalizator w 1,6 alz? Jak to się ma do sondy, bo 1 sonda jest zamontowana w katalizatorze czyli rurka przelotowa może spowodować błędne odczyty sondy. Obecnie wywaliłem wszystko że środka kata bo był zapchany, teraz jest jest metaliczny dźwięk, a szczególnie gdy go odpalę na zimnym silniku 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwszą sondę zostawiasz tak jak była, drugą wstawiasz w tulejkę bądź wyłączasz programowo. Buczenie to chyba wina pustego kata, miałem tak samo przy pustej puszcze. Spaliny nie są prostą rurą odprowadzane do końca układu i dlatego ten rezonans. Rozetnij kata wspawaj w niego rurę, bądź wstaw DP. Mi to drugie pomogło na buczenie z pustego kata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, r9_92 napisał:

Pierwszą sondę zostawiasz tak jak była, drugą wstawiasz w tulejkę bądź wyłączasz programowo. Buczenie to chyba wina pustego kata, miałem tak samo przy pustej puszcze. Spaliny nie są prostą rurą odprowadzane do końca układu i dlatego ten rezonans. Rozetnij kata wspawaj w niego rurę, bądź wstaw DP. Mi to drugie pomogło na buczenie z pustego kata

U mnie 1 sonda siedzi w katalizatorze więc jeśli wstawię w pustego kata rurę to sonda będzie miała błędne odczyty co może powodowac przylewa iem dawki paliwa. Drugą sondę zamontowałem korzystając z emulatora i jest ok. Zamówiłem tłumik przelotowy, zobaczę co będzie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rurę i tak wspawuje się za gniazdem na sondę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, r9_92 napisał:

Rurę i tak wspawuje się za gniazdem na sondę.

Wiem ale kupiłem już gotowy tłumik  przelotowy pod moje auto więc niebawem montaż 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności