adams Zgłoś #61 Napisano 24 Stycznia 2008 znalazłem firmę w Zamościu która zajmuje się takimi operacjami: Autobox Zamość, ul. Lipska 41 Koszt w Auto Boxie ~70zł, czas operacji ~2godz. koleś mówił mi że oni montują strumienicę, ale ja nie chcę pchać tego badziewia bo za dużo złych słów już o tych wynalazkach słyszałem. Zwykła rurka przelotowa z kwasówki. Kata wytnę i upchnę na allegro i jeszcze mi parę groszy na tym interesie zostanie Terminy pozajmowane mają więc najprędzej za jakieś 2 tygodnie dam znać co i jak. Kolo mi powiedział że bez strumienicy auto może nie przejść przeglądu - haha chyba za duzo chciał zarobić Dzięki wielkie za pomoc i pozdrowionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #62 Napisano 24 Stycznia 2008 Wszyscy posiadacie fajnie ułożony katalizator ,a nie tak jak jest w 1.8T AEB 1998r jest z boku i to jeszcze zagięty pod koniec.Boje się go otwierać,bo zewnętrzna średnica przy złącze jest wiele większa niż rozmiar rury(rura 55 cm)a nie moge sobie pozwolić,aby rozciąć i zostawić chodźby na 1 dzień rozgrzebane auto.Czy ktoś sie oriętuje jaka średnica jest w środku i czy uda mi się wsadzić prostą rure czy musze ją "profilować w środku " ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #63 Napisano 24 Stycznia 2008 dlugiii w benzyniaku chcesz kata wycinac? ja tam widze piekna lambde. zebys tylko potem nie narzekal na brak przegladu i problemy z silnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Preziu Zgłoś #64 Napisano 24 Stycznia 2008 koleś mówił mi że oni montują strumienicę Strumienic nie montuje sie w dieselach tylko w benzyniakach W dieselach nie spelniaja zadania, o ile wogole spelniaja jakies zadanie, ale w dieselach nie stosuje sie strumienic. Ja mam zwykla rurke, taka jak caly wydech, zadna kwasowka. Jak kwasowka to juz caly wydech leppiej zrobic w kwasowce a nie tylko czesc. Szkoda kasy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damianko Zgłoś #65 Napisano 24 Stycznia 2008 Witam Aarti nad strumienicą poważnie sie zastanów bo przy turbo niewiem czy to jest dobry pomysł - rurka tak. miałem to przy Audi 80 1,8 wywaliłem kata i rurka musowa auto pracowało głośniej Paskudnie, Teraz przy TDI-ku się boje o podwórko (kostke brukową) czy w momencie zapalania nie będzie walił sadzą no i żeby nie był głośny jak wali sadzą na kostke to nic się nie dzieje bo jak pójdzie deszcz to się ładnie zmywa. A co do wywalenia kata to sie opłaca przy aucie przy większym przebiegu bo zawsze odzyska troszke mocy. Problemów nie ma, a przynajmniej przy ropniaczku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #66 Napisano 24 Stycznia 2008 A co do wywalenia kata to sie opłaca przy aucie przy większym przebiegu bo zawsze odzyska troszke mocy. ja miałem mniemanie że kat zapycha wydech i powoduje że spaliny maja utrudnione ujście, a rurka jak to rurka - nie stwarza żadnych oporów dobrze kminie czy jestem w błędzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #67 Napisano 24 Stycznia 2008 tak troche za duzo kombinujecie z tymi katami i teoriami na ich temat, a strumienice, sorry za slownictwo, to obojetne czy diesel czy benzyna, wolnossacy czy turbo - w dupe mozna wsadzic takie badziewie kazdemu tlumikarzowi, ktorzy proponuje takie cos. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #68 Napisano 24 Stycznia 2008 dlugiii w benzyniaku chcesz kata wycinac? ja tam widze piekna lambde. zebys tylko potem nie narzekal na brak przegladu i problemy z silnikiem. Przegląd przeszedł spokojnie u kumpla zresztą z ciekawości sprawdziłem jaki jest skład mieszanki z wykruszonym katalizatorem(bo się wykruszył) i na wolnych obrotach podobno troszke przekroczył a przy 2 tys obrotów było w normnie Sonde lambde zostawiam ,dlatego też nie chce wycinać go ,bo przed niem jest mocowanie sondy Nie w jednym już był wycinany i na złe nie wyszeł .Tylko tutaj mam problem ,bo nie wiem jak w środku dokładnie sie składa,czy jest pod kątem czy wyprowadzony na wprost i jaką średnice dać,bo to jest odrazu przy kolektorze wylotowym za złączką... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #69 Napisano 29 Marca 2008 część w moim passku 1.9tdi 90km ahu z 1998r. w okolicach 1500 obr pojawia się metaliczny dźwięk (podobnie buczy łożysko, ale ten dźwięk jest metaliczny). mam pytanko: 1) czy katalizator może robić taki hałas 2) czy turbina jak się ociera o ścianki to wydaje taki hałas 3) czy EGR może robić taki hałas Mechanik patrzył na turbinę i mówił, że nie ma wielkich luzów, oleju trochę jest za turbiną w dolocie do IC. Twierdził że to robią łożyska z przodu ale ja przystawiłem ucho bardzo blisko silnika i było to słychać w okolicach turbiny i katalizatora. Bardzo proszę o pomoc bo dźwięku tego nie lubię a passata uwielbiam, a jedno i drugie to jak ogień i woda:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #70 Napisano 30 Marca 2008 a może sprawdź na początek mocowania tłumika (wieszaki) jeśli się wyrobiły to może być taki metaliczny dźwięk. turbo nie będzie tak klekotało, EGR byś zdiagnozował bez problemu gdyby klekotał, a kat to musiał by już całkiem się rozsypać by takie efekty dawał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wincent Zgłoś #71 Napisano 1 Czerwca 2008 Wywaliłem kata, rurka na jego miejsce, autko lepiej się zbiera przy niskich prędkościach obrotowych, ale powstał problem bo coś zaczeło gwizdać i jakby ciśnienie gdzieś uciekało. Dodam że dolotu nie ruszałem, miał ktoś coś podobnego lub może domyśla się o co chodzi?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #72 Napisano 1 Czerwca 2008 zaczeło gwizdać Po wycięciu kata słychać u mnie gwizdanie (nie tak głośno, cicho raczej ale słychać) w zakresie 1200-1800 obr/min. Tylko ja nie wstawiałem rury -zostawiłem puszkę po wykruszeniu zawartości. W Spale w ub. roku rozmawiałem z Maximusem i u niego ten sam objaw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #73 Napisano 1 Czerwca 2008 u mnie jest to samo po opróżnieniu kata:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wincent Zgłoś #74 Napisano 2 Czerwca 2008 Po wycięciu kata słychać u mnie gwizdanie (nie tak głośno, cicho raczej ale słychać) w zakresie 1200-1800 obr/min. u mnie też w podobnym zakresie jest najbardziej słyszalne gwizdanie, czyli to normalny objaw po usunięciu kata. Dzisiaj gadałem z kumplem który wywalił katalizator w A4 i też mu zaczęła gwizdać. Podziękował kolegom. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawkog Zgłoś #75 Napisano 7 Czerwca 2008 witam, pytanie do wszytkich co maja 1,8 T i jedna sonde lambde przed katem czy ktoś wycinał kata, wstaiał rure, lub dedykowany zamiennik jak np to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #76 Napisano 7 Czerwca 2008 Kolego gdzie takie coś mozna dostać ? Własnie takie coś szukam zamiast katalizatora,bo w środku jest problem z montażem rury. Jeżeli posiadasz adres strony,firmy i cene to będę Ci wdzięczny za podanie:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #77 Napisano 8 Czerwca 2008 a czy do diesla tez mozna kupic taka rure??jak tak to ktos moze podac link albo jakis namiar??bo juz mam dosyc zamulania w passacie:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dieter25 Zgłoś #78 Napisano 8 Czerwca 2008 po wycieciu katalzatora czesto pojawiaja sie probblemy z obrotami Wg jakich zasad pisowni ten tekst??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #79 Napisano 8 Czerwca 2008 Ja Powiem Tyle Czesto Po Wycieciu Kata Spotyka Sie Problem Z Obrotami ,ale Na To Ie Ma Reguły. W jakiego typu silnikach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dieter25 Zgłoś #80 Napisano 8 Czerwca 2008 przewaznie w tych co maja 2 sondy lambda czyli przed i za katalizatorem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach