Skocz do zawartości
longboy

Wszystko o katalizatorze ....

Rekomendowane odpowiedzi

ja u siebie wystukałem zawartość kata tak jak ktorys kolega wczesniej pisał, mysle ze to najlepsze wyjscie i zarazem najtansze. Teraz tylko turbinę mi słychac, nie ma zadnych rezonansów, aaa i po wycieciu kata przez pare chwil bedzie Ci ostro dymil nie przejum sie tym bo to wszystko sie musi wypalic z wydechu....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wytnij sobie kat a na badaniu diagnosta odprawi cię z negatem. Najtańszy kat kosztuje 200 zł więc nie wiem czy "gra warta swieczki"

 

Bzdury opowiadasz. Wycialem i mam wsatawiony kawal rury bo porcelanka brzeczala i bylo niebezpieczenstwo zapchania tlumika.

 

Badanie techniczne przemknelo bez problemu i bylo to uczciwe badanie a nie z polecenia.

 

Jesli nie pomylilem silnikow to do AFN katalizator kosztuje ok 1400pln bo jest jakis tam pomniejszony=nietypowy. Ja wymieklem i stwierdzilem, ze az tak ekologiczny to nie jestem.

 

pozdr.

 

--

luk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 primo

 

w KLEKOTACH nie bada sie skladu spalin !!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

2 primo

 

souler katalizator nie ogranicza dymienia...TYLKO dopala spaliny. Za ograniczenie dymienia odpowiada filtr czastek stalych, ktory nazywa sie PDF i jest montowany w PASSATach 3C za doplata...i ciesz sie, ze takowego nie masz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tutus

Co do "klekotów" to przepisy niestety nakazują badanie zadymienia spalin i nawet jest na to norma dopuszczenia tylko że na SKP nikomu nie chce się tego miezyć

( przepraszam w większości SKP bo ja na taka trafiłem). Co do dadania czy z bez kata przejdzie czy nie- są niektóre przepisy martwe i jak diagnosta chce kogoś ud..c to zawsze coś znajdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

dokladnie w dieselkach nie bada sie spalin :)

wiec wolna wola co z katalizatorem sie zrobi :cisza:

 

ps.

W przypadku spalin silników Diesla mówimy nie tyle o analizie spalin co o badaniu stopnia ich zadymienia czyli zawartości cząstek stałych w spalinach, i wedlug mnie niema zadnej normy do przegladu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tutus

poolk a skąd masz takie informacje?? Poczytaj troszeczkę Dzienników Ustaw zanim coś napiszesz :cisza: Przepisy przepisami a na stacjach wychodzi to różnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poolk a skąd masz takie informacje?? Poczytaj troszeczkę Dzienników Ustaw zanim coś napiszesz :cisza: Przepisy przepisami a na stacjach wychodzi to różnie

 

nie rozumiem troche twojej postawy tutus kazdy ci pisze ze przechodza diselki bez kata na przegladach a ty ciagle swoje i wiecznie jakies dzienniki ustaw czy rozporzadzenia... Czas sie obudzić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tutus

powoli, powoli. Może i źle zrozumiałem pytanko naszego kolegi. Ja pisze jak to wygląda w świetle prawa i na niektórych stacjach gdzie rzetelnie przeprowadzają badania, wy zaś jak to wygląda na pozostałych stacjach. I chyba stąd te niezrozumienie i rozbieżność. Tak na marginesie jeżeli chodzi o rzetelność badań technicznych to był poświęcony program na TVN Turbo na ten temat, ale to już chyba inny rozdział. Więc nasz kolega Longboy na juz swoją odpowiedź ( i to 2; prawną i praktyczną). Co do kat dzwoniłem przed chwilą do Intrer Cars i do Pasków diesla mają na stanie kat z Boosal'a za 350 zł. W prywatnym sklepie jeszcze taniej. Oczywiście uniwersalna. Temat chyba juz wyczerpany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet dlugo nie musialem szukac co do kat w dislu, z czego sie ciesze, ale do rzeczy...

U mnie brzeczy jak zapalam i ruszam. Wiec na pewno jest to kat. wiec zdecydowalem sie wyciac chwasta. Co do badan tech. raz mialem przypadek ze mech. musial sie przejechac i go przepalic bo wychodzily za duze cyfry przy badaniu. Nie pamietam zeby nie sprawdzano emisji spalin, szczegolnie tu na Wyspach. A ze jestesmy w EU wiec chyba normy jakies musimy spelniac, wiec nie wyobrazam sobie tego, zeby tego nie sprawdzali.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czesc wszystkim :D

wlasnie jestem po zabiegu wyciecia katalizatora

i moze zaczne od poczatku:

po odpaleniu na biegu jalowym najpierw slychac bylo silne rezonowanie - czysto metaliczne - jak silnik sie rozgrzal troche mniej bylo slychac, ale bylo slyszalne i jeszcze jedno - mocne wibracje -miedzy innymi na kierownicy - mialem tego dosc

pojechalem wiec do warsztatu mojego tescia by skorzystac z kanalu

operacja jest prosta - pod wrunkiem ze dysponuje sie kilkoma waznymi w tej kwestii narzwedziami :P

-najpierw wymontowalem filtr powietrza z obudowa

-potem odkrecenie przegubu elastycznego od turbiny - i tu wlasnie potrzeba byla zastosowania palnika tlenowego(zapieczone sruby)zaden wd40 ani inny specyfik by nie pomogl

-kiedy te sruby mialem odkrecone czas przyszedl na rozkrecenie zlaczki katalizator-rura wydechowa - i tu problem - beznadziejne podejscie do srub(tez zapieczonych)

jednak jest na to sposob - rura wydechowa jest laczona za skrzynia biegow - poluznilem opaske i rozlaczylem rury - po czym minimalnie kombinujac katalizator z czescia rury wydechowej wyszedl gora - od komory silnika

-kat juz byl moj - i co sie okazalo???-tuz przy polaczeniu kata z rura(przy polaczeniu srubowym)dookola flanszy polaczeniowej rura od kata byla peknieta - to spowodowalo opuszczenie sie wydechu, ktory wlil o oslone polosi napedowej

-oczywiscie pospawalem to pekniecie i rozcialem kata niczym konserwe tyrolska :ok:

-wklad wydlubalem i pospawalem puche

-poskladalem i ...................

wsi ok

zadnego rezonowania(niektorzy pisali ze strumienice trzeba wstawiac albo rure-bzdura i nieprawda) -wszystko jest ok

rezonansy ustaly, silnik dostal wiecej zycia i ogolnie polecam jezeli ktos jeszcze kata nie wywalil

Powodzenia :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hmariusz1

Witam mam pytanie do AArti Czy dużo głośniej auto pracuje, mam ten sam silnik i też planuje wywalić kata :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś do 1.8T wstawiał w katalizator rure ? Chodzi mi czy jest klopot wstawić rure do środka z powodu jakiś załamań puszki i jakiej średnicy powinna być ta rura w środku aby nie było przydźwięku i wydech nie posiadał tzn zwężki ,ponieważ katalizator mam zaraz przy kolektorze wydechowym i turbinie(wydech mam 55cm) ???\

 

A co do przegłądu (posiadam pusty katalizator) na wyższych obrotach skład był dobry ,jedynie na wolnych obrotach nie znacznie przekroczyl wartość ,ale i tak przeszedł :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
...A co do przegłądu (posiadam pusty katalizator) na wyższych obrotach skład był dobry ,jedynie na wolnych obrotach nie znacznie przekroczyl wartość ,ale i tak przeszedł :P

 

w benzyce tak ladnei Ci przepala ??

wiem ze jak pozbylem sie kata w golfie 3 - 1.4 benzin:) to na odczycie byl kosmos

nie bylo szans zeby przeszedl badanie bez "gifta"

drugi pomiar to chyba przy 2000 tys.sie robi , ale tam to juz byl czarnobyl , ale "gifty " czynia cuda w ekologi(jak w Rospudzie niebawem)

 

ale dieselek to inna bajka pan z bagnetem do rury nawet sie nie zblizal :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wywalilem w ibizie tdi z chipem i zbieral sie ciut ladniej po wycieciu kata.ponoc wstawienie rury daje jeszcze jakas lekka poprawe (wszystkie poprawy sumujac daja jakis wynik:) ) zastanawiam sie w pasku zeby go wywalic bo szczerze to przejscie z ibizy 90+ do paska 110 w serii to ogromna przepasc...

jednak jesli jest dobry to...to sie jeszcze zastanowie

 

druga sprawa slyszalem ze za katalizator orginal daja jakas niezla kase bo ma cos w srodku oprocz porcelany(wytapiaja cos z niego) ponoc sie im bardzo oplaca...bajka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mam kata i za chiny ludowe nie przeszedlbym testu na stacji diagnostycznej....:( waha smierdzi w calej hali:*

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rbles

A co z sądami lambda?

 

Nie ma problemu po wycięciu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam pytanie do AArti Czy dużo głośniej auto pracuje, mam ten sam silnik i też planuje wywalić kata :vw:

 

czesc hmariusz1 :cwaniak:

nabiegu jalowym nie ma zadnej roznicy w kulturze pracy silnika - jest ok

natomiast podczas przyspieszania jest slyszalne delikatne poburkiwanie - mnie to nie przeszkadza - ale po nowym roku mam w planie wstawic albo rure lub strumienice - zobaczymy jaki bedzie wtedy efekt

wycinke kata robilem na szybko i jak na razie nie narzekam - silnik ma naprawde lzej oddychac

poinfarmuje o moich doznaniach po wywaleniu "dudy"

 

pozdro :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co z sądami lambda?

 

Nie ma problemu po wycięciu?

 

 

jakie sondy lambda????? - u mnie nie ma zadnych!?(zreszta fabrycznie) :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w dieslu nie ma lambdy w wydechu, wogole chyba nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hmariusz1

Witam Aarti nad strumienicą poważnie sie zastanów bo przy turbo niewiem czy to jest dobry pomysł - rurka tak. miałem to przy Audi 80 1,8 wywaliłem kata i rurka musowa auto pracowało głośniej Paskudnie, Teraz przy TDI-ku się boje o podwórko (kostke brukową) czy w momencie zapalania nie będzie walił sadzą no i żeby nie był głośny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności