Skocz do zawartości
andrzejx

Passat B6 - sprężarka klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

Nasz wspólny kolega ma pomysł, żeby zamienić go z jakimś sąsiednim...

 

tak mozna zrobic, ale zamień same potencjometry to wystarczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O tym właśnie mówił. Może zrobimy to razem tylko mam ustalić najwięcej jak się da...

Czyli jak wyjmę schowek to będzie dostęp...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie wyswietlacze po tescie klimy nie pokazuja bledow, ale jest halasliwy stukot no i temperatry dobrze sie nie da ustawic.

Wiosna sie biore za podmiane potencjometrow w obydwu stronach. mam nadzieje ze pomoze.

Ma ktos VAGa z Poznania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kobus, przyleć na spota wlkp w lutym ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da się zrobic :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chociaż mamy zimę chciałbym zasięgnąć wiedzy od was koledzy. Czy może mi ktoś powiedzieć (gdyż różne teorie słyszałem) czy w passacie jest coś takiego jak "blokada, odcięcie klimatyzacji związane z temperaturą zewnętrzną" gdyż usłyszałem kilkukrotnie że poniżej 10 lub 5 stopni Celsjusza klimatyzacja nie wystartuje (wiatrak się nie włączy). Chciałbym to zweryfikować i zapytać jeśli to prawda to faktycznie od ilu stopni klimatyzacja startuje. Ponieważ wstawiłem samochód do ciepłego garażu, temperature pokazało mi na zewnątrz +11 stopni włączyłem klimatyzacje i nic wiatraki nie wystartowały (a już 2 sprężarki przerobiłem, myłem cały układ, wymieniałem osuszacz i klimatyzacja chodziła do zimy normalnie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja wyjaśniła się sama. Pozostawiłem auto na całą noc w garażu, widocznie odtajało. Po włączeniu klimatyzacji startują wiatraki system się załącza - duża ulga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie wyswietlacze po tescie klimy nie pokazuja bledow, ale jest halasliwy stukot no i temperatry dobrze sie nie da ustawic.

Wiosna sie biore za podmiane potencjometrow w obydwu stronach. mam nadzieje ze pomoze.

Ma ktos VAGa z Poznania?

 

u mnie tez są jakieś dziwne stuki jakby klapy sie ustawialy ale caly czas?

 

do tego po zalaczeniu klimy mam odczuwalne lekkie trzesienie autem na luzie co jakis czas albo jak schodzi z obrotow

zadnych blędow VCDS jak nie uzywam klimy to elegancko chodzi ale sezon idzie jakis pomysl?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, mam problem z klimą w swoim b6 - wymieniony filtr kabinowy, odgrzybiona nabita, wiatrak kręci sprężarka chodzi, przewody zimne, szczelna. Gdy ustawiam na LO to powoli chłodzi, potem na 30 sekund dowali tak jak powinna czyli mroźno by znowu wiał cieplejszym - co to może być? jak daję LO to chcę szron na zębach a nie pot na czole- pozdrawiam i proszę o pomoc

ktoś miał takie objawy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to możliwe żeby przez ok. 9 miesięcy ulotnił się prawie cały gaz z układu klimatyzacji? W lipcu ubiegłego roku konserwowałem klimę(nabicie-brakowało 230 g, grzybki itd). Ostatnio podłączyłem się pod interface, a ten komunikuje mi, że poziom czynnika zbyt niski. Pojechałem do klimatologa i okazało się, że w układzie pozostało raptem 150g. Gdyby był dziurawy to chyba wszystko by wydmuchało? Tym bardziej, że nie zauważyłem żeby gdzieś były wycieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak byles u goscia od klimy, to niech sprawdzi Tobie uklad pod wysokim cisnieniem ok 25bar na szczelnosc. Powinno pokazac,gdzie umyka czynnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta "piekielna machina" sama robiła cały cykl tj. wyssała czynnik, wytworzyła podciśnienie i napompowała czynnik z olejem. Wszystko było OK. Dlatego zdziwiło mnie, że prawie wszystko poszło w kosmos. Aczkolwiek wcześniej gdy robiłem serwis klimy to klimatolog mówił mi, że czynnik sam ulega jakby degradacji i ulatnia się mikroszczelinami. Dlatego ważne jest aby przynajmniej raz w roku serwisować klimę. W Mondeo miałem podobną sytuację, że po roku mi ubyło ok. 30-40% czynnika tak jak w ubiegłym roku brakowało 230g. Ale teraz to przegięcie żeby zostało tylko ok. 150g.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bhpprofes

witam forumowiczów. choć jestem już rok na forum to piszę dopiero teraz z problemem.

kilka zdań na temat mojego przypadku. mam passata B6 2006 r. Highline.

zaczęło się od przyjazdu do pracy i normalym unieruchomieniu silnika. wszystko było w porządku. po okolo 2 godzinach miałem wyjechać do urzędu i przy właczeniu silnika pojawiła się kontrolka prblemu z silnikiem. oczywiście wystraszyłem się, ale że bylo to pomarańczowe to postanowiłem przejechać kilkaset metrów, wyłączyć silnik i sprawdzić reakcję. tak też zrobiłem. po ponownym załączeniu silnika stan sie nie zmienił. na dodatek po około 1 minuty pracy na wolnych obrotach coś strzeliło w okolicach chłodnicy, na dole może jakaś rurka po lewej stronie komory silnika i wylecviał biały dym. byłem w szoku. wezwałem pomoc drogową i zabrali mnie do ASO. okazało sie że błąd silnika spowodowany był pęknięciem zębatki w przepustnicy (wymiana) 1800 złotych. po wyjezdzie z ASO okazało sie ze nie działa klima. prawdopodobnie biały dym do czynnik z klimy. prawdopodobnie te 2 awarie na raz to zupełny przypadek. a może nie, moze mieliście taką sytuacje? jeżeli chodzi o klime to zmuszony jestem jezdzić na EKO bez załączonej sprezarki. czy grozi to jakąś awarią? co możecie mi podpowiedzić o tej sytuacji i co wg. was jest uszkodzone. dodam, że zadne stuki, puki nie dobiegają z komory silnika. a to że klima siadła to potwierdził mechanik, który wpompował powietrze i zaraz zaczelo uciekać.niestety nie zlokalizował niczego gdyż gdzieś ze spodu, a ja nie miałem czasu. jakie są koszty takich napraw. bo jak mnie ktoś policzy jak za przepustnice to załamie się.

pozdrawiam wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. ASO czyli masakryczne przepłacanie.

2. Powinni byli ci testować klimę na szczelność azotem, nie powietrzem. ( chyba,że to przejęzyczenie)

3. Jedź do Świebodzic do klimatologów. Sprawdzą. Max koszt to sprężarka, Ale za 450 u nich już dostaniesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, również mam problem z klimą. A mianowicie ostatnio 27C na zewnątrz włączyłem klimę, strona pasażera w miarę chłodziła a moja grzała na maksa mimo ustawienia na LO. Jakieś pomysły? Na CB bytałem podobno zawór od nagrzewnicy może się nie zamykać ale gdzie go szukać i jak sprawdzić? Please, mam małe dziecko i raczej nie chciałbym żeby się gotowało w aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paweł, włącz reset klimy kombinacją klawiszy klimatronika. Ja miałem podobną sytuację będąc w Chorwacji. Na zewnątrz ok. 40 st.C, a klima zaczęła grzać. Zrobiłem reset i wszystko wróciło do normy.

Abyś nie musiał szukać na forum i dla przypomnienia:

TEST KLIMY

1.ECON/AC + obieg zamkniety = auto test climy

2.ECON/AC + nawiew od dolu do gory = reset climy

3.ECON/AC + nawiew od gory do dolu ,na nogi = ?

4.ECON/AC + nawiew do srodka ,na twarz = nastawy podstawowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie Boguś, napewno spróbuję :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jaki efekt? Pomogło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź dla bhpprofes: miałem pododny przypadek z takim białym dymem. To czynnik chłodniczy freon, który wyrzucony z układu, u mnie przez zawór bezpieczeństwa sprężarki na ciepły skraplacz momentalnie odparowuje w postaci dymu. W moim przypadku wzrost ciśnienia w układzie był spowodowany uszkodzeniem zaworu odpowiedzialnego w sprężarce za skierowanie czynnika do układu (wtedy realizuje się cykl chłodniczy-klima chłodzi) albo skierowanie go na "mały" obieg (wtedy nie chłodzi). Tak podobno to działa ponieważ sprężarka cały czas pracuje (nie pracuje jeśli jest nastawa na ECON). Mój mechanik od klimy poradził sobie z tym tematem bez wymiany całej sprężarki (nie pamiętam kosztów).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie, ale za to otrzymałem komunikat lewa 71' prawa 00h, po przekręceniu gałką lewa 2Cc na przy ustawieniach standardowych lew -2 prawa 0. Jeszcze nie wiem co to oznacza. Odkryłem inną lipę, na którą nie zwracalem uwagi. lewy nadmuch obok szyby grzeje nawet na wyłączonej klimie :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności