Bimbasz Zgłoś #321 Napisano 22 Stycznia 2013 Nasz wspólny kolega ma pomysł, żeby zamienić go z jakimś sąsiednim... tak mozna zrobic, ale zamień same potencjometry to wystarczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #322 Napisano 22 Stycznia 2013 O tym właśnie mówił. Może zrobimy to razem tylko mam ustalić najwięcej jak się da... Czyli jak wyjmę schowek to będzie dostęp...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobus Zgłoś #323 Napisano 22 Stycznia 2013 u mnie wyswietlacze po tescie klimy nie pokazuja bledow, ale jest halasliwy stukot no i temperatry dobrze sie nie da ustawic. Wiosna sie biore za podmiane potencjometrow w obydwu stronach. mam nadzieje ze pomoze. Ma ktos VAGa z Poznania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #324 Napisano 22 Stycznia 2013 Kobus, przyleć na spota wlkp w lutym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobus Zgłoś #325 Napisano 22 Stycznia 2013 Da się zrobic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomekPDK Zgłoś #326 Napisano 16 Lutego 2013 Chociaż mamy zimę chciałbym zasięgnąć wiedzy od was koledzy. Czy może mi ktoś powiedzieć (gdyż różne teorie słyszałem) czy w passacie jest coś takiego jak "blokada, odcięcie klimatyzacji związane z temperaturą zewnętrzną" gdyż usłyszałem kilkukrotnie że poniżej 10 lub 5 stopni Celsjusza klimatyzacja nie wystartuje (wiatrak się nie włączy). Chciałbym to zweryfikować i zapytać jeśli to prawda to faktycznie od ilu stopni klimatyzacja startuje. Ponieważ wstawiłem samochód do ciepłego garażu, temperature pokazało mi na zewnątrz +11 stopni włączyłem klimatyzacje i nic wiatraki nie wystartowały (a już 2 sprężarki przerobiłem, myłem cały układ, wymieniałem osuszacz i klimatyzacja chodziła do zimy normalnie). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomekPDK Zgłoś #327 Napisano 17 Lutego 2013 Sytuacja wyjaśniła się sama. Pozostawiłem auto na całą noc w garażu, widocznie odtajało. Po włączeniu klimatyzacji startują wiatraki system się załącza - duża ulga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gw87 Zgłoś #328 Napisano 6 Marca 2013 u mnie wyswietlacze po tescie klimy nie pokazuja bledow, ale jest halasliwy stukot no i temperatry dobrze sie nie da ustawic.Wiosna sie biore za podmiane potencjometrow w obydwu stronach. mam nadzieje ze pomoze. Ma ktos VAGa z Poznania? u mnie tez są jakieś dziwne stuki jakby klapy sie ustawialy ale caly czas? do tego po zalaczeniu klimy mam odczuwalne lekkie trzesienie autem na luzie co jakis czas albo jak schodzi z obrotow zadnych blędow VCDS jak nie uzywam klimy to elegancko chodzi ale sezon idzie jakis pomysl? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
salt Zgłoś #329 Napisano 19 Kwietnia 2013 witam, mam problem z klimą w swoim b6 - wymieniony filtr kabinowy, odgrzybiona nabita, wiatrak kręci sprężarka chodzi, przewody zimne, szczelna. Gdy ustawiam na LO to powoli chłodzi, potem na 30 sekund dowali tak jak powinna czyli mroźno by znowu wiał cieplejszym - co to może być? jak daję LO to chcę szron na zębach a nie pot na czole- pozdrawiam i proszę o pomoc ktoś miał takie objawy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #330 Napisano 20 Kwietnia 2013 Czy to możliwe żeby przez ok. 9 miesięcy ulotnił się prawie cały gaz z układu klimatyzacji? W lipcu ubiegłego roku konserwowałem klimę(nabicie-brakowało 230 g, grzybki itd). Ostatnio podłączyłem się pod interface, a ten komunikuje mi, że poziom czynnika zbyt niski. Pojechałem do klimatologa i okazało się, że w układzie pozostało raptem 150g. Gdyby był dziurawy to chyba wszystko by wydmuchało? Tym bardziej, że nie zauważyłem żeby gdzieś były wycieki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hrabia Zgłoś #331 Napisano 20 Kwietnia 2013 Jak byles u goscia od klimy, to niech sprawdzi Tobie uklad pod wysokim cisnieniem ok 25bar na szczelnosc. Powinno pokazac,gdzie umyka czynnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #332 Napisano 20 Kwietnia 2013 Ta "piekielna machina" sama robiła cały cykl tj. wyssała czynnik, wytworzyła podciśnienie i napompowała czynnik z olejem. Wszystko było OK. Dlatego zdziwiło mnie, że prawie wszystko poszło w kosmos. Aczkolwiek wcześniej gdy robiłem serwis klimy to klimatolog mówił mi, że czynnik sam ulega jakby degradacji i ulatnia się mikroszczelinami. Dlatego ważne jest aby przynajmniej raz w roku serwisować klimę. W Mondeo miałem podobną sytuację, że po roku mi ubyło ok. 30-40% czynnika tak jak w ubiegłym roku brakowało 230g. Ale teraz to przegięcie żeby zostało tylko ok. 150g. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bhpprofes Zgłoś #333 Napisano 21 Kwietnia 2013 witam forumowiczów. choć jestem już rok na forum to piszę dopiero teraz z problemem. kilka zdań na temat mojego przypadku. mam passata B6 2006 r. Highline. zaczęło się od przyjazdu do pracy i normalym unieruchomieniu silnika. wszystko było w porządku. po okolo 2 godzinach miałem wyjechać do urzędu i przy właczeniu silnika pojawiła się kontrolka prblemu z silnikiem. oczywiście wystraszyłem się, ale że bylo to pomarańczowe to postanowiłem przejechać kilkaset metrów, wyłączyć silnik i sprawdzić reakcję. tak też zrobiłem. po ponownym załączeniu silnika stan sie nie zmienił. na dodatek po około 1 minuty pracy na wolnych obrotach coś strzeliło w okolicach chłodnicy, na dole może jakaś rurka po lewej stronie komory silnika i wylecviał biały dym. byłem w szoku. wezwałem pomoc drogową i zabrali mnie do ASO. okazało sie że błąd silnika spowodowany był pęknięciem zębatki w przepustnicy (wymiana) 1800 złotych. po wyjezdzie z ASO okazało sie ze nie działa klima. prawdopodobnie biały dym do czynnik z klimy. prawdopodobnie te 2 awarie na raz to zupełny przypadek. a może nie, moze mieliście taką sytuacje? jeżeli chodzi o klime to zmuszony jestem jezdzić na EKO bez załączonej sprezarki. czy grozi to jakąś awarią? co możecie mi podpowiedzić o tej sytuacji i co wg. was jest uszkodzone. dodam, że zadne stuki, puki nie dobiegają z komory silnika. a to że klima siadła to potwierdził mechanik, który wpompował powietrze i zaraz zaczelo uciekać.niestety nie zlokalizował niczego gdyż gdzieś ze spodu, a ja nie miałem czasu. jakie są koszty takich napraw. bo jak mnie ktoś policzy jak za przepustnice to załamie się. pozdrawiam wszystkich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #334 Napisano 21 Kwietnia 2013 1. ASO czyli masakryczne przepłacanie. 2. Powinni byli ci testować klimę na szczelność azotem, nie powietrzem. ( chyba,że to przejęzyczenie) 3. Jedź do Świebodzic do klimatologów. Sprawdzą. Max koszt to sprężarka, Ale za 450 u nich już dostaniesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bundy-er Zgłoś #335 Napisano 22 Kwietnia 2013 Witajcie, również mam problem z klimą. A mianowicie ostatnio 27C na zewnątrz włączyłem klimę, strona pasażera w miarę chłodziła a moja grzała na maksa mimo ustawienia na LO. Jakieś pomysły? Na CB bytałem podobno zawór od nagrzewnicy może się nie zamykać ale gdzie go szukać i jak sprawdzić? Please, mam małe dziecko i raczej nie chciałbym żeby się gotowało w aucie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #336 Napisano 23 Kwietnia 2013 Paweł, włącz reset klimy kombinacją klawiszy klimatronika. Ja miałem podobną sytuację będąc w Chorwacji. Na zewnątrz ok. 40 st.C, a klima zaczęła grzać. Zrobiłem reset i wszystko wróciło do normy. Abyś nie musiał szukać na forum i dla przypomnienia: TEST KLIMY 1.ECON/AC + obieg zamkniety = auto test climy 2.ECON/AC + nawiew od dolu do gory = reset climy 3.ECON/AC + nawiew od gory do dolu ,na nogi = ? 4.ECON/AC + nawiew do srodka ,na twarz = nastawy podstawowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bundy-er Zgłoś #337 Napisano 24 Kwietnia 2013 Dzięki wielkie Boguś, napewno spróbuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #338 Napisano 26 Kwietnia 2013 I jaki efekt? Pomogło? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawka Zgłoś #339 Napisano 26 Kwietnia 2013 Odpowiedź dla bhpprofes: miałem pododny przypadek z takim białym dymem. To czynnik chłodniczy freon, który wyrzucony z układu, u mnie przez zawór bezpieczeństwa sprężarki na ciepły skraplacz momentalnie odparowuje w postaci dymu. W moim przypadku wzrost ciśnienia w układzie był spowodowany uszkodzeniem zaworu odpowiedzialnego w sprężarce za skierowanie czynnika do układu (wtedy realizuje się cykl chłodniczy-klima chłodzi) albo skierowanie go na "mały" obieg (wtedy nie chłodzi). Tak podobno to działa ponieważ sprężarka cały czas pracuje (nie pracuje jeśli jest nastawa na ECON). Mój mechanik od klimy poradził sobie z tym tematem bez wymiany całej sprężarki (nie pamiętam kosztów). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bundy-er Zgłoś #340 Napisano 26 Kwietnia 2013 Niestety nie, ale za to otrzymałem komunikat lewa 71' prawa 00h, po przekręceniu gałką lewa 2Cc na przy ustawieniach standardowych lew -2 prawa 0. Jeszcze nie wiem co to oznacza. Odkryłem inną lipę, na którą nie zwracalem uwagi. lewy nadmuch obok szyby grzeje nawet na wyłączonej klimie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach