bbbb Zgłoś #341 Napisano 27 Kwietnia 2013 Paweł, czyli jeszcze Komputer(VAG/VCDS) Ci został. Może on coś więcej powie, chyba że koledzy wiedzą co oznaczają te kody. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jjohnyy5 Zgłoś #342 Napisano 6 Maja 2013 Witam. Zauważyłem że moja klima nie chłodzi tak jak powinna. Nadmienię iż rok temu dokładnie w czerwcu miałem wymieniany kompresor na regenerowany gdyż stary dożył swoich dni, płukany układ, nowy czynnik, i wszystkie czynności wymagane przy wymianie kompresora. Przez zimę gdy temp. wynosiła powyżej +6 st. C. Załączana w celu przesmarowania. Dzisiaj ze względu na nadmiar wolnego czasu (pogoda w sumie barowa) postanowiłem podpiąć kompa i zobaczyć co ją może boleć. VCDS po odczytaniu błędów wyświetlił: 01273 - Fresh Air Blower (V2), 01810 - Actuating Motor for Temperature Flap; Right (V159). Oczywiście błędy nie wpływające na chłodzenie, postanowiłem więc sprawdzić dokładne bloki i tak bloki 001-004: Przed załączeniem AC (0,010 A) Po załączeniu AC (0,815 A), Ciśnienie 4,8 - 5,2 bar, (i to mnie troszkę nie pokoi), Obroty 900 /min - postój, przy dodawaniu gazu oczywiście proporcjonalnie obroty rosną. Zastanawia mnie właśnie to ciśnienie czy nie powinno być większe. Temperatura na zewnątrz 14,5 stop. C. Zauważyłem również że nie startuje żaden wiatrak, zarówno po dłuższej trasie jak i na postoju. Temperatura płynu chłod. z zegarów 90 st. C. Zastanawiam się od czego zacząć poszukiwanie usterki. Był bym wdzięczny za jakieś sugestię, porady. Może ktoś miał już taki przypadek i będzie w stanie udzielić jakichś konkretnych rad. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertno Zgłoś #343 Napisano 6 Maja 2013 Faktycznie to cisnieniejest dośc niskie. Brak pracy wentylatrów również dziwny. Miałem tak kiedyś jak kupiłem na allegro regenerowaną sprężarkę. Obawiam się że mogła znowu popłynąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jjohnyy5 Zgłoś #344 Napisano 7 Maja 2013 Witam. Istnieje jakaś możliwość sprawdzenia samego zaworu? bo obstawiam że mi padł, bo klima mi chłodzi a jak podepne pod kompa ciśnienie cały czas bez względu czy załączona AC czy nie oscyluje sobie w granicach 4,8-5,2 bar. 9,6% otwarcie zaworu jak domniemywam, też się nie zmienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dagomir5pl Zgłoś #345 Napisano 10 Maja 2013 Witam odświeżę temat. Mianowicie czytałem ale nie znalazłem podobnego problemu. Mam problem z climatronikiem - instalacja nabita i ozonowana, problem w tym ze gdy włączam AUTO to od razu wszystko się samo wyłącza nie mogę włączyć AC bo też od razu gaśnie jeśli szybko wyłącze AC Auto działa ale nie chłodzi natomiast po włączeniu nawiewu na przednią szybę sprężarka pompuje AC dziala i nic sie nie wyłącza w ASO nie znaleziono błędów test Lo Lo czyli wszystko wydaje się okej ale niestety nie dziala tak jak trzeba miał ktoś podobny problem ??? bardzo proszę o odpowiedź wole zaczerpnąć waszej opinii zanim pojadę naprawiać i zaczną mi wszystko wymieniać za grubą kasę. pzdr Dagomir Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #346 Napisano 10 Maja 2013 Jak nie ma błędów, może najprostszym sprawdzeniem będzie podmienić panel klimy, może to on coś nie halo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dagomir5pl Zgłoś #347 Napisano 10 Maja 2013 A skomplikowane jest wyjęcie panelu od climatronica? i niestety nie mam za bardzo z kim podmienić. Dodam jeszcze ze jak była źima to wszystko działało jak należy ponieważ poniżej 4stopni sprężarka się nie uruchamia. A dzisiaj sprawdzałem jej wydajność przy włączonym nawiewie na przednią szybę działa wentylatory się kręca i przewody pod maska bardzo zimne tak jak ma być tylko własnie nie działa chłodzenie wnętrza auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B4rtosz Zgłoś #348 Napisano 15 Maja 2013 Witam serdecznie, Szukałem na forum rozwiązania mojego problemu, ale nie mogłem znaleźć. Otóż posiadam Passata B6 1.9 TDI. Wczoraj pojechałem napełnić klimatyzację oraz odgrzybić układ. Problem polega na tym, że gdy auto bardzo mocno się schłodzi to Tempomat przestaje działać, to znaczy zamiast prędkości wyskakuje wykrzyknik i staje się nieaktywny oraz w tym samym czasie centralny zamek rygluje oraz odryglowuje drzwi ( i tak w kółko co jakiś czas ) Natomiast jeśli klimatyzacja jest wyłączona to problem nie występuje. Dodam, że chociażby przedwczoraj, gdy klima nie była nabita problem nie występował. W sumie to pierwszy raz z czymś takim się spotkałem. Jaka może być przyczyna takiego problemu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bundy-er Zgłoś #349 Napisano 20 Maja 2013 Dowiedziałem się, że najprawdopodbniej padł silniczek odcinający nagrzewnicę ma ktoś jakiś schemta klimy żeby spróbować się do nich dostać Lub kojarzycie opis jak i gdzie go szukać. Bo nie jestem zbyt dobry w wyszukiwaniu a moje próby wyszukiwania nic nie dały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B4rtosz Zgłoś #350 Napisano 20 Maja 2013 Witam serdecznie, Szukałem na forum rozwiązania mojego problemu, ale nie mogłem znaleźć. Otóż posiadam Passata B6 1.9 TDI. Wczoraj pojechałem napełnić klimatyzację oraz odgrzybić układ. Problem polega na tym, że gdy auto bardzo mocno się schłodzi to Tempomat przestaje działać, to znaczy zamiast prędkości wyskakuje wykrzyknik i staje się nieaktywny oraz w tym samym czasie centralny zamek rygluje oraz odryglowuje drzwi ( i tak w kółko co jakiś czas ) Natomiast jeśli klimatyzacja jest wyłączona to problem nie występuje. Dodam, że chociażby przedwczoraj, gdy klima nie była nabita problem nie występował. W sumie to pierwszy raz z czymś takim się spotkałem. Jaka może być przyczyna takiego problemu ? Problem rozwiązany. Okazało się, że w układzie było za dużo czynnika chłodzącego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gatomas Zgłoś #351 Napisano 21 Maja 2013 Witam. Czy ktoś jest w stanie mi podać wszystkie kody OEM części do wymiany klimy manualnej na klimę automatyczną. Wg tego opisu http://furmanka.blogspot.com/2008/12/mk5-klimatronik-climatronic.html nagrzewnica klimatronik czujnik temp pasażera czujnik światła słonecznego zacisk węży nagrzewnicy Posiadam moduł sterujący klimatronikiciem (auto ele) + ramka. Co do czujnika słonecznego to nie wiem czy to ma znaczenie ale posiadam czujnik deszcz i czujnik świateł (dot. czujnik światła słonecznego). Rok 2007 silnik BMP 2.0 TDI 140. Bardzo proszę podanie nr części Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
idol23 Zgłoś #352 Napisano 21 Maja 2013 Byłem dziś w ASO. Diagnoza... zatarta sprężarka.... a co raz cieplej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozef76 Zgłoś #353 Napisano 21 Maja 2013 Mam pytanie jak często powinno sie sprawdzać klimatyzacje tzn. odwiedzić odpowiedniego fachowca od klimy jeżeli z klima sie nic nie dzieje tzn ładnie chłodzi ale juz 3 lata nie była sprawdzana był tylko wymieniony filtr pyłkowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszby Zgłoś #354 Napisano 21 Maja 2013 Jeśli nic sie nie dzieje to wymieniasz tylko filtr pyłkowy i tyle. Ja od nowości nie zagladałem do klimy... juz 6 lat i nadal ładnie chłodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozef76 Zgłoś #355 Napisano 21 Maja 2013 Jeśli nic sie nie dzieje to wymieniasz tylko filtr pyłkowy i tyle. Ja od nowości nie zagladałem do klimy... juz 6 lat i nadal ładnie chłodzi. No nic złego sie nie dzieje ale nie znam sie na tym i nie wiem czy powinno się np co 2 lata jednak tą klime sprawdzic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszby Zgłoś #356 Napisano 21 Maja 2013 W instrukcji obsługi nie ma nic na temat serwisu klimy wogóle. Tylko wymiana filtru kabinowego. Jezeli cos działa dobrze to tego nie ruszamy i tyle. Jeśli poczujesz sie lepiej to podjedż do serwisu niech sprawdzą ciśnienie w układzie ewentualnie niech dobiją czynnik....mozna rowniez odgrzybic jeśli czujesz smród po właczeniu klimy...... ale tak jak pisałem wcześniej jak dobrze działa to nie ruszać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #357 Napisano 21 Maja 2013 klima pracuje wiec nalezy sie jej servis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
idol23 Zgłoś #358 Napisano 22 Maja 2013 Mam pytanie jak często powinno sie sprawdzać klimatyzacje tzn. odwiedzić odpowiedniego fachowca od klimy jeżeli z klima sie nic nie dzieje tzn ładnie chłodzi ale juz 3 lata nie była sprawdzana był tylko wymieniony filtr pyłkowy? Co roku na wiosnę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu555 Zgłoś #359 Napisano 7 Czerwca 2013 witam koledzy u mnie niestety okazało sie ze wysiadła sprężarka konkretnie sanden pxe16 moje pytanie czy warto regenerować?? czy moze lepiej kupic używkę na allegro?? i czy pozostać przy tym modelu czy wymieic na inna mniej awaryjną?? z gory dzieki za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Faster Zgłoś #360 Napisano 7 Czerwca 2013 Myślę,że lepiej zregenerować niż kupić używaną. Po regeneracji w kumatej firmie dostaniesz 12 lub 24 miesiące gwarancji. Na allegro będziesz miał kilka dni na rozruch.Zakładając hipotetycznie,że używana padnie Ci po 1-2 miesiącach będziesz znowu stał przed wyborem regenerować czy używaną kupić. Co to znaczy mniej awaryjną? Co ile robisz przegląd klimy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach