Skocz do zawartości
andrzejx

Passat B6 - sprężarka klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono.

 

Ja tylko z szybkim pytankiem i uciekam.

Zczytałem błędy: wyszło 01810 Silnik nastawczy klapy temp z prawej strony tbd.

Problem w tym że terkotanie dochodzi od strony kierowcy .

Którą stronę rozbebeszać w końcu ?

Dziękuje .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam szanowne grono.

 

Ja tylko z szybkim pytankiem i uciekam.

Zczytałem błędy: wyszło 01810 Silnik nastawczy klapy temp z prawej strony tbd.

Problem w tym że terkotanie dochodzi od strony kierowcy .

Którą stronę rozbebeszać w końcu ?

Dziękuje .

 

Miałem tak samo błąd prawego a klikał od strony kierowcy... Zmieniłem u siebie oba potencjometry a błędy i tak się wyświetlały. Po wymianie panelu na 3AA problem z błędami znikął i kultura pracy silniczków znacznie się poprawiła. Nastała bloga cisza :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, i mnie dopadł problem klimy w B6...

Dzisiaj byłem u mechaniorów od klimy u mnie i powiedzieli, że układ szczelny, próżnia ok, ale kompresor zatarty...

Jak mi zaczęli wymieniać co do wymiany i jakie koszty to chyba sprzedam w pierwszy mróz...:hmm (żart)

Wyliczyli ok 2000 za kompresor, chłodnicę, osuszacz i płukanie.

Mówią, że jeśli pozatykane gdzieś dalej (w aucie) to może się koło 4000 zł zakręcić.

Mam jakiś czeski kompresor (nie sanden), który niby ma wadę fabryczną i się zaciera lub zrywa tłok.

Pokazali mi też, że ośka kompresora stoi w miejscu i się nie obraca - podobno nie można nią ruszyć nawet kluczem.

 

Powiedzcie czy to faktycznie takie koszty i czy nie wystarczy sama wymiana kompresora?

Mogło aż tak zasyfić układ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie zadziałało sprzęgło to syf mógł pójść w układ, ale płukanie w profi zakładzie to około 600-800 pln. W żadne 4 tys nie wierz, no chyba ze chcą to robić na Częściach z ASO, ale nawet wtedy ciężko chyba byłoby dobić do 4 tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli nie zadziałało sprzęgło to syf mógł pójść w układ, ale płukanie w profi zakładzie to około 600-800 pln. W żadne 4 tys nie wierz, no chyba ze chcą to robić na Częściach z ASO, ale nawet wtedy ciężko chyba byłoby dobić do 4 tys.

 

 

Dzięki bardzo za odpowiedź!

A czy jestem w stanie jakoś organoleptycznie sprawdzić czy ten syf faktycznie dostał się do układu czy został w sprężarce?

Będzie to widoczne po demontażu kompresora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wyjęciu sprężarki i rozmontowaniu wszystkich przewodów będzie widoczny syf, albo i nie, czego ci życzę. Ja przechodziłem to samo w maju. Skończyło się na wymianie sprężarki, nabiciu i uszczelnieniu całego układu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po wyjęciu sprężarki i rozmontowaniu wszystkich przewodów będzie widoczny syf, albo i nie, czego ci życzę. Ja przechodziłem to samo w maju. Skończyło się na wymianie sprężarki, nabiciu i uszczelnieniu całego układu.

 

Dzięki!

Mam nadzieję, że tak będzie...:)

Edytowane przez Attis3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanko odnosnie po wcisnieciu na raz przycisku econ + nawiew do gory ( ten ze strzalka skierowana grotem w gore) na wyswietlaczach pojawiaja sie rozne cyferki ktorych wartosc mozna zmieniac, i teraz pytanie co to za wartosci :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to raczej kody , np bledow klimy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie chyba nie bo jakby tak za duzo ich bylo :D krotki film pogladowy :

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

są to bloki pomiarowe climatronica i nie tylko. Np. kanał:

 

19.0 wskazuje prędkość auta w km,

19.1 wskazuje prędkość auta w milach,

19.2 temperaturę silnika.

 

20.0 załączenie grzałki elektrycznej PTC.

 

dodatkowo można odczytać temperaturę wewnątrz kanałów powietrza, w aucie i temp. zewnętrzną, prędkość kompresora klimy itp.

 

Kanały zmieniasz lewym pokrętłem, podkanały środkowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanko o klime , climatronic po rozgrzaniu jak ustawie na 18°to leci bardzo ciepłe powietrze, lekko gorące jak AC włączone i musze zmieniać na low bo jest za gorąco nawet teraz zima .Czy to normalne czy możliwe , że się coś z nagrzewnica dzieje coś się może blokować ?

Błędów brak .Czy na vcds da się to sprawdzić lub jakoś zresetować ustawienia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po rozgrzaniu jak ustawie na 18°to leci bardzo ciepłe powietrze, lekko gorące jak AC włączone i musze zmieniać na low bo jest za gorąco nawet teraz zima

 

też ostatnio to u siebie zauważyłem, może nie bardzo ciepłe ale ciepławe, na zewnątrz była minusowa temperatura

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A teraz przed chwilą wracałem z miasta i zauważyłem ze tylko z bocznych leci ciepłe przy 18° a ze środkowych juz zimnawe. Wracajac do poprzedniego postu to u mnie naprawdę leci bardzo bardzo ciepłe .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem ze jak odpalam zima na AC to dziwny zapach z wentylatorów czuć (przez minute dwie) jak wyłączę AC to normalnie nawiew działa.Nie wiem jak będzie latem.

Co to może być???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam ponownie problem z klimą. Problemem jest zimne powietrze lecące na nogi pasażera (prawa strona). Żadne ustawienia nic nie zmieniają. Od strony kierowcy wszystko działa idealnie. Puściłem test klimy i wyskoczyło 711 00h czyli silniczek nastawczy od strony kierowcy ale jak napisałem wcześniej problem jest od strony pasażera. I teraz moje podstawowe pytanie: Czy można zmieniać silniczki np. z lewej na prawą lub z silniczkiem sterującym zamknięty obieg? I jak najłatwiej się dostać do tego silniczka od prawej strony?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy przy tym nowszym climatronicu z roku 2010(dwa pokrętła pomiędzy nimi przyciski do nadmuchów i sterowanie wentylatorem taka jakby w prostokat) a wyświetlanie jest na rns, można zrobic test climatyzacji?

Edytowane przez wiesiok81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę o poradę. Wymieniłem chłodnicę klimatyzacji na używkę i dowiedziałem się że w chłodnicy z boku znajduje się osuszacz i nie da się go wymienić. Jak mam już ją zamontowaną w aucie i nie nabitą klimę można w jakiś sposób sprawdzić stan tych kuleczek w osuszaczu czy są dobre? Wcześniej wszystko działało ok a teraz nie wiem w jakim stanie jest ta chłodnic żeby mi syfu nie naciągnęła w układ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, tak jak w temacie z klimatyzacji wydobywa się dziwny dźwięk słychać go na wolnych obrotach nawiewu tylko i wyłącznie jak włączę klime bo jak działa nawiew bez klimatyzacji to przestaje, ten dźwięk to takie jakby syczenie albo piszczenie sam nie wiem jak to nazwac, ale słyszę go tylko wewnatrz samochodu, jest to bardzo ciche mam nadzieje ze to normalne ale wole zapytać :) dodam że nie mam pojęcia kiedy i czy od nowości w ogóle ktoś co robił z klimatyzacją typu odgrzybianie czy napelnianie. Szukałem w innych tematach ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie z góry dziękuję.

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt.2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ponieważ zrobiło się ciepło i nie mając wczesniej pojazdu z grupy vag nie mam doświadczenia jak to ma działać prawidłowo(we wczesniejszych autach chłodziło odrazu), mam takie pytanie, czy to tak ma być czy coś jest u mnie nie halo...?? klimatyzacja działa napewno, błędów brak na vcds, chłodzi dość mocno, tylko... klimatyzacja zaczyna chłodzić czuje to na ręce trzymając przy kratce dopiero gdy auto osiągnie pełną temperature, gdy nie ma temperatury to nie czuje aby wiało zimnym powietrzem tylko normalnym o temp zewnetrznej, wiatraki się również nie załączają, tak jakby nie działała wogóle. po złapaniu temp chłodzi, wiatraki sie właczają. przykładowo dzisiaj, auto stało na słońcu, pokazywało 22stopnie, wsiadłem przejechałem kilometr może dwa i żadnego chłodzenia trzymając ręke przy kratce nie czułem, mimo ze ustawilem na LO. natomiast później gdy wracałem z pracy do domo to dopóki nie osiągnołem pełnej temp na liczniku też żadnego chłodzenia nie wyczuwałem, aż do mometu gdy przejechałem kilka km i złapał te 90stopni, wtedy jak najbardziej zaczeło chłodzić i to dość mocno.

oczywiście nie mówie tu o schłodzeniu auta stojącego w słońcu bo to wiem że wymaga czasu, tylko że nie czuje zimnego powietrza wylatującego z kratek. tak wiec tak to działa czy raczej powinno odrazu chłodzić po odpaleniu zimnego auta. ewentualnie zapytam odrazu, jeśli jest coś nie halo to co to moze być, za mało gazu czy może coś innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności