Skocz do zawartości
andrzejx

Passat B6 - sprężarka klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem podobnie, u mnie kompresor do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź najpierw ilość czynnika, bo mogło ulecieć....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kby było za mało czynnika to klima by nie działała i byłby błąd na vcds

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zajefajne wróżenie, zaczne od dopełnienia czynnika, sprawdzenie ile wogole go mam a dodatkowo po podłączeniu do maszyny jakie pokazuje ciśnienia. z tego co wyczytałem w necie (fora audi ,skody i golfa),moze to być wszystko, gaz, spręzarka, jakis czujnik bypass przy sprezarce, czujnik ciśnienia na rurce. wiele osób miało podobne obiawy tzn klima zaczeła dzialać jak silnik osiagnął pełna temp a rozwiozania u każdego inne. masakra. najgorsze jest to że swoim vcds 12.12 nie moge wejśc w bloki pomiarowe w hvac, nie sa wogóle podświetlane a błedów brak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wie ktoś jakie powinno być ciśnienie w ukł. klimatyzacji? Ostatnio sprawdzałem(nie pamiętam w których blokach, ale gdzieś na początku) i na wolnych obrotach pokazywało mi ok. 6 bar. I nie wiem czy to dobrze, czy już mam się bać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie mylę to u mnie pokazywało 8 bar. Jak jest za małe ciśnienie to kompresor się nie włączy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pojeździłem teraz troche z ręką przy kratce i zauważyłem coś takiego że jak jade chłodzi że aż szczypie w ręke a jak się zatrzymam to na wolnych obrotach zaczyna wiać normalnym powietrzem, jak rusze i jade to znowu chłodzi a jak stane to znowu cieplejsze powietrze. bloki pomiarowe cholera mi się nie podswietlają wiec nie moge wejść i sprawdzić ciśnienie. mam nadzieje że to tylko mało gazu i obejdzie się tanimi kosztami no chyba ze ma ktoś jakiś wniosek co to może być

 

 

sprawdziłem cisnienie na innym vcds. na wolnych obrotach jest ok 9bar natomiast gdy jade i widze że zaczyna chłodzić cisnienie spada do ok 5bar i temp w kratkach też zaczyna spadac, gdy sie zaczymam cisnienie pomału wzrasta do tych 8-9 a temp w kratce zaczyna rosnąć

Edytowane przez wiesiok81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to może napiszę coś i ja odnośnie klimy. Kupiłem CC jakiś czas temu. Nie miałem czasu na szybką naprawę więc po pracy 2-3 godziny dziennie, czasami wcale przez tydzień reperowałem sobie go. Przed rozbiórką wszystko działało, klima chłodziła zaraz po odpaleniu. Zero błędów w skanie. A ze traktowałem to jak hobby więc zeszło 14 miesięcy. Poskładałem go całego po tym czasie, silnik nie odpalany przez ten czas ani prądu na aucie też nie było. Wszystko ładnie chodzi, wszystko działa tylko w klimie błąd odnośnie małego ciśnienia układu chłodzącego klimy. Jak był zimny to błąd był i nie działała klima, jak się rozgrzał to błąd robił się przejściowy i klima zaczynała chłodzić. No ok, pojechałem na pierwszy przegląd żeby zarejestrować auto i przy okazji nabicie klimy. Klima nabita, olej, barwnik i w drogę, tydzień pojeździłem na klimie (działała już zaraz po uruchomieniu) i po tygodniu na kontrolę. Okulary na nos, lampa uf w rękę i jechałem po każdej części w której jest freon. Oczywiście znalazłem ledwo ledwo widoczną plamkę w rogu na chłodnicy. Nic z tym nie robiłem przez 4 miesiące, jeździłem na econie aby nie wytwarzać większego ciśnienia na chłodnicy. Wymieniłem chłodnicę 3 dni temu na nową NRF 230zł w AutoPartner po zniżce a w serwisie oryginalna ok 1500zł cena dla klienta. Ale tak szczerze powiedziawszy... oryginał wygląda jak oryginał a ten niby NRF to tak wiecie... no cena mówi wszystko, zobaczymy ile wytrzyma. Przed wymianą byłem wyssać czynnik. Nabijane było 600 gram, po tych 4 miesiącach wyssała maszyna 390 gr. ale nadal chłodziła bo włączyłem ją przed wyssaniem i błędu nie pokazywała, ciśnienia też były ok. Myślę Wiesław że masz coś nie tak z ilością czynnika, masz go chyba na styk jak ja miałem. Przykre jest tylko to jakie mamy sprężarki na aucie, teraz kręcą się non stop, czy używasz klimy czy nie, nie ma sprzęgła elektromagnetycznego jak kiedyś. Ja klimę w B5 załączałem tylko jak potrzebowałem, nie jeździłem na AUTO jak większość tylko na ECON i nigdy nie miałem z nią problemu. Teraz w b6 też jeżdżę na ECON ale mam świadomość że sprężarka i tak padnie. Nie jedną już wymieniałem w innych VAG, do tego płukanie wszystkiego po opiłkach itd. Najgorsze jest jeżdżenie bez ciśnienia, freon z olejem musi tam krążyć i ją smarować. Kiedyś sprężarka się po prostu nie załączyła i tłoki w niej stały jak nie było ciśnienia. Teraz możesz uciąć wąż od klimy, odpalić auto a sprężarka nadal będzie pracowała dopóki się nie zatrze i nie ukręci sprzęgła gumowego w kółku pasowym, przy okazji puszczając opiłki w układ a wtedy to już totalna masakra. Jak freon schodzi wolno to oleju zostanie w sprężarce i układzie więcej, jak rozszczelnimy szybko to ciśnienie wyrzuci olej na zewnątrz. Byłem kiedyś przy tym jak wąż wystrzelił (nie wytrzymała szybkozłączka w aucie koncernu PSA) na włączonej klimie i otwartej masce. Hala była zielona i wszystkie auta obok też. Możecie sobie wyobrazić przy 28 barach ciśnienia. PS. szukałem instrukcji wymiany chłodnicy klimy w B6 ale nie znalazłem. Pomału idzie to opanować, wszystko wyciąga się po kolei, większych problemów nie ma. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bociek a skąd masz info że sprężarka pracuje nawet jak potniesz wąż. To czemu bu mnie nie chłodziła jak miałem niskie ciśnienie w układzie. Niskie ale nie zerowe. Mechanik mi mówił że jak jest za niskie ciśnienie to sprężarka jest wyłączona żeby się nie zatarła. Mam B6 z 2006.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

we wtorek jestem z kumplem umówiony na z ważenie czynnika i odrazu po znajomości wymiana na całkiem nowy. od tego musze zacząć i mam nadzieje że skończyć. wazne ze wogole chodzi, gorzej by było gdyby wogóle nie działala klima

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sprężarce stałej masz zawór na niej, nazywany bajpasem. Jak masz włączoną klimę to zawór się delikatnie lub mocniej otwiera i daje na auto w zależności od zapotrzebowania.Jak miałeś błąd niskiego ciśnienia to zawór pewnie nie działa, u mnie ciśnienie wzrastało jak się rozgrzała komora silnika i błąd przechodził w przejściowy, klima zaczynała działać. Musi być jakieś minimalne ciśnienie przy którym załączy. Nabicie 40% gazu już pewnie załączy układ i błąd zniknie. Stare sprężarki tzn. w innych autach do dziś montowane załączają się i przy danym ciśnieniu jak osiągną to się wyłączają, słychać cykanie że załączy, nabije i wyłączy i znowu włączy lub chodzi non stop jak odbierasz zimno wiatrakiem wewnątrz na maxa, dużo by pisać jak to działa. W nowych już zbudowane jest to inaczej. Możesz patrzeć na sprężarkę, kółko się obraca a wirnik w pompie już stoi bo zatarty, lub to sprzęgło gumowe lub frezy ścięło na ośce bo miała już za ciężko. Wyszli chyba z założenia że jak jest klimatyzacja w aucie to i jest nabita, szczelna i raz na rok opróżniana, nabijana do tego świeży olej, odgrzybiana itp. Na zachodzie to pewnie norma ale u nas to tak jeszcze nie do końca. Może są filmiki na youtube z tymi sprężarkami bo ze starymi były. Najważniejsze to żeby nie jeździć bez ciśnienia i od czasu do czasu ją załączyć niech przemiesza olejem. Filmik z nową sprężarką z tyłu widać zawór

nie mogę znaleźć filmiku ze starymi sprężarkami, ale w starszych jest elektromagnetyczne sprzęgło w kółku, jak masz wyłączoną klimę to sprężarka w środku stoi, a jak włączysz to elektromagnes zaciąga sprzęgło i zaczyna się wewnątrz obracać. Nowe są połączone z kółkiem na stałe przez gumę żeby jakby co nie zatrzymała paska klinowego tylko ukręciło gumę w kole. Jeszcze jeden filmik odnośnie nowszej sprężarki , widać skok tłoków jak włączona i wyłączona dzięki "bajpasowi"
i filmik ze starego typu sprężarką z elektromagnetycznym kółkiem.
Edytowane przez BociekCC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temat poniekąd ogarnięty ale chyba jeszcze nie w 100%, wszystko się okarze jak będzie już znacznie cieplej. dobijałem dzisiaj gaz, miałem go tylko 330g, więc praktycznie połowa, ale mimo że witraki się włączały i wyłaczały ciśnienie na maszynie nie bardzo chiało rosnąc i spadać, ruchy na na wskazówce bardzo delikatne, narazie tłumacze to sobie ze za niska temp dzisiaj bo tylko 5stopni. napewno przynajmniej teraz chłodzi na wolnych obrotach a na dniach zobacze czy startuje na zimnym silniku czy tak jak wcześniej było że silnik musi złapać temperature. troche mnie to niepokoi. kumpel mowi że albo spreżarka sie może kończyć ale na vcds pokazuje niby 9-10 bar więc raczej bije dobrze albo ten elektrozawór w niej się przywiesza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz poczekać aż będzie cieplej, wtedy sprawdzisz jej wydajność i czy dobrze pompuje. Lub auto w ciepłym garażu kilka godzin, odpalić i sprawdzać. Mogłeś podać jakie miałeś wartości z maszyny na niskim ciśnieniu i wysokim (czerwony wąż i niebieski idące do zegarów analogowego lub cyfrowego). W aucie czujnik jest na wysokim,kontroluje ciśnienie i takie możesz odczytać w kompie. Temperatura parownika (chłodniczka w obudowie nagrzewnicy) też powinna być gdzieś do odczytu i powinna być bliska zeru jak pracuje klima lub w minusie. Sprawdzanie klimy po wiatrakach czy chodzą czy nie to już nie te czasy. Wentylatory "kiedyś" włączały się razem z włączeniem klimatyzacji i chodziły non stop, czy jechałeś czy stałeś. "Dzisiaj" już nie, włączasz klimatyzację a wentylatory dopiero się załączą przy lub trochę ponad 10 barów.Jak wieje na chłodnicę zimny wiatr lub mamy ją mokrą plus wiatr to wcale nie muszą się włączać a klima będzie ładnie chłodziła. W czasie jazdy powietrze chłodzi czynnik w chłodnicy i ciśnienie jest niższe więc wentylatory nie kręcą się, zatrzymujemy się np. na czerwonym świetle.... ciśnienie rośnie bo brak chłodzenia, włączają się wentylatory a więc ciśnienie spada lub zatrzymuje się wzrost ciśnienia, jeżeli mamy kiepską chłodnicę (muchy, piach, liście itp.) lub jest upalnie to ciśnienie nadal rośnie.... koło chyba 20 barów (może być 18 lub 22 nie pamiętam) załącza się maksymalny bieg wentylatorów. Jeżeli nie zbiją temperatury (ciśnienia) to w najlepszym przypadku przy 30 powinna się rozłączyć sprężarka, oczywiście jak mamy wszystko nadgryzione zębem czasu to może wystrzelić wąż, chłodnica itd. Dlatego ja zawsze starałem się nie brać na maxa wentylatora wewnątrz na postoju lub małym ruchu. Ciśnienie wtedy idzie wysoko w górę i jak mamy nową chłodnicę i sprawne wentylatory a nie że tylko jeden się kręci to układ to wytrzyma, ale jak chłodnica kiepsko odprowadza temp. bo liście, muchy itd. to układ może nam zrobić nie miła niespodziankę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, tak jak w temacie z klimatyzacji wydobywa się dziwny dźwięk słychać go na wolnych obrotach nawiewu tylko i wyłącznie jak włączę klime bo jak działa nawiew bez klimatyzacji to przestaje, ten dźwięk to takie jakby syczenie albo piszczenie sam nie wiem jak to nazwac, ale słyszę go tylko wewnatrz samochodu, jest to bardzo ciche mam nadzieje ze to normalne ale wole zapytać :) dodam że nie mam pojęcia kiedy i czy od nowości w ogóle ktoś co robił z klimatyzacją typu odgrzybianie czy napelnianie. Szukałem w innych tematach ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie z góry dziękuję.

 

koledzy czy nikt nie wie co może być z ta klimatyzacja ? Niedawno nabiałem klimatyzację i dalej słychać ten cholerny dźwięk ma ktoś jakiś pomysł ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli niedawno nabijałeś klimę to klimatolog chyba powiedział Ci ile było czynnika w układzie. Jeżeli było pusto to ewidentnie gdzieś ucieka. Z drugiej jednak strony gdy ucieknie Ci cały czynnik to klimatyzacja nie działa. Kolejna sprawa, to teraz przy nabijaniu dodają kontrastu w celu zdiagnozowania ewentualnych wycieków. Zapytaj Twojego klimatologa czy dodał kontrastu i niech sprawdzi(w ramach usługi-robi się to za pomocą lampy-latarki UV) czy nie ma wycieków-możesz mu powiedzieć o Twoich obawach.

Jeżeli chodzi o te dziwne dźwięki to może są to pracujące klapy, tym bardziej, że jak mówisz dzieje się tak tylko przy włączonej klimie. Wtedy czujniki temperatury wewnętrznej sterują klapami nawiewu w celu utrzymania stałej temperatury w kabinie. Ale ten dźwięk bardziej przypomina delikatne trzaski niż syczenie. Spróbuj jeszcze zrobić test klimatyzacji. Robi się to tak:

1.ECON/AC + obieg zamkniety = auto test climy

2.ECON/AC + nawiew od dolu do gory = reset climy

3.ECON/AC + nawiew od gory do dolu ,na nogi = ?

4.ECON/AC + nawiew do srodka ,na twarz = nastawy podstawowe

lub inna wersja

1. ECON (A/C) + obieg zamknięty wciśnięte razem - wyświetla błędy klimatyzacji

2. ECON (A/C) + nawiew do środka wciśnięte razem - test klimatyzacji

3. ECON (A/C) + nawiew na górę następnie pokrętła od ustawień temperatur - prawdopodobnie zmiana jakiś (nie wiem jakich) nastaw

4. Zapomniałem jaka to była kombinacja klawiszy na panelu - resetowanie błędów w klimatyzacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ktoś mi powie ktora spręzarka jest lepsza i trwalsza- sanden czy denso. poniewaz moja klima powiedziala pa pa, jeszcze w tym tyg spróbuje bo koszta nie wielkie a spróbować zawsze można , wymienie zawór sterujący na spręzarce, ale jesli to nie pomoże to bedę miał do wymiany spręzarke i teraz nie wiem jaką kupić. nr 5n0820803 wystepuja i w denso i w sandanie, obecnie mam sanden ale jesli muisłbym kupić wolał bym to zrobic na lepsiejszą i mocniejszą w bezawaryjnosci

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy czy nikt nie wie co może być z ta klimatyzacja ? Niedawno nabiałem klimatyzację i dalej słychać ten cholerny dźwięk ma ktoś jakiś pomysł ?

 

Syczy Ci zawór rozprężny, to normalne. W B5 był na podszybiu dlatego w trakcie pracy auta i po zgaszeniu było słychać takie syczenie z okolic podszybia. Wewnątrz było to mniej słyszalne. W B6 zastosowali zawór w obudowie nagrzewnicy, zerknij sobie w ETCE. Sprężarka pompuje do chłodnicy gdzie się schładza i skrapla, później do osuszacza (filtr) i z niego do zaworu i parownika gdzie oddaje zimno. Z parownika do sprężarki i od nowa. Tu masz filmik.

a tu z samym zaworem gdzie widać że jak za mocno mrozi i za duży "mróz" wraca to reguluje żeby nie zamarzło doszczętnie wszystko.
Wpisz w google Syczenie klimatyzacji i zobaczysz ile marek aut ma z tym "problem" bo w sumie nie od marki auta zależy tylko od budowy układu klimy. Niektórzy pisali że zabrudzony, że uszkodzony itp. Mi syczało w B5 jak się wsłuchałem ale nie tak żeby przeszkadzało to jeździć itp. wszystko działało jak należy kilka lat. Teraz w B6 nie słyszę jak ją mam włączoną. Włączam jak potrzebuję a nie non stop. Co do wyboru sprężarki czy SANDEM czy DENSO to dzwonił bym do firmy gdzie je naprawiają i co o nich sądzą, my odwozimy do Poznania, mogę w firmie zapytać o namiary. Jak dzwoniliśmy do nich to gościu gadał do rzeczy i później faktycznie tak było po rozbiórce auta. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najpierw spróbuje wymienić sam elektrozawór. patrzyłem na alledrogo to sprezarka nowa od 1000 do 1400 a po regeneracji po 400 do 450 chodzi i 6 miechów gwarancji. nie zamierzam dużo inwestowac to pewnie zdecyduje sie na po regeneracyjną tylko nie wiem jaka wybrać sandena taką jaką mam czy założyć denso. znalazłem goscia co robi taka regeneracje w jakiejś wsi za radomiem w kerunku wawy, z tego co widze na allegro to dośc dużo mu schodzi tych sprezarek wiec chyba nie jakiś paprak. pewnie jak sie zdecyduje to wolałbym poświecic te 200km i wymienic na miejscu, widząc czy i jak działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najpierw spróbuje wymienić sam elektrozawór. patrzyłem na alledrogo to sprezarka nowa od 1000 do 1400 a po regeneracji po 400 do 450 chodzi i 6 miechów gwarancji. nie zamierzam dużo inwestowac to pewnie zdecyduje sie na po regeneracyjną tylko nie wiem jaka wybrać sandena taką jaką mam czy założyć denso. znalazłem goscia co robi taka regeneracje w jakiejś wsi za radomiem w kerunku wawy, z tego co widze na allegro to dośc dużo mu schodzi tych sprezarek wiec chyba nie jakiś paprak. pewnie jak sie zdecyduje to wolałbym poświecic te 200km i wymienic na miejscu, widząc czy i jak działa

 

jak wymienisz ten zawór to napisz czy pomogło, bo mój klimatolog mi wczoraj mówił że kompresor ok tylko zawór się przywiesza, czego objawem jest mało wydajna praca klimy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli niedawno nabijałeś klimę to klimatolog chyba powiedział Ci ile było czynnika w układzie. Jeżeli było pusto to ewidentnie gdzieś ucieka. Z drugiej jednak strony gdy ucieknie Ci cały czynnik to klimatyzacja nie działa. Kolejna sprawa, to teraz przy nabijaniu dodają kontrastu w celu zdiagnozowania ewentualnych wycieków. Zapytaj Twojego klimatologa czy dodał kontrastu i niech sprawdzi(w ramach usługi-robi się to za pomocą lampy-latarki UV) czy nie ma wycieków-możesz mu powiedzieć o Twoich obawach.

Jeżeli chodzi o te dziwne dźwięki to może są to pracujące klapy, tym bardziej, że jak mówisz dzieje się tak tylko przy włączonej klimie. Wtedy czujniki temperatury wewnętrznej sterują klapami nawiewu w celu utrzymania stałej temperatury w kabinie. Ale ten dźwięk bardziej przypomina delikatne trzaski niż syczenie. Spróbuj jeszcze zrobić test klimatyzacji. Robi się to tak:

1.ECON/AC + obieg zamkniety = auto test climy

2.ECON/AC + nawiew od dolu do gory = reset climy

3.ECON/AC + nawiew od gory do dolu ,na nogi = ?

4.ECON/AC + nawiew do srodka ,na twarz = nastawy podstawowe

lub inna wersja

1. ECON (A/C) + obieg zamknięty wciśnięte razem - wyświetla błędy klimatyzacji

2. ECON (A/C) + nawiew do środka wciśnięte razem - test klimatyzacji

3. ECON (A/C) + nawiew na górę następnie pokrętła od ustawień temperatur - prawdopodobnie zmiana jakiś (nie wiem jakich) nastaw

4. Zapomniałem jaka to była kombinacja klawiszy na panelu - resetowanie błędów w klimatyzacji

 

Kolego ja mam ten nowszy panel od klimatyzacji i nie mam econ a co do Twoich rad to ja nabijalem u jakiegoś debila bo nic mi nie powiedział nawet temperatury mi nie sprawdził a to mój pierwszy samochód z klima... wiec się w ogóle na tym nie znam w pracy mierzyłem sobie jaka temperatura wychodzi z nawiewu to 1 stopień wiec chyba dobrze dodam że klima chodzi bardzo dobrze ale słychać to syczenie...

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Syczy Ci zawór rozprężny, to normalne. W B5 był na podszybiu dlatego w trakcie pracy auta i po zgaszeniu było słychać takie syczenie z okolic podszybia. Wewnątrz było to mniej słyszalne. W B6 zastosowali zawór w obudowie nagrzewnicy, zerknij sobie w ETCE. Sprężarka pompuje do chłodnicy gdzie się schładza i skrapla, później do osuszacza (filtr) i z niego do zaworu i parownika gdzie oddaje zimno. Z parownika do sprężarki i od nowa. Tu masz filmik.
a tu z samym zaworem gdzie widać że jak za mocno mrozi i za duży "mróz" wraca to reguluje żeby nie zamarzło doszczętnie wszystko.
Wpisz w google Syczenie klimatyzacji i zobaczysz ile marek aut ma z tym "problem" bo w sumie nie od marki auta zależy tylko od budowy układu klimy. Niektórzy pisali że zabrudzony, że uszkodzony itp. Mi syczało w B5 jak się wsłuchałem ale nie tak żeby przeszkadzało to jeździć itp. wszystko działało jak należy kilka lat. Teraz w B6 nie słyszę jak ją mam włączoną. Włączam jak potrzebuję a nie non stop. Co do wyboru sprężarki czy SANDEM czy DENSO to dzwonił bym do firmy gdzie je naprawiają i co o nich sądzą, my odwozimy do Poznania, mogę w firmie zapytać o namiary. Jak dzwoniliśmy do nich to gościu gadał do rzeczy i później faktycznie tak było po rozbiórce auta. Pozdrawiam.

 

Bociekcc czyli mam jeździć i się tym nie przejmować ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności