Skocz do zawartości
andrzejx

Passat B6 - sprężarka klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni forumowicze. Podłączam się pod temat z klimą gdyż zgłupiałem totalnie. Klima nie chodziła, więc pojechałem do serwisu w Szczecinie, nabili klimę (czynnika było 1/3) a tu nadal nic. Na to rzecze mi mechanik że przy temp. na zewnątrz poniżej 3 stopni klima w passacie nie będzie chodzić (mam b6 kombi 2009) gdyż tak fabryka ustawia ??? drugi serwis rzecze to samo. Szyby parują na dłuższych trasach, a ostatnio przy mrozach zaparowane aż zamarzały od środka. Co jest grane, wszystko ok, test z klimy nie wykazuje nieszczelności. Czekam na info. Pozdrawiam

 

Dziękuję wszystkim. Dobry serwis i już jest ok. Okazało się że silniczek grawitacyjny wysiadł... po wymianie wreszcie wszystko działa !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Przy jakiej min temp otoczenia klima załącza się? Pytam ponieważ zauważyłem u siebie dziwne zachowanie kompresora. Przy temp 8 stopni plus na postoju, przy załączeniu AC wzrasta chwilowe zużycie paliwa, przy temp niższej niż 8 stopni plus zjawisko zanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam taki objaw, teraz bylo w miare cieplo (18 stopni) chcialem wlaczyc klima i nie dziala, tzn. nie wlaczaja sie wentylatory. Chcialbym najpierw sam sprawdzic czy mozna cos samamu zrobic niz odrazu jechac do serwisu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wentylatory włączą się jak zostanie uzyskane odpowiednie ciśnienie, latem to i może już po kilkunastu sekundach bo chłodnice gorące i ciśnienie też wysokie. Najprościej włącz klimę i sprawdź rurki aluminiowe na podłużnicy, gruba powinna się zrobić zimna a cienka coraz cieplejsza, jak cienka będzie gorąca to włączą się wentylatory. Mniej prościej to podłączyć vcdsa i sprawdzić ciśnienie w układzie. Właczyć klimę, ciśnienie powinno zacząć rosnąć o ile sprężarka z zaworem sprawna, koło 13 barów włączy się wolny bieg wentylatorów. W nowych autach wentylatory włączają się od ciśnienia a nie od "guzika AC" na sprężarkę też nie ma co patrzeć bo są na stałe spięte nie ma sprzęgieł elektromagnetycznych (choć niektóre koncerny stosują je do dzisiaj). Poczytaj może nie od początku ale tak od 20 strony to dużo się dowiesz. Wcześniej dużo o tym było pisane, to tylko 6 stron ciekawego tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jak w tamtym roku mialem padniety zawór w sprezarce to praktycznie wogóle sie nie włączała, po wymianie odrazu, gdy mialem walniety ten czujnik, zawór to spalanie chwilowe nie wzrastalo czyli wiedzialem że nie działa klima, mimo ze wentylatory tez nie działały a teraz tak jak Łukasz mowi jest jeszcze za zimno i nie ma odpowiedniego cisnienia wiec wentylatory tez długo sie nie właczają ale wiem ze klima działa bo chwilowe spalanie wzrasta o jakies 0,2 z( 0,6 robi mi sie 0,8)

Edytowane przez wiesiok81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobrze poczytam temat, ale ja jechal 500 km na wlaczonym AC i nie wlaczyla nie klima wcale :( a temperatury byla miedzy 18 a 14 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najczesciej przyczyną jest, mało czynnika, lub padnięty elektrozawór w sprężarce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytam jeszcze jutro forum, a jak nie to bede musial podjechac do serwisu. Dzieki za odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zrób mu szokoterapię , podnieś maskę , zlokalizuj zawory do nabijania klimy (ja mam przy zbiorniku spryskiwaczy te na aluminiowych wężach ) , odkręć kapturek i naciśnij wentylek w środku (np. cienkim imbusem bo wkrętak może być za ostry) i zobacz czy syknie freon, to zrobisz nawet pod blokiem. Tylko naciśnij na pół sekundy , nie trzymaj minuty bo wszystko zleci. Jak brak ciśnienia to pusta, jak syknie delikatnie to małe ciśnienie ale jest, powinno mocno syknąć. Daj znać czy jest ciśnienie i będzie się myślało dalej. Tylko nie patrz się w ten zawór jak cisnąć będziesz i w rękawiczce jakiejś to zrób. To prosta, szybka metoda na określenie w którym kierunku iść, czy nieszczelność czy elektronika. Ja w 2,5 rocznym aucie wymieniałem chłodnicę klimy... zjadło ją błoto z niemieckiego pola. Wszystkie śruby na których było to błoto zardzewiały że aż się prawie łuszczyło z nich, a obok ładna srebrna jak nowa ale nie pokryta błotem.... co oni tam sypią za dodatki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytalem i stawiam, ze albo malo czynnika albo elektrozawor.

Sprawdzalem tez tak jak napisal kolega BociekCC i gaz leci.

Jak bede mial chwile to musze podjechac i sprawdzic ile jest czynnika i jak cos to nabic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie, mam problem z moją klimą od listopada ub. roku. Gdy włączam klimę, co jakiś czas przez pierwsze 2-3 minuty śmierdzi w samochodzie, okropnie. Stawiałem na zagrzybienie, ale dziwnie jest to, że smród pojawia się nie codziennie, tylko co któreś włączenie. Od listopada odgrzybiałem klimę dwukrotnie, ale w ogóle nie pomogło. Jadąc w dalszą drogę potrafi zacząć śmierdzieć np. 2-3 godz. pracy, a za kilka minut wszystko wraca do normy. Raz w roku regularnie robię przegląd klimatyzacji. Może znacie przyczynę tego dziwnego zjawiska? Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do wymiany elektrozaworu musisz i tak ściągnąć czynnik bo inaczej pójdzie w powietrze. sama wymiana to 5 min. później ponowne nabicie czynnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do wymiany elektrozaworu musisz i tak ściągnąć czynnik bo inaczej pójdzie w powietrze. sama wymiana to 5 min. później ponowne nabicie czynnika

Dzięki WIELKIE! A wiesz, ile może kosztować ten elektrozawor i gdzie on się znajduje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Podłączę się do tematu.Otóż w moim pasku bardzo długo trzeba czekać aż zacznie dmuchać zimne powietrze,im cieplej tym dłużej.Teraz gdy mamy 10-15 stopni muszę przejechać ok 5 km zanim zacznie chłodzić ale w lecie to nawet 10-15 km trzeba przejechać.Wdaje mi się że to coś nie tak bo w innym aucie działa po kilku minutach nie zależnie od temperatury na zewnątrz.Jak myślicie,co może być nie tak?. Z góry dzięki za odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

elektrozawór znajduje sie na dole w sprezarce, ja kupiłem na alledrogo w tamtym roku za ok 120zł. są dwa rodzaje ale oba pasuja. ja ori miałem krótki a załozyłem dłuższy, podobno lepsze i mniej awaryjne.

Mirek , tak samo mialem, klima zaczynała chłodzic po 5-10km i za chwile przestawała , tak w kółko. pojechalem na czynnik,troche brakowało wiec dobili i wtedy klima nie wlaczałak sie juz prawie wogóle. zastanawiałem sie nad kupnem sprezarki ale tam nie bardzo ma sie co zepsuć, no chyba że jeździsz bez gazu to sie zatrze, zaryzykowalem , kupiłem elektrozawór bo wyczytałem że to najczęściej pada, wymieniłem i klima działa odrazu po odpaleniu auta i chłodzi cały czas

tu masz przykładową aukcie z takim zaworem

http://allegro.pl/zawor-kompresora-sanden-vw-passat-b6-tiguan-touran-i5135162694.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko Klima u mnie chodzi cały czas. A problem jest z tym, że przez pierwsze 2-3min. pracy śmierdzi w aucie, a dwukrotne odgrzybianie nic nie pomogło.

Klime co roku nabijam do 600, a prędzej wyciąganie maszyna aż 450, więc przez rok bardzo mało ubywa czynnika.

Edytowane przez macvw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maciek, o filtr pyłkowy sie nie pytam bo mysle że wiesz że to trzeba wymieniac i jak zawilgotnieje to z niego smierdzi...

najczesciej jak jest smród i odgrzybianie , ozonowanie nie pomaga wtedy parownik do wymiany/gruntownego czyszczenia - ogolnie winny jest parownik

jak układ jest szczelny nic nie powinno gazu ubywac a juz napewno nie wciągu jednego roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maciek, o filtr pyłkowy sie nie pytam bo mysle że wiesz że to trzeba wymieniac i jak zawilgotnieje to z niego smierdzi...

najczesciej jak jest smród i odgrzybianie , ozonowanie nie pomaga wtedy parownik do wymiany/gruntownego czyszczenia - ogolnie winny jest parownik

jak układ jest szczelny nic nie powinno gazu ubywac a juz napewno nie wciągu jednego roku

Wiesiu filtr wymieniam przy każdej wymianie oleju tj. co 15tyś. km. Już ktoś wspominał mi o czyszczeniu pracownika. Dzięki Wiesiu. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elektrozawór znajduje sie na dole w sprezarce, ja kupiłem na alledrogo w tamtym roku za ok 120zł. są dwa rodzaje ale oba pasuja. ja ori miałem krótki a załozyłem dłuższy, podobno lepsze i mniej awaryjne.

Mirek , tak samo mialem, klima zaczynała chłodzic po 5-10km i za chwile przestawała , tak w kółko. pojechalem na czynnik,troche brakowało wiec dobili i wtedy klima nie wlaczałak sie juz prawie wogóle. zastanawiałem sie nad kupnem sprezarki ale tam nie bardzo ma sie co zepsuć, no chyba że jeździsz bez gazu to sie zatrze, zaryzykowalem , kupiłem elektrozawór bo wyczytałem że to najczęściej pada, wymieniłem i klima działa odrazu po odpaleniu auta i chłodzi cały czas

tu masz przykładową aukcie z takim zaworem

http://allegro.pl/zawor-kompresora-sanden-vw-passat-b6-tiguan-touran-i5135162694.html

 

Czynnika miałem z dużo,uzupełniono do prawidłowego poziomu ale dalej to samo.Mechanik wspominał coś o elektrozaworze ale nie był pewny.Zaczynam sie skłaniać ku tej sugestii ale popytam jeszcze innych fachowców.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, poczytałem trochę na różnych forach o tym nie przyjemnym zapachu z klimy. Ludzie piszą, że po użyciu np. tej pianki

http://allegro.pl/crc-airco-cleaner-aktywna-pianka-do-klimatyzacji-i5233088882.html

smród zniknął. Ma ktoś z Was doświadczenie z tą pianką lub podobnymi? Czy jest sens zastosować ją?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności