Skocz do zawartości
andrzejx

Passat B6 - sprężarka klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

olej jest dodawany do czynnika podczas nabijanie. nie pamiętam jaka jest zależność wiec niech się wypowie ten co ma maszynę do nabijania ale wielokrotnie nabijałem w roznych wozidlach i z tego co pamiętam to na 0.5kg czynnika dodaje się chyba 100ml oleju

No ja mam maszynę ale się nie wypowiem co do ilości oleju do danego układu gdyż ludzie mają różne szkoły , doświadczenia i różne metody doboru ilości oleju w stosunku do układu AC.

 

przez zawór cały czas przechodzi ów czynnik z olejem wiec musi być zaolejony. te zawory padają bo się zacierają z braku smarowania. dlatego tak często ludzie piszą ze czynnik jest a nie chłodzi a po wymianie zaworu wszystko ładnie dziala

Przez wszystkie złączki i elementy przechodzi gaz z olejem i czy we wszystkich miejscach go widać ?

Zawór ma być czysty i suchy. Jeżeli jest to olej z układu AC to zaraz kolega będzie miał pustą klimę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawór wewnątrz pompy musi być zaolejonya wzasadzie sama jego końcówka ok 1cm a jeśli ty mówisz o zaolejeniu przy samym segerze to wiadome ze uszczelniacze puściły i układ jest nieszczelny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja odebrałem wypowiedź że jest z zewnątrz zaolejony.

Jak się go wymontuje z kompresora to norma że jest olej na nim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i dogadalismy się he he. teraz właśnie ...gdzie on jest zaolejony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam inaczej panowie. Moja klima w Pasku b6 dziala tak. Mianowicie startuje po 40oC i przycisk Econ musi byc wylaczony. Jak wlacze Econ to przestaje chlodzic.... haha niezly orzech

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przycisk Econ musi byc wylaczony. Jak wlacze Econ to przestaje chlodzic....

Czyli wszystko w porządku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko ok z tym econ a ze startuje późno to albo mało czynnika albo ów zawór się już zacina i puszcza dopiero jak wytworzyć się duże ciśnienie. u mnie tak właśnie było ze startowała późno po paru kilometrach. winny okazał się zawór

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podepne sie pod temat,a mianowicie mam problem z climatronikiem w B6,a mianowicie gdy ustawie temp na 17c to po chwili zaczyna dmuchac normalnie zimne powietrze ale po jakieć nie całem minucie w ogóle nic nie dmucha w sumie dmucha ale gdzieś do srodka deski rozdzielczej nawet jak mam włączone żeby dmuchało tylko na przód,ale gdy włóczę przycisk ekon to zaczyna wiać normalnie ale wiadomo że nie chłodzi,po wyłączeniu econ to jakieś 30sek wieje normalnie a potem znowu ucieka gdzieś do środka deski powietrze,

ktoś miał podobny problem albo wie jak go rozwiązać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobny problem, ale na climatic, i w trochę dłuższym czasie, tzn dmucha przez kilkadziesiąt minut, i przestaje, po wyłączeniu klimy po kilku minutach zaczyna lecieć powietrze. objawy jakby zamarzał parownik i nie puszczał powietrza na kabinę. prawdopodobnie jakiś zawór puszcza za dużo czynnika, albo układ powietrza jest niewydolny i nie nadąża dostarczać powietrza potrzebnego do oddania ciepła parownikowi i ten zamarza. jeżdżę z tym kilka lat, w ostatnim roku nie objawiło się. w tym też jeszcze nie było objawów. za to są problemy z biegami dmuchawy, 1 i 2 mają problem, tzn albo nie chodzą wcale, albo kiepsko dmuchają, na 3 i 4 chodzi normalnie. ale 3 i 4 to za szybko dla mnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , co oznacza 1c9 na lewym wyswietlaczu ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to prawda że w przypadku sprężarki Zexel cudów nie ma i czeka mnie wymiana, czyszczenie układu, osuszacza itd ?

 

Wysłane z mojego XT1068 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez hultai

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pomóżcie.

Od kilku dni moja klima coś szalała, raz super chłodziła a po chwili leciało takie powietrze ciepławe jakb klima była wyłączona. Pomyślałęm że kończy mi się czynnik wiec pojechałem napełnić.

Napełniłem i jednak dalej cos nie tak. niby super schłodziło auto ale po chwili znowu mimo zapalonego światełka climyraz leci mega zimne po chwili cieplejsze. co jest nie tak? nawiewy chodzą tylko powietrze z nich na zmiane zimne i ciepławe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam problem z klima. Po kilku dniach uruchamiam auto i włączam klimatyzację. Nagle słychać z pod maski jak by wiertarka, odrazu wyłączyłem. Po chwili włączyłem go ponownie i znowu to samo. Klimatyzacja grzeje tylko ciepłe powietrze.

Nie słychać nic by się załączalo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc i odpowiedź, na tym forum to idzie strasznie. Mało osób się tutaj angażuje w pomoc! Napisałem posta i nikt nie potrafi się wypowiedzieć!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i moja klima przestała działać,błędów żadnych nie ma.na kompie daje 6-6,4 bara ,byłem sprawdzić czynnik i jest tyle ile trzeba wiec sprawdzam nr. sprężarki i kupuje elektrozawór. Ciekawi mnie jedna sprawa zauważyłem że śrubka która jest na osi trochę wystaje więc biorę imbusa i próbuje dokręcić a tu lipa śruba obraca się chyba z całym wałkiem czy to normalne?

Edytowane przez bubas16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jakie ustawienia wchodziłes by sprawdzić tę bary? Zaraz podobne komputer i też bym sprawdził.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
śruba obraca się chyba z całym wałkiem czy to normalne?

Nie. Urwane masz sprzęgło kompresora i klima nie ma prawa działać.Spisz typ i nr kompresora i w/g tych danych dokupić urwany element.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nicqo ja podpiąłem się vasem i tam jest test elementów klimatyzacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności