Skocz do zawartości
andrzejx

Passat B6 - sprężarka klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

Ok ja mam vcds, też popatrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

waski1 to przy zerwanym sprzęgiełku komputer też by pokazywał obroty kompresora ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
waski1 to przy zerwanym sprzęgiełku komputer też by pokazywał obroty kompresora ?

 

Nie ma czegoś takiego jak obroty kompresora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

waski1 zerknij na to

20160626_143910.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi ktoś podpowie gdzie szukać problemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretyczna prędkość sprężarki oparta na prędkości silnika.

W kompresorze nie ma żadnego czujnika prędkości.

Zobacz u Siebie czy podczas pracy silnika ta śrubka środkowa na kole pasowym kompresora czy stoi w miejscu?

Jeżeli stoi to kompresor też stoi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stoi, ale jeżeli jest walnięty zawór sterujący to kompresor też nie pójdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W B6 kompresor pracuje cały czas non stop a wydajnością tylko steruje zawór.

Skoro śruba stoi to kompresor też stoi. Napraw sprzęgło kompresora i testuj dalej czy zawór pracuje.

Jest też pytanie czy sprzęgło zrywalne urwało się ze starości?

Edytowane przez waski1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobre pytanie.to co dokładnie musiałbym kupić? tarcze sprzęgła z tym kołem wielorowkowym czy tylko ten element co sie zrywa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprezarka-klimatyzacji-audi-a3-vw-golf-v-passat-b6-2-1770155.jpg

 

1. To jest ta śruba o której jest mowa?

 

Jeśli tak to u mnie czy załączę klimatyzację, czy ja wyłączę nie porusza się.

 

2. (wirnik) czy inaczej się to nazywa to kręci się bez względu na to czy klimatyzacja jest włączona czy też nie.

 

 

czyli co wymieniać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odczytaj dane z naklejki na kompresorze model typ , im więcej danych tym lepszy dobór części.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

[ATTACH=CONFIG]146193[/ATTACH]

 

1. To jest ta śruba o której jest mowa?

 

Jeśli tak to u mnie czy załączę klimatyzację, czy ja wyłączę nie porusza się.

 

2. (wirnik) czy inaczej się to nazywa to kręci się bez względu na to czy klimatyzacja jest włączona czy też nie.

 

 

czyli co wymieniać?

 

Ta właśnie śruba ma się kręcić cały czas wraz z kołem pasowym kompresora.Nie ważne czy klima ON czy OFF.

Edytowane przez waski1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeśli kupił bym nowy, badz regenerowany kompresor i zamontowal mial bym po problemie? Czy jeszcze jakies dodatkowe rzeczy musza zostac wymienione?

 

Slyszalem ze trzeba plukac uklad, czy to jest koniecznosc w moim przypadku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Konieczność płukania układu jest wtedy gdy kompresor zostanie zatarty (rozleci się ) a opiłki brud przedostaną się do układu AC.Jeżeli masz zamiar zakupić nowy (regenerowany) kompresor to dobrze jest po demontażu starego , rozkręcić go celem oceny uszkodzeń.

Osobiście na waszym miejscu próbowałbym z wymianą koła (sprzęgła zrywalnego). Koło to można samemu wymienić na aucie bez demontażu kompresora i bez recyklingu gazu z układu.

Pozostaje jedynie zagadka czy zawór jest sprawny co okaże się po wymianie koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiedz w którym miejscu ono się zrywa ,po zdjęciach patrząc to niema tam gumowego łączenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrywa te blaszki lub zrywa wieloklin pod tą śrubką centralną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fo.jpg

Zerwane sprzęgło klimatyzacji w Polo. Klima także nie działała, ciśnienie w układzie było, zawór sterujący działał, gdyż sprawdzałem na krótko, a właśnie sprężarka stała. Po wymianie koła i odpaleniu klimy chłodzi, aż miło :) Cena nowego koła ze sprzęgłem do Polo 270 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić napięcie sprzęgła kompresora? Jak to się sprawdza, gdzie mam podpiąć miernik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak sprawdzić napięcie sprzęgła kompresora? Jak to się sprawdza, gdzie mam podpiąć miernik.

Kolega wcześniej pisał, sprzęgło elektromagnetyczne w passacie B6 nie jest stosowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak sprawdzić napięcie sprzęgła kompresora?

Ale o co chodzi ? Jedyne co możesz sprawdzić to napięcie na zaworze sterującym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jedyne co możesz sprawdzić to napięcie na zaworze sterującym.

Owszem ale oscyloskopem tam jest sygnał PWM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności