skorpena Zgłoś #261 Napisano 23 Maja 2012 Podepnę się do tematu. Sytuacja wygląda u mnie tak że klima chodzi od strzału, po mieście nie ma problemu. Jeśli pojadę w trasę to po jakiś czasie bardzo słabo wieje (wieje zimnym powietrzem ale bardzo słabo nawet na najwyższych obrotach wiatraka). Jak wyłączę zapłon i włączę to jest wszystko ok. Zaczyna wiać mocno. Może ktoś się spotkał z taki zachowaniem i wie o co chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #262 Napisano 23 Maja 2012 Ja tak miałem jak jechałem na wakacje do ciepłych krajów(Adriatyk), więc wyobraź sobie jak wyglądałem. Okazało się, że wystarczyło klawiszami zrobić reset klimy. Dalsza podróż była już tylko przyjemnością. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KRZYSIEK.BB Zgłoś #263 Napisano 23 Maja 2012 Zrobiłem ECON/AC + obieg zamkniety = auto test climy wyszło mi to Zrobiłem ECON/AC + nawiew do srodka ,na twarz wyszło mi Moje pytanko, co to sa za błedy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarosak Zgłoś #264 Napisano 25 Maja 2012 Podepnę się do tematu. Czy ktos może mi wyjaśnić co oznaczają błędy : na ECON+obieg zamknięty - O3 2 (ta 2 to jest jakby troszkę powyżej) na ECON+ nawiew do góry - pokazuje -00 stopni jakby a na prawym wyswietlaczu 08 stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ts147 Zgłoś #265 Napisano 28 Maja 2012 Witam mam taki problem w moim Pasku , klima działa poprawnie ,ale dopiero gdy silnik nagrzeje się do 70-90 stopni ,dopiero odpala i chłodzi bardzo dobrze ,czynnik w układzie sprawdzony ,stan jest ok ,układ jest szczelny ,, może ktoś pomoże dlaczego tak to działa ,jeden mechanik powiedział że to może jest jakieś zabezpieczenie żeby nie obciążać silnika jak jest zimny ,ale w Passacie B5 tak nie mialem ,i nie wiem coś czuje że to nie działa poprawnie Mam wrażenie, że u mnie jest podobnie - klima zaczyna działać z pełną mocą po przejechaniu jakiegoś kawałka dopiero. Może zatem tak ma być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #266 Napisano 29 Maja 2012 Zrobiłem ECON/AC + obieg zamkniety Sprawdz to ,tylko to nie po naszemu. 0712 Исполнительный электродвигатель правой заслонки управления температурой воздуха-V159 ---------- Dodano o 03:13 ---------- Poprzednia wiadomość o 03:09 ---------- O3 2 Czujnik temperatury parownika-G308 ---------- Dodano o 03:20 ---------- Poprzednia wiadomość o 03:13 ---------- klima zaczyna działać z pełną mocą po przejechaniu jakiegoś kawałka dopiero. Czytajcie strone 5 od gory albo od postu 89 , nie wiem czy juz ktos zna na to odpowiedz . Ale chyba nadal jest tak samo , jedni za tym ze to normalka inni ze cos nie tak (malo czynnika ) . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KRZYSIEK.BB Zgłoś #267 Napisano 29 Maja 2012 Cytat Zamieszczone przez KRZYSIEK.BB Zobacz posta Zrobiłem ECON/AC + obieg zamkniety Sprawdz to ,tylko to nie po naszemu. 0712 Исполнительный электродвигатель правой заслонки управления температурой воздуха-V159 Na przetłumaczenie napisane mam 0712 wykonawczy silnik elektryczny prawej zasłony kierowania temperaturą wozducha-V 159 wiec o co chodzi z tym silniczkiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #268 Napisano 3 Czerwca 2012 (edytowane) wiec o co chodzi z tym silniczkiem? Cos z nim nie tak ,moze konczy sie jego dobre dzialanie ,a napewno zle sie ustawia . Na poprzedniej stronie pisales o bledzie silnika V71 , moze ci co sprawdzali odczytali ci blad ,jego numer a nie koniecznie numer silniczka wadliwego i tak naprawde jest cos nie tak z tym V 159 . Bo jak widac numer bledu nie pokrywa sie z numerem silniczka z opisu usterki .Od czego on jest konkret to nie wiem . Jesli miales wczesniej blad 711 to 0711 Исполнительный электродвигатель левой заслонки управления температурой воздуха-V158. Edytowane 3 Czerwca 2012 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertno Zgłoś #269 Napisano 10 Czerwca 2012 Mam wrażenie, że u mnie jest podobnie - klima zaczyna działać z pełną mocą po przejechaniu jakiegoś kawałka dopiero. Może zatem tak ma być? TAk ma nie być. Klima powinna działać od początku. Jeżeli działa z opóźnieniem to jak już chyba ktoś tu opisywał przyczyn może być kilka. Wystarczy podjechać do pierwszego lepszego warsztatu od klimy i sprawdzić ciśnienie sprężarki. Wyjdzie że jest niskie a po rozgrzaniu silnika następuję rozgrzanie również chłodnicy klimy i zwiększenie ciśnienia w układzie co powoduje uruchomienie klimatyzacji. Sam to przechodziłem u siebie. Najczęstszą przyczyną jest elektrozawór (taką infromację dostałem od gościa który naprawia takie klimy). Jego zdaniem najlepiej jest kupić regenerowaną sprężarkę z elektrozaworem i wstawić zamiast starej. Przyczyną może być również zbyt mała ilość czynnika. To można jedynie sprawdzić po odpompowaniu starego i ponownym nabiciu. Pewnie w większości przypadków nic to nie pomoże bo klima dalej będzie słabo chodzić. Przyczyną wtedy będzie elektrozawór lub sprężarka. Ważnym elementem wpływającym na późniejszą pracę klimatyzacji (ktoś tu opisywał że na początku działa dobrze a potem słabnie) jest ten mniejszy wentylator. On również ulega uszkodzeniu i wtedy chłodnica nie jest odpowiednio schładzana co doprowadza do wyłączenia sprężarki ze względu na zbyt wysokie ciśnienie. To tak ogólnie jakie mogą być przyczyny. Ale z tego co widzę to bolączką są sprężarki w samochodach VW po 2005 roku. Dotyczy to również Touranów i Golfów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leeo Zgłoś #270 Napisano 11 Czerwca 2012 Dokładnie.. od początku chłodzi na maxa.. teraz to wiem, bo klimę naprawiałem wyskakując z 1700zł.. Odradzono mi wymianę samego zaworu, bo podobno pół roku i problem wraca.. Wymieniłem więc cały kompresor, chłodnicę klimatyzacji i przeczyściłem przewody (te dwie ostatnie czynności z powodu ryzyka pójścia opiłków od kompresora po układzie) i wszystko działa pięknie. Raz a dobrze i z gwarancją Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ts147 Zgłoś #271 Napisano 13 Czerwca 2012 TAk ma nie być. Klima powinna działać od początku. Jeżeli działa z opóźnieniem to jak już chyba ktoś tu opisywał przyczyn może być kilka... W moim przypadku opóźnienie było krótkie - 200-400m i zaczynała chłodzić. Podjechałem sprawdzić i wszystkie parametry trzymała w normie - pod koniec zauważyliśmy, że delikatnie ubywa przez zaworek czynnik (jeszcze oryginalny z zielonym kontrastem). Powodem okazał się być mały pyłek pod zaworkiem. Po ponownym nabiciu działa rzeczywiście jakby szybciej (ale jest też chłodniej - sprawdzę w trakcie upałów co i jak). W serwisie klim powiedziano mi, że takie opóźnienie (krótkie jak u mnie) może być normalne - klima potrzebuje czas żeby chłód przeszedł przez instalację. 70zł mniej w kieszeni ale przynajmniej przed wakacjami nie muszę już zaglądać do tego wątku :D:D. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mzenek777 Zgłoś #272 Napisano 16 Czerwca 2012 Podepne sie pod temat Passat b6 rok 2006 klimanie dziala a mianowicie byla nieszczelna chlodnica ale klima dzialala teraz po wymianie chłodnicy nie ma napięcia na wtyczce zaworu kolo sprężarki podpieci pod kompa nic nie daje bo nie wykrywa zadnych blędów czy ktos miał cos takiego pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kalap Zgłoś #273 Napisano 4 Lipca 2012 (edytowane) Klimatyzacja nawet przy maksymalnym nawiewie i minimalnej temperaturze nie załącza się, ciągle wieje ciepłym powietrzem. Byłem ostatnio uzupełnić czynnik chłodzący. Wydawało mi się ze przez jakiś okres czasu chłodziła, chociaż mało wtedy ją włączałem. Po przeczytaniu tego wątku zrobiłem test ECON + obieg zamknięty i mi wyskoczyły następujace błędy Co one oznaczają i co mogę jeszcze sprawdzić? Jeszcze jedno pytanie jak sie robi reset komputera klimatyzacji bo wydawało mi się że coś takiego było tu omawiane, ale nie mogę dokładnie znaleźć. Edytowane 4 Lipca 2012 przez kalap Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #274 Napisano 4 Lipca 2012 ECON/AC + nawiew od dolu do gory = reset climy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #275 Napisano 4 Lipca 2012 Byłem ostatnio uzupełnić czynnik chłodzący. Mialem podobnie ,pojechalem do goscia co robil mi klime i wykasowal blad . Poczytaj w watku ( Test klimatyzacji w B6 ) , post 70 . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertno Zgłoś #276 Napisano 5 Lipca 2012 Wymieniłem ten mniejszy wentylator dwa tygodnie temu. Kupiony zamiennik oczywiście. Dzisiaj patrzę a on nie kręci. Podpowiedzcie proszę bo nie pamiętam. Po włączeniu klimatyzacji po jakimś czasie ten mniejszy powinien kręcić razem z tym większym. U mnie kręci tylko ten duży a mały stoi w miejscu. Więc chyba padł. Jeżeli tak to coś mnie trafi bo dopiero co go wymieniałem. Przy okazji pytanie bo poprzednio robili mi to w ASO. Ciężko jest wymienić ten wiatrak samemu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #277 Napisano 5 Lipca 2012 Tak po jakims czasie lata maly z duzym . To znaczy ze wymieniales ten wiatrak dwa razy (kiedys ASO i dwa tygodnie temu ) ? Co bylo powodem obu wymian , jak mozesz zdradzic . Ja nie wymienialem wiatraka ,tylko chodnice ale musialem wyjac oba wiatraki z ich ramka . Ramka jest przykrecona na 4 sruby do chlodnicy plynu ,jak to odkrecisz i zdejmiesz rure dolna do intercoolera ,rozepniesz kostke to ramka zejdzie w dol o ile dobrze pamietam . Sam wiatrak jest na 1 nakretke przykrecany do jego mechanizmu ,a mechanizm bodaj na 3 sruby do ramki . Tylko co do kabli to nie wiem czy za ramka jest ich podzial na 1 i 2 czy kable sa ciagle az do jednej wspolnej wtyczki ,czy za ramka jest jakis lacznik obu jeszcze . [ATTACH=CONFIG]85680[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]85681[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertno Zgłoś #278 Napisano 6 Lipca 2012 Wiatrak wymieniałem raz może niedokładnie opisałem. Ostatnio miałem wymieniany na nie oryginalny, który padł po dwóch tygodniach. Poprzedni ori siemens wytrzymał do poprzedniego miesiąca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szeyker89 Zgłoś #279 Napisano 7 Lipca 2012 Witam Podepnę się pod temat. Również mam problem z klimą. Passat B6 2005 rok 1,9 TDI 105 KM Po prostu klima nie chłodzi tylko działa zwykły nadmuch czy to na włączonej klimie czy wyłączonej. Myślałem że brakuje mi czynnika chłodzącego więc pojechałem na napełnienie lecz gość powiedział że ciśnienie jest odpowiednie i że to wina elektryki - odesłał mnie do elektryka. W innym miejscu podpiąłem się pod komputer - nie wyświetla żadnych błędów co do działania klimy. Komputer pokazuje kiedy klima jest włączona i kiedy wyłączona. Lecz nie słychać żeby sprężarka się włączała tak jak jest to w innych markach. Czy to normalne że nie słychać tego charakterystycznego kliknięcia ??? Wiatrak przy chłodnicy od klimy się kręci więc nie w tym tkwi problem. Jestem już umówiony w innym miejscy na podpięcie się pod komputer i pod urządzenie do napełniania klimy. Może oni coś poradzą. A czy wy macie jakąś diagnozę ??? Może do jakiś elektor zawór ??? Czujnik temperatury ??? (Gdzie w ogóle on się znajduje ??? ) Posiadam klimę taką jak na foto. Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertno Zgłoś #280 Napisano 7 Lipca 2012 W passacie b6 nie słychać tego załączenia ponieważ kompresor chodzi cały czas. Według mnie są dwie przyczyny 1. uszkodzony elektrozawór w kompresorze 2. uszkodzony kompresor oba przypadki nie sygnalizują żadnych błędów. Jedyne możliwe do zweryfikowania to ciśnienie w układzie nie ilość czynnika. Ten co Ci nabijał pewnie miał na mysli że ilość czynnika jest właściwa. Musisz sprawdzić ciśnienie. Z tego co pamiętam to nowy ma ok 12 - 14, a jak przestaje chodzić to spada poniżej 5. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach