s27 Zgłoś #201 Napisano 19 Czerwca 2011 koszt zaworu około 200 zł, wymiana zaworu może odbyć się bez demontażu sprężarki z auta, mi się udało, należy tylko odchylić wentylatory, konieczność odessania czynnika chłodzącego z układu i ponownie napełnić poniosłem koszt 250 zł bo sam wymieniałem zawór, kolega odessał czynnik za 50 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam_84 Zgłoś #202 Napisano 24 Czerwca 2011 Mam takie szybkie pytanie bo zaraz jadę do warsztatu. Tydzień temu byłem zmuszony wymienić sprężarkę w passacie na nową bo podobno się zatarła i uszkodziła sprzęgiełko. Dodatkowo wymieniony został osuszacz a przed założeniem sprężarki układ został wypłukany. Oczywiście klima nabita i działa ale jej wydajność to już druga sprawa, chłodzi bardzo słabo wnętrze auta. Zaobserwowałem że po dłuższej trasie przewody pod maską całe są pokryte lodem, wcześniej tylko szron. Na klime mam rok gwarancji więc coś z tym muszą zrobić. Proszę tylko o jakieś rady co może być nie tak żeby nie sprzedali mi bajek. Dodam że zakład jest dość profesjonalny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrekkk Zgłoś #203 Napisano 24 Czerwca 2011 Witam 10 stron ma wątek, wiele osób zwraca uwage na fakt, że klima załącza się dopiero po kilku minutach i jak już pracuje to ja np. mam odczucie, że mogłaby lepiej, mimo, że generalnie jest ok. Czy ktoś ustalił przyczynę? Bo propozycje pojawiały się w tym wątku różne, ale generalnie dotyczły innych objawów (ludzie się podpinali pod temat). Coś wyraźnie jest nie tak, klima powinna chodzić odrazu, a nie czekać na rozgrzanie silnika, u mnie wentylaotry itd. ruszają odrazu, ale klima ma opóźnienie... Ktoś w miedzyczasie się dowiedział czegoś nowego? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #204 Napisano 24 Czerwca 2011 Witam 10 stron ma wątek, wiele osób zwraca uwage na fakt, że klima załącza się dopiero po kilku minutach i jak już pracuje to ja np. mam odczucie, że mogłaby lepiej, mimo, że generalnie jest ok. Czy ktoś ustalił przyczynę? Bo propozycje pojawiały się w tym wątku różne, ale generalnie dotyczły innych objawów (ludzie się podpinali pod temat). Coś wyraźnie jest nie tak, klima powinna chodzić odrazu, a nie czekać na rozgrzanie silnika, u mnie wentylaotry itd. ruszają odrazu, ale klima ma opóźnienie... Ktoś w miedzyczasie się dowiedział czegoś nowego? pozdrawiam podam kontakt na pw. jeżeli jesteś oczywiście zainteresowany by porozmawiać ??? moja działa tak jak książka pisze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrekkk Zgłoś #205 Napisano 24 Czerwca 2011 Jeżeli możesz coś podpowiedzieć, pomóc to chętnie zadzownię i pogadam, czekam na kontakt na pw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukash1 Zgłoś #206 Napisano 25 Czerwca 2011 Witam . Chcialem sie podpiac do tematu Moj problem z klimatyzacja polega na tym ze gdy wlacze klimatyzacje to prawa strona mi chodzi dobrze temperarura jest taka jaka ustawie,ale z lewej strony obojetnie co ustawie leci caly czas cieble powietrze co moge miec nie tak i jakie koszty tej naprawy ewenualnie moge sie spodziewac.auto vw b6 angielskie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #207 Napisano 25 Czerwca 2011 prawdopodobnie jakiś czujnik lub silnik sterujący klapkami, ale najlepiej podepnij kompa i zobacz jakie się błędy zapisały. Można też zrobić test klimy, powinny się też pojawić jakieś błędy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #208 Napisano 25 Czerwca 2011 Witam . Chcialem sie podpiac do tematu Moj problem z klimatyzacja polega na tym ze gdy wlacze klimatyzacje to prawa strona mi chodzi dobrze temperarura jest taka jaka ustawie,ale z lewej strony obojetnie co ustawie leci caly czas cieble powietrze co moge miec nie tak i jakie koszty tej naprawy ewenualnie moge sie spodziewac.auto vw b6 angielskie. stawiam na problem z silniczkiem sterującym klapą temp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukash1 Zgłoś #209 Napisano 25 Czerwca 2011 masz moze pojecie ile taki silniczek sterujacy moze kosztowac i czy duzy problem jest z wymiana jego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #210 Napisano 25 Czerwca 2011 nowy w PL około 350 zł. a używany na allegro około 100 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #211 Napisano 26 Czerwca 2011 10 stron ma wątek, wiele osób zwraca uwage na fakt, że klima załącza się dopiero po kilku minutach i jak już pracuje to ja np. mam odczucie, że mogłaby lepiej, mimo, że generalnie jest ok. Czy ktoś ustalił przyczynę? Bo propozycje pojawiały się w tym wątku różne, ale generalnie dotyczły innych objawów (ludzie się podpinali pod temat). Coś wyraźnie jest nie tak, klima powinna chodzić odrazu, a nie czekać na rozgrzanie silnika, u mnie wentylaotry itd. ruszają odrazu, ale klima ma opóźnienie... Ktoś w miedzyczasie się dowiedział czegoś nowego? Kolego sensowne wyjasnienie jest w tym watku ,poczytaj a zrozumiesz ,ze kolega ktory to pisal ma racje . Mysl i mechanizm dzialania jest klarowny ,logiczny . http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=972019#post972019 Post 89. Wiatraki czekaja az cieply czynnik zrobi kolo w obiegu , wczesniej nie maja co latac . Kiedy klima juz chodzila ,silnik goracy/cieply to temp. czynnika tez podobna i dlatego wiatraki ruszaja odrazu . Wydaje sie to odpowiednim wyjasnieniem . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrekkk Zgłoś #212 Napisano 28 Czerwca 2011 (edytowane) Jeżeli dobrze rozumiem sugerujesz, że mogę mieć mało czynnika? Niestety nie to jest przyczyną, w konkretnym warsztacie zajmującym się głównie klimatyzacją to sprawdzali, miałem ściągany czynnik i uzupełniany kilka razy przy jednej wizycie, Panowie wszystko sprawdzali, za 2 kolejne dni kazali znowu przyjechać i znowu sprawdzali - wszystko szczelne, czynnika pełno, układ szczelny - więc nie to jest przyczyną. Z moimi wiatrakami wszystko jest ok, są wymienione na te nowszej konstrukcji (z 2009 roku), więc jeżeli układ jest szczelny i pełny czynnika, a wiatraki zachowują się prawidłowo (tak jak opisujesz, że startują po chwili dopiero) to przyczyna jest inna. Klimatyzacja za zimnym silniku zaskakuje zdecydowanie za późno, a jej wydajność nie jest taka jak powinna. PS. W międzyczasie rozmawiałem z Sławkiem z forum i konkluzja jest taka, że to zawór sprężaki wariuje, ja sobie go wymienię bo koszta nieduże i dam znać czy pomogła, kolega Sławek mówił, że u niego przy tych objawach wymina zaworu pomogła. Edytowane 28 Czerwca 2011 przez Piotrekkk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KRZYSIEK.BB Zgłoś #213 Napisano 28 Czerwca 2011 A czy to normalne jest ze mi wentylatory dwa nie kreca sie jak silnik pracuje, wiem ze jeden jest od klimatyzacji jak wlacze to sie kreci, ale drugi nie kreci sie...a temperatura silnika jest 90 stopni... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Axoo Zgłoś #214 Napisano 28 Czerwca 2011 Witam W moim przypadku klima załączała się po ok 10 min od rozpoczęcia jazdy (po dłuższym postoju) i i czasami przestawała chłodzić podczas jej trwania. Na postoju raz działała raz nie. Komputer wykazywał jakieś spadki napięcia. Pomogła wymina czujnika nasłonecznienia (180 zł). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pioszef Zgłoś #215 Napisano 29 Czerwca 2011 Opowiem wam o moim przypadku. Klima działa dziwnie odrazu jak kupilem auto, po roku pojechalem do norauto w sosnowcu na komlete czyszczenie klimy itd... Gosciu podpina i mowi mi moze ze ukad jest ok tylko jakis madry mechanior nabil za mocno klime i nie mogla sie ustawic, wiec wszytko sposcili wyczyscili nabilo od nowa , chodzila pieknie az milo koszt 350zl. Po dwoch latach przyszlo znowu uzupelnic i wymienic klime , pojechalem do innego zakladu nie wiem dlaczego moze chialem zaoszczedzic bo za wsjo wzieli 180 zl, ale do rzeczy , zrobili wszystko i po tygodniu stwierdzam klima mi sie wlacza jak silnik sie rozgrzeje do 70-90 st, wracam do nich i mowie ze klima jest do dupy zrobiona!! Oczywiscie sprawdzili i nic nie widza , wiec znow jade do norauto, i tu co , zrobili w godzinke wyminili czynnik i wszyko chodzi zajebiscie!! Wiec z klima bede jezdzil juz do norauto jest troche drozej ale normalni ludzie i nie piepsza ze kompresor do wymiany!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ulvhedin79 Zgłoś #216 Napisano 10 Stycznia 2012 Witam. Sorki że się podpinam ale szukałem już na forum i nie znalazłem odpowiedzi dotyczącej mojego pytania. A mianowicie: Jak się dowiedzieć jaką klimatyzację mamy? Valeo czy Denso. Po czym odróżnić. Pytam gdyż padł mi silniczek nastawu klapy temperatury od strony kierowcy V-158, a z tego co wyczytałem te silniczki się różnią w zależności od modelu klimy. Za odpowiedź z góry dziękuję. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
api13 Zgłoś #217 Napisano 10 Stycznia 2012 Jak się dowiedzieć jaką klimatyzację mamy Wykręć radio/navi i zobaczysz obudowę klimy a na niej naklejkę stosowną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartoszkg Zgłoś #218 Napisano 10 Stycznia 2012 Mam pytanie, czytałem w wątku o hałaśliwej pracy ( stukach ) klimatyzacji - ponoć jest to wina silniczków. Już nawet się do tego przyzwyczaiłem. Dwa tygodnie temu pojawił się kolejny dziwny dźwięk w moim "super" autku. Jak skręcam w prawą stronę to w okolicach radia lub środkowych nawiewów słyszę krótki metaliczny dźwięk jak by się klucze lub jakieś moneta w schowku przesuwała z jednej strony na drugą i analogicznie skręcając w drugą stronę. Może to wina jakiś poluzowanych wiązek za radiem lub jakiś części w środkowych nawiewach ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #219 Napisano 10 Stycznia 2012 Dwa tygodnie temu pojawił się kolejny dziwny dźwięk w moim "super" autku. Jak skręcam w prawą stronę to w okolicach radia lub środkowych nawiewów słyszę krótki metaliczny dźwięk jak by się klucze lub jakieś moneta w schowku przesuwała z jednej strony na drugą i analogicznie skręcając w drugą stronę.Może to wina jakiś poluzowanych wiązek za radiem lub jakiś części w środkowych nawiewach ?? Szufladki masz na drobiazgi po boku awaryjnego? jeśli tak to pytaj Bimbasza,bo on pół auta rozebrał zanim znalazł skitrane pod szufladkami chyba 2 czy 5euro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #220 Napisano 10 Stycznia 2012 bo on pół auta rozebrał zanim znalazł skitrane pod szufladkami chyba 2 czy 5euro 2x2 euro, za 10h pracy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach