krzychowaty Zgłoś #101 Napisano 15 Lipca 2010 No to masz OK. U mnie wiatraki startują jakieś pół minuty po porannym odpaleniu. Wcześniej klima startowała jak dojeżdżałem do pracy.wymiana czynnika zażegnała mój problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #102 Napisano 15 Lipca 2010 No to fajnie . Mam kanal i lampe UV wiec ewentualny barwnik czynnika zobacze , chyba ze to bedzie w miejscy niewidocznym . Pozostalo jeszcze sprawdzic jak bedzie chlodniej bo moze upaly pomagaja climie i wiatrakom wystartowac . Wczesniej pisalem 4-6 min , raczej nie bezpodstawnie (nie bylo upalow wtedy ), ale sprawdze to jeszcze . Mam jeszcze do ciebie pytanie , wymieniles czynnik bo bylo malo , czy poprostu byl stary ? Pomogla ci jakosc nowego czynnika czy jego odpowiednia ilosc ? Poprostu co bylo powodem jego wymiany , byl stary i zasyfialy ,czy okazalo sie ze jest go zamalo ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #103 Napisano 16 Lipca 2010 Klima ma startować od razu, ew. po kilku sekundach na ciepłym oraz na zimnym silniku. Gadanie, że włącza się dopiero po rozgrzaniu silnika to bzdury Panowie. Świadczy to ewidentnie o usterce. Jak jest upał to klima ma wejść bez zbędnej zwłoki, żeby środek auta jak najszybciej ostudzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #104 Napisano 16 Lipca 2010 A moze to jakas ochrona silnika dopiero co wystartowanego przed nadmiarem obciazeniem na samym starcie ? O tym wplywie temp tez tak mysle , ale skoro wiesz ze cos jest zle to blysnij i powiedz co . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #105 Napisano 16 Lipca 2010 (edytowane) A moze to jakas ochrona silnika dopiero co wystartowanego przed nadmiarem obciazeniem na samym starcie ? Żadna ochrona! Ty ruszając obciążasz silnik daleko badziej niż klima! Moja teoria? Ok - masz za mało gazu w instalacji. Jak instalacja jest jeszcze zimna (zimny silnik) to presostat niskiego ciśnienia nie dopuszcza do uruchomienia klimy - ochrona sprężarki przed brakiem czynnika chłodniczego. Jak rozgrzejesz silnik jadąc kilka minut to wszystko pod maską robi się gorące, łącznie z instalacją klimy, wzrasta ciśnienie i presostat odczytuje już wartość do załączenia. Wsio. Ew. możesz mieć walnięty tenże sensor i nawet przy prawidłowej ilości czynnika w układzie sterownik załączy klimę, dopiero jak ciśnienie w instalacji wzrośnie od temperatury przejętej spod maski - po prostu czujnik może zwyczajnie zaniżać wartość ciśnienia przekazywaną do sterownika Pozdrawiam. Edytowane 16 Lipca 2010 przez Tomek_glw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychowaty Zgłoś #106 Napisano 16 Lipca 2010 Wymieniałem czynnik,bo było przypuszczenie,że jest go za mało.Facet który mi to robił,zalecił abym stary wyrzucił i napełnił nowym wraz z kontrastem oraz świeżym olejem.Gdy tylko dobijasz bez spuszczania,podobno nie można dodać oleju.Więc wymieniłem całość.Tomek_glw potwierdza to co też sam pisałem.Zgadzam się z nim w całej rozciągłości.No może poza sensprem temperatury,bo to chyba by wyszło w komputerze.pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #107 Napisano 17 Lipca 2010 No może poza sensprem temperatury,bo to chyba by wyszło w komputerze.pozdr Chodzi o czujnik ciśnienia. Jeśli jest zepsuty całkowicie to sterownik pewnie to wykryje ale może być uszkodzony tak, że zaniża wartości podawane do sterownika a ten nie jest w stanie tego wychwycić (musiałby mieć 2 sensory, żeby wykryć różnicę) - więc nie widzi usterki. Niby wszystko jest w porządku ale klima włącza się z dużym opóźnieniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dyego Zgłoś #108 Napisano 17 Lipca 2010 mam u siebie taki błąd w klimie 71 00 czy ktoś może mnie uświadomić co oznaczają te błędy. Z góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #109 Napisano 17 Lipca 2010 Wymieniałem czynnik,bo było przypuszczenie,że jest go za mało.Facet który mi to robił,zalecił abym stary wyrzucił i napełnił nowym wraz z kontrastem oraz świeżym olejem.Gdy tylko dobijasz bez spuszczania,podobno nie można dodać oleju.Więc wymieniłem całość.Tomek_glw potwierdza to co też sam pisałem.Zgadzam się z nim w całej rozciągłości.No może poza sensprem temperatury,bo to chyba by wyszło w komputerze.pozdr Czyli czynnika bylo malo , czy bylo ok a zmiana na nowy pomogla ? Umnie byl odessany przez maszynke jej filtry i poniewaz bylo 360 uzupelniony na 600 i troszke . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam_84 Zgłoś #110 Napisano 18 Lipca 2010 Witam, czy często się zdarza w B6, że sprężarka klimy po prostu się zaciera? Z tego co czytałem w swojej książce miałem wymienianą sprężarkę przy 94000 km, teraz przy prawie identycznym przebiegu padła mi sprężarka przy drugim samochodzie, też B6. Swoim dobijam już do 190000 km więc pewnie znowu padnie. Co jest przyczyną zatarcia sprężarki? Dodam jeszcze, że nie sprawdzałem zaworu w kompresorze bo nie było czasu, dopiero w sierpniu odstawiam samochód na warsztat i będę pewny co tak naprawdę się stało. Póki co podejrzenie padło na sprężarkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tatanki Zgłoś #111 Napisano 18 Lipca 2010 Ja zrobiłem 100tyś i padł zawór, mechanik mówił że nie warto go wymieniać bo długo nie pochodzi , no i dodatkowe koszy bedą bez sensu. Postawiłem na swoim i wymieniłem sam zawór, żeby było taniej Po 11 dniach jady tj. piątek, rozsypała się tak że spać nie mogłem, bo tyle hałasu narobiła przy tym. Dodam że przy wymianie zaworu zrobione było kompleksowe napełnianie ze szczególnym uwzględnieniem oleju. Także raczej słuchać mądrych mechaników i bez przesady z oszczędzaniem, bo mi to oszczędzanie nie wyszło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tytus_2004 Zgłoś #112 Napisano 6 Sierpnia 2010 (edytowane) W moim aucie minimalna temp. powietrza gdy była włączona klimatyzacja, przy wylocie z kratki miała 17*C przy temp. silnika ok 90*C. Też miałem takie wrażenie, że dopiero przy tej temperaturze włącza się klima. Miałem świeżo wymieniony czynnik i szczelny układ. Gość w serwisie klimatyzacji stwierdził uszkodzenie elektrozaworu. Wymieniłem go na nowy i wszystko śmiga bez problemu. Klimatyzacja zaczyna chłodzić praktycznie od momentu jej załączenia przy zimnym silniku a temp. przy kratce to ok. 4*C. Mam nadzieję, że będzie pracować dłużej niż 11 dni Edytowane 6 Sierpnia 2010 przez Tytus_2004 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Damass Zgłoś #113 Napisano 6 Sierpnia 2010 Gość w serwisie klimatyzacji stwierdził uszkodzenie elektrozaworu. Wymieniłem go na nowy i wszystko śmiga bez problemu. Witaj, Czy możesz podać numer tego elektrozaworu oraz miejsce i cenę zakupu ? Pozdrawiam Damass Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tytus_2004 Zgłoś #114 Napisano 7 Sierpnia 2010 Najlepiej jak sam go sprawdzisz w swoim aucie. Jest napisany na tabliczce znamionowej na kompresorze. Trudny jest do niego dostęp, ja poradziłem sobie robiąc zdjęcie komórką i dopiero wtedy odczytałem numer. Nr elektrozaworu - 1K0820803S, sprężarka Sanden PXE16. Kupiłem go od tej firmy http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/ZAWOR_ELEKTROMAGNETYCZNY_STERUJACY_do_Sprezarki_Kompresora_SANDEN_PXE16_Elektro_Zawor_klimatyzacji_Czesci_Klimatyzacji__Akcesoria_do_Sprezarek__Zawory_do_Kompresorow-823.html - wersja na mocowanie pierścieniem Zegera. Koszt z przesyłką 270zł. Można go kupić na allegro np. tu: http://allegro.pl/item1170470183_elektrozawor_klimatyzacji_czujnik_passat_b6.html Elektrozawór wymieniłem samodzielnie, musiałem tylko zdemontować sprężarkę ale to okazało się całkiem proste:) pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Damass Zgłoś #115 Napisano 7 Sierpnia 2010 @Tytus_2004, Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Pozdrawiam Damass Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #116 Napisano 19 Listopada 2010 wywala mi błąd 01810 - Actuating Motor for Temperature Flap; Right (V159), poglądowo testowany silnik prawy działa tak jakby nie potrafił ustawić się w odpowiednie położenie. Przesuwa się dźwignia to do przodu to do tyłu. Klimatyzacja działa i chłodzi. Klima również wytestowana na błędy na początku wywalało na wyświetlaczu błąd 712 ale po resecie teraz jest na dwóch i0. KTSem testowane ciśnienie i na wolnych obrotach ok 8,5 a po delikatnym dodaniu gazu 10,0. Czy to wskazuje na wadliwe działanie prawego silniczka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #117 Napisano 19 Listopada 2010 nie pamiętam nazwy - oznaczenia który ja wymieniałem ale po stronie pasażera, możesz dobrać się do niego i sprawdzić czy po odpięciu silniczka klapa przechodzi z max. do min. położenia bo możliwe że coś ją blokuje, jeżeli przemieszcza się bez oporów to silniczek do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
theOne Zgłoś #118 Napisano 3 Grudnia 2010 Mam mini problem z climatroniciem. Otóż grzeje, chłodzi itp., ale głośno pracuje, tzn. włączenie nawiewu jest z cyknięciem z prawej strony, wyłączenie również tylko głośniejszym. Nie ważne czy nawiew czy klima, i jak przełączam na wianie na szybę, na stopy czy inne opcje to słychać też takie brzęczenie, coś jak zmieniarka w radiu. Wiem, wpadnę do ASO, ale najpierw wolałbym zapytać większych ekspertów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luccass Zgłoś #119 Napisano 3 Grudnia 2010 Mam mini problem z climatroniciem. Otóż grzeje, chłodzi itp., ale głośno pracuje, tzn. włączenie nawiewu jest z cyknięciem z prawej strony, wyłączenie również tylko głośniejszym. Nie ważne czy nawiew czy klima, i jak przełączam na wianie na szybę, na stopy czy inne opcje to słychać też takie brzęczenie, coś jak zmieniarka w radiu. Wiem, wpadnę do ASO, ale najpierw wolałbym zapytać większych ekspertów U mnie też coś brzęczy, nie lepiej walnąć browara? przeca to tylko passat a nie rolls royce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
theOne Zgłoś #120 Napisano 3 Grudnia 2010 Ale pykanie jak się załącza jest denerwujące... Jeśli chodzi o takie pierdółki, trzeszczenia, to Passat jest chyba jednak troszkę poniżej nawet w swojej klasie, a gdzie tu go wyżej przyrównywać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach