Skocz do zawartości
andrzejx

Passat B6 - sprężarka klimatyzacji

Rekomendowane odpowiedzi

wtedy na wyświetlaczach klimy powinien pojawić sie komunikat: i0 i0 czyli wszystko ok, lub jesli jest coś nie tak kod błedu np. 0E5 02h

 

to już kolego wszyscy wiedzą tylko problem jest w tym, że u niektórych (np u mnie) klima załącza sie odrazu a nie po nagrzaniu silnika :) więc niby coś u mnie jest skopane? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem z klima w tej samej sprawie co powyżej..

Fakt, nie miałem 220g czynnika, został uzupełniony. Myślałem, że właśnie przez zaniedbanie klima włączała się ze sporym opóźnieniem. W aucie trochę tez było czuć, dlatego w końcu chciałem to zrobić.

 

Odgrzybiona, wymieniony filtr, napełniona klima.. Tylko teraz chyba jeszcze gorzej, nie czuje by się w ogóle włączała :(

 

Na komputerze nie ma błędów, ale.. Po włączeniu klimy amperaż podchodzi do 0.8 (mam nadzieje, że nic nie mylę :/), natomiast ciśnienie zatrzymuje się na 5.3 i koniec..

Gość twierdzi, że zawór sklejony.. do wymiany.

 

Ma ktoś pomysł?

 

No i jak zrobic tes na takiej klimie, bez econ..?

 

BPV4rmkKGrHgoOKiIEjlLmVkUiBJzLwRSBy.jpg

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spróbuj wcisnąć zamknięty obieg i przycisk AC i przy wciśniętych włączyć zapłon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, potrzebna szybka rada..

 

Po teście klimy pokazuje się iO, czyli wszystko gra. Klima nabita, jest szczelność itp.

Po podłączeniu do kompa, pokazuje wzrost napięcia po włączeniu klimy, ale ciśnienie dochodzi do 5 i dalej nie chce, a podobno powinno być 9.5-10.. Co to może być? Błędów komp nie pokazuje. Klima nie działa..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro Ci odpowiem bo jadę rano do ASO. U mnie też taki sam problem, wstępna diagnoza ASO w Rzeszowie: kompresor do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie masz to samo? :) U mnie o jakimś zaworze mówili, że się skleił czy coś.. Ale nie lobię takiej mało konkretnej gadki.

Czekam na info jutro :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po teście klimy pokazuje się iO, czyli wszystko gra. Klima nabita, jest szczelność itp.

Po podłączeniu do kompa, pokazuje wzrost napięcia po włączeniu klimy, ale ciśnienie dochodzi do 5 i dalej nie chce, a podobno powinno być 9.5-10.. Co to może być? Błędów komp nie pokazuje. Klima nie działa..

 

Kompresor do wymiany.

jutro Ci odpowiem bo jadę rano do ASO. U mnie też taki sam problem, wstępna diagnoza ASO w Rzeszowie: kompresor do wymiany.

 

Na 100% do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już mam błąd klimy.. Ale nie mogę znaleźć nigdzie co on oznacza..

 

0E5 01h

 

@api13: na stówę kompresor? Jakie koszta? Warto używany kupić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 100% do wymiany

 

No jednak nie do wymiany. W moim przypadku powodem był brak czynnika chłodzącego. Było go tylko 2/3 wymaganej specyfikacją pojemności.

 

Czekam jeszcze w serwisie na sprawdzenie czy klima wystartuje przy zimnym silniku.

Edytowane przez pawaroti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też brakowało ponad 200g czyli około 1/3.. Ale po napełnieniu to samo..

Dziwne, że miałeś te samo objawy co ja i u Ciebie ruszyło po dodaniu czynnika.

 

Teraz Ci już działa jak należy?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekam aż ostygnie żeby sprawdzić czy działa na zimnym silniku bo dawniej się nie włączała. Na rozgrzanym jest ok.

 

U mnie kompresor był wymieniany przez poprzedniego właściciela w lipcu 2009, klimatyzacja do tej pory włączała się ale po nagrzaniu silnika do 90 stopni i chłodziła raczej słabo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na rozgrzanym niby wieje, ale zimne to powietrze nie jest..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samochód pozostał w serwisie na testy. Klimatyzacja nie działa do momentu rozgrzania silnika, elektryk serwisowy mówił że spotkał się z tym po raz pierwszy i nie wie co mu dolega. Po nagrzaniu ciśnienie w układzie wzrasta do 12 bar i chłodzi tak jak powinien. Pozostaje tylko czekać na diagnozę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem umówiony na jutro na 14, dam potem znać..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na 100% do wymiany

Zwracam honor. Dziś usłyszałem diagnozę "Kompresor do wymiany". Czas naprawy to min. 5 dni ze względu na dostępność części. Troszkę przyjdzie mi poczekać na samochód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cosik słabe mamy klimy w tych naszych B-szóstkach :( właśnie wróciłem z serwisu, diagnoza -wymiana kompresora całe szczęście, że w ramach gwarancji ( mija za miesiąc ) muszę jednak poczekać tydzień ponieważ nie mają na stanie i ściągają towar z Niemiec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to byłem w serwisie.. Chyba sobie warsztat otworze, bo to piękne pieniądze są. A jak się jeszcze wie co się robi, to już w ogóle miazga ;)

 

Przyjeżdżam, mówię co mnie boli. Gość podpina maszynę do nabijania klimy i sprawdza ciśnienia. Po chwili stwierdza, że kompresor szlag trafił.. Woła jakiegoś Stasia, ten tez kiwa głową, że to kompresor. Ale wszedł jeszcze do auta, przegazował dobra chwilę i.. tak, na 100% kompresor. No to pytam jakie koszta, oni na to, że za używkę + robota + jakiś filtr parownika wyjdzie 1200zł..

Umówiłem się na sobotę, bo potrwa to 4h..

 

Wracam do pracy, próbuję klimę.. działa :o Tak jeszcze nie działała w tym aucie.. Ale.. nie jest ona sprawna na 100%.. Wieje raz zimno, a raz tak letnio.. Tak na zmianę.

 

Czyli to chyba jednak zawór regulujący, nie?! Słuchając tych wszystkich mądrych głów, mogę już zaryzykować stwierdzenie, że to może być zawór.. Ktoś zaprzeczy?

 

Jak już klima zaskoczyła to muszę jeszcze pod kompa podpiąć jak będzie działała, sprawdzić czy ciśnienie wzrasta ponad 5 atmosfer, bo wcześniej na 5 się zatrzymywało.

 

Można kupić sam zawór? Podana cena za komplet jest Waszym zdaniem uczciwa?

Macie jeszcze jakieś pomysły?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wwwujek U mnie klima działała bez zarzutu po rozgrzaniu silnika, chłodzi aż miło a mimo wszystko okazuje się że kompresor jest wadliwy. Mimo iż się załącza także na zimnym silniku to ciśnienie wtedy nie wzrasta i nie chłodzi. Też wymieniam na gwarancji i dlatego w ogóle się na to zdecydowałem. Gdybym miał za to płacić to zostawiłbym tak jak jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na gwarancji w roczniku 2005? :) Jak to zrobiłeś? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku kompresor był wymieniany przez poprzedniego właściciela. Jest przecież gwarancja na części.

Edytowane przez pawaroti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności