tony_w Zgłoś #81 Napisano 29 Czerwca 2010 Podpinam się pod temat,oraz pytam czy ktoś usunął tą usterkę A czytałeś cały wątek czy tylko ten pierwszy post?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #82 Napisano 29 Czerwca 2010 Cytat:Napisał andrzejx witam chciałem się dowiedzieć na temat klimatyzacji w Passat b6(klimatronik) chodzi oto że po uruchomieniu silnika i włączeniu klimy muszę przejechać tak około 1,1.5 kilometrów żeby się włączyła (no i działa )ale za uwarzyłem że jak rano uruchamiam samochód i klimę nie włączają się wentylatory czy to jest normalne czy jest jakaś usterka proszę o pomoc w tej sprawie dziękuje pozdrawiam Podpinam się pod temat,oraz pytam czy ktoś usunął tą usterkę? Wydaje mi sie ze jesli w okolo chlodnicy klimy jest chlodno to wiatraki nie musza startowac. Kiedy chlodnica cieczy zimna i kiedy do chlodnicy intercoolera nie wpada cieple powietrze to wiatraki nie maja po co sie krecic. Tak mi sie wydaje . Pozatym czy wentylatory startuja odrazu czy nie , wplyw na to moze miec jaka jest ustawiona temp. na obu wyswietlaczach . Tym co startuja jak silnik ma 90 stopni , radze ustawic temp na MAX i wtedy zobaczyc . Sam tego jeszcze nie sprawdzalem ale sprawdze . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablo-MK Zgłoś #83 Napisano 30 Czerwca 2010 nie wiem jak to jest, ale u mnie nie zawsze zaczyna działać climatronic, jeśli odpalam auto a mam ustawione LO po obydwu stronach, po ok.5 sek wchodzi wentylator w obroty a klima załącza się jeszcze po jakiś kilku sekundach. Ale prawdę mówiąc - nie jest to regułą, nie zwracałem specjalnie uwagi na to, ale wykonując test wychodzi i0. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maystero Zgłoś #84 Napisano 2 Lipca 2010 Chciałbym sie podpiąć pod temat, bo mam problem z klimatyzacja a nie chce zaśmiecać forum. Otóż w moim B6 jest klimatyzacja dwustrefowa i co dzień jeżdżę do pracy i wnerwia mnie to że tak słabo chłodzi (czynnik uzupełniony ok. 2 tygodnie temu). Ale dziś miałem wolne i Żona siadła za kółko aa ja, jako pasażer. Po przejażdżce stwierdzam że po stronie pasażera klima działa rewelacyjnie!! Po powrocie do domu zrobiłem test i z wylotów po stronie kierowcy nie chłodzi tak dobrze jak po stronie pasażera (ustawienia na obu pokrętłach takie same). Chciałbym się dowiedzieć co jest nie tak i jak to naprawić?.. Klima była podłączona pod kompa i żadnych błędów. Co ciekawe, że jak zamknę klapki nawiewu (te pokrętła przy nawiewie) po stronie pasażera, to po stronie kierowcy zaczyna lepiej chłodzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
theOne Zgłoś #85 Napisano 2 Lipca 2010 Co ciekawe, że jak zamknę klapki nawiewu (te pokrętła przy nawiewie) po stronie pasażera, to po stronie kierowcy zaczyna lepiej chłodzić. No to normalne, strumień nie ma ujścia tam i większy leci przez kratki kierowcy, ale powinno wystarczająco chłodzić przy otwartych wszystkich kratkach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychowaty Zgłoś #86 Napisano 2 Lipca 2010 A czytałeś cały wątek czy tylko ten pierwszy post?? czytałem,ale nikomu nie udało się usunąć tej usterki,gdybają albo przypuszczają,a ja nie chiałbym powielać cudzych błędów wymiana kompresora trochę kosztuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #87 Napisano 3 Lipca 2010 proponuję zrobić dokładnie diagnostykę klimatyzacji włącznie z testem elem. wykonawczych, sprawdzić działanie klap nastawczych temperatury, wygląda na uszkodzenie silniczka który może np. mieć uszkodzenie wewnętrzne mechanizmu wykonawczego, silniczek działa a wewnątrz plastikowe ślimaki mogą być zjechane lub obłamana dźwignia, po obu stronach przy ustawieniu takiej samej tem. ma lecieć jednakowa tem. no z drobną ale nie wyczuwalną dla dłoni tem. ale wszystko widać w blokach wartości mierzonych bo czujniki są w kanałach wylotowych klimatyzacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turbojajko Zgłoś #88 Napisano 3 Lipca 2010 (edytowane) czytałem,ale nikomu nie udało się usunąć tej usterki,gdybają albo przypuszczają,a ja nie chiałbym powielać cudzych błędów wymiana kompresora trochę kosztuje Wg mnie to nie jest zadna usterka. Kolega kupil w 2007 nowa VW Jette i to samo , klima startowala zawsze po rozgrzaniu silnika - w nowym aucie. U mnie jest to samo . Jak ruszy wskazowka od temp . startuje klima. W przypadku gdy silnik byl wczesniej rozgrzany i np. zatrzymalismy sie na chwile - po ponowym wlaczeniu silnika startuje od razu. Edytowane 3 Lipca 2010 przez turbojajko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychowaty Zgłoś #89 Napisano 12 Lipca 2010 witam chciałem się dowiedzieć na temat klimatyzacji w Passat b6(klimatronik) chodzi oto że po uruchomieniu silnika i włączeniu klimy muszę przejechać tak około 1,1.5 kilometrów żeby się włączyła (no i działa )ale za uwarzyłem że jak rano uruchamiam samochód i klimę nie włączają się wentylatory czy to jest normalne czy jest jakaś usterka proszę o pomoc w tej sprawie dziękuje pozdrawiam Jeżeli nie wyskakują żadne błędy ,to masz za mało czynnika chłodzącego.Kompresor w tym modelu chodzi na okrągło,sterowanie jest jedynie zaworem pomiędzy bajpasem ,a układem chłodzenia.Jak jest za mało czynnika,zawór jest zamknięty i czynnik nie krąży po układzie.W momencie gdy chłodnica wody dostaje temperatury,oddaje to ciepło obok do chłodnicy klimy,dzięki czemu czynnik dostaje temperatury i zwiększa swą objętość,dzięki czemu komputer kieruje czynnik do układu klimatyzacji i klima zaczyna działać.Tak więc zużyty kompresor to mit.Wymiana czynnika w moim Pasku pomogła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #90 Napisano 13 Lipca 2010 (edytowane) Pozatym czy wentylatory startuja odrazu czy nie , wplyw na to moze miec jaka jest ustawiona temp. na obu wyswietlaczach . Tym co startuja jak silnik ma 90 stopni , radze ustawic temp na MAX i wtedy zobaczyc .Sam tego jeszcze nie sprawdzalem ale sprawdze . Sprawdzone przy wystygnietym silniku i ustawieniu LO/LO nie startuje odrazu , dopiero po jakichs 4-6 min, tak jest umnie . Dmuchawa prawie odrazu wieje letnim powietrzem a dopiero potem zimnym jak sie zalaczy clima . Testujac wychodzi iO / iO. Przy cieplym to sekund pare i wieje zimne , oraz wiatraki lataja . ---------- Post added at 18:26 ---------- Previous post was at 18:16 ---------- Wg mnie to nie jest zadna usterka. Kolega kupil w 2007 nowa VW Jette i to samo , klima startowala zawsze po rozgrzaniu silnika - w nowym aucie. U mnie jest to samo . Jak ruszy wskazowka od temp . startuje klima. W przypadku gdy silnik byl wczesniej rozgrzany i np. zatrzymalismy sie na chwile - po ponowym wlaczeniu silnika startuje od razu. Zgadza sie umnie jest tak samo , i to chyba normalka. ---------- Post added at 18:54 ---------- Previous post was at 18:26 ---------- Cytat:Napisał andrzejx witam chciałem się dowiedzieć na temat klimatyzacji w Passat b6(klimatronik) chodzi oto że po uruchomieniu silnika i włączeniu klimy muszę przejechać tak około 1,1.5 kilometrów żeby się włączyła (no i działa )ale za uwarzyłem że jak rano uruchamiam samochód i klimę nie włączają się wentylatory czy to jest normalne czy jest jakaś usterka proszę o pomoc w tej sprawie dziękuje pozdrawiam Jeżeli nie wyskakują żadne błędy ,to masz za mało czynnika chłodzącego.Kompresor w tym modelu chodzi na okrągło,sterowanie jest jedynie zaworem pomiędzy bajpasem ,a układem chłodzenia.Jak jest za mało czynnika,zawór jest zamknięty i czynnik nie krąży po układzie.W momencie gdy chłodnica wody dostaje temperatury,oddaje to ciepło obok do chłodnicy klimy,dzięki czemu czynnik dostaje temperatury i zwiększa swą objętość,dzięki czemu komputer kieruje czynnik do układu klimatyzacji i klima zaczyna działać. Tak więc zużyty kompresor to mit.Wymiana czynnika w moim Pasku pomogła. Ja mialem 360 na 600 czynnika , teraz 600 i wczesniej czy teraz jest tak samo startuje clima po jakims czasie moze po 1.5km jak silnik zimny. a cieply odrazu (pare sekund). Kompresor chodzi ponoc jak na zewnatrz temp. pow 4 st.celc. jesli mniej niz 4 nie chodzi oczywiscie kreci sie ale nie kompresuje .Z tego co widze u siebie to chlodnica klimy jest pierwsza na wlocie za grilem, nastepnie chlodnica intercollera i dopiero plynu chlodzacego. Wiec podczas jazdy raczej cieplo z chlodnicy plynu nie dociera do chlodnicy klimy , tak mi sie wydaje . Wymienialem chlodnice to widzialem kolejnosc ustawienia chlodnic . A czy czasami to kompresor nie ma zadania kompresji czynnika (zwiekszenie jego objetosci ) i nie robi tego temperatura tylko cisnieniem. Moze klima jak silnik zimny zalacza sie po czasie kiedy to po wiekszym postoju kompresor musi doprowadzic czynnik do odpowiedniego cisnienia . I jak juz jest odpowiednie cisnienie to wtedy wentylatory zaczynaja chodzic. Tak mi sie wydaje ze wentylatory zaczynaja chodzic rowno w czasie jak z wlotow zaczyna leciec zimne powietrze , no moga troche wczesniej , lub troche po tym startowac . Jesli silnik cieply to moze jest jakies podtrzymanie cisnienia czynnika jakims cisnieniem, skad nie wiem (silnika ?). Pewnie jest tak ze iles czasu, godzin cisnienie w climie samo sie utrzyma , a dopiero po ilus godzinach spada do niskiego poziomu. Trzeba by robic postoje ,wieksze odstepy czasu i moze by wyszlo ile czasu cisnienie sie utrzyma na tyle by clima odrazu startowala . A po jakim czasie kompresor bedzie musial troche pochodzic zanim poleci zimno i wystartuja wiatraki . Moze to jest tak podobnie jak w TIRach , z pompowaniem na postoju powietrza do ukladu hamulcowego . Moge sie oczywiscie w czyms mylic . Edytowane 13 Lipca 2010 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rad0330 Zgłoś #91 Napisano 13 Lipca 2010 to chyba nie działa tak.u mnie pasek może stać i tydzień w garażu, a klima i tak zaczyna chłodzić po kilku sekundach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #92 Napisano 13 Lipca 2010 to chyba nie działa tak.u mnie pasek może stać i tydzień w garażu, a klima i tak zaczyna chłodzić po kilku sekundach To moze miec zwiazek ze slabsza wydajnoscia kompresora , na ktorego nieliczni musza poczekac . Az podpompuje czynnik , natomiast ty nie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal83 Zgłoś #93 Napisano 13 Lipca 2010 po wlaczeniu klimy mam wieczorem odrazu grype. czy to uczulenie czy potrzeba wyczyszenia calego ukladu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #94 Napisano 13 Lipca 2010 potrzeba wyczyszenia calego ukladu Zatoki ci zawala . Powiem ci ze teraz w te upaly to nic mnie nie rusza nawet jak zrobi sie 22 w srodku a poza 32 i ^. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychowaty Zgłoś #95 Napisano 13 Lipca 2010 Sprawdzone przy wystygnietym silniku i ustawieniu LO/LO nie startuje odrazu , dopiero po jakichs 4-6 min, tak jest umnie . Dmuchawa prawie odrazu wieje letnim powietrzem a dopiero potem zimnym jak sie zalaczy clima . Testujac wychodzi iO / iO.Przy cieplym to sekund pare i wieje zimne , oraz wiatraki lataja . ---------- Post added at 18:26 ---------- Previous post was at 18:16 ---------- Zgadza sie umnie jest tak samo , i to chyba normalka. ---------- Post added at 18:54 ---------- Previous post was at 18:26 ---------- Ja mialem 360 na 600 czynnika , teraz 600 i wczesniej czy teraz jest tak samo startuje clima po jakims czasie moze po 1.5km jak silnik zimny. a cieply odrazu (pare sekund). Kompresor chodzi ponoc jak na zewnatrz temp. pow 4 st.celc. jesli mniej niz 4 nie chodzi oczywiscie kreci sie ale nie kompresuje .Z tego co widze u siebie to chlodnica klimy jest pierwsza na wlocie za grilem, nastepnie chlodnica intercollera i dopiero plynu chlodzacego. Wiec podczas jazdy raczej cieplo z chlodnicy plynu nie dociera do chlodnicy klimy , tak mi sie wydaje . Wymienialem chlodnice to widzialem kolejnosc ustawienia chlodnic . A czy czasami to kompresor nie ma zadania kompresji czynnika (zwiekszenie jego objetosci ) i nie robi tego temperatura tylko cisnieniem. Moze klima jak silnik zimny zalacza sie po czasie kiedy to po wiekszym postoju kompresor musi doprowadzic czynnik do odpowiedniego cisnienia . I jak juz jest odpowiednie cisnienie to wtedy wentylatory zaczynaja chodzic. Tak mi sie wydaje ze wentylatory zaczynaja chodzic rowno w czasie jak z wlotow zaczyna leciec zimne powietrze , no moga troche wczesniej , lub troche po tym startowac . Jesli silnik cieply to moze jest jakies podtrzymanie cisnienia czynnika jakims cisnieniem, skad nie wiem (silnika ?). Pewnie jest tak ze iles czasu, godzin cisnienie w climie samo sie utrzyma , a dopiero po ilus godzinach spada do niskiego poziomu. Trzeba by robic postoje ,wieksze odstepy czasu i moze by wyszlo ile czasu cisnienie sie utrzyma na tyle by clima odrazu startowala . A po jakim czasie kompresor bedzie musial troche pochodzic zanim poleci zimno i wystartuja wiatraki . Moze to jest tak podobnie jak w TIRach , z pompowaniem na postoju powietrza do ukladu hamulcowego . Moge sie oczywiscie w czyms mylic . jeśli masz mało czynnika,kompresor nie nabije tyle,aby komputer puścił w obieg.Dopiero jak dodatkowo złapie temperaturę od chłodnicy wody,zwiększa objętość,a zarazem ciśnienie.jeśli miałeś tylko 300 czynnika,to raczej masz coś nieszczelnego/może i kompresor na uszczelniaczach.ALE KLIMA MUSI STARTOWAĆ ZARAZ PO URUCHOMIENIU SILNIKA !!!!Jeżeli miałeś tylko300 czynnika,a nabiłeś 600, moze masz znowu jakies 500???Uszczelniałeś przed ponownym nabiciem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #96 Napisano 13 Lipca 2010 jeśli masz mało czynnika,kompresor nie nabije tyle,aby komputer puścił w obieg.Dopiero jak dodatkowo złapie temperaturę od chłodnicy wody,zwiększa objętość,a zarazem ciśnienie.jeśli miałeś tylko 300 czynnika,to raczej masz coś nieszczelnego/może i kompresor na uszczelniaczach.ALE KLIMA MUSI STARTOWAĆ ZARAZ PO URUCHOMIENIU SILNIKA !!!!Jeżeli miałeś tylko300 czynnika,a nabiłeś 600, moze masz znowu jakies 500???Uszczelniałeś przed ponownym nabiciem? Czynnika bylo malo ,mala nieszczelnosc doslownie kropla po postoju . Wymieniony uszczelniacz czolowy kompresora . Wyjasnij jak cieplo od chlodnicy plynu dociera do chlodnicy climy poprzez chlodnice intercoolera ? Nie no a ile ten plyn przez 4-6 min zlapie temp. przeciez najpierw to silnik musi zlapac temp. i nic cieplego plynu nie idzie odrazu do chlodnicy . Po 4-6 min moze jest 70 stopni na desce . Sprawdzalem swiatlem UV i po naprawie nic nie ma nowego . Podczas naprawy sprawdzane bylo azotem . Dodam ze sprawdzalem temp z wlotow i daje 7 a nawet 5 cos stopni . Klima startuje tylko nie odrazu leci mily zimny chlodek . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychowaty Zgłoś #97 Napisano 14 Lipca 2010 Łapie ciepło,bo w całej okolicy się rozprzestrzenia.Chyba nie sądzisz że z tyłu za chłodnicą jest chłód??? A to że wieje chłodem,nic nie znaczy.Może być za mało czynnika aby mógł w normalnych warunkach zastartować/czytaj:NA ZIMNYM SILNIKU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #98 Napisano 14 Lipca 2010 Łapie ciepło,bo w całej okolicy się rozprzestrzenia.Chyba nie sądzisz że z tyłu za chłodnicą jest chłód???A to że wieje chłodem,nic nie znaczy.Może być za mało czynnika aby mógł w normalnych warunkach zastartować/czytaj:NA ZIMNYM SILNIKU No ale wczasie jazdy to cale cieplo wali na silnik z chlodnicy plynu , a sprawdz reka chlodnice po 4-6 min jazdy napewno nie nie jest goraca . Bo jeszcze silnik nie ma odpowiedniej temp. do pracy i nie puszcza cieplego plynu na chlodnice . Tak mysle .Moze kompresor dostaje ciepla od silnika a nie czynnik w chlodnicy ? Wyciekow nie widze , a mechanik zapakowal 600 napewno i od naprawy minol moze miesiac . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychowaty Zgłoś #99 Napisano 14 Lipca 2010 Jak masz dziurę,to wystarczy dzień aby uciekł czynnik.A 600g to bardzo mało,więc nawet najmniejszy ubytek daje się we znaki. Dla porównania moje stare Audi miało 1200g. tak wiec,klima musi być pełna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #100 Napisano 15 Lipca 2010 Wczoraj sprawdzilem dokladnie dla swietego spokoju . Auto stalo w garazu wychlodzilo sie przez noc , odpalilem ze stoperem w reku i clima na LO/LO . I tak wiatraki chlodnic wystartowaly przed uplywem minuty . A w aucie zimne powietrze od tej chwili narastalo , przewod climy dolny do kompresora cieply , gorny zimny. Chlodnica plynu chlodzacego nie czynnika climy cala zimna jedynie przewod gorny ktorym wplywa cieply plyn z silnika do chlodnicy cieply .Na desce temp jakies 60 stopni . Wiec jest ok , a ilosc czynnika mozna tylko sprawdzic odsysajac ponownie caly z ukladu , co po niedalekiej w czasie naprawie nie ma sensu . Chyba ze przestanie chlodzic to wtedy bedzie mozna to zrobic . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach