Majlando33 Zgłoś #201 Napisano 23 Lipca 2014 Uff Problem rozwiazany - wymienilem wczoraj drugie lozysko i odglosy ucichly. W aucie panuje nareszcie bloga cisza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zola22 Zgłoś #202 Napisano 23 Lipca 2014 U mnie powod był banalny, miałem straszna rozbieżność przednich kół, po ustawieniu cisza u mnie było dokładnie to samo, po ustawieniu geometrii cisza... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monszel Zgłoś #203 Napisano 17 Września 2014 Dzisiaj wymieniłem olej w skrzyni biegów !! Nastała wreszcie cisza...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Akahori Zgłoś #204 Napisano 12 Października 2014 ja najpierw powymieniałem przednie łożyska a potem poczytałem na forum... Na szczęscie cisza po wymianie oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiktor07 Zgłoś #205 Napisano 20 Października 2014 Mój passek ma 247.000km i raczej olej w skrzyni był nie wymieniany. Też lekko szumi przyskrętach(myślałem że to od wspomagania). wymienię olej w ciągu 2 tyg i dam znać co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pa.sko Zgłoś #206 Napisano 20 Października 2014 Jak lekko szumi to nie to. Jeśli jest problem z olejem to słychać jakby przesierające się gumowe coś, lub jakby koło ocierało o nadkokole... to nie szumi. To wyje, i to tylko przy mocniejszym skręcie na początku w lewo, po jakimś czasie również w prawo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wrhz Zgłoś #207 Napisano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Panowie przeczytałem temat od początku do końca ( u mnie to samo buczy pasek B7 2.0TDI 105kkm). W sprawie buczenia wszystko wyjaśniono: 1. wiadomo, że jest problem z manualna skrzynia biegów 2. wymiana oleju to jakieś 10-15kkm spokoju 3. ilość oleju do wymiany: 2,2-2,4l ori lub tanszy Fusch lub Febi 4. rozwiązaniem problemu najprawdopodobniej jak u kolegi Mike2 jest wymiana mechanizmu w skrzyni, pytanie na ile km będzie spokój TERAZ SPECJALNIE DRUKOWANYMI, BO IRUTUJĄCE SĄ TE SAME PYTANIA CO STRONĘ: JAKI OLEJ?, ILE WCHODZI?, CZY POMOŻE WYMIANA? ITP. TEMAT JEST JEDNOZNACZNY BUCZENIE !!! NIE TYRKANIE STUKANIE ITP. Trzeba czytać temat od pierwszej do ostatniej strony. Może admin by podwiesił temat, taką streszczoną odpowiedź odnośnie problemu buczenia w paskach. Ew. jak ktoś ma nagranie dźwięku to podpiąć pod temat. (dźwięk mogę nagrać nie mam za bardzo gdzie wrzucić) Edytowane 16 Stycznia 2015 przez wrhz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz Zgłoś #208 Napisano 15 Stycznia 2015 (edytowane) pasek B7 2.0TDI 105kkm Po pierwsze, zmień opis auta w profilu, bo masz napisane B7, 140KM, 2000 rok SPECJALNIE DRUKOWANYMI BO IRUTUJĄCE SĄ PYTANIA Po drugie, jeszcze bardziej irytujące niż wspomniane pytania, jest pisanie bez znaków interpunkcyjnych, dużych liter, "jednym ciągiem" itp. Trzy razy musiałem to przeczytać, żeby spróbować się domyśleć o co Ci chodzi. Edytuj z łaski swojej ten post, bo oczy łzawią od czytania EDIT: Dzięki wrhz - o niebo lepiej :kciuki Edytowane 16 Stycznia 2015 przez Łukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
insidon Zgłoś #209 Napisano 29 Maja 2015 3. ilość oleju do wymiany: 2,2-2,4l ori lub tanszy Fusch lub Febi Czyżby nikt nie wymieniał na Motul? Zabieram się z zamiarem wymiany oleju i zastanawiam się nad Motulem? Czy ktoś stosował? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mazen Zgłoś #210 Napisano 11 Czerwca 2015 olej wymieniony na febi 21829 passat b7 2012 2,0 tdi , skrzynia buczała a jak ! biegi też wchodziły tak sobie ,przebieg auta 133 tyś. po wymianie jest ok cisza nic nie buczy , olej zlany był w takim stanie ze lepiej nie pisać ,wymiana zalecana (gadałem z gościem który pracuje w aso vw) nie rzadziej niż 60 tyś km. nie ruszajcie mechanizmu różnicowego bo to nic nie da te skrzynie tak mają i koniec a pitolenie ze zaraz się rozpadnie nie ma nic z rzeczywistością . do skrzyni wchodzi 2,6 litra , olej jest i musi być żółty (taki jest febi) wymiana prosta jak drut jest korek spustowy i wlewowy , nie trzeba nic przechylać auta ani żadnej kombinacji , u mnie jest skrzynia o oznaczeniu NFU ale to nie powinno mieć znaczenia , pozdrawiam wymieniajcie olej będzie ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #211 Napisano 11 Czerwca 2015 Dobrze ze wątek podskoczył wyżej na głównej stronie to przy okazji zajrzałem... Przeczytałem od początku... No i też muszę wymienić ten olej. Dziwiło mnie od jakiegoś czasu to buczenie przy nawracaniu ale myślałem że tak ma być, w sumie nie jest to głośne i da się znieść ale jest słyszalne przez wszystkich. Przebieg 64tys. Za 3 tys mam wymianę oleju w silniku to i w skrzyni wymienię. Dam znać czy pomogło choć czuję już teraz i po opisach że pomoże. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ava3 Zgłoś #212 Napisano 14 Czerwca 2015 Witam jak sprawdzić przednie łożyska z skrzynią DSG, podnoszę na lewarku przód samochodu przełączam skrzynię w pozycję N po przełączeniu koła ciężko się kręcą tak jak by były dalej sprzęgnięte z skrzynią biegów, jak zrobić aby kręciły się bez oporów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #213 Napisano 14 Czerwca 2015 Nawet gdyby kręciły się łatwo to niewiele da się sprawdzić kręcąc nimi rękami. Chyba że byłyby już totalnie zużyte. Sprawdź czy nie ma luzów poprzecznych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ava3 Zgłoś #214 Napisano 14 Czerwca 2015 Witam luzów poprzecznych brak - - - - - aktualizacja - - - - - Witam jak jadę to wydaje mi się że tak jakby szumiało z przodu (samochód na oponach zimowych przywieziony na dniach z Niemiec) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #215 Napisano 14 Czerwca 2015 ja doszedłem że to na 100 łozyska po tym że kręcąc w prawo chuczenie wzrastało a w lewo malało, poza tym ewidentnie było słychać chuczenie w lewym przodzie, wymieniłem to łożysko i było już znacznie ciszej, do szczęścia brakowało jeszcze drugiego łożyska, po tyg wymieniłem jeszcze prawe i cicho-sza (mi padły po wymianie amorów z przodu, przejechałem jakieś 2tys km i padły obie sztuki, mechanik twierdzie że odkrecenie i ponowne je dojeb.... dało im rade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #216 Napisano 14 Czerwca 2015 łożyska mają to do siebie, że huczą coraz mocniej w miarę zwiększania prędkości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ava3 Zgłoś #217 Napisano 14 Czerwca 2015 to chyba u mnie szumią oponki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZILLION Zgłoś #218 Napisano 21 Czerwca 2015 ja doszedłem że to na 100 łozyska po tym że kręcąc w prawo chuczenie wzrastało a w lewo malało, poza tym ewidentnie było słychać chuczenie w lewym przodzie, wymieniłem to łożysko i było już znacznie ciszej, do szczęścia brakowało jeszcze drugiego łożyska, po tyg wymieniłem jeszcze prawe i cicho-sza (mi padły po wymianie amorów z przodu, przejechałem jakieś 2tys km i padły obie sztuki, mechanik twierdzie że odkrecenie i ponowne je dojeb.... dało im rade Jakie są koszty wymiany łożysk? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #219 Napisano 21 Czerwca 2015 (edytowane) Łożyska kupowałem FAG po 255zl za szt. A wymiana to żadna filozofia,robiłem to sam, ok 40min na kolo. Potrzebny klucz 24 do łożyska, chyba 13 do odkrecenia zacisku i trzech śrub sworznia by zwalić wahacz na dół i torx do odkrecenia czterech śrub mocowania lozyska Wszystkie sruby są nowe w komplecie z lozyskiem Edytowane 21 Czerwca 2015 przez wiesiok81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregos Zgłoś #220 Napisano 2 Lipca 2015 Witam serdecznie. Czytałem ten wątek kilka razy i wiem że sporo osób ma taki problem, a rozwiązania nikt do tej pory nie opisał. Od jakiegoś czasu zmagałem się z problemem terkotania w prawym przednim kole przy enrgicznym skręcie w lewo, dźwięk przypomina tarcie opony o nadkole lub, jak to ktoś wcześniej napisał włożenie tekturki w szprychy roweru.Przy jeździe na wprost, ruszaniu skręcie w prawo problemu nie było. Zacząłem od wymiany prawego przegubu zewnętrznego co było najbardziej prawdopodobną przyczyną, tym bardziej że była uszkodzona osłona, brak efektów, wymieniłem prawą przednią piastę, brak efektów. Załamany doszedłem do wniosku że pewnie sypnął się mechanizm różnicowy skrzyni biegów, na szczęście najpierw sprawdziłem stan oleju, i ten okazał się czyściutki, wykluczyłem więc usterkę skrzyni. Postanowiłem więc po kolei demontować wszystkie podzespoły z prawej strony auta i sprawdzać je pod kątem wydawania takich dźwięków. I tak doszedłem do silnika, po zdemontowaniu prawej poduszki, zauważyłem dziwne wgłębienie w gumie. I TO BYŁO TO!!! Po dokładnym przeanalizowaniu uszkodzenia stwierdziłem że poduszka była niesymetrycznie przykręcona względem silnika i w momencie dociążenia przy skręcie w lewo zaczynała wydawać ten terkoczący dźwięk. Wywaliłem 500 stów na przeub i piastę, a okazało się że jakiś matoł źle przykręcił poduchę. Mam nadzieje że post okaże się komuś pomocny. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach