Skocz do zawartości
aparts

buczenie w przednim kole przy skręcie

Rekomendowane odpowiedzi

Niezupełnie, pracuję na wulkanizacji i czasem są takę przypadki że buczy przy zakręcie jak są oponki powybijane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Dzisiaj oddałem auto mechanikowi zeby sprawdzil co jest z tym buczeniem ! No i niestety nic nie znalazł !

Wszystko jest tak jak powinno byc (chodzi o zawieszenie).Powiedzial zeby tak jezdzic i tyle ! Moze cos sie z tego wykluje powazniejszego ale na razie tak to zostawiamy.

Pozdrawiam !:ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja tez Panowie dorzucę od siebie :D

 

Auto B7 ma rok czasu i zrobione 23.000.

Pierwszy raz buczenie- ocieranie z okolic prawgo kola pojawilo sie na ostrych serpentynach oczywiscie prze skrecie w lewo na maksymalnie skreconych kołach przy bardzo małej prędkości 10-20 km/h. W tej chwili najbardziej slyszalne jest to przy ruszaniu na maksymalnie skręconych w lewo kolach.

Bylem w piatek w ASO u Zasady w W-wa /nie polecam!!!/ i wg ich diagnozy to gumowa oslona przegubu. Jak ją posmarowali z zewnątrz to zaczęło wyć glośniej, więc ją wymyli ( odtłuścili) i wyje tak jak wyło. Na pytanie o jej wymianę stwierdzili iż dopóki się nie przetrze to nie moze byc wymieniona na gwarancji!?

Nie zostawiam tematu, więc dam znać.

 

W poprzednim Pasku B6 / opisywalem to tez na forum/ wycie bylo ale przy szybkiej jezdzie i skrecenie lekko w lewo.

 

Co do serwisu ASO Zasada Warszawa ul. Grochowska to w aucie zostala kamera rejestrujaca obraz przed autem ktora nagrala wszystko co robili z autem lacznie z wykorzystaniem auta do zalatwienia prywatnych spraw jednego z serwisantow. W tym czasie ja czekalem w serwisie na zakonczenie naprawy i oddanie auta. Oczywiscie film poza ciekawymi elementami pokazujacymi jak naprawia sie samochod u Zasady pokazuje takze jak szanuja go serwisanci jezdzac np po "spiacych policjantach - garbach" oraz jak przeczesuja wszystko co jest w aucie ( jak to jeden z nich określił - szukają szczęścia. Film posiada tez pelna sciezke glosowa. Z dialogu bogatego w "Łacinę" mozna sie dowiedzieć się m.in. co myślą o klientach.

 

"Ze wzgledu na dobro sledztwa" nie wrzucam go jeszcze na youtube, zobaczymy jak sie zachowaja i jak podejda w tej sytuacji do tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

MarioMc: przerabiam temat buczenia w kole w swoim B6 z 2010. Dostałem pisemne uzasadnienie z ASO VW i ponoć sam producent wskazuje na gumę przegubu. Potwierdziły to dwa serwisy ASO VW w Krakowie i na Śląsku. Buczenie zależy od temperatury i wilgotności. Sam dźwięk jest powodowany ocieraniem o siebie harmonijek gumy przy skręcie (tak twierdzi VW). U mnie także smarowano gumę przegubu, ale w odróżnieniu od Ciebie pomogło to na jakiś czas (2-3 tygodnie). Ponoć oprócz dźwięku nic się nie dzieję. VW zalecił ASO wymianę gumy dopiero w sytuacji jak się przetrze mechanicznie, a to nie następuje. Nie zmienia to faktu, że tak nie powinno być, ale podobnie sprawa ma się z wieloma innymi usterkami w Passsacie i innych autach. Też ich być nie powinno....

 

Co do nagrania z kamerki, myślę, że ten film stał by się hitem youtube'a i wiele serwisów nauczył iż czasy cwaniactwa, złodziejstwa i oszukiwania klienta oraz traktowania jego auta jako darmowej taksówki muszą odejść do lamusa. Jak widać na Twoim przykładzie, ten serwis ma swoje "Zasady" postępowania z klientem i nie jest niestety wyjątkiem...

 

Myślę, że TVN Uwaga z przyjemnością wyemituje Twoje nagranie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mike2

Dzieki za informacje - po prostu rece opadaja iz w samochodzie za 100.000 pln ma buczec prze kawalek p.... gumy.

Co do filmiku to wszystko przed nami, pewnie rowniez premiera filmiku :-) :-). Zobaczymy jednak przed premierą jak z tej sytuacji wybrnie ASO Zasada :-)

Jedno jest pewne ja z zadnym samochodem tam nie pojade i wszystkim szczerze odradzam!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aucie zostala kamera rejestrujaca obraz przed autem ktora nagrala wszystko co robili z autem

 

A to jakaś ukryta kamera ? Widać że nagrywa? Czy po prostu Panowie z serwisu byli tacy inteligentni, że zignorowali włączoną kamerę która jest wielka jak byk? Może oni po prostu udawali, bo chcieli zagrać w filmie ? Zapewne jak nie ma kamery to pracują jak powinni :) A dojeżdżanie auta klienta to jedna z największych rzeczy jakiej nie lubie... też miałem takie przypadki w innym serwisie z autem mojego ojca. Kolesie byli na tyle chamscy, że jak auto czekało na naprawę, to dojeżdżali sobie nim po pracy do domu. Serwis w słupsku na kniaziewicza - nie wiem co maja za markę obecnie (kiedyś daewoo), ale to wyjątkowe chamy i gnoje. Nie wiem czy w ogóle jeszcze istnieją. Teraz za każdym razem jak oddaje auto do warsztatu to notuje sobie stan licznika.

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ru-dy

Widoczna spora kamera przy lusterku, tylko zostawiłem z zamkniętym ekranem, ale kamera nagrywała wszystko łącznie z głosem :-).

 

Patrzac na to co sie dzieje w serwisie ASO Zasada to podejrzewam iz to czubek gory lodowwj i wielkiego gnoju jaki tam jest.

Siedzi 5 "wielkich" doradcow serwisowych rodem z "Polmozbytu" i nie sa wstanie nawet przypilnowac co serwisanci robia z autami.

Jest to tez jeden z nielicznych serwisow w ktorym skrzetnie ukrywaja stanowiska naprawcze przed wzrokiem klientow - cos w tym musi byc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mike2

Dzieki za informacje - po prostu rece opadaja iz w samochodzie za 100.000 pln ma buczec prze kawalek p.... gumy.

Co do filmiku to wszystko przed nami, pewnie rowniez premiera filmiku :-) :-). Zobaczymy jednak przed premierą jak z tej sytuacji wybrnie ASO Zasada :-)

Jedno jest pewne ja z zadnym samochodem tam nie pojade i wszystkim szczerze odradzam!!!

 

Nie powinno buczeć, ale buczy. Nie powinna ocierać klapa o zderzak, a ocierała. Fabryczne chlapacze ocierały o asfalt, a też nie powinny. Tak wyglądają nowe auta XXI wieku, nie tylko VW. Trwałość zespołu napędowego obliczona na max. 150-200 tys. km.

 

Co do filmiku, nie mogę się doczekać, aby go zobaczyć. Warto by wtedy zrobić wszystko by zobaczyło go jak najwięcej ludzi. Może wtedy skończyło by się udawanie z wymianą filtrów, oleju i innych podzespołów za nasze pieniądze. Dojeżdżanie aut klientów i wciskanie im ciemnoty. Chociaż to z pewnością w większości i tak jedynie moje pobożne życzenia. Polak da radę...A już ASO na pewno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dajcie link do tego filmiku, jak będzie na YouTube. :D Jakiś czas temu miałem ofertę pracy od Zasady (obecnie to już Krotoski-Cichy) i ciekaw jestem co mnie mogło ominąć... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja na miejscu kolegi "z kamerką" najpierw opowiedziałbym jakiemuś decydentowi z rzeczonego ASO, że mam pewne podejrzenia co do bestialskiego obchodzenia się z moją własnością na "jego terenie". Poczekałbym na reakcję (ta jest do przewidzenia :) ), a następnie pokazałbym nagrany film. Kolejny krok to już tylko TVN Turbo Kamera !!! Oni już fachowo podejdą do tematu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to C.D z mojej strony :-)

 

W serwisie uparli się że wycie jest z manzety :-). Mimo iz producent nie przewiduje wymiany wymienili (na wlasny koszt) i ..... wyje dalej.

Kolejny pomysł - wymiana na mandżetę innego producenta (nie VW) i .... wyje dalej :-)

Dzisiaj oddałem ponownie auto 8:00 - tym razem do wymiany półoś, nie wiem na czym stanęło. O 14:00 zadzwoniłem do serwisu co z autem i kiedy będzie - tu jakiś problem. Na dziś nie zrobią mają jutro działać dalej, ale nie wiadomo czy zrobią, więc pewnie wyje i napier.... dalej.

 

A teraz HiT

 

Finalnie dostałem zastępczego B7, w tym samym wieku co mój, ten sam silnik i różnica przebiegu +/- 1.000 km.

Moj zostal w VW ( zlozony, widzialem stal na parkingu)

 

Przy skręconych kołach w lewo przy ruszaniu wyje - delikatniej i ciszej niz u mnie ale wyje!!!!

 

Czyli jest jakieś wielkie gówno i problem dotyczy większej ilości aut - VW gdzieś dał dupy i coś s*******ił tylko chowa głowę w piasek i mami klientów bajkami o manżetach i.t.p.

 

Zobaczymy co wywalczą z moim - powiedziałem ze nie będę jeździl wyjcem - nie zrobią nie odbiorę!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mario Mc: gratuluję serwisu, bo ja byłem w trzech z tą przypadłością i żaden nie był aż tak ochoczy do odnajdywania usterki. Jak się domyślam, gratulacje należą się też Tobie, bo z pewnością Twoja postawa obudziła w nich chęć zdiagnozowania uszkodzenia czy też wady, jak się powoli okazuje. Ja nie byłem aż tak wytrwały :( Skoro dostałem na piśmie, że to guma półosi czyli manszeta czy też manżeta (nie ważne jak się to g...o nazywa) stwierdziłem, że w razie problemów po gwarancji, grzecznie poproszę o naprawę w ramach zgłoszeń w czasie jej trwania. Mi tłumaczono, że to nie jest wina tylko osłony półosi, ale także splotu czynników typu: skręt maksymalny koła z dodatkowym obciążeniem (różnica poziomów, nierówność itd) co je dodatkowo podnosi. Były też teorie (tu na forum ktoś pisał), że przekładania jest z VW Golfa V i nie wytrzymuje obciążenia w Passacie i wycie oznacza jej powolny koniec. Inni ( w tym ja) stawiali na mechanizm różnicowy w skrzyni biegów, tym bardziej, że kilku kolegów zmieniło olej w skrzyni i na jakiś czas wycie ustawało. Ktoś inny wiązał to z górnym łożyskowaniem przedniego Mc Phersona, które wydaje takie odgłosy przy skręcie. Mam nadzieję, że Twoje ASO okaże się tak solidne, że bez pomocy importera i jego zaleceń, odnajdzie usterkę i wszyscy się dowiemy co było przyczyną buczenia. W każdym razie gratuluje wytrwałości .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie ****. Stoi dalej. Wg doradcy poprawil mocowanie silnika na poduszkach zmienili lekko kierunkek jego zamocowania i niby wszystko ok przestal wyc. Po godzinie po ponownym sprawdzeniu znowu zaczal :-) Niezle. Nabieram przekonania ze moze byc to problem ze skrzynią. Potwierdza to jeden z powyzszych postow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mariusz, w B7 którym jeżdzę zauważyłem podobne odgłosy przy skręcaniu (buczenie). Teraz mam przebieg 64Tkm. Jak rozwiążesz problem w Twoim aucie - daj nam tutaj znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się, z tego co piszesz i z opisów innych, że buczenie ustaje na krótki czas, jak się np. podniesie auto i odciąży półoś. Na to też wskazuje to co robi ASO. W A4 był ponoć taki problem, że zmieniano śruby mocowania jednostki do nadwozia, żeby się nie przemieszczała i tam też czasem pojawiały się przed zmianą różne odgłosy i buczenia, które dochodziły z okolic silnika i skrzyni, więc ASO dobrze kombinuje a przynajmniej próbuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą rozmawiałem z kolegą - mechanikiem. To on postawił diagnozę w sprawie buczenia i wskazał mechanizm różnicowy. Dzisiaj mi powiedział, że rozbierał skrzynię z B6 i stwierdził, że są luzy na łożyskach przy mechaniźmie różnicowym. Oglądał łożyska i mówił, to straszna chińszczyzna.

Potwierdza się powoli, wymiana oleju na nowy - bardziej lepki - likwiduje luzy na jakiś czas, aż się trochę przepracuje.

 

Może podrzućcie tą diagnozę ASO, jak macie na gwarancji, może coś wymyslą. Ja już dawno po gwarancji i mam nadzieje, że na wymianach oleju w skrzyni nic sie nie stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pa.sko: u Ciebie na długo pomagała wymiana oleju w skrzyni? Możesz przypomnieć? U mnie najczęściej buczy teraz jak zjeżdżam w dół go garażu podziemnego, jednocześnie skręcając w lewo. Wskazuje to na to, że jak jest półoś lub mechanizm obciążony i przy okazji w skręcie, to wtedy ujawnia się buczenie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

około 16 tyś po pierwszej wymianie zaczeło wyć z przodu po lewej, po nastepnych 2-3 tys. zaczeło wyć przy skrecie w prawo, po nastepnych kilku tys. zaczelo nawet wyc przy skrecaniu na wstecznym. Teraz mija od wymiany (juz druga) około 15 tys i jak na razie cisza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pa.sko: dzięki za info. Zobaczymy jak się sprawy rozwiną. Jeśli jednak to ustaje po zmianie oleju, to raczej jasne jest, że to skrzynia biegów. Zapewne VW nie przyzna się do tego zbyt szybko, bo lepiej pisać, że to guma przegubu i bagatelizować problem, niż np. wymienić setki jak nie tysiące skrzyń biegów. Pytanie jeszcze: czy wszyscy, którym buczy przy skręcie mamy skrzynie manualne? Ale z tego co pamiętam, raczej nikt z DSG tego problemu nie zgłaszał. Oni mają własne bolączki :manga

Edytowane przez Mike2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odebralem auto w srode - oczywiscie wuje az milo. Jedyne co sie udalo serwisowi to zwiekszenie poziomu wycia. W tej chwil napie.... juz zdrowo i nie tylko przy ruszaniu ale nawet przy wolnej jezdzie na 2 :-) zarowno w prawo jak i w lewo.

Na kazdym rondzie mozna zrobic dwa kolka i posluchac milego wkur... wycia :-).

Auto ponownie w serwisie :-):-). Jedziemy dalej.

 

Caly plus imprezy jest taki ze teraz tak wyje i napier.... ze nikt nie powie ze tak powinno byc.

 

Ciekawe tylko czy w ASO Zasada jest tak niski poziom serwisu ze nie sa w stanie znaleźć przyczyny, czy wszyscy wiedzą o co chodzi tylko mają nakaz grać idiotę i zwodzić cały czas, aby np. nie wymieniać drogiego elementu na gwarancji. Moze gościu się odpier... jak mu nawciskamy kitu o wyjących manzetach :-).

Faktem jest iz jedno i drugie swiadczy o schodzacej na psy grupie VW w Polsce - dno.

 

P.S

W wyniku ostatnich moich obserwacji.

Wycia nie ma gdy auto jest zimne /np.po nocy - garaz +10 /. Pojawia sie przejechaniu kilku kilometrow.

Edytowane przez MarioMc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności