Skocz do zawartości
cienio

pytanie czy to pompa wspomagania czy maglownica

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich.tez mam problem ze wspomaganiem.mianowicie czasami go brakuje,czasami jest ale slabe a czasem ok.na pelnym skrecie pompa chrobocze.i jeszcze jedno zauwazylem ze w zbiorniczki jest za duzo plynu.nie byl dolewany.pozdrawiam i czekam na porady

Edytowane przez bobpassat25

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam czasem problemy ze wspomaganiem. Po odpaleniu wspomagani działa miodzio bez zarzutów. Jak trochę pojeżdżę to czasem ciężko w miejscu kręcić. Miałem wymieniać płyn ale naczytałem się że pompa może siąść itp. Mam płyn czerwony a korek zielony i słyszałem, że powinien być w tym kolorze. Cóż to może być? Wymieniać płyn i nic się nie stanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Mam czasem problemy ze wspomaganiem. Po odpaleniu wspomagani działa miodzio bez zarzutów. Jak trochę pojeżdżę to czasem ciężko w miejscu kręcić. Miałem wymieniać płyn ale naczytałem się że pompa może siąść itp. Mam płyn czerwony a korek zielony i słyszałem, że powinien być w tym kolorze. Cóż to może być? Wymieniać płyn i nic się nie stanie?

 

u mnie jest to samo:lol3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko co dolega wspomaganiu? :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poczekamy az ktos kumaty sie wypowie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Mam czasem problemy ze wspomaganiem. Po odpaleniu wspomagani działa miodzio bez zarzutów. Jak trochę pojeżdżę to czasem ciężko w miejscu kręcić. Miałem wymieniać płyn ale naczytałem się że pompa może siąść itp. Mam płyn czerwony a korek zielony i słyszałem, że powinien być w tym kolorze. Cóż to może być? Wymieniać płyn i nic się nie stanie?

 

z wymianą płynu jest tak samo jak z olejem w silniku. Jeśli masz syntetyk to nie zalecane jest wymienianie na minerał, za to w drugą strone jak najbardziej. Piszesz, że masz czerwony płyn więc jest to prawdopodobnie syntetyk. W WV zielony płyn to minerał tak jak korek na zbiorniczku. Jego oznaczenie to G002, powinno być nadrukowane na zbiorniczku. Co prawda można zmienić z syntetyku na minerał, ale trzeba spuścić cały stary płyn i za pomocą specjalnego płynu czyszcącego przepłukać ze 2 razy cały układ. Potem można lać minerał. Skąd to wiem? To proste miałem podobną sytuacje. Niestety dla mojej pompy i magla było już za późno. Skończyło sie na wymianie obu (oczywiśćie używke ze szrotu, żadne chinskie podróby, bo to pomoże na kilkanaście tysięcy kilometrów), koszt wyniósł prawie 1200zł razem z robocizną. Moja rada wymień płyn na minerał, ale najpierw płukanie układu obowiązkowo!!!

Edytowane przez tomislav27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy sam mogę wymienić płyn, na ile jest to skomplikowane i czy nie lepiej oddać w ręce mechanika w nadziei, że wykona to lepiej? Czym wypłukać ten układ? Nie chcę oczywiście uśmiercić pompy:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy sam mogę wymienić płyn, na ile jest to skomplikowane i czy nie lepiej oddać w ręce mechanika w nadziei, że wykona to lepiej? Czym wypłukać ten układ? Nie chcę oczywiście uśmiercić pompy:D

 

Ja osobiśie zleciłem to mojemu zaufanemu mechanikowi. Istnieje ryzyko, że przy odkręcaniu któregoś z króćców od pompy (konieczne żeby spuścić płyn) może być coś zapieczone i trzeba to umiejętnie odkręcić. Co do płynu to nie mam pojęcia jaki to płyn, może zwyczajnie jakiś płyn do płukania układów hydraulicznych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam troche inny problem. Przy nawet najmniejszym ruchu kierownica silnik obniza obroty, cos jakbym zaczal puszczac sprzeglo przy wcisnietym hamulcu. Plyn jest w normie, wspomaganie dziala jak dzialalo. Wie ktos o co tu chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas skrętu kierownicą słyszę dziwne dźwięki (raczej nie mechaniczne a tarcie gumy - skrzypienie).

Dźwięki występują również na postoju przy wyłączonym silniku.

 

Gdzie mam szukać problemu, maglownica, woda w "elementach gumowych" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z wymianą płynu jest tak samo jak z olejem w silniku. Jeśli masz syntetyk to nie zalecane jest wymienianie na minerał, za to w drugą strone jak najbardziej. Piszesz, że masz czerwony płyn więc jest to prawdopodobnie syntetyk. W WV zielony płyn to minerał tak jak korek na zbiorniczku. Jego oznaczenie to G002, powinno być nadrukowane na zbiorniczku. Co prawda można zmienić z syntetyku na minerał, ale trzeba spuścić cały stary płyn i za pomocą specjalnego płynu czyszcącego przepłukać ze 2 razy cały układ. Potem można lać minerał. Skąd to wiem? To proste miałem podobną sytuacje. Niestety dla mojej pompy i magla było już za późno. Skończyło sie na wymianie obu (oczywiśćie używke ze szrotu, żadne chinskie podróby, bo to pomoże na kilkanaście tysięcy kilometrów), koszt wyniósł prawie 1200zł razem z robocizną. Moja rada wymień płyn na minerał, ale najpierw płukanie układu obowiązkowo!!!

 

post 356

 

Może wymienić na ten płyn? Ziewal pisał, że pomogło... Jak byście się do tego odnieśli?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
post 356

 

Może wymienić na ten płyn? Ziewal pisał, że pomogło... Jak byście się do tego odnieśli?

 

Jeżeli dokładnie czytałeś ten 356 post, to pewnie zauważyłeś, że nie wiedział skąd się wzieły opiłki i że po przepłukaniu układu pomoglo ale i tak na początku lekko się nie kręci W LEWO!!!! Moja odpowiedź jest prosta. Gość przepłukał układ zignorował opiłki bo nie wiadomo skąd się wzięły, oczywiście pomogło ale i tak przy zimnym płynie (silniku) ciężko się kręciło w lewo. To dokładnie identyczny przypadek jak mój. Dokładnie taki sam przebieg sytuacji jak u mnie, a jaki efekt tego był to już oisałem. A jeżeli chodzi o opiłki to wzięły sie z rozsypującej się maglownicy a zwłaszcza z ORBITROLU. Pamietaj zielony G002 to oryginał a nie podróba to produkt Volkswagena a kosztuje tylko 35zł za litr. Pamiętaj o jednym ja nie jestem mechanikiem opisuje tylko to co miałem sam ze swoim paskiem. Wszystkie decyzje i prace zrobił mój mechanik, ponieważ mam do niego pełne zaufanie i jeszcze nidgy nie miałem u niego reklamacji ani problemów po naprawie auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

u mnie występuje dziwne stukanie co prawda lekkie ale to strasznie denerwuje za każdym razem gdy tylko pojawia się nierówność na drodze... stąd moje podejrzenia o maglownice ale czy to możliwe by od magla takie stuki były ?

czasami mam wrażenie że to tak jakby kokpit ale to już pominę bo kokpit skrzypi po swojemu a tak ewidentnie słychać STUKANIE w okolicach ja wiem kierowcy i coś za kierownicą gdzieś tam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim pasku pojawił się taki wyciek... i nie za bardzo wiem co jes jego przyczyną... czy wygląda to na problemy z nieszczelną maglownicą?

P2060155.jpg

P2060144.jpg

P2060153.jpg

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opony do wymiany :-)

 

Wyciek jest dosyć duży, sprawdź ile płynu ubyło Ci w zbiorniczku. Ewidentnie wylewa się spod drążka, zatem winna jest maglownica.

Z autopsji wiem, że nie obejdzie się bez wymiany\regeneracji. Zdejmij mieszek ochronny i zajrzyj pod spód.

Najpierw jednak upewnij się, że nie jest to np. płyn hamulcowy, który tryska pod ciśnieniem.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To mnie zmartwiłeś...duży to koszt?

 

dzięki opony już kupione na felgach 17' phoenixa na lato :) na tych przyjechało autko z niemiec

Edytowane przez mm8255

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koszt używki to ok 400zł. Nie opłaca się regenerować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koszt używki to ok 400zł. Nie opłaca się regenerować.

 

Koszt regeneracji ok. 500zł. Nie opłaca się kupować używki z racji tego, że nie wiesz co znajdziesz. Nie jest to młode auto. najmłodsza maglownica będzie miała ok. 8lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maglownice można sprawdzić czy nie ma luzu. Co ori to ori i nigdy zdania nie zmienię. Chyba, ze sam bym ja regenerował...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maglownice można sprawdzić czy nie ma luzu. Co ori to ori i nigdy zdania nie zmienię. Chyba, ze sam bym ja regenerował...

 

Masz rację. To mm8825 ma teraz Ori ale cieknącą. I jest loteria na rynku wtórnym w jakim stanie kupisz przekładnie. Nawet jak magiel będzxie jeszcze na aucie i jeżeli u dawcy będzie szczelny nie gwarantuje Ci, że po przekładce będzie tak samo. Nigdy nie wiadomo co się kupi. Twoja sprawa.

 

Żeby później nie było kolejnego tematu: "Kupiłem używany magiel i po 3miesiącach cieknie".

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności