Skocz do zawartości
cienio

pytanie czy to pompa wspomagania czy maglownica

Rekomendowane odpowiedzi

witam.tak jak w temacie.mam problem z kierowaniem na postoju bardzo ciężko jakby wcale nie było wspomagania, i głośno chodzi czy to może być maglownica..mechanik zerknął i mówi ze maglownica? ale ja tek nie jestem pewien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pytanie czy to pompa wspomagania czy maglownica

w opdpowiedzi na pytanie na 99% to jest problem z pompą wspomagania.Sprawdź jeszcze skąd dochodzi ten głośny dźwięk....Ja stawiam na pompe :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź najpierw czy masz płyn w zbiorniczku wspomagania, jak bedzie mało to pompa wspomagania będzie buczeć i ciężko będzie kierownicą kręcić. Maglownica jak pada to przeważnie cieknie lub stuka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak najpierw trzeba sprawdzić czy wogóle płyn masz bo jak pompa hałasuje to oznacza ze go nie ma i musiał być wyciek.wyciek znów oznacza ze pewnie magiel nie jest szczelny;/

dolej płynu i zobacz co będzie się działo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!!Ja mam również pytanie do Forumowiczow jestem właśnie po regeneracji magla przed tą czynnością ciekło z maglownicy ale wspomaganie działało i było cicho po regeneracji kierownica chodzi ciężko,magiel przestał cieknąć a kapie teraz z pompy a co jeszcze to przy skręcie w lewo jest odgłos jakby guma o gumę tarła w prawo niema tego odgłosu.Poradzcie co robić dodam że już dwa razy oddawałem maglownicę do regeneracji i dalej to samo czy wymiana pompy coś da????????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie zaraz po regeneracji tez chodziło cięzko ale z czasem jest lżej.cos słabo CI zregenerowali ten magiel skoro dwa razy robić musiałeś...może węże przy pompie nie są szczelne i kapie gdzieś tam??obadaj dokładnie skąd leci olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co mechanior mówił to z pompy sam pod auto nie wchodziłem no ale skoro przed regeneracją bylo wszystko ox a teraz jest lipa...też nie wiem za bardzo z kąd ten dzwięk przy skręcie w lewo a w prawo nic??

 

---------- Post added at 09:40 ---------- Previous post was at 09:36 ----------

 

znalazłem pompę za 230 zeta i zastanawiam się czy kupować i zmienić a jak dalej będzie ciężko chodziło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem z pompą wspomagania!Chodziła głośno szczególnie kręcenia kierownicy w miejscu. Wymieniłem pasek wieloklinowy 35zł i napinacz oryginał 415zł i co najważniejsze problemu nie mam z wspomaganiem.A mechanicy wymyślali różne rzeczy począwszy od alternatora do zawieszenia.

Masz link do kolegi który handluje takimi rzeczami:http://moto.allegro.pl/item707015098_pompa_wspomagania_do_vw_passat_b5_1_9_1_9_tdi.html

i ma taniej możesz zadzwonić do niego!!

Edytowane przez Robinek2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!!na czwartek mam spotkanie z mechaniorem który jest odpowiedzialny za regeneracje tej maglownicy mają sprawdzić jakie ciśnienie daje ta pompa cieknąca jeżeli będzie zbyt małe to wtedy zakup pompy mussowy natomiast jeżeli jest ok,to niestety dalej zabawa z tym maglem ale ileż można regenerować to już byłby trzeci raz więc lepiej żeby to ta pompa-to co do siły wspomagania ale dalej pozostaje ten odgłos przy skręcie w lewo,cóż do czwartku trzeba czekać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DAMIAN_AUTO

Uszkodzenie pompy wspomagania można bardzo łatwo zdiagnozować. Jeżeli mamy podejrzenia, że coś jest nie tak, należy odpalić samochód na biegu jałowym - tzw. "luz" poruszać kierownicą i porównać z ruchami przy wyższych obrotach. Jeżeli na wyższych obrotach jest wspomaganie, a na niższych nie ma, to znak, że zatarta lub zużyta jest bieżnia w pompie wspomagania - zazwyczaj nie opłaca się naprawiać.

 

Co do zakupów zamienników pomp z allegro to polecam dopłacić parę złotych i zakupić u lokalnego sprzedawcy który w razie co, da na zamianę inną pompę, montowaliśmy już takie pompy. Zazwyczaj jest to MAX GEAR - średnio co 5 trafia się wadliwa, albo ujawnia wady po jakimś tam okresie użytkowania.

 

Jeżeli wspomaganie jest słabe i nie ma różnicy przy różnych obrotach zazwyczaj zużyta jest komora przekładni kierowniczej. W miejscu gdzie powinna być idealna gładź robią się rowki od uszczelnień teflonowych.

Częściej padają maglownice KOYO niż ZF - warto dodać, że ułożyskowanie jest takie same jak w MERCEDESIE SPRINTERZE i VW T4 - tam komory też padają...

 

Dorzucam zdjęcie kawałka przekładni KOYO (metalowo-aluminiowa) czarno-srebrna

 

1.jpg

 

 

Dla porównania wersja "lepsiejsza" ZF: (cała aluminiowa - odlew)

4.jpg

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

płyn w zbiorniczku mam i niedole walem bo nigdy mi nie ubywało.na odpalonym na (luzie) nie da się kręcić kierownica a jak dodam trochę gazu bez problemów z tym tylko ze buczy.a mechanik stawiał na maglownice,ale nie był pewny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DAMIAN_AUTO
płyn w zbiorniczku mam i niedole walem bo nigdy mi nie ubywało.na odpalonym na (luzie) nie da się kręcić kierownica a jak dodam trochę gazu bez problemów z tym tylko ze buczy.a mechanik stawiał na maglownice,ale nie był pewny.

 

Wymień pompę wspomagania ;) Jeżeli wspomaganie jest słabe w obie strony, a na wyższych w obie strony jest ok, to znak, że wada tkwi tylko w pompie wsp.

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jest kolego pompa i przepłucz cały układ nowym płynem i będzie OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lebron82

Witam !!

od jakiegos czasu mam problem ze wspomaganiem tzn kierownica bardzo ciezko chodzi Pompa byla regenerowana a maglownica wymieniona na uzywke z audi a4. wszytko zaczelo sie od tego ze plyn mi uciekal ze zbiorniczka wiec wymienilem weza cisnieniowego. Wyciek ustal lecz wspomaganie jakby przestao dzialac prosze o pomoc Czy mozliwe jest to ze maglownica od audi nie wspolgra z pompa od wspomagania ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość noddi1

ja mam problem i nie jestem pewien czy to pompa. Na niskich obrotach jak skręcam kierownicą to strzela. Mechanik wymienił pompe na używaną i jest to samo. Nie wiem czy mam kupować nową pompę czy wymieniać maglownicę? Czy to pompa czy maglownica?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam problem i nie jestem pewien czy to pompa. Na niskich obrotach jak skręcam kierownicą to strzela. Mechanik wymienił pompe na używaną i jest to samo. Nie wiem czy mam kupować nową pompę czy wymieniać maglownicę? Czy to pompa czy maglownica?

 

 

no jezeli masz juz druga pompe w aucie to raczej maglownica a strzela ci kiedy ???tylko na wolnych opisz cos wiecej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podepnę się pod temat - u mnie sytuacja wygląda następująco: W grudniu miałem stłuczkę na tyle silną że moja maglownica pękła...dojechałem jakoś 1,5 km do warsztat, tam zmienili maglownice, wachacze, błotnik i wszystko śmigało - w sumie dziwiłem się że pompa przetrwała takie coś :-). Jakieś 2 tyg temu korzystając z okazji że w Polsce pojawił się śnieg pokręciłem kilka bączków na wstecznym, pojeździłem na ręcznym i podjechałem pod blok. Rano po przejchaniu kilku km wspomagania zaczęło brakować...na początku były takie denerwujące przeskoki kierownicą, teraz już tego nie ma. Efekt jest taki.

Rano wsiadam do auta, wspomagania działa super, nic nie strzela itp. Po przejechaniu kilku km (nie mierzyłem dokłdanie ile) jak staję na parkingu wspomagania nie ma. Po dodaniu gazu wspomagania jest, ws skarajnym położeniu kierownicy jednak dość mocno piszczy. Wygląda to na pompę wspomagania, ale czemu po uruchomieniu auta i przejchaniu kilku km dopiero zaczyna brakować wspomagania? Jak auto postoi trochę bez jazdy(nawet na włączonym silniku) to wspomagania wraca. Czyli tak jakby przez to że auto jest w ruchu zaczyna brakować wspomagania.Układ starałem się odpowietrzyć - odkręcałem korek i kręciłem kierownicą w lewąi prawą stronę na śliskim śniegu (symulacja auta na podnosniku :-) ). Czy mogą być jeszcze jakieś inne przyczyny awari układu wspomagania, czy tylko pompa lub magiel. Ciężko wymienić pompę ? Uda się to samemnu zrobić mając podstawowe narzędzia i zdolności manualne ?

Pozdrawiam

 

---------- Post added at 18:12 ---------- Previous post was at 18:12 ----------

 

Witam,

podepnę się pod temat - u mnie sytuacja wygląda następująco: W grudniu miałem stłuczkę na tyle silną że moja maglownica pękła...dojechałem jakoś 1,5 km do warsztat, tam zmienili maglownice, wachacze, błotnik i wszystko śmigało - w sumie dziwiłem się że pompa przetrwała takie coś :-). Jakieś 2 tyg temu korzystając z okazji że w Polsce pojawił się śnieg pokręciłem kilka bączków na wstecznym, pojeździłem na ręcznym i podjechałem pod blok. Rano po przejchaniu kilku km wspomagania zaczęło brakować...na początku były takie denerwujące przeskoki kierownicą, teraz już tego nie ma. Efekt jest taki.

Rano wsiadam do auta, wspomagania działa super, nic nie strzela itp. Po przejechaniu kilku km (nie mierzyłem dokłdanie ile) jak staję na parkingu wspomagania nie ma. Po dodaniu gazu wspomagania jest, ws skarajnym położeniu kierownicy jednak dość mocno piszczy. Wygląda to na pompę wspomagania, ale czemu po uruchomieniu auta i przejchaniu kilku km dopiero zaczyna brakować wspomagania? Jak auto postoi trochę bez jazdy(nawet na włączonym silniku) to wspomagania wraca. Czyli tak jakby przez to że auto jest w ruchu zaczyna brakować wspomagania.Układ starałem się odpowietrzyć - odkręcałem korek i kręciłem kierownicą w lewąi prawą stronę na śliskim śniegu (symulacja auta na podnosniku :-) ). Czy mogą być jeszcze jakieś inne przyczyny awari układu wspomagania, czy tylko pompa lub magiel. Ciężko wymienić pompę ? Uda się to samemnu zrobić mając podstawowe narzędzia i zdolności manualne ?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma problemu troche ochoty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pozwolę się podpiąć pod temat

dziś rano miałem taki problem jak odpaliłem auto to na postoju przy skręcie w lewo lub prawo słyszałem buczenie takie jak przy uruchamianiu silnika elektrycznego,ale wspomaganie działało prawidłowo,sprawdziłem płyn i żadnych wycieków nic nie ubyło płynu,w zbiorniczku po odkręceniu były widoczne pęcherzyki powietrza i troszkę jak by bulgotało,po przejechaniu około 10 km ustało ,byłem u mechanika i powiedział że płyn mógł przymarznąć,że podobno to normalne,zastanawiam się nad jednym ze jak były mrozy -20 to nic nie zamarzało a tu zaledwie kilka kresek poniżej zera i podobno zamarzł? może ktoś z was się orientuje lub miał podobny przypadek,niebawem będę miał 1200km trasy przed sobą i niepokoi mnie ten przypadek

 

dzięki za podpowiedzi ,pozdro

Edytowane przez Roberto Nice - trance

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności