Skocz do zawartości
cienio

pytanie czy to pompa wspomagania czy maglownica

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, 4 pompa magiel wyciagany dwa razy, na postoju po podnisieniu obrotow do ok 2000 tysi, skrecajac kierownica spadaja obroty od 200 do 600, przestajesz krecic kolem obroty spowrotem wracaja do 2000, nie mam pojecia gdzie juz szukac przyczyny, prosze o jakes sugestie. Dzieki z gory na pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie z kolei jest bardzo dziwny dzwięk nie z pompy ale tak jak by ze zbiorniczka wyrównawczego ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wie moze ktoś jak i czy da sie wogóle jakoś zmniejszyć cisnienie na pompie wspomagania czy moze w maglownicy coś jest ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za zmniejszenie ciśnienia w układzie odpowiada tzw dławik umieszczony w wężu ciśnieniowym miedzy pompą a maglem.Niektórzy fachowcy jak dorabiają tego węża to go nie wkładają a jak go nie ma to wspomaganie zaczyna głosniej pracować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie jest problem taki, że jestem po wymianie pompy, wymieniałem na używkę..wspomaganie chodzi tylko po jakimś czasie wystąpiło mi jedno : przy niższych obrotach (zakrętach) zacina się kierownica i muszę mocniej zakręcić i wspomaganie wraca do normy, czasami jest efekt jego braku wtedy mocniej kierownicą i znowu jest dobrze. W dodatku po wymianie jest dziwny dźwięk w kierownicy przy kręceniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich mam takie objawy

Trzaski piski szum spod maski Passat b5:

z gory dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich mam takie objawy

Trzaski piski szum spod maski Passat b5:

z gory dzieki za pomoc

 

kolego może to być łożysko na pompie wspomagania, ale również na każdej innej z tych rolek które się znajdują na tym pasku, a to dlatego że jak kręcisz kierownicą to pompa stawia opór i zmienia się naciąg paska i któreś łożysko zaczyna piszczeć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj naciagalismy napinacz zeby zobaczyc czy jak pasek bedzie dociagniety to trzaski ucichna i temat bedzie zamkniety co by swiadczylo ze napinacz nie napina ale nic z tych rzeczy po sciagnieciu paska kazda rolka sie kreci bez opotu moze ta od pompy wspomagania jakis tam ma ale niby ma miec do tam olej jest dzisiaj daje do mechanika i zobaczymy co dalej oby nie bylo jak w programie tvn turbo "bedzie pan zadowolony ;)"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po sciagnieciu paska kazda rolka sie kreci bez opotu moze ta od pompy wspomagania jakis tam ma ale niby ma miec do tam olej jest

 

 

kolego mi kiedyś piszczało tak łożysko na napinaczu w Galaxy i też rolka nie stawiała oporu, i nie było czuć luzu na łożysku a jednak łożysko piszczało

 

wymiana rolki w moim przypadku załatwiła sprawę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzegielko na alternatorze walniete jutro wymienie i zobaczymy czy to tylko to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienione sprzegielko i nowy pasek i wszystko lata jak talala ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki ale odkopię temat :P

Zacznę od początku...otóż w styczniu wymieniałem komplet wahaczy ( z pewnego źródła - znana z forum) i od tamtej pory zaczeły sie dziać jakieś jaja. Otóż kiera chodziła ciężej i nie odbijała ( i nadal nie odbija do końca) zajechałem ponownie jeszcze tego samego dnia do warsztatu i opisałem problem. W odpowiedzi usłyszałem, że to norma i za jakiś czas wahacze się "rozchodzą" i wszystko beżie git. Faktycznie po przejechaniu wieelu wielu kilometrów ( tak na oko z 2-3tyś) było lżej. Najwięszka różnicę zauważyłem po dłuższej trasie ~500km. Wtedy było czyć różnice. Bo przy krótkich cięzko było stwierdzić czy coś się zmienia. Ale jednak nie jest to co było przd wymianą, kierwonica nie odbija do końca sama, muszę jej pomagać. Bardzo denerwować mnie to zaczeło. Zauważyłem jeszcze jedno...bardzo dziwne zjawisko. Im jest zimniej tym wszystko chodzi lepiej. W dzień gdzie jest ponad 20 stopni wszystko chodzi o wiele cięzej niż np. rano kiedy jest tylko kilka stponi. Doszliśmy z jednym mechaniorem do wniosku że może to być wina pompy...gdy płyn jest cieplejszy to się staje rzadszy i pompa nie jest w stanie nabić odpowiedniego ciśnienia. Sam już nie wiem...dodam jeszcze, że razem z wyższą temperaturą i nagrzaniem płynu podczas jazdy pojawiają sie także stuki z przodu. Wachacze wszystkie sztywne, sprzwdzało już kilka osób i ja sam. Co Wy byście w pierwszej kolejności zrobili/sprawdzili? Jakieś sugestie? Czy ktoś już może się z taką sytuacją spotkał? Bede wdzięczny za pomoc.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podbija, może ktoś w ustaleniu przyczyny? Dziś temperatura wyższa i pojawiły się stuki + toporniejsze wspomaganie. Przed południem gdy tylko odpaliłem auto wszystko było cacy. Pojezdziłem trochę po mieście i znów stuki i cięzko chodzi wspomaganie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego co do głębokiego pedału hamulca to może hamulce są zapowietrzone.

Sile wspomagania można zmienić VAG-iem,

A co do tego czy 17000 zl czy warto musisz sam ocenić

 

Ja za swojego 1.8t 2002r. Pelna opcja highline plus webasto bixenon i praktycznie wszystko co było możliwe w opcji oprócz grzanej przedniej szyby dalem 16500 plus 500 recykling i 256 rejestracja i nie żałuje

 

Wiem ze podobne roczniki można kupić za 10k ale będą to zajechane szroty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z powrotem zamontuj zawór. bez niego płyj strasznie się pieni i pompa szaleje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako, że już nie jestem użytkownikiem Passata, muszę posiłkować się objawami jakie przedstawiła synowa :

- głośna praca układu wspomagania

- na wolnych obrotach wspomaganie słabe, na wysokich OK

- powrót wywala sitko, co z kolei powoduje wywalanie płynu na zewnątrz.

- płyn się dość pieni.

 

Pierwszy raz się to stało dwa tygodnie temu, syn wsadził sitko ( czy docisnął porządnie trudno powiedzieć), uzupełniono 200ml płynu i do dziś było OK.

 

Dziś się tak stało dwa razy i samochód został u mnie, bo wywaliło cały płyn ze zbiornika i już nie było co dolać.

Zdemontowałem zbiornik, osadziłem porządnie sitko, wymyłem wszystko benzyną oraz środkiem do mycia silników. Dodatkowo odtłuściłem płynem do czyszczenia tarcz hamulcowych. Sitko delikatnie podkleiłem na krawędziach.

Jutro mam zamiar przepłukać układ czystym płynem do wspomagania (zielony Febi, bo taki jest w jedynym sklepie jaki u mnie jest)

Czy wyżej opisane objawy to znak, że pompa umiera ?, czy może to są objawy usterki maglownicy ? Wymieniałem ja 4 lata temu. Jakiś zamiennik.( Już wiem, powinienem kupić używany ZF)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam taki problem jak rano wsiadam do auta rano jest ok po przejechaniu kilku kilometrów zaczyna coś wyć jak stoje w miejscu na luzie to tez wyje a jak lekko ruszę kierownicą to przestaje w czasie jazdy wyje przy skręcaniu co to może być ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pompa się kończy
dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem passat b5 1.9tdi 115km bulgocze plyn od wspomagania i wywala po trochu ze zbiorniczka. Delikatnie zaczyna wyć przy skręcie. Czy to pompa sie juz kończy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności