Skocz do zawartości
cienio

pytanie czy to pompa wspomagania czy maglownica

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktos moglby podac numer zbiorniczka plynu wspomagania? I czy jako nowy wystepuje w komplecie z filtrem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie.. wyjalem zbiorniczek.. plukanie benzyna ekstrakcyjna i do tego dmuchanie kompresorem.

After...

Plyn w zbiorniczku dalej mocno wzburzony, ale nie wyglada na to zeby sie gotowal. Obserwacja 3-dniowa. Na razie nic nie wyje nic nie huczy... Oby tak zostalo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz dla potomnych i dla kolegi cichy88

 

Ostatecznie pomogla wymiana zbiorniczka plynu do wspomagania (jest w nim filtr z dlawikiem ktory widocznie u mnie byl w kiepskim stanie).

 

Po tej operacji wszystko dziala bardzo dobrze. Szkoda ze nie zaczalem od tego, moze uniknalbym wymiany pompy.

Edytowane przez pisario

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem tutaj nowy i mam mały problem. Mianowicie wspomaganie zaczęło coś szwankować, nic nie stuka, nic nie puka, lecz strasznie ciężko chodzi kierownica. Szukałem w google, to jedni mówią, że w B6 jest wspomaganie elektryczne, znalazłem taki zbiornik ale nie jestem pewny, czy aby na pewno jest to od wspomagania.. Podpowie ktoś? http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn2/v/1377416_642191282478560_639266617_n.jpg?oh=6cf99ea597d383e9d243db2995e6007f&oe=5259DE79&__gda__=1381663701_91a30dc3b09680d2282c1d056a69dc24

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa jest lipa wtedy jak buczy caly czas przy kreceniu (nie chodzi o skrajne polozenia, wtedy kazda buczy bo przelewa na krotkim obiegu olej zaworkami zwrotnymi), jezeli po przy zwiekszeniu obrotow zaczyna dobrze chodzic wspomaganie to tez pompa jest kaput.Jezeli pompa wykluczona a magiel nie cieknie tylko ciezko kreci sie kiera, to maglownica kaput.Siada komora dystrybycyjna i olej jest przeciskany nie tam gdzie trzeba.W warunkach domowych nie do zrobienia raczej.Trzeba rozbierac magiel, rozwiercic komore i nabic nowa odpowiednia tulejke.W skrocie to tyle.Dodatkowo trzeba sprawdzic zawor w pompie i w maglownicy, poniewaz same zawory ( przytarte, zaciete, przepuszczajace w obie strony) daja podobne objawy jak zuzyta pompa lub magiel.

Edytowane przez firol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, co rano nie mam wspomagania...

- dodam iż po 15sek. kręcenia kierownicą nagle puszcza i wszystko w normie.

Ma ktoś jakieś pomysły?

Edytowane przez RA_FEEL_IT!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nikt nic nie wie na ten temat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie.

jestem debiutantem na tym forum wiec prosze nie linczujcie

wczoraj wymieniałem swoje stare h7 drogowe na nowe :) bo jedna sie spaliła i tak całkiem przypadkowo zerknąłem do zbiorniczka z płynem od wspomagania kierownicy.

i tu smutek w moich oczach bo płynu okazało sie poniżej minimum.tu nasuwa się moje pytanie jaki płyn zakupić i i czy wystarczy go dolać.passka zakupiłem z końcem lipca i nie zerkałem nigdy wcześniej do tego zbiorniczka,wycieku nie ma bo sucho i nie ma plam nigdzie i w ogóle jest w pełni sprawny ale jestem laikiem w sprawach związanych z tym co pod maską tak więc proszę o dobrą rade.niestety jestem skazany sam na siebie i musze to sam ogarnąć gdyż jestem po za granicami ojczyzny wię w razie czego proszę napiszcie krok po kroku co mam zrobić.

pozdrowionka!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jak miałem mało płynu do wspomagania to pojechałem do pierwszego sklepu motoryzacyjnego, podałem nr ze zbiorniczka (koleś zapytał się też mnie jaki mam korek, chodziło o kolor) i dał mi płyn Febi 6162 który jest zamiennikiem oryginalnego G00200. Cena - 25 zł/L

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za zaintersesowanie moim postem.

ale mam spuścić reszte starego i wlać nowy czy normalnie dolać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, co rano nie mam wspomagania...

- dodam iż po 15sek. kręcenia kierownicą nagle puszcza i wszystko w normie.

Ma ktoś jakieś pomysły?

 

miałem to samo w b5, powodem był bardzo zanieczyszczony płyn drobinkami z pompy i magla, wymiana i płukanie układu pomogło. wiec zobacz jaki masz płyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzieki za zaintersesowanie moim postem.

ale mam spuścić reszte starego i wlać nowy czy normalnie dolać?

 

ja dolałem normalnie, jeżdżę tak ponad miesiąc i nic niepokojącego się nie dzieje. wspomaganie chodzi bardzo dobrze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim wspomaganie też pracuje idealnie tylko nie wiem jaki mam kupić ten plyn. nakrętka od zbiorniczka jest zielona nie ma ani na zbiorniczku ani na czy też pod nakrętką jaki wlac płyn.mam paska z 2002roku 1.9 tdi 131km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ogólnie vv/audi stosuje płyny do wspomagania koloru zielonego więc ten febi 6162 by pasował! ale jeśli nie masz pewności (brak napisu na zbiorniczku) to weź strzykawką wyciągnij trochę płynu i zobaczysz (bo w komorze silnika to wszystko wydaje się ciemne), ewentualnie możesz zanurzyć kawałek białej kartki papieru i też powinno wskazać Ci kolor. ja miałem korek zielony (tak jak Ty) i wszystko się zgadzało z nr na zbiorniczku oraz zaleceniem producenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki i serdecznie pozdrawiam !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bakru, Serdeczne dzięki

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

podłączę się do tematu,a mianowicie po wymianie przewodu między pompą a maglownicą [przewód używany] dzieją się różne cuda, brak wspomagania, raz jest , raz nie ma, płyn w zbiorniczku tak buzuje że mało nie wyleci.Maglownica nie cieknie.

Co mam zrobić . POMOCY.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

podłączę się do tematu,a mianowicie po wymianie przewodu między pompą a maglownicą [przewód używany] dzieją się różne cuda, brak wspomagania, raz jest , raz nie ma, płyn w zbiorniczku tak buzuje że mało nie wyleci.Maglownica nie cieknie.

Co mam zrobić . POMOCY.

 

A przewod jest taki sam jak powinien byc?.Jezeli tak, to powodem buzowania moze byc zaciety zawor w maglownicy (sruba drazona z kuleczka w srodu, wkrecana z przewodem do magla), albo uszkodzone sitko w zbiorniczku.Sprawdz to na spokojnie i dokladnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki kolego za podpowiedż

 

Mam pytanie ,może ktoś zna namiary na kolegę z miasta Łódz który regeneruje przewody wspomagania, koszt 80 zł.

nie mogę znależć, gdzieś o nim czytałem ,ponoć bardzo dobrze to robi.

pozdrawiam

odra4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uszkodzenie pompy wspomagania można bardzo łatwo zdiagnozować. Jeżeli mamy podejrzenia, że coś jest nie tak, należy odpalić samochód na biegu jałowym - tzw. "luz" poruszać kierownicą i porównać z ruchami przy wyższych obrotach. Jeżeli na wyższych obrotach jest wspomaganie, a na niższych nie ma, to znak, że zatarta lub zużyta jest bieżnia w pompie wspomagania - zazwyczaj nie opłaca się naprawiać.

 

Co do zakupów zamienników pomp z allegro to polecam dopłacić parę złotych i zakupić u lokalnego sprzedawcy który w razie co, da na zamianę inną pompę, montowaliśmy już takie pompy. Zazwyczaj jest to MAX GEAR - średnio co 5 trafia się wadliwa, albo ujawnia wady po jakimś tam okresie użytkowania.

 

Jeżeli wspomaganie jest słabe i nie ma różnicy przy różnych obrotach zazwyczaj zużyta jest komora przekładni kierowniczej. W miejscu gdzie powinna być idealna gładź robią się rowki od uszczelnień teflonowych.

Częściej padają maglownice KOYO niż ZF - warto dodać, że ułożyskowanie jest takie same jak w MERCEDESIE SPRINTERZE i VW T4 - tam komory też padają...

 

Dorzucam zdjęcie kawałka przekładni KOYO (metalowo-aluminiowa) czarno-srebrna

 

1.jpg

 

 

Dla porównania wersja "lepsiejsza" ZF: (cała aluminiowa - odlew)

4.jpg

pozdr

 

tak wygladala moja koyo w rozdzielaczu

koyo roz 1.jpg

koyo roz 2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności