Skocz do zawartości

firol

  • Liczba zawartości

    115
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O firol

  • Urodziny 10.04.1977

Informacje osobiste

  • Imię
    Marcin
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    zachodniopomorskie

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP)
  • Rok produkcji
    2005

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam Szanownych Forumowiczów. Problem dotyczy co prawda nie Passata, a Golfa 5 ( VIN: WVWZZZ1KZ5B067922). Czy może ktoś z Was sprawdzić jaki numer ma silnik z modułem w drzwiach kierowcy? Nabyłem takiego Golfa i nasi tam byli. Moduł w drzwiach i drugi, który dostałem razem z Golfem o takich samych numerach nie działa. Z góry dziękuję za pomoc.
  2. Wracajac do tematu. W pompie najwazniejsze sa dwie rzeczy.Uszczelka pomiedzy glowica a pompa oraz simmering wewnatrz pomiedzy sekcjami.Jak jest zjechany mocno to nawet samozaplon pewny.Pompa wtloczy rope walkiem rozrzadu.Nie bede sie rozpisywal dlaczego tak jest.Ale jesli beda spelnione te warunki to tak bedzie.O krocciu nie wspominam gdyz jak jest luzny to wiadomo, ze trzeba to poprawic i ma byc szczelny.Kazda pompe mozna reanimowac zestawem naprawczym, ale sa dwa warunki. Sekcja podcisnienia nie moze byc porysowana wewnatrz obudowy oraz najwazniejszy to zawor zwrotny paliwa w pompie.Jak walniety i nie trzyma to pompa do huty.Nie da sie wykrecic kroca powrotnego paliwa w ktorym jest zawor zwrotny, mimo ze wyglada to inaczej.Jak ktos tego z Was dokona to prosze o informacje tutaj lub na PW.Pompy uzywki bywaja mocno zajechane mimo braku widocznych niedomagan. Lepiej rozebrac swoja i sprawdzic czy nadaje sie do regeneracji zestawem naprawczym.Warunki do takiej kwalifikacji powyzej.Teraz sprawa druga.Olej w ropie.Czarny filtr paliwa i kosz pompy paliwa wraz z pompa w baku.Pompka paliwa w B6 PD daje cisnienie 0.5 bar.Jezeli jest zasyfiona czarnym osadem olejowym,ale dziala, tzn. podaje mimo wszystko paliwo,chociaz minimalnie,to nie kupowac nowej ( markowa droga,zamiennika nie polecam absolutnie).Mialem taka w rekach nowa.Dawala okolo 8-10 Bar.Po zatkaniu czesci tlocznej powinna zaworem przelewowym puszczac bokiem paliwo.Nie robila tego! Jak pomkpa w baku sprawna i slabiutka to wymontowac ja z baku i kosza.Kupic ze 3 litry ON. Podlaczyc na zewnatrz na krotko z akumulatora w jakims naczyniu i niech pochodzi z 20 minut. Caly czarny syf zostanie wyplukany i pompka odzyska sprawnosc.Pamietac nalezy o dobrym polaczeniu stykow pomki i konektorow dorabianego przewodu zasilajacego z akumulatora.Styki pompki musza byc w naczyniu zanurzone ponizej lustra ON.Nie ma prawa nic zaiskrzyc na polaczeniach.Mimo ze ON to nie PB.Macie tutaj maly elaborat i wskazowki.Kto czuje sie na silach oraz posiada warunki do samodzielnej naprawy moze zaoszczedzic grubsza kase.Na dzien dzisiejszy nie wiem ile kosztuje nowa pompa vacum (wlasciwie to pompa tandem, bo taka ona jest), pompka wstepna w baku oraz robocizna. Zaznaczam ze nie jestem zawodowym mechanikiem, a inzynierem informatyki,elektroniki i automatyki.Moje hobby to mechanika.
  3. Myślę, że istnieje potrzeba wyjaśnienia co powoduje luz i stuki na maglownicy ( nie mówimy tutaj o drążkach i końcówkach drążków, muszą zostać wykluczone) oraz ewentualnej regulacji śrubą do kasowania luzu: 1. Luz i stukot może pojawić się w przypadku zużycia zębów wałka lub listwy, ewentualnie w obu jednocześnie (regulacja śrubą kasującą luz tutaj nie pomoże, za mocne dokręcenie spowoduje zablokowanie przesuwu listwy w obudowie maglownicy. 2. Sam stukot może pojawić się w przypadku uderzania listwy z wałkiem w wewnętrzną stronę obudowy maglownicy, luz na kierownicy w tym przypadku nie występuje oprócz stukania. Regulacja śrubą w tym momencie jest zasadna. Dokonujemy regulacji dokręcając śrubę np. o 90 st. i pamiętając o tym, że kręcimy do momentu ustąpienia stukania. Kierownica po wyjściu z zakrętu ma swobodnie wracać do punktu środkowego. Poniżej zdjęcie z przekrojem maglownicy (wałkiem i listwą). Śruba regulacyjna znajduje się po przeciwnej stronie, w miejscu skrzyżowania wałka i listwy na obudowie magla.Nie widoczna na tym zdjęciu
  4. Kolega @mkpol dobrze radzi. Zacząć od najtańszych i najprostszych rozwiązań. Jak masz możliwość to pożycz komplet kół. Z tego co pamiętam do Passata są wymagane opony ze wzmocnieniem bocznym. Inaczej lata po drodze jak stara furmanka. Jeżeli się mylę, to proszę mnie poprawić.
  5. Ścina opony na tylnej osi od strony wewnętrznej prawie w każdym Passacie B6 mimo, że geometria prawidłowa. Aby tego uniknąć trzeba pilnować prawidłowego ciśnienia w oponach tylnych. Minimum to chyba 2,6 (dane producenta samochodu na wlewie paliwa). I tego trzeba się trzymać, a nie według swojego uznania lub wulkanizatora.
  6. Coś tu, źle prawicie. Chłopak ma olej silnikowy w ropie, a nie ropę w oleju. Jakby puściły uszczelnienia pompowtrysku to ropa powinna mieszać się z olejem silnikowym co też powodowałoby zwiększenie się stanu oleju. A tutaj mamy sytuację odwrotną. Jest olej silnikowy w filtrze paliwa. I wychodzi na to, że pompa vacum puściła. Podmiana pompy lub zestaw uszczelek i rozbiórka pompy. Kolega @ares43 dobrze sugeruje.
  7. Jak mechanik zaproponował Ci dokręcenie śrub na maglownicy, to wie co mówi i przede wszystkim ma pojęcie.Po skasowaniu luzu można zrobić jeszcze tysiące kilometrów. Zaczyna się zawsze od najtańszych rozwiązań, jak sie okaże, że nic to nie dało to wtedy zregenerujesz magla, albo kupisz drugiego sprawnego z np. uszkodzonym silniekiem i z dwóch złożysz jeden sprawny.
  8. Witam. Ktoś próbował powyższy wsad?
  9. Witam. Z okazji majówki takie coś: http://uploadfile.pl/pokaz/1433974---2ee1.html hasło: passat Naprawa interfejsu.
  10. Witam. Przeczytaj temat poniżej, a przyczynę sam usuniesz. Pozdrawiam.
  11. Wysłałem Ci namiar na PW. Cena ok. 170 zł za sztukę.
  12. .Przy pompowaniu pedalem sprzegla w celu odpowietrzenia i popuszczeniu odpowietrznika przy skrzyni pedal zawsze zostanie w podlodze i trzeba go odciagnac reka. Procedura najszybsza wyglada podobnie jak odpowietrzanie ukladu hamulcowego. Zeby dostac sie do odpowietrznika sprzegla przy skrzyni to najlepiej zdemontuj obudowe filtra powietrza. 1. Sprawdz i ewentualnie uzupelnij stan plynu hamulcowego do poziomu max. (hamulce i sprzeglo to ten sam uklad cieczy) 2. Pompuj pedalem sprzegla kilka razy, ale w miare wolno. Pompa sprzegla przy pedale zasysa plyn ze zbiorniczka a nastepnie tloczy w strone wysprzeglika.Dlaczego w miare wolno pompowac, a to dlatego ze w pompie sprzegla moze byc powietrze i trzeba je przepchac. 3. Jezeli to robisz w pojedynke, to po podpompowaniu pedalem sprzegla zablokuj np. kijem regulowanym malarskim pedal sprzegla w pozycji wcisnietej. 4. Popusc odpowietrznik przy skrzyni i patrz czy ida babelki powietrza. 5. Zakrec odpowietrznik. Na odpowietrznik mozesz zalozyc wezyk, a jego do butelki, zeby nie lac plynem po skrzyni. 6. Odblokuj pedal sprzegla i odciagnij reka, bo sam nie wroci do pozycji wyjsciowej. 7. Podpompuj kilka razy. Zablokuj pedal w pozycji wcisniety. Popusc odpowietrznik.Jak idzie sam plyn bez powietrza operacje mozesz zakonczyc. Wysprzeglik w skrzyni odpowietrzy sie automatycznie, gdyz jest ponizej odpowietrznika i plyn wypcha powietrze do gory. Jest jeszcze druga metoda odpowietrzania sprzegla za pomoca pedalu hamulca. Sciagasz lewe przednie kolo, laczysz wezykiem najlepiej przezroczystym odpowietrznik hamulca przy kole z odpowietrznikiem sprzegla przy skrzyni. Popuszczasz obydwa odpowietrzniki. Pompujac pedalem hamulca przeciskasz plyn odwrotnie do metody niz wyzej. Plyn idzie od strony kola do odpowietrznika przy skrzyni, nastepnie do pompy sprzegla przy pedale sprzegla i na koniec do zbiorniczka. Jak bedzie powietrze w ukladzie to ujdzie do gory z plynem.Mozna jeszcze inaczej jak zostalo wspomniane powyzej.Korek gumowy na zbiorniczek i podac powietrze z 0.5 bara w uklad i odpowietrzc pod cisnieniem. Nie znam dokladnej wartosci maksymalnego cisnienia jakie mozna podac do zbiorniczka. Staralem sie to wszystko opisac jak najbardziej prostym jezykiem, aby nawet kompletny laik zrozumial zasade dzialania ukladu i sobie sam poradzil z odpowietrzem. A na koniec jestem pewien na 99 procent, ze niestety bedzisz musial zwalac skrzynie i wymienic wysprzeglik bo to jego wina. Pompka sprzegla jak nie cieknie to bedzie ok.Jest praktycznie niezniszczalna.Tloczek gumowy w pomce tez raczej niezniszczalny i nie bedzie przepuszczal. Pompke sprzegla mozesz kupic oryginalana za ok 90 zl od dowolego vw, ale identyczna ksztaltem jak twoja oraz przelozyc modul czujnik ze swojej. Gdyz w przypadku innego numeru a identycznego wygladu pomki roznia sie tylko czujnikiem elektronicznym i po zalozeniu bedziesz mial blad hamulca postojowego na desce rozdzielczej mimo jego prawidlowego dzialania.Jak zwalisz skrzynie to sprawdz tarcze, docisk i kolo dwumasowe.Jak stan kiepski to wymieniaj komplet.Ja kupowalem komplet Sachsa w hurtowni t.j. kolo dwumasowe, tarcza,docisk,wysprzeglik i komplet srub za 1350 zl do silnika BKP.
  13. Zasugerowałem Ci wcześniej abyś lekko popuścił korek, tak aby do końca nie był dokręcony.I obserwuj dalej co się będzie działo z płynem.Bo wszystko wskazuje obecnie na lipny korek. Kolega wyżej tez Ci to zasugerował. Popuść, jeździj, obserwuj płyn i temperaturę na wskaźniku.Tu nie będzie problemu z uszczelką i głowicą (bo wymieniona i sprawdzona szczelność). Do sprawdzenia szczelności grzeje się głowice i mikropęknięcia zawsze wyjdą.Tobie płynu nie ubywa, a przybywa (rozszerzalność temperaturowa cieczy).W korku nie ma żadnego oringu, jest tylko zaworek.
  14. Popuść lekko korek, tak aby nie był do końca dokręcony i obserwuj co się dzieje. Nie jeden już robił uszczelkę a nawet głowice i problemy pozostały dalej.Nawet bąblowanie i CO2 nie świadczy o uwalonej uszczelce lub głowicy. Czy aby na pewno dobrze został odpowietrzony układ chłodzenia po zalaniu nowego płynu chłodniczego?Bywa, że nieraz układowi trzeba pomóc ręcznie (powinien sam się odpowietrzyć).
  15. Kup reperaturke zacisku. Cieknie z małego oringu pomiedzy zaciskiem a silniczkiem.Oring znajduje się wewnatrz zacisku.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności