Jump to content

firol

  • Content count

    109
  • Joined

  • Last visited

About firol

  • Birthday 04/10/1977

Informacje osobiste

  • Imię
    Marcin
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    zachodniopomorskie

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP)
  • Rok produkcji
    2005

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. firol

    Luz na maglownicy.

    Jak mechanik zaproponował Ci dokręcenie śrub na maglownicy, to wie co mówi i przede wszystkim ma pojęcie.Po skasowaniu luzu można zrobić jeszcze tysiące kilometrów. Zaczyna się zawsze od najtańszych rozwiązań, jak sie okaże, że nic to nie dało to wtedy zregenerujesz magla, albo kupisz drugiego sprawnego z np. uszkodzonym silniekiem i z dwóch złożysz jeden sprawny.
  2. firol

    Problem z komunikacją HEX-CAN-USB

    Witam. Ktoś próbował powyższy wsad?
  3. firol

    Problem z komunikacją HEX-CAN-USB

    Witam. Z okazji majówki takie coś: http://uploadfile.pl/pokaz/1433974---2ee1.html hasło: passat Naprawa interfejsu.
  4. firol

    szumy na piątym biegu

    Witam. Przeczytaj temat poniżej, a przyczynę sam usuniesz. Pozdrawiam.
  5. firol

    diesel Wtryski Siemens BKP

    Wysłałem Ci namiar na PW. Cena ok. 170 zł za sztukę.
  6. firol

    diesel Slabo odbijajacy pedal sprzegla

    .Przy pompowaniu pedalem sprzegla w celu odpowietrzenia i popuszczeniu odpowietrznika przy skrzyni pedal zawsze zostanie w podlodze i trzeba go odciagnac reka. Procedura najszybsza wyglada podobnie jak odpowietrzanie ukladu hamulcowego. Zeby dostac sie do odpowietrznika sprzegla przy skrzyni to najlepiej zdemontuj obudowe filtra powietrza. 1. Sprawdz i ewentualnie uzupelnij stan plynu hamulcowego do poziomu max. (hamulce i sprzeglo to ten sam uklad cieczy) 2. Pompuj pedalem sprzegla kilka razy, ale w miare wolno. Pompa sprzegla przy pedale zasysa plyn ze zbiorniczka a nastepnie tloczy w strone wysprzeglika.Dlaczego w miare wolno pompowac, a to dlatego ze w pompie sprzegla moze byc powietrze i trzeba je przepchac. 3. Jezeli to robisz w pojedynke, to po podpompowaniu pedalem sprzegla zablokuj np. kijem regulowanym malarskim pedal sprzegla w pozycji wcisnietej. 4. Popusc odpowietrznik przy skrzyni i patrz czy ida babelki powietrza. 5. Zakrec odpowietrznik. Na odpowietrznik mozesz zalozyc wezyk, a jego do butelki, zeby nie lac plynem po skrzyni. 6. Odblokuj pedal sprzegla i odciagnij reka, bo sam nie wroci do pozycji wyjsciowej. 7. Podpompuj kilka razy. Zablokuj pedal w pozycji wcisniety. Popusc odpowietrznik.Jak idzie sam plyn bez powietrza operacje mozesz zakonczyc. Wysprzeglik w skrzyni odpowietrzy sie automatycznie, gdyz jest ponizej odpowietrznika i plyn wypcha powietrze do gory. Jest jeszcze druga metoda odpowietrzania sprzegla za pomoca pedalu hamulca. Sciagasz lewe przednie kolo, laczysz wezykiem najlepiej przezroczystym odpowietrznik hamulca przy kole z odpowietrznikiem sprzegla przy skrzyni. Popuszczasz obydwa odpowietrzniki. Pompujac pedalem hamulca przeciskasz plyn odwrotnie do metody niz wyzej. Plyn idzie od strony kola do odpowietrznika przy skrzyni, nastepnie do pompy sprzegla przy pedale sprzegla i na koniec do zbiorniczka. Jak bedzie powietrze w ukladzie to ujdzie do gory z plynem.Mozna jeszcze inaczej jak zostalo wspomniane powyzej.Korek gumowy na zbiorniczek i podac powietrze z 0.5 bara w uklad i odpowietrzc pod cisnieniem. Nie znam dokladnej wartosci maksymalnego cisnienia jakie mozna podac do zbiorniczka. Staralem sie to wszystko opisac jak najbardziej prostym jezykiem, aby nawet kompletny laik zrozumial zasade dzialania ukladu i sobie sam poradzil z odpowietrzem. A na koniec jestem pewien na 99 procent, ze niestety bedzisz musial zwalac skrzynie i wymienic wysprzeglik bo to jego wina. Pompka sprzegla jak nie cieknie to bedzie ok.Jest praktycznie niezniszczalna.Tloczek gumowy w pomce tez raczej niezniszczalny i nie bedzie przepuszczal. Pompke sprzegla mozesz kupic oryginalana za ok 90 zl od dowolego vw, ale identyczna ksztaltem jak twoja oraz przelozyc modul czujnik ze swojej. Gdyz w przypadku innego numeru a identycznego wygladu pomki roznia sie tylko czujnikiem elektronicznym i po zalozeniu bedziesz mial blad hamulca postojowego na desce rozdzielczej mimo jego prawidlowego dzialania.Jak zwalisz skrzynie to sprawdz tarcze, docisk i kolo dwumasowe.Jak stan kiepski to wymieniaj komplet.Ja kupowalem komplet Sachsa w hurtowni t.j. kolo dwumasowe, tarcza,docisk,wysprzeglik i komplet srub za 1350 zl do silnika BKP.
  7. firol

    Przybywa płynu chłodniczego.

    Zasugerowałem Ci wcześniej abyś lekko popuścił korek, tak aby do końca nie był dokręcony.I obserwuj dalej co się będzie działo z płynem.Bo wszystko wskazuje obecnie na lipny korek. Kolega wyżej tez Ci to zasugerował. Popuść, jeździj, obserwuj płyn i temperaturę na wskaźniku.Tu nie będzie problemu z uszczelką i głowicą (bo wymieniona i sprawdzona szczelność). Do sprawdzenia szczelności grzeje się głowice i mikropęknięcia zawsze wyjdą.Tobie płynu nie ubywa, a przybywa (rozszerzalność temperaturowa cieczy).W korku nie ma żadnego oringu, jest tylko zaworek.
  8. firol

    Przybywa płynu chłodniczego.

    Popuść lekko korek, tak aby nie był do końca dokręcony i obserwuj co się dzieje. Nie jeden już robił uszczelkę a nawet głowice i problemy pozostały dalej.Nawet bąblowanie i CO2 nie świadczy o uwalonej uszczelce lub głowicy. Czy aby na pewno dobrze został odpowietrzony układ chłodzenia po zalaniu nowego płynu chłodniczego?Bywa, że nieraz układowi trzeba pomóc ręcznie (powinien sam się odpowietrzyć).
  9. Kup reperaturke zacisku. Cieknie z małego oringu pomiedzy zaciskiem a silniczkiem.Oring znajduje się wewnatrz zacisku.
  10. Jak wymieniales skrzynie to zwalales lub popuszczales przednie sanki. Czy sa prawidlowo wycentrowane? Jak popatrzysz z kanalu na sanki, to po obydwu stronach sa otwory, ktore muszą sie pokrywac (doslownie jeden nad drugim).Chyba imbus 17 przechodzi przez otwory. Przyjrzyj sie dokladnie. Popatrz na temat ponizej, post nr 9. http://forum.vw-passat.pl/threads/134699-krzywe-sanki-(w%C3%B3zek)
  11. firol

    Problem z wodą i drzwiami pasażera

    Jak uszczelnisz blache w okolo to ta guma jest nie potrzebna.Woda sie juz nie wleje do srodka.Na obrzezach blachy jest rant w ktorym jest uszczelka. A ze nikt nie przewidzial ze nasze Paski beda jezdzic przez tyle lat, to po czasie uszczelka w tym rancie parcieje.Silikon na okolo i po sprawie. A jak nawali prowadnica szyby lub zamek to odetniesz silikon a pozniej nowy. P.S. Okolo 2010 roku chcialem zakupic te uszczelki w ASO. Koszt jednej wychodzil okolo 150 zl. To jest chore za 600 zl, zobacz ile silikonu i nozykow za to kupisz:).
  12. firol

    Wymiana poduszek silnika

    Witam. Może kolega wniesie coś nowego do tematu. Jako alternatywa dla oryginału AVON (nowych i używanych). Widzę, że kolega posiada Passata 131KM AVF i napisał, że założył poduszki firmy Automega.Cena poduszek rewelacyjna 60-70 zł. Jak się zachowuje auto na tych poduszkach? Drżenie, wibracje, na postoju, w całym zakresie obrotów. Czekamy z niecierpliwością na relacje.
  13. @Kolega Robert tez wskazal mozliwa przyczyne.Zle ustawione pompki.Tego nie bralem pod uwage.Bo uwazam ze to ogarniety mechanik powinien zrobic prawidlowo.Ale tez trzeba wziazc pod uwage ze nie ustawil 3, a 4 fuksem mu sie ustawila.Jezeli nie czujesz sie na silach to proponuje do jakiegos kumatego mechanika sie udac.Gdzies na forum byl pdf z opisem wymiany i regulacji popowtryskow.Wydrukowac i dac mechanikowi.A nie szarpie silnikiem podczas jazdy.? Ponizej materialy odnosnie regulacji pompowtryskiwaczy. Mam nadzieje ze nie naraze sie Adminowi:) http://turbodiesel.hswg.pl/montaz-i-regulacja-pompowtryskiwaczy-w-silniku-tdi-i-sdi/ http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=2572
  14. Podegnij konektory na pompkach.Podlacz VAG'a i daj odczyt BIP'ow. To raczej nic nie pomoze, ale nie masz nic do stracenia.Pompke 4 masz ok oraz znasz BIP'y.Mozna by profilaktycznie zamienic miejscami 4 pompke z 1 i sprawdzic Vagiem co bedzie wtedy.Jak BIP'y po zmianie pompek miejscami na 1 beda ok to juz wszystko jasne.
  15. Bipy na 1,2,3 sa kiepskie.Na 4 pompce jest ok.Jak ktos moze to niech sprawdzi czy w 131 km byly pompki AA. Bo 1,2,3 jest AA a 4 pompka to AL? Juz sam sobie odpowiedzialem. Pompki AA sa tak samo wydajne jak AL, seria AA jest na starszym elektrozaworze.Dogiecie konektorów tutaj raczej nie pomoze.Pompki byly regenerowane czy czyszczone?Bo jak to drugie tylko to sie nie dziwie ze nic sie nie poprawilo a koles zwinal kase i "bedzie Pan zadowolony".Pierwsze 3 pompki sa w minusie na zimnym i cieplym, a to wskazuje ze leja.A pokaz wydruk ze stolu probierczego jak masz.
×

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy