Skocz do zawartości
cienio

pytanie czy to pompa wspomagania czy maglownica

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem u siebie w dwóch paskach. W jednym jak są chłodniejsze dni, bardzo rzadko w ciepłe dni jak rano odpalam kręcę w lewo ok, ale jak chcę skręcić w prawo trochę się uda i robi się opór. Jak mocniej pociągnę kierownicę w prawo słychać taki dziwny dźwięk metaliczny "tink" podobny jak skręci się koła na maks. i potem jest już ok aż do następnego dnia.

 

W drugim zaś od 3 dni mam dziwny dźwięk jak skręcam. Takiego jakby obcierania gumy albo ktoś by powiedział że skrzypi guma. Słychać to w aucie od strony kierowcy a na zewnątrz dopiero słychać jak zgaszę silnik.

 

identyczny dźwięk jak w tym linku

Edytowane przez wojtf23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem pompę i objawy te same caly czas. wymienię jeszcze jedna pompe czyli 3 i zobaczymy plyn caly czas wybija i strasznie trzeszczy jak się odpali samochód słychać pompe ale czy to moze być tez wina maglownicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy oprócz pompy, maglownicy i ewentualnego braku płynu/oleju wchodzą w grę jeszcze jakieś inne możliwe czynniki, które wpływały by na brak wspomagania ? U mnie ten problem występuje odkąd kupiłem auto i zarówno na postoju jak i podczas jazdy wspomaganie jest bardzo słabe. Nie wiem jak to zdiagnozować bo w sumie mnie to nigdy nie ineresowało, ale jeśli mam zostawic auto dla siebie na dłużej to pasowało by coś z tym zrobić. Od czego zacząć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Sytuacja wygląda następująco Passat 1,9 avf. 2001

przy skręcie kierownicy do oporu pasek klinowy podskakuje jak miałby zaraz wyskoczyć, do tego wyje pompa tylko na postoju, płyn nie ubywa i nie zauważyłem też drobinek opiłków w płynie. wymieniłem pasek i przez chwile było lepiej kiera chodziła od paluszka ale po chwili znowu to samo,

Czy może to być spowodowane zbyt małym naciągiem paska? dodam ze po jego ściągnięciu koło od pompy po kręceniu chodzi lekko i cicho i nie ma luzu. i rolka napinająca ma lekkie drgania i przy obciążeniu piszczy tyle że to prawdopodobnie sprzęgło alternatora chyba:)

jak jutro się ogarnę to postaram się nagrać problem i tu wstawić .

Pozdrawiam i dzięki za sugestie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy oprócz pompy, maglownicy i ewentualnego braku płynu/oleju wchodzą w grę jeszcze jakieś inne możliwe czynniki, które wpływały by na brak wspomagania ? U mnie ten problem występuje odkąd kupiłem auto i zarówno na postoju jak i podczas jazdy wspomaganie jest bardzo słabe. Nie wiem jak to zdiagnozować bo w sumie mnie to nigdy nie ineresowało, ale jeśli mam zostawic auto dla siebie na dłużej to pasowało by coś z tym zrobić. Od czego zacząć ?

 

Sprawdź czy maskownica nie jest zbyt bardzo dokrecona. Musisz wejść pod samochód, najlepiej na kanale i jest tam taka śrubka od maglownicy. Nie powiem Ci gdzie jest dokładnie bo w pasku jeszcze tego nie robiłem, może ktoś z kolegów tutaj będzie wiedział gdzie się ona znajduje. W moim golfie 3 była to śrubka na boku maglownicy. Jak była za mocno dokrecona to wspomagania nie było, natomiast jak była za lekko to tylko można było kierować małym palcem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jestem nowym użytkownikiem forum i nie bardzo wiem gdzie zamieścić mój post a że rzecz dotyczy passata właśnie przypisanego do tego forum zamieszczam go tutaj.

Probuję walczyć z bolączkami auta korzystając przy tym ze ScanDiaga. Szukam i czytam, czytam i szukam jak kodować, logować itd. I tu mam problem. Przywołując problem: świecą się kontrolki ABS, czerwony wykrzyknik, do tego po osiągnięciu obrotów załącza się kontrolka ręcznego i trzykrotny sygnał dźwiękowy. Wymieniłem między innymi pompę ABS. I teraz biorąc pod uwagę wypowiedzi z różnych forów itd. chciałem zakodować sterownik ABS po wymianie pompy. Niemam pojęcia jakie kodowanie miał poprzedni sterownik bo nie było możliwości odczytu. Próbowałem ustalić kodowania wg storn ross techa itd jednak mam problem. Chyba się już w tym pogubiłem wszędzie piszą aby wchodzić w kodowanie i wklepac 5-cyfrowy kod i tak samo wejść w logowanie i tam również 5-cyfrowy kod. Czy ktoś mogłby mi wyjaśnić czym się różni kodowanie od logowania? Ja w ScanDiagu owszem w kodowaniu mogę wpisać 5-cyfrowy kod jednak w logowaniu widnieje bodajże 0-255 kanał czy jakoś tak i nie moge tutaj wpisac 5 cyfrowego kodu. Mam już mętlik w głowie także byłbym wdzięczny gdyby ktoś naprowadził mnie na włąsciwą ścieżkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem już dwa razy pompę wspomagania. Każda buczy, wspomaganie niby jest i na jałowym i na obrotach. Sam już nie wiem co to może być??? Czy to magiel??? Wiem że mój magiel niedomaga bo kierownica pyka przy skręcaniu ale czy to ma jakiś wpływ na buczenie wspomagania??? A może mam takiego pecha że trafiłem 3 pompy podrząd do ... niczego. Ta ostatnia była po regeneracji poprzednie używki. Ma ktoś jakiś pomysł??

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Znalazłeś rozwiązanie problemu??? Borykam się obecnie z podobnym samym problemem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam:bry2powiedzcie mi bo niedawno kupilem passat b5 1.8T i nie wiem od czego to moze byc spowodowane (zdj). Wspomaganie normalnie chodzi ale niepokoi mnie ten kolor i saczacy sie plyn ze zbiorniczka. Dziekuje wszystkim za odpowiedzi.

20171220_173316.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sączący się płyn ze zbiorniczka jest pojęciem bardzo szerokim, bo równie dobrze może być pęknięty sam zbiorniczek, króciec na który nałożony jest wężyk a może po prostu wężyk jest słabo zaciśnięty. Na podstawie tego zdjęcia trudno precyzyjnie zdiagnozować. Co idzie o kolor, a właściwie jego brak, bo na mój gust to on jest prawie bezbarwny. Nie pamiętam nazwy ale u mnie jest czerwony. Z resztą, niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę ale wydaje mi się, że na korku jest chyba symbol tego płynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Febi zielony powinien być zalany do VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, kolec napisał:

 

Kolec co do koloru to on jest czarny i wlasnie sie niepokoje. Nie wiem od czego to moze byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, puszkin333 napisał:

Nie wiem od czego to moze byc

Od starości ?  Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że nikt nigdy nie zmieniał płynu we wspomaganiu jak i w skrzyni.

W Polsce niestety się utarło, że w skrzyni oleju się nie wymienia, a o wspomaganiu to już nawet nie ma co wspominać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności