Skocz do zawartości
cienio

pytanie czy to pompa wspomagania czy maglownica

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam problem ze wspomaganiem rowniez przynajmniej tak mi sie wydaje:).W tamtym roku podczas powrotu z zagranicy cos zaczelo mi strzelac zgrzytac w przy skrecaniu koloami.wiec sprawdzilem czy mam plyn.okazalo sie ze nie ma go prawie wogole wiec kupilem wlalem i jechalem dalej(dodam ze prawdopodobnie bez plynu przejechalem okolo 500 km)po wizycie u mechanika okazalo sie ze problemmem by; cybant ktory byl nieszczelny i pomalutku z niego kapalo.Nastepnie wyjechalem ale juz zauwazylem ze wspomaganie chodzi gorzej.Ciezej sie kreci.Wiec pojechalem do VW ASO zeby mi wlali ten caly orginalny plyn oraz sprawdzili czy jest wszystko dobrze ze wspomaganiem.No wiec wymienili i powiedzieli ze jest ok a ja na to ze nie wydaje mie sie bo pol godziny wczesniej sprawdzalem u znajomego jak chodzi u niego przy pasku z 97 i bylo o wiele lzej.no ale nic z gosciem nie gadalem wiecej bo nie bylo sensu.No i teraz pytanie do was czy wymieniac pompe bo przestala podawac odpowiednie cisnienie czy tez cos innego moze byc przyczyna.Wspomaganie jako tako dziala tylko ciezej no i jak zrobie maksymalny skret w lewo lub w prawo i dadam gazu na biegu jalowym slychac jakies bzyczenie czy cos w tym stylu.Prosze o jakies sugestie co mam zrobic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tditomek

i ja w sprawie pompy.... też mam podobny przypadek , cały czas mi bulgocze w zbiorniczku , pojawiają się banki powietrza , a płynu ubywa poprzez odpowietrznik w korku.Przepłukałem trochę układ nowym płynem i pomogło , ale tylko na chwilę.Sprawdzałem u innych , jeżeli cały układ wspomagania jest OK , to przy włączonym silniku płyn nie powinien drgnąć.Z góry dziękuję za odpowiedz , co może być przyczyną owego bulgotania,pozdrawiam serdecznie!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam pytanie:

Czy pompa wspomagania od passata 1.9 tdi pociagnie maglownice z passata 2.5 tdi?

Czy jest jakas roznica?

Dziekuje za odpowiedz.

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to raz jeszcze ja czy ktos ma moze jakies sugestie na temat mojego postu dwie pozycje wyzej bo juz naprawde nie wiem co jest gora:( i nie wiem czy jechac wymieniac pompe czy to moze maglownica:(?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sa przyrzady którymi mozna zmierzyc cisnienie które podaje pompa jak byłes w aso mogli ci to zmiezyc i by ci sprawdzili czy jest dobre jezeli tak to wychodzi na to ze padł magiel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość blondek1

mam mały problem z układem kierowniczym , zacina się układ wspomagania.Po nocy lub dłuższym postoju muszę wykonac parę pełnych obrotów w prawo lewo dopiero zaczyna działac .wymieniłem pompę wspomagania , wypłukałem układ .Podczas jazdy wszystko jest ok . może mieliście podobne problemy :fajny Czy to magiel czy może coś innego .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, mam podobny problem co większość z Was, z tym że ucieka mi płyn od wspomagania, ale jak radził wcześniej któryś z użytkowników sprawdzałem czy kierownica chodzi na odpalonym na luzie i kręci się lekko. Jakiś czas temu mechanik stwierdził że to pompa, ale sam już nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotruz

Witam wszystkich.

Korzystając z tematu wspomagania, może ktoś podpowie co może być nie tak z wspomaganiem.

Sytuacja mianowicie jest taka uszkodzeniu uległa pompa wspomagania w czasie jazdy wyleciała ośka razem z kołem pasowym. :dupablada

Zakupiłem używaną pompę wspomagania, zamontowałem i tu zaczyna się problem mianowicie po zalaniu płynem i odpaleniu samochodu nic się nie dzieje wszystko wygląda tak jak bym nie miał dalej wspomagania.

Może ktoś podpowie co się mogło stać, czy czasem nie trzeba odpowietrzyć układu wspomagania lub może coś innego trzeba zrobić aby to działało.

Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi w tym temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie - czy udało sie już komuś naprwić wspomaganie w VW. Ja borykam się z tym problemem od kilku miesięcy. Problem polega na tym iż wspomaganie działa bardzo słabo - wymieniłem pompę x2, magiel x2 teraz walczę z przewodami. Wymieniłem przewody na inne (regenerowane ) większy przekrój wewnętrzny na odcinkach gumowych. Efekt jest żaden - cały czas wspomaganie działa bardzo ciężko - proszę o sugestię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I ja podpinam się tu ze swoim problemem - po dłuższym postoju brak wspomagania w prawa stronę , muszę przełamac opór i jest dobrze , opór jest tym wiekszy im niższa temperatura otoczenia , przy temp. ok. +15 C objawy znikają,przy mrozach jest masakra , a podczas jazdy na wprost często muszę korygowac tor jazdy jakby ze skraju luzu do skraju .Płyn do wspomagania wymieniłem (był czarny teraz też jest niezbyt czysty- może jeszcze jedna wymiana ?) ,opony nowe , geometria zrobiona ,brak luzów na zawiasach ,pompa nie chałasuje, przy skęcaniu nic nie stuka,naciąg paska ok. Ijescze jedno, kierownica czasem jak wraca , to z ledwo ale wyczuwalnymi szarpnięciami.

Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy nie masz wyciekow z magla na harmonijce wbij od dolu np szpilke i sprawdz czy wycieka plyn jezeli tak to przepuszcza magiel

a moze jeszcze a propo szarpniec sprawdz czy nie pieni ci sie plyn jezeli tak to masz jeszcze powietrze w ukl badz zaciaga ci powietrze na przewodzie zasilajacym sprawdz opaski na przewodach :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy nie masz wyciekow z magla na harmonijce wbij od dolu np szpilke i sprawdz czy wycieka plyn jezeli tak to przepuszcza magiel

Płynu nie ubywa i się nie pieni .....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

w dalszym ciągu walczę ze swoim wspomaganiem - dzisiaj podniosłem dwa koła do góry w celu sprawdzenia czy można wyczuć jakieś opory w kręceniu kierownicą- dodam jeszcze że nie mam płynu w układzie gdyż czekam na nowe przewody hydrauliczne. Okazuje się iż początkowo kierownica obraca się lekko ale po pewnym czasie zaczyna stawiać opór - zastanawiam się czy jest to normalny objaw ( poduszka powietrzna ?) czy też należy szukać przyczyny w mechanicznym blokowaniu się przekładni. ( przypomnę iż jest to 2-ga przekładnia po regeneracji i objaw jest ten sam- ciężka praca wspomagania).

Jakie macie doświadczenia z regenerowanymi przekładniami ( firma z częstochowy - Argo) - nie mają negatywów na allegro- mi regenerowali raz moją przekładnię a potem mi wymienili na inną - ale problem jest ciągle ten sam.

 

A propo przewodów - w środku orginalnych przewodów znjdują się przewody igielitowe o średnicy ok. 6mm - pierwsze przewody, które założyłem (regenerowane) , nie miały w środku tych przewodów - czy wg was mogą one mieć wpływ na działnie wspomagania czy jest to tylko jakiś tłumik ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,dzisiaj wyskoczyło +26 C , przez pierwsze 10 km. wspomaganie było ok. ale po tym dystansie kiera chodziła ciężko jak nigdy i musiałem ja wspomagać aby wracała do pozycji na wprost , nie mam pojęcia co temperatura ma wspólnego z pogarszaniem wspomagania , czekam na sugestie . Pozdrawiam passmanów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego lelek,

 

Ja mam dokładnie ten sam objaw - przez pierwsze kilka kilometrów kierownica pracuje wmiarę lekko ale potem jest katastrofa, jak pisałem wcześniej wymieniłem pompę, maglownicę i nie ma żadnej poprawy - zaczynam się zastanawiać czy przyczyna nie jest zupełnie inna - łożyska na mc-personach, kolumna kierownicza itd? - proszę o sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam nietypowe pytanie i za bardzo nie znam się na mechanice.

Mam wrażenie, że wspomaganie w moim pasaciku jest ogólnie słabe, ale nie ma żadnych z powyższych objawów. Jedynie co słychać, to przy maksymalnym skręcie ciche brzęczenie, ale zgodnie z instrukcją nie trzymam kierownicy w takiej pozycji dłużej niż parę sekund i zdaje się, że jest to normalne.

 

Ostatnio jechałem golfem z tego samego rocznika (98) i tam kierownicą kręci się jednym paluszkiem, a u mnie podczas nawracania jedną ręką ciężko manewrować. Praktycznie przyzwyczaiłem się do tego, ale manewrowanie na parkingu podobnym autem, również kombi jest o wiele sprawniejsze... Tyle, że tam była benzyna a tu diesel, czy ma to jakiś wpływ? Czy ten model tak ma i szukam dziury w całym czy muszę faktycznie szukać usterki?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprobuj wymienic plyn do wspomagania, spuść stary przeplukaj uklad swiezym i zalej czystym, wyczysc tez zbiorniczek i sitko , bardzo wazne. Ja tak mialem ze pompa wyla i wydawala jakies dziwne dzwieki, ale dopiero jak plyn sie rozgrzal i przy obrotach od 1100 do 1200, nawt uzywke w bardzo dobrym stanie kupilem bo juz mialem ja wymieniac, ale wymiana plynu pomogla, nastala cisza i pompa lezy na regale , opis jak to zrobic napewno znajdziesz gdzies na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam taki problem,a mianowicie w moim pasku przy skrecie cos buczy ,tak samo jest na postoju jak i przy jezdzie. jak sie rusza kierownica tez cos buczy,a plyn jest. Ddam jeszcze ze wspomaganie chodzi lekko.CO to moze byc

Edytowane przez fafix5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa wspomagania zdycha. No i może też być za mała ilość płynu w instalacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

warto dolać płynu troche ponad stan, wtedy wyklucza sie jeden z powodów.

Swoją drogą to zaskakujące jak pare ml płynu może wpłynąć na prace pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności