-
Liczba zawartości
203 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O hepos
- Urodziny 18.05.1985
Informacje osobiste
-
Imię
Sławek
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Warszawa
Samochód
-
Silnik
B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
-
Rok produkcji
1998
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
hepos obserwuje zawartość → [AFN] demontaż turbiny - Obrobiona nakrętka
-
Hej, Dzięki za odpowiedź. Faktycznie wymiana uszczelki pod nastawnikiem wyeliminowała całkowicie wyciek. Sama wymiana lekka i przyjemna, vag i 1,5h roboty. Pozdrawiam!
-
Witam, Około rok temu wymieniałem uszczelkę pompy górną (pod dekielkiem). Dziś, nagle po odpaleniu niemal ciurkiem zaczęło się lać paliwo z pompy. Ciężko stwierdzić jednoznacznie skąd cieknie, ponieważ cała pompa jest mokra. Po przejechaniu kilku km wyciek jest mniejszy i wtedy kapie tylko kropla po kropli (w kilku miejscach). Załączam filmik, może ktoś miał podobną sytuację i wie co należy wymienić? Wiem, że najlepiej by było pompę na stół i uszczelnić całą, ale chciałbym tego uniknąć, bądź uniknąć naciągania przez mechanika do którego zaprowadzę samochód. Film: https://onedrive.live.com/?cid=72692ac6f30ba257&id=72692AC6F30BA257%211240&sff=1&authkey=!AGWML8kg6siS-Bs Dzięki za pomoc, Pozdrawiam!
-
Turbina w TDI - ma gwizdać czy nie???
hepos odpowiedział MłodyWilk22 → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Na dzień dzisiejszy przez kilka tyś km od maja nic się nie zmieniło. Nie jest ani głośniejsza, ani mniej efektywna. -
Numery : 028 103 532A 028 103 533 Cena w ASO : 22 zł / szt (!) (ASO Chyliśnscy Warszawa, Modlińska) Nieco drogo, 132 zł za 6 podkładek.
-
O, super. Czy jest jakiś numer katalogowy tych gumek?
-
Hej, Cieknie mi olej spod zaznaczonej na zdjęciu śruby. Uszczelka dekla była wymieniana jakiś czas temu, natomiast w komplecie nie było uszczelek pod śruby. Czy da się jakoś uszczelnić same śruby, np silikonem, lub kupić same uszczelniacze tych śrub? Chciałbym uniknąć kupowania drugiej uszczelki pokrywy zaworów z pełnym kompletem uszczelek, skoro sama uszczelka niedawno była wymieniana.
-
Hej, dzięki za trafną diagnozę. Fakycznie problem nie tkwił w samej sztandze tylko w niedokładnym wyczyszczeniu turbiny. Na wyłączonym silniku sztanga lekko opadała, natomiast na odpalonym przycinała się. Po porządnym zrobieniu tego problem ustąpił. Pozdrawiam
-
[AFN/ATJ]-regulacja sztangi - prośba o zdjęcie turbiny
hepos odpowiedział hepos → na temat → Silnik, skrzynia biegów
A samochó warty 6 tyś. U mnie już jest ok. Problem nie tkwił w samej sztandze tylko w niedokładnym wyczyszczeniu turbiny. Na wyłączonym silniku sztanga lekko opadała, natomiast na odpalonym przycinała się. Po porządnym zrobieniu tego problem ustąpił. Pozdrawiam. -
Zamieniłem. Dół znacznie słabszy, reszta to samo - tryb awaryjny. Co do czyszczenia, to po czyszczeniusztanga lekko opada na sam dół. podciśnienia szczelne - Output test na kanale 11 ładnie podnosi i opuszcza sztangę w całym zakresie.
-
Proszę o analizę logów. Turbina po czyszczeniu, sztanga chodzi płynnie, wchodzi w tryb awaryjny. Gruszka była wymieniana (możliwe, że sztanga ma inne ustawienie) Log podczas jazdy :
-
[AFN/ATJ]-regulacja sztangi - prośba o zdjęcie turbiny
hepos odpowiedział hepos → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Na obecną chwilę mam długość sztangi 18 mm. Nadal łąpie tryb awaryjny. Poniżej log. Czy przy takim logu mam wydłużyć sztangę (kręcąć śrubą w prawo)? Ile mniej więcej obrotów? Na logu czarną kreską zaznaczony jest moment przejscia w tryb awaryjny. Załaczam kolejnego loga, podczas normalnej jazdy - widać tu chyba, że turbo zbyt wcześnie wstaje? -
Turbina w TDI - ma gwizdać czy nie???
hepos odpowiedział MłodyWilk22 → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Witam serdecznie. Chciałbym zasięgnąć Waszej opinii w sprawie odgłosów działania mojej turbiny. Na filmiku przedstawiłem jej odgłos na zimnym silniku. Na ciepłym jest nieco głośniejsza na wolnych obrotach. Ostatnio była czyszczona i luz na wirniku w granicach 0,5mm. Pamiętam, że jakieś 20-30 tyś km temu nie było jej słychać. Czy Waszym zdaniem powinienem się martwić / działać w kierunku jej wymiany, czy się nie przejmować? Jeśli chodzi o moc i branie oleju to jest w porządku Pozdrawiam -
[AFN] demontaż turbiny - Obrobiona nakrętka
hepos odpowiedział hepos → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Gwintu zostało tyle, że po dodaniu dwóch podkładek nakrętka chwyciła mocno. Zatem polecam taki sposób, tj przypiłowanie góry nakrętki na równi ze śrubą (ja troszkę za głęboko spiłowałem). Pozdrawiam -
[AFN/ATJ]-regulacja sztangi - prośba o zdjęcie turbiny
hepos odpowiedział hepos → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Właśnie dziś próbowałem w ten sposob, zrobiłem 5 testów, ale jak ją wydłużałem to dalej ładowała dużo, za to bardzo późno wstawała, przy ok 2400 -
Witam serdecznie, Jestem po czyszczeniu zapieczonych kierownic w turbinie. Sztanga chodzi luźno na całej długości, niestety kiedyś demontowałem gruszkę na zamontowanej turbiny, co spowodowało jej rozregulowanie. Dziś po czyszczeniu turbiny zrobiłem logi dynamiczne. Co prawda nie miałem jak rozpędzić się, ale już podczas jazdy widać że turbina troszkę za późno wstaje + ma problem ze zbiciem ciśnienia (ładuje nawet 2500 mBar, przy wartości wysterowania 94,4%). Niestety nie znalazłem nigdzie informacji czy da się wyregulować sztangę na zamontowanej turbinie. Dlatego chciałem prosić kogoś z Was o zrobienie zdjęcia Waszej sztangi na zgaszonym silnikuw AFN / ATJ . Będe mógł wtedy policzyć zwoje gwintu śruby regulacji i będe miał punkt wyjściowy regulacji u siebie. A może ktoś ma turbinę na wierzchu i jest w stanie zmierzyć długość gwintu, od śruby do końca? Dziękuję za pomoc! Poniżej zdjęcie mojej sztangi :