Skocz do zawartości
cienio

pytanie czy to pompa wspomagania czy maglownica

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dawid17bg

a ja mam trochę inny problem i proszę o pomoc fachowców, a mianowicie, podjąłem sie próby uszczelnienia maglownicy, wszystko ładnie, wymiana zimeringów oringów itd. składam całość zalewam układ i jadę, po kilku kilometrach trach i znowu wyciek, rozkładam magiel i okazuje się, ze rozrywa zimering pierwszy z prawej strony, ten sam motyw wystąpił juz trzy razy i ciągle w tym samym miejscu, o co tu k...a chodzi,proszę o pomoc,pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam tez podobny problem i nie wiem jak sobie z tym poradzic a mianowwicie;

wymienilem w swoim pasku tdi afn 97r pompe wspomagania na nowa do tego kupiona w serwisie vw koszt okolo 800zl.na paczatku bylo wszystko ok cichutko nic nie bylo slychac pompa chodzila super i wspomaganie tez.po pol roku uzytkowania i przejechania 12tys pompa zaczela wyc huczec ,burczec jak by byla u schylku zywotnosci.dodam ze uklad byl zalany orginalnym plynem!Co moze byc tego przyczyna zeby orginalna czesc tak szybko zawiodla, a moze jest jakis inny tego powod?Prosze o pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam tez podobny problem i nie wiem jak sobie z tym poradzic a mianowwicie;

wymienilem w swoim pasku tdi afn 97r pompe wspomagania na nowa do tego kupiona w serwisie vw koszt okolo 800zl.na paczatku bylo wszystko ok cichutko nic nie bylo slychac pompa chodzila super i wspomaganie tez.po pol roku uzytkowania i przejechania 12tys pompa zaczela wyc huczec ,burczec jak by byla u schylku zywotnosci.dodam ze uklad byl zalany orginalnym plynem!Co moze byc tego przyczyna zeby orginalna czesc tak szybko zawiodla, a moze jest jakis inny tego powod?Prosze o pomoc!

a płyn jest i czy nie ma wycieków?

 

---------- Post added at 15:42 ---------- Previous post was at 15:41 ----------

 

a ja mam trochę inny problem i proszę o pomoc fachowców, a mianowicie, podjąłem sie próby uszczelnienia maglownicy, wszystko ładnie, wymiana zimeringów oringów itd. składam całość zalewam układ i jadę, po kilku kilometrach trach i znowu wyciek, rozkładam magiel i okazuje się, ze rozrywa zimering pierwszy z prawej strony, ten sam motyw wystąpił juz trzy razy i ciągle w tym samym miejscu, o co tu k...a chodzi,proszę o pomoc,pozdrawiam
maglownica wyrobiona lub zły montaż

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.To moze ja tez sie wbije w temat. Jesli chodzi o mojego paska to u mnie czy na jałowych obrotach czy na wyzszych kierownica chodzi tak samo (lekko). Ale denerwuje mnie dzwiek jaki dochodzi gdy nie krece kierownica jest takie brzeczenie i jak pokrece kierownica i przyjdzie obciazenie na pompe to raz brzeczy mocniej a raz mniej.i zaówazyłem ze zaraz z przodu silnika cos mi cieknie. w sumie kolor bezbarwny i zapachu tez zadnego?? pomocy!!

P.S. jakie są objawy zepsutej maglownicy?? moze auto zucac lub pływac po drodze??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompa dogorywa lub masz malo plynu wystarczy leki ubytek i bedzie wyc co do wycieku z przodu nikt ci nie pomoze bo tu nie forum / WROZKA / za malo info objawy problemow z maglem to luzy i stuki przy kreceniu kiera lewo prawo i auto nie plywa w czasie jazdy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płynu jest napewno dosc bo sprawdzałem wlasnie jak zaczeło głosno pracowac. i sprawdzam do tej pory. moze faktycznie pompe szlak trafia. nie byłem jeszcze nigdzie z tym bo jeszcze jakos zle nie ma. a czy z zimie na mrozie ona moze jeszcze głosniej wyc??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem maglownicę na używaną z 2003 r. (sam) i koniec problemów , przyjemność z jazdy , czuję koła i asfalt w rękach , nie ciągnie na lewo i prawo jak wcześniej a po dłuższym postoju nie blokuje się wspomaganie , pozdrawiam .

 

---------- Post added at 20:05 ---------- Previous post was at 19:59 ----------

 

P.S. jakie są objawy zepsutej maglownicy?? moze auto zucac lub pływac po drodze??

Do kolegi streetracer1 , jak napisałem wyżej wymieniłem maglownicę i auto zaczęło normalnie jeździc , wcześniej nie mogłem czasem utrzymać go na drodze , był nieprzewidywalny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego barktos , aby uszczelnić ten wyciek należy wymontować pompę , odkręcic pokrywę wirnika i ją zdjąć, trzeba to robić z uważnie by nie pogubić łopatek , tam jest uszczelka gumowa w takim kanałku , prawdopodobnie to ona przepuszcza , zastąpisz ją oringiem , najlepiej jak z rozebraną pompą pójdziesz do sklepu i na miejscu dopasujesz długość i średnicę . Przy okazji możesz też obrócić łopatki o 180 stopni , to może porawić wydajność pompy , bo druga strona tych łopatek jest taka sama i nie porysowana , pozdrawiam .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok dzięki za pomoc pompa już działa

... zrobiłeś tak jak kolega pisał ?

aby uszczelnić ten wyciek należy wymontować pompę , odkręcic pokrywę wirnika i ją zdjąć, trzeba to robić z uważnie by nie pogubić łopatek , tam jest uszczelka gumowa w takim kanałku , prawdopodobnie to ona przepuszcza , zastąpisz ją oringiem , najlepiej jak z rozebraną pompą pójdziesz do sklepu i na miejscu dopasujesz długość i średnicę . Przy okazji możesz też obrócić łopatki o 180 stopni , to może porawić wydajność pompy , bo druga strona tych łopatek jest taka sama i nie porysowana

Pyt. 1. Czy tę modyfikację można zrobić aby poprawić działanie pompy szczelnej?

Pyt. 2. Mam nieszczelność na łączeniu rurek gumowych z rurką metalową (chłodniczką) i czy to może powodować że przy końcu kręcenia w prawo lub lewo, wspomaganie chodzi ciężko?

Pyt. 3. Czy płyn od wspomagania spuszczamy na króćcu w pompie gdzie wchodzi wąż od zbiorniczka?

Proszę o odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli ciezko wam chodzi 'fajerka' na postoju sprobojcie odpowietrzyc uklad... odkrecic korek od plynu wspomki i na wlaczonym silniku 10x fajerka w jedna 10x fajerka w druga... chyba ze bable beda dalej ulatywaly ze zbiorniczka to powtorzyc do czasu gdy nie bedzie bąbelkowac w zbiorniczku wyrownawczym :)

 

No a jezeli to nie pomoze .... zmiana pompy spomagania ... a jezeli juz to nie pomoze ... to maglownica do kompletu :) Halasowac moze i pompa i magiel wiec ciezko cos powiedziec jezeli sie tego nie 'maca'

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pyt. 1. Czy tę modyfikację można zrobić aby poprawić działanie pompy szczelnej?

Pyt. 2. Mam nieszczelność na łączeniu rurek gumowych z rurką metalową (chłodniczką) i czy to może powodować że przy końcu kręcenia w prawo lub lewo, wspomaganie chodzi ciężko?

Pyt. 3. Czy płyn od wspomagania spuszczamy na króćcu w pompie gdzie wchodzi wąż od zbiorniczka?

Proszę o odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Ad. pyt .1- tak

Ad. pyt.2 - nie

Ad. pyt.3-Jest o tym na forum , ale najlepiej wyciągnąć strzykawką ile się da , zdjąć ze zbiorniczka wąż powrotu płynu , przedłużyć go podpinając ok. 1 m innego wężyka , przeciągnąć w dół pod silnik a jego koniec do naczynia co najmniej litrowego i włączyć silnik na krótko 3-5 sek., powinien wypluć ok. 0,6 - 0,7 l płynu . Teraz można odkręcić wąż z wylotu pompy i nim spuścić jeszcze część płynu....brudna robota.

Do kolegi Kacza , korek od zbiorniczka ma otworek odpowietrzający , więc układ odpowietrza sie sam a powodem zapowietrzania jest niski poziom płynu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo rzadko skłaniam się do pytań na forum, staram się sam lub za pomocą mechaników usuwać usterki. Ale tym razem mam pytanie do osób które przeszły przygody ze wspomaganiem kierownicy. U mnie objawy są jak u większości "ciężko chodzi kierownica". Coraz ciężej się obracała aż w końcu na postoju trzeba się namęczyć aby ją obrócić. Nic nie wyło ani nie piszczało, z dnia na dzień coraz ciężej było nią poruszać. Pytanie brzmi czy pompa czy przekładnia a może inna inszość ponieważ na odpalonym silniku płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie rusza się. Po dodaniu gazu wspomaganie jest. W/g opisów z forum wina pompy. Aby to sprawdzić przy samej pompie odkręciłem przewód podający olej do przekładni kierowniczej i po odpaleniu silnika zapier..la aż obryzgał całą swoją okolicę. Wygląda na to że ciśnienie podaje. Patrzę w ETKE i widzę przed przekładnią kierowniczą na końcu węża tzw. zawór zwrotny. I teraz pytanie czy przyczyną może być zapchany ten zawór (nie wiem jak on wygląda w rzeczywistości)? W piątek jadę na kanał i będę walczył z tym ale przed robotą chciałbym wiedzieć czy szykować się na grubszą robotę czy na dmuchanko i czyszczenie układu kierowniczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gruda1979

Panowie i Panie. Podpinając sie pod ten temat mam pytanie... Chodzi mi o to ze mam mało płynu do wspomagania i chcę dolać, Pytanie czy nie wiecie jaki płyn na dolewkę? Dodam że, płyn ma barwę czerwonawą. Z góry Dziękuję za odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W piątek jadę na kanał i będę walczył z tym ale przed robotą chciałbym wiedzieć czy szykować się na grubszą robotę czy na dmuchanko i czyszczenie układu kierowniczego.
Niestety nikt nie pomoże. Ciąg dalszy mojej męczarni ze wspomaganiem. Niestety zamiast siedzieć pod autem mialem wyjazd służbowy i siedzę we Wrocławiu. Mechanik dzwonił do mnie ze rozkręcił cały dolot do przekładni kierowniczej, wylał olej z układu, pompa daje zajeb..te ciśnienie, zawór zwrotny wyczyszczony, odpływ z kolumny kierowniczej odkręcony i także przedmuchany. Cały układ przepłukany olejem, zalany nowym olejem i.....nadal problemy. Pytanie albo może stwierdzenie czy przyczyną może być kolumna kierownicza? Kto to rozbierał? Czy mam ją regenerować? Dodam że oleju nie gubi. Jaka może być inna przyczyna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gruda, generalnie czerwony plyn moze byc nawet prestone, za malo zeby "w ciemno" celowac, ja polecam oryginalny plyn vw:). Zielony i czerwony sa ze soba mieszalne (taka info w serwisie dostalem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zielony i czerwony sa ze soba mieszalne (taka info w serwisie dostalem)

Tylko że zielony to MINERAL a czerwony to SYNTETYK :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do J@cek -''pompa daje zajeb..te ciśnienie ''-pompa faktycznie bardzo duże ciśnienie bo ponad 100 barów , ale brak kilku z nich może pogorszyć pracę wspomagania , w jaki sposób ten mechanik sprawdził to cisnienie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w jaki sposób ten mechanik sprawdził to cisnienie ?
Odkręcając przewód dający olej na przekładnię.
pompa faktycznie bardzo duże ciśnienie bo ponad 100 barów , ale brak kilku z nich może pogorszyć pracę wspomagania
Masz rację, podpięta inna pompa wyjaśniła wszystko. Pompa była walnięta. Po zamontowaniu wspomaganie działa. Wojtek za sugestię masz ode mnie punkcik. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam wyciek z maglownicy z miejsca zaznaczonego na zdjęciu, czy muszę oddać maglownicę do regeneracji czy wystarczy drobna naprawa?

Bez tytu?u.jpg zdjęcie zapożyczone z neta

Bez tytu?u1.jpg zdjęcie z pod mojego paska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam takie pytanie , co może być przyczyna takich objawów jak skręcam w prawo odczuwam stopniowanie kierownicy to znaczy przeskakuje tak jak by przesuwała się po ząbkach , nie ma przy tym żadnych odgłosów są to 2-3 przeskoki i dalej jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności