Skocz do zawartości
Duży

[B5] Jaki olej wlewać do silników TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Pierwszy raz będę wymieniał olej w moim VW Passat B5FL kombi 74kW z 2004r. Bez filtra cząstek stałych a silnik to chyba AVB (jeśli się mylę to proszę o poprawienie mnie - taką informację znalazłem gdzieś na forum i przypasowałem do swojego modelu).

 

Jestem już kompletnie skołowany jaki ma być olej... dzwoniłem do kilku autoryzowanych serwisów i w każdym mówią co innego.

W jednym powiedzieli, że do mojego modelu (po podaniu nr VIN) stwierdzono, że ma być olej spełniający normą 507 lub 506.01 - bez określenia czy ma to być 5w30 czy 5w40, czy tez jakiś inny - ma tylko spełniać podane normy.

 

W drugim podano mi że ma być to olej 5w30 z normą 507 (System Longlife) lub 5w30 spełniający 505.01 (nie w systemie Long Life) - po sprawdzeniu nr VIN poinformowano mnie, że mój model był w systemie long life.

 

Nie mam pojęcia jaki jest w tej chwili olej - wiem jedynie, ze jest to 5w30 - auto zostało kupione w niemczech i sprzedający (mechanik) mówił aby lać do niego tylko 5w30 z odpowiednią normą do VW - niestety nie podał z którą, a ja nie miałem pojęcia, że jest kilka.

Auto ma teraz 190 tyś km. użytkowane jest w większości w mieście na odcinkach do 15km, 3 razy w roku dłuższy wyjazd po ok. 1500 km.

 

Sporo informacji przeczytałem na tym forum, ale nadal nie wiem... Sprzedający z allegro o którym tu piszecie polecił mi Motul Specific 5w40 z norma 505 01 - nie wiem jak to się ma do informacji, którą otrzymałem wcześniej że ma być tylko 5w30.

 

Dodam, że w moim modelu po przejechaniu ok 5000 km muszę dolewać ok 0,6l oleju.

Do niedawna nie miałem pojęcia, że są różne normy do VW i na dolewkę najpierw kupiłem Mobil Super 3000 XE 5W-30 i z tego co pamiętam to była tam właśnie norma 505.01

Niedawno znów jechałem w długą trasę i przed wyjazdem sprawdziłem olej - a tam prawie sucho :(

W sklepie był jedynie jakiś Castrol 5w30 z jakimiś normami VW i go wziąłem - nie mam pojęcia które ma normy, dziś sprawdzę na opakowaniu. Wlałem go ok 0,7l.

Czy jeśli ten castrol który wlałem będzie miał inną normę, to powinienem natychmiast wymienić olej ?

Dodam, że wymianę oleju planuje pod koniec marca a dolewkę castrola zrobiłem na początku lutego.

 

Proszę o radę, czy jeśli castrol, który wlałem nie będzie miał normy 505.01 lub 507, to czy mam natychmiast wymienić olej ?

Jaki ma być olej 5w30 czy 5w40 ? - czy ma to jakieś znaczenie ?

Czy warto kupować oleje w markecie ? Widziałem niedawno w AUCHAN olej Shell 5w30 4l+1l w cenie 139zł (nie znam dokładnie jakie ma normy VW, widziałem tylko, że jakieś ma - jutro tam będę i sprawdzę).

 

Czy marka oleju ma znaczenie na jego ubytek ? Czy na jednym oleju będę musiał dolewać co 5000 km a na innym nie ? Czy jest to przypadłość tylko mojego modelu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopie aleś opowiadanie sklecił. :respect

 

Jestem już kompletnie skołowany jaki ma być olej... dzwoniłem do kilku autoryzowanych serwisów i w każdym mówią co innego.

Nic nowego. ;) A wystarczyło od razu na forum zapytać. :)

 

W jednym powiedzieli, że do mojego modelu (po podaniu nr VIN) stwierdzono, że ma być olej spełniający normą 507 lub 506.01

Bzdura.

 

Sporo informacji przeczytałem na tym forum, ale nadal nie wiem... Sprzedający z allegro o którym tu piszecie polecił mi Motul Specific 5w40 z norma 505 01 - nie wiem jak to się ma do informacji, którą otrzymałem wcześniej że ma być tylko 5w30.

Może być, ale zważając na przebieg jaki posiada twoje auto czas powoli na przejście na 5W40 505.01

 

Dodam, że w moim modelu po przejechaniu ok 5000 km muszę dolewać ok 0,6l oleju.

Jak zalejesz 5W40 (czytaj. nieco gęściejszy) to teoretycznie powinieneś mieć mniejszą dolewkę. :)

Czy jeśli ten castrol który wlałem będzie miał inną normę, to powinienem natychmiast wymienić olej ?

Dodam, że wymianę oleju planuje pod koniec marca a dolewkę castrola zrobiłem na początku lutego.

Luty, marzec to przecież bez znaczenia.

Jeśli dolałeś olej nie spełniający normy to warto się go jak najszybciej pozbyć. :)

Jaki ma być olej 5w30 czy 5w40 ? - czy ma to jakieś znaczenie ?

Odp. wyżej.

Czy warto kupować oleje w markecie ?

To zależy od indywidualnych preferencji (upodobań) klienta. :)

 

Czy marka oleju ma znaczenie na jego ubytek ? Czy na jednym oleju będę musiał dolewać co 5000 km a na innym nie ? Czy jest to przypadłość tylko mojego modelu ?

Oj maaa i to potężny. Ożywiony wywód w tej kwestii parę postów wyżej. :)

Pozdro.

Edytowane przez vipereeek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W jednym powiedzieli, że do mojego modelu (po podaniu nr VIN) stwierdzono, że ma być olej spełniający normą 507 lub 506.01

 

 

 

Bzdura.

To nie jest bzdura. Olej ten (norma 507 lub 506.01) jest tzw. niskopopiołowy i przystosowany jest do aut z filtrem cząstek stałych DPF.

Jeżeli po sprawdzeniu VIN powiedzieli Ci o tej normie, znaczyłoby to, że masz DPF. Na Twoim miejscu upewniłbym się co do tego.

Wyżej wspomniany olej (507, 506.01) "zawiera" niejako wcześniejsze normy i może byc stosowany do aut bez DPF-u. Nie majac filtra cząstek stałych też na takim jeździłem(Castrol Edge 5W30). Zmieniłem olej na 5W40(Liqui Moly)-nie mam DPF , nie ma potrzeby stosowania z norma 507, 506.01(jest droższy)

System Long Life sobie odpuść, wymieniaj olej co najwyżej po 15tys. km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To nie jest bzdura. Olej ten (norma 507 lub 506.01) jest tzw. niskopopiołowy i przystosowany jest do aut z filtrem cząstek stałych DPF.

To oczywiste, ale jak się to ma do auta przedmówcy ? ;)

Jeżeli po sprawdzeniu VIN powiedzieli Ci o tej normie, znaczyłoby to, że masz DPF.

Nie istnieje AVB z DPF'em. :stop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie widzę czasem nie o olej się wam rozchodzi ale o jego normy podam wam tu tabelkę norm którą podaje VW do jego silników abyście mnie musieli już szukać gdzieś tych danych oleje do vw.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemanko. Wspomiano wcześniej o różnych testach olejów silnikowych a ja znalazłem coś takiego :http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

Wg mnie dość ciekawe:hmm

Acha! JEśli chodzi o wzorcowy model posta w tym temacie:doh:

Ja jeżdżę na Mobilu 10w40. Kupiłem go bo akurat był pod rękąn nie do końca wierzyłem w znaczące różnice między poszczególnymi markami, a poprzedni właściciel mówił, że też jeździł na pół syntetyku. Żadnych niepokojących objawów nie zauważyłem, do mojej pierwszej wymiany wziął na 10 kkm ok 300 ml (ale mam nadzieję, że to gubi bo poci mi się na uszczelce miski i trochę na łączeniu : rura od IC-kolektor ssący). I szczerze mówiąc po doszczelnieniu , jeśli będzie ok, myślę o przejściu na 5w40...

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lej, nie zastanawiaj sie

ja jeżdze na 0W-30 x-lite

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Siemanko. Wspomiano wcześniej o różnych testach olejów silnikowych a ja znalazłem coś takiego :http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

Wg mnie dość ciekawe:hmm

Okazało się jednak , że ten link do testu już był na forum

http://forum.vw-passat.pl/threads/38106-Ciekawy-test-olejow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wszystkim za odpowiedzi :)

Po Waszych wypowiedziach przesiądę się chyba na 5w40 z normą 505.01

Zastanawiam się tylko jeszcze nad producentem... Motul od kolegi z forum lub Mobil 1 o którym wcześniej był spory wywód...

 

Jeszcze raz serdeczne dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja leje Mobil 1 Diesel 10w40 , przebieg 300tys wcześniej był lany 15w40 lecz po remoncie głowicy przeszedłem na ten właśnie i na 5tys km dolewam około 100-200ml oleju z tym, że kapie mi lekko spod miski albo spod pokrywy zaworów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja leje Mobil 1 Diesel 10w40

seboll2 chwalisz się? bo mam nadzieję nie polecasz tego oleju do auta kolegi krzy77. :przestraszony

 

Motul od kolegi z forum lub Mobil 1 o którym wcześniej był spory wywód...

Nie polecę ci Motula bo zaraz znów rozpęta się burza w tym temacie. ;)

Mobila radził bym Ci jednak odpuścić.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mały OT,ale może ktoś się nawróci ;-) Wiadomo,że oleje na nasz rynek,a na rynek europejski czy amerykański to zupełnie inny produkt.Do tego dochodzą kombinacje pośredników np.beczka mobila za 1500zł(zlewki z serwisów plus trochę przepracowanego i mamy mobil w promocji).Kiepska baza olejowa(super Platinum za 49zł dla klienta).Nawet najpopularniejszy(nie najlepszy) Motul nie wyrabia się z produkcją i rozlewa nie tylko we Francji( a bazy olejowej nie opłaca się transportować,więc nikt nie wie jakiej jest jakośći). Klient ostateczny wierzy w magię reklamy,a hurtownik musi zarobić i kółko się zamyka.Większość leje syf do silnika,niektórzy nawet pewnie olej z K2 kupiony w Auchan.Mało osób zna np.Liqui,Valvo,Petro Kanadę czy Gulfa.To są oleje z prawdziwego zdarzenia-nie z PL.Większość mnie zjedzie,ale rynek olejowy w Polsce to patologia i łapówkarstwo.

 

Małą ciekawostka,cytat z forum Jeepa:

 

Ze dwa lata temu byłem w Orlen Oil w Trzebini, gdy modernizowali halę. Chodzę sobie z gościem po halach, gdzie rozlewają oleje silnikowe, przyglądam się paletom z gotowymi olejami, a tam oleje Orlen Platinum, Lotos, Mobil, Castrol i wiele innych. Zrobiłem więc wielkie OO i się pytam faceta, jak to jest??? On mi na to: Paaanie, toż to wszystko z tych samych beczek idzie, ewentualnie różni się uszlachetniaczami

 

Nawiązała się dyskusja i facet dodaje, żeby się również nie podniecać wyborem konkretnej stacji paliw, ponieważ zarówno Orlen, BP, Statoil, Shell, Lotos i cała reszta - wszyscy w PL dostają paliwo z magazynów Orlenu i Lotosu, natomiast magazyny są w 80% zaopatrywane przez Ruskich

 

O naszym wyborze decydują spece od marketingu.

 

Tyle na temat. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
seboll2 chwalisz się? bo mam nadzieję nie polecasz tego oleju do auta kolegi krzy77.

 

 

piszę jaki ja mam w swoim i co się dzieje ponieważ TEMAT brzmi "Jaki olej wlewać do silników TDI"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość martinez1084

witam mam problem kupilem jakis czas temu passata 1.9 tdi pd 101 km 2002r przebieg 232 000 km mial wlany olej 10w40 mobila podobno nie mozna jezdzic na takim oleju jesli auto jest na pompowtryskiwaczach i teraz nie mam pojecia czy zmienic na rekomendowany np 5w30 mobila bo jest mozliwosc wypłukania nagaru z silnika co mam robic?jaka szkode moze wyrzadzic wyplukanie tego nagaru zmieniac czy nie?jestem w kropce a nie mam sie kogo poradzic bardzo prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam problem kupilem jakis czas temu passata 1.9 tdi pd 101 km 2002r przebieg 232 000 km mial wlany olej 10w40 mobila podobno nie mozna jezdzic na takim oleju jesli auto jest na pompowtryskiwaczach i teraz nie mam pojecia czy zmienic na rekomendowany np 5w30 mobila bo jest mozliwosc wypłukania nagaru z silnika co mam robic?jaka szkode moze wyrzadzic wyplukanie tego nagaru zmieniac czy nie?jestem w kropce a nie mam sie kogo poradzic bardzo prosze o pomoc
miałem to samo co ty ale wlałem 5w30 bez płukania i różnica jest w kulturze pracy silnika a co do płukania to jeśli masz możliwość to możesz zrobić nikt ci nie zabroni ,tylko co do Mobil-a to jak poczytasz ten wątek to prawie wszyscy go odradzają tak wiec miłej lektury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedynie mogę potwierdzić wypowiedź Kolegi powyżej,Mobil1 to nie jest dobry wybór,konkurencyjny Castrol jest zdecydowanie lepszy.Skoro nie słyszę popychaczy od 2 lat to coś w tym jest,o braku dolewek nie wspomnę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja polecałem i będę polecał Mobil 5w-30(dedyko.do PD) ale oryginalny z Niemiec da się takie kupić w polskich sklepach daję gwarancję są przelewane w Polsce i importowane przywiezione na etykiecie jest to oznaczone . Powtarzam kazdy olej który ma legalne pochodzenie i nikt nie robił przy nim machlojek jest tak samo dobry bo to te same oleje Castrol , Mobil i Motul nie wiem po co ktoś takie bajki wymyśla i powiela poczytajcie w internecie lub tutaj wyżej posty bo juz op tym pisało sporo osób . To tak samo jak pisanie że petrochemia ma lepsze paliwo jak orlen :) . A zupełnie juz nie w temacie w browarze belgia robi się 5 rodzajów piwa z tego samego wywaru a ceny ich różnią się o 2zl :lol Tak juz jest że dziś to każdy patrzy jak konsumenta po uszach trzepnąć a reklama i plotki zrobię resztę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a po czym kolego odróżniasz taki olej importowany a rozlewany w polsce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a co powiecie na MOBIL Super 3000 X1 5w40 do AFN 1998???Czytam to forum i jedno wiem na pewno, już nic nie wiem :). Mój śmiga na Mobilu i nie było do tej pory żadnych problemów,dlatego chyba będę trzymał się marki.Pytam bo wcześniej było nazewnictwo inne, chyba Super S, a że nie jeżdżę zbyt dużo to trochę czasu już minęło od ostatniej wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja używam Castrol Edge Turbodiesel 5w40 (silnik ATJ) wymiana co 15 tys. nie dolewam między wymianami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności