jul Zgłoś #801 Napisano 16 Stycznia 2012 (edytowane) Witam,zamierzam wymienić olej w VW Passat FL 1,9 TDI 74 kW na pompowtryskiwaczach. Z tego co wyczytałem w internecie m.in. na http://ew5.earlweb.com/search to powinien być to Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40. Według instrukcji samochodu olej ma być zgodny ze specyfikacją VW 505 01, więc wychodzi na to że Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 jest odpowiedni. Jednak z kartki ostatniej wymiany oleju wyczytałem, że Niemiec lał Aral SuperTronic Longlife III 5W-30. Z książki serwisowej wyczytałem: "Ölwechsel-service mit LongLife Motorenöl" był robiony co +/- co 30 tys. km.Czy mogę zmienić olej na 5W-40 czy zostać przy 5W-30? Zaznaczam, że w grę wchodzi jedynie Castrol, tylko nie wiem który teraz wybrać: Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 czy Castrol EDGE 5W-30? Czy mogą wystąpić jakieś konsekwencje zmiany 5W-30 na 5W-40? moim skromnym zdaniem konsekwencją może być jedynie zmniejszone branie oleju...ważne by był 505.01...co innego jakbyś zalał 5W30 a jeżdżony był na 5W40... Mogą, zostanie ci więcej w portfelu. :hahaNie katuj silnika, tylko śmiało przechodź na olej 5W-40 z wymianami max. co 15 tyś km.Pozdro.No dobra tylko im więcej czytam tym mam większy mętlik. Jak mam się odnieść do tego: według instrukcji samochodu olej ma być zgodny ze specyfikacją VW 505 01 (czyli Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 spełnia te wymagania). Natomiast w opisie tego oleju jest: "Oleju nie należy stosować w modelach PD, o wydłużonych okresach pomiędzy wymianami oleju (oznaczonych numerami QG1 w numerze nadwozia VIN - szczegóły sprawdź w książce obsługi samochodu). Do w/w modeli przeznaczony jest Castrol EDGE 5W-30 spełniający wymagania 504 00 i 507 00".Poza tym na stronie Castrola jest napisane: "Na tabliczce znamionowej pojazdu, znajdują się litery “QG1” lub “QG0/2”.Oznaczenie QG1 odnosi się do silników serwisowanych w układzie zmiennym lub z normą „Longlife”, samochody te wymagają stosowania oleju EDGE 5W-30. Oznaczenie QG0/2 wskazują na serwisowanie w trybie stałym, te samochody wymagają użycia oleju EDGE 0W-30 i wymiany co 15 tys.km lub co 12 miesięcy. Silniki diesla z pompowtryskiwaczami PD (Pumpe Duese) z serwisowaniem w trybie stałym używają oleju EDGE Turbo Diesel 5W-40 (specyfikacja VW 505.01)". Mam taki kod QG1 na nalepce w książce serwisowej. I teraz według mnie jedno zaprzecza drugiemu. Co innego jest napisane w instukcji producenta a co innego na oleju który jest zgodny ze specyfikacją producenta. I bądź tu człowieku mądry... Może ktoś ma jakąś dobrą radę? Edytowane 16 Stycznia 2012 przez jul Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #802 Napisano 16 Stycznia 2012 http://olejvalvoline.pl/index.php?route=product/category&path=59_65 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #803 Napisano 16 Stycznia 2012 No dobra tylko im więcej czytam tym mam większy mętlik. Jak mam się odnieść do tego: według instrukcji samochodu olej ma być zgodny ze specyfikacją VW 505 01 (czyli Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 spełnia te wymagania). Natomiast w opisie tego oleju jest: "Oleju nie należy stosować w modelach PD, o wydłużonych okresach pomiędzy wymianami oleju przecinek robi dużą różnicę czyli w wydłużonych okresach, a jak będziesz wymieniał co 15 tkm to bedzie ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #804 Napisano 17 Stycznia 2012 (edytowane) Mógł byś napisać coś więcej na temat tego oleju . Jaka specyfikacja , aprobata . Mógłbym ale nie chce mi się......poszukaj sobie w google tam masz wszystko napisane. Odmładza starsze silniki. Stworzony specjalnie do silników z przebiegiem powyżej 100.000 km spowalnia proces starzenia i wydłuża żywotność starszych silników. Dzięki unikalnemu systemowi dodatków uszlachetniających skutecznie regeneruje i konserwuje uszczelki, zapobiega wyciekom i minimalizuje zużycie oleju. Zapobiega utlenianiu oleju i ułatwia rozruch silnika w niskich temperaturach. Ogłoszony Produktem roku 2001 w USA, wg miesięcznika Lubricants Word, jest najbardziej zaawansowanym technologicznie produktem tego typu na rynku. MaxLife jest przeznaczony do samochodów osobowych oraz lekkich dostawczych i nie powinien być stosowany w samochodach zabytkowych. Niezależny Instytutu TÜV Nord przyznał certyfikat potwierdzający zalety oleju MaxLife 10W-40. Zalety MaxLife: - Regeneruje i poprawia elastyczność uszczelek by minimalizować wycieki oleju - Zawiera dodatki zmniejszające tarcie i modyfikujące lepkość oleju - Zmniejsza powstawanie osadów i jest odporny na utlenianie - Specjalna formuła pomaga zredukować zużycie oleju i paliwa - Hamuje proces zużycia silnika - Ułatwia rozruch silnika w niskich temperaturach Edytowane 17 Stycznia 2012 przez szczupak28 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p10tr Zgłoś #805 Napisano 17 Stycznia 2012 (edytowane) Mógłbym ale nie chce mi się......poszukaj sobie w google tam masz wszystko napisane. Odmładza starsze silniki. Stworzony specjalnie do silników z przebiegiem powyżej 100.000 km spowalnia proces starzenia i wydłuża żywotność starszych silników. Dzięki unikalnemu systemowi dodatków uszlachetniających skutecznie regeneruje i konserwuje uszczelki, zapobiega wyciekom i minimalizuje zużycie oleju. Zapobiega utlenianiu oleju i ułatwia rozruch silnika w niskich temperaturach. Ogłoszony Produktem roku 2001 w USA, wg miesięcznika Lubricants Word, jest najbardziej zaawansowanym technologicznie produktem tego typu na rynku. MaxLife jest przeznaczony do samochodów osobowych oraz lekkich dostawczych i nie powinien być stosowany w samochodach zabytkowych. Niezależny Instytutu TÜV Nord przyznał certyfikat potwierdzający zalety oleju MaxLife 10W-40. Zalety MaxLife: - Regeneruje i poprawia elastyczność uszczelek by minimalizować wycieki oleju - Zawiera dodatki zmniejszające tarcie i modyfikujące lepkość oleju - Zmniejsza powstawanie osadów i jest odporny na utlenianie - Specjalna formuła pomaga zredukować zużycie oleju i paliwa - Hamuje proces zużycia silnika - Ułatwia rozruch silnika w niskich temperaturach A z szukajki umiem korzystać, czytałem opis tego oleju . Myślałem że napiszesz coś klarownego i opartego na swoich spostrzeżeniach , jako użytkownika który już stosuje dość długo wymieniony przez siebie olej z perspektywy czasu ,i jednocześnie wydając opinię iż według ciebie nie ma lepszego oleju . A taki bełkot marketingowy do mnie nie przemawia , bo takie zachwalanie przez producenta swojego wyrobu do mnie nie dociera , wolę opinie subiektywne użytkownika danego towaru . Więc możesz się podzielić swoimi spostrzeżeniami . (oczywiście jak masz na to ochotę) Edytowane 17 Stycznia 2012 przez p10tr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #806 Napisano 19 Stycznia 2012 A Panowie to w końcu jaki olej najlepiej się nadaje do AFN-a i wszytkich na pompie wtryskowej pełen syntetyk czy pół syntetyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1212kris Zgłoś #807 Napisano 19 Stycznia 2012 A Panowie to w końcu jaki olej najlepiej się nadaje do AFN-a i wszytkich na pompie wtryskowej pełen syntetyk czy pół syntetyk do twojego 10w40 półsyntetyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #808 Napisano 19 Stycznia 2012 do twojego 10w40 półsyntetykJa do AFN z 98 r. lałem full syntetyk Motula, nie wiem na jakiej podstawie taka rada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #809 Napisano 19 Stycznia 2012 do twojego 10w40 półsyntetyk Podeprzyj Kolego powyższe stwierdzenie jakimiś faktami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #810 Napisano 19 Stycznia 2012 do twojego 10w40 półsyntetyk troszkę dziwne stweirdzenie:) mam mase kientów jeżdżących w tym silniku przy przebneigu nawet 300-400 tys jeżdżących na pełnym syntetyku i nic się nie dzieje:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #811 Napisano 20 Stycznia 2012 czyli mogę przejść z pół syntetyk na full syntetyk bez ryzyka rozszczelnienia ?? łyka mi oleju 1,5 L na prawie 9 tys km (może turbo) ale to jak zaleje full syntetyk to nie bedzie go bral wiecej ?? Podzielone zdania jak widze są Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #812 Napisano 20 Stycznia 2012 czyli mogę przejść z pół syntetyk na full syntetyk bez ryzyka rozszczelnienia ?? Nie możesz, lub co najmniej nie powinieneś. łyka mi oleju 1,5 L na prawie 9 tys km (może turbo) ale to jak zaleje full syntetyk to nie bedzie go bral wiecej ?? Jest rzadszy, bankowo będzie brał go więcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #813 Napisano 20 Stycznia 2012 czyli mogę przejść z pół syntetyk na full syntetyk bez ryzyka rozszczelnienia ?? łyka mi oleju 1,5 L na prawie 9 tys km (może turbo) ale to jak zaleje full syntetyk to nie bedzie go bral wiecej ??Podzielone zdania jak widze są jak mówisz że turbo, to bym zaczął od tego, jak silnik zdrowy, żadnych wycieków nie ma, to można bez obaw przechodzić z półsyntetyka na synetyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1212kris Zgłoś #814 Napisano 20 Stycznia 2012 czyli mogę przejść z pół syntetyk na full syntetyk bez ryzyka rozszczelnienia ?? łyka mi oleju 1,5 L na prawie 9 tys km (może turbo) ale to jak zaleje full syntetyk to nie bedzie go bral wiecej ??Podzielone zdania jak widze są Jeżeli Ci ubywa 1,5l na 9tyś km to zapewniam Cie że ci będzie brał więcej oleju jak go zmienisz na syntetyka to jest logiczne olej rzadszy będzie, druga sprawa jeżeli jeżdziłeś na półsyntetyku to lepiej przy nim pozostań a napewno ci sie silnik nie rozsypie.Możesz zacząć od sprawdzenia turbo i nieszczelnośći ale jeżeli ten samochód ma 400-500tyś to napewno nie będzie chodził lepiej niż na półsyntetyku ja to wiem z doświadczenia zdania są podzielone ale wybór należy do Ciebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #815 Napisano 20 Stycznia 2012 tylko pytanie, czy zaleje full syntetyk czy 5W40... 5W40 nie koniecznie będzie full syntetykiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #816 Napisano 21 Stycznia 2012 Dziękuje wam Panowie już wszystko wiem na temat oliwy do mego klekota Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1212kris Zgłoś #817 Napisano 21 Stycznia 2012 Napisz co zalałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #818 Napisano 22 Stycznia 2012 (edytowane) zalałem drogi kolego 10W-40 Liqui Moly półsyntetyk dlatego że przeczytałem lekturę http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf jest on tu polecany oraz ma pozytywne opinie od użytkowników i był w dobrej cenie 151 zł za 5L Myślałem jeszcze nad Motulem i Valvoline ale oba oleje musiałbym zamawiać. A Liqui Moly raczej chyba nie odstępuje im jakością. (pojeżdżę i napiszę jak się sprawuje) Edytowane 22 Stycznia 2012 przez PersoN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barthekk Zgłoś #819 Napisano 22 Stycznia 2012 zalałem drogi kolego 10W-40 Liqui Moly półsyntetyk dlatego że przeczytałem lekturę http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf jest on tu polecany oraz ma pozytywne opinie od użytkowników i był w dobrej cenie 151 zł za 5L Myślałem jeszcze nad Motulem i Valvoline ale oba oleje musiałbym zamawiać. A Liqui Moly raczej chyba nie odstępuje im jakością. (pojeżdżę i napiszę jak się sprawuje) Miałem i Motula i Liqui Moly teraz tylko leję Liqui. Różnicy w jakości nie było, ale cenowo spora na korzyść tego drugiego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartosz1 Zgłoś #820 Napisano 22 Stycznia 2012 ciekawy artykuł, kolego też mam AFN-a i jeżdżę na tym co jest, ale czasem się zastanawiam czy nie zmienić, może kolega po jakimś czasie podzieli się obserwacjami, a i czy mógłbyś mi podesłać jakąś stronkę dokładnie jak opakowanie wygląda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach