Skocz do zawartości
Duży

[B5] Jaki olej wlewać do silników TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,zamierzam wymienić olej w VW Passat FL 1,9 TDI 74 kW na pompowtryskiwaczach. Z tego co wyczytałem w internecie m.in. na http://ew5.earlweb.com/search to powinien być to Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40. Według instrukcji samochodu olej ma być zgodny ze specyfikacją VW 505 01, więc wychodzi na to że Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 jest odpowiedni. Jednak z kartki ostatniej wymiany oleju wyczytałem, że Niemiec lał Aral SuperTronic Longlife III 5W-30. Z książki serwisowej wyczytałem: "Ölwechsel-service mit LongLife Motorenöl" był robiony co +/- co 30 tys. km.Czy mogę zmienić olej na 5W-40 czy zostać przy 5W-30? Zaznaczam, że w grę wchodzi jedynie Castrol, tylko nie wiem który teraz wybrać: Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 czy Castrol EDGE 5W-30? Czy mogą wystąpić jakieś konsekwencje zmiany 5W-30 na 5W-40?
moim skromnym zdaniem konsekwencją może być jedynie zmniejszone branie oleju...ważne by był 505.01...co innego jakbyś zalał 5W30 a jeżdżony był na 5W40...
Mogą, zostanie ci więcej w portfelu. :hahaNie katuj silnika, tylko śmiało przechodź na olej 5W-40 z wymianami max. co 15 tyś km.Pozdro.
No dobra tylko im więcej czytam tym mam większy mętlik. Jak mam się odnieść do tego: według instrukcji samochodu olej ma być zgodny ze specyfikacją VW 505 01 (czyli Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 spełnia te wymagania). Natomiast w opisie tego oleju jest: "Oleju nie należy stosować w modelach PD, o wydłużonych okresach pomiędzy wymianami oleju (oznaczonych numerami QG1 w numerze nadwozia VIN - szczegóły sprawdź w książce obsługi samochodu). Do w/w modeli przeznaczony jest Castrol EDGE 5W-30 spełniający wymagania 504 00 i 507 00".

Poza tym na stronie Castrola jest napisane: "Na tabliczce znamionowej pojazdu, znajdują się litery “QG1” lub “QG0/2”.Oznaczenie QG1 odnosi się do silników serwisowanych w układzie zmiennym lub z normą „Longlife”, samochody te wymagają stosowania oleju EDGE 5W-30. Oznaczenie QG0/2 wskazują na serwisowanie w trybie stałym, te samochody wymagają użycia oleju EDGE 0W-30 i wymiany co 15 tys.km lub co 12 miesięcy. Silniki diesla z pompowtryskiwaczami PD (Pumpe Duese) z serwisowaniem w trybie stałym używają oleju EDGE Turbo Diesel 5W-40 (specyfikacja VW 505.01)".

Mam taki kod QG1 na nalepce w książce serwisowej. I teraz według mnie jedno zaprzecza drugiemu. Co innego jest napisane w instukcji producenta a co innego na oleju który jest zgodny ze specyfikacją producenta. I bądź tu człowieku mądry...

Może ktoś ma jakąś dobrą radę?

Edytowane przez jul

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No dobra tylko im więcej czytam tym mam większy mętlik. Jak mam się odnieść do tego: według instrukcji samochodu olej ma być zgodny ze specyfikacją VW 505 01 (czyli Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 spełnia te wymagania). Natomiast w opisie tego oleju jest: "Oleju nie należy stosować w modelach PD, o wydłużonych okresach pomiędzy wymianami oleju

 

przecinek robi dużą różnicę czyli w wydłużonych okresach, a jak będziesz wymieniał co 15 tkm to bedzie ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mógł byś napisać coś więcej na temat tego oleju . Jaka specyfikacja , aprobata .

 

Mógłbym ale nie chce mi się......poszukaj sobie w google tam masz wszystko napisane.

 

Odmładza starsze silniki. Stworzony specjalnie do silników z przebiegiem powyżej 100.000 km spowalnia proces starzenia i wydłuża żywotność starszych silników. Dzięki unikalnemu systemowi dodatków uszlachetniających skutecznie regeneruje i konserwuje uszczelki, zapobiega wyciekom i minimalizuje zużycie oleju. Zapobiega utlenianiu oleju i ułatwia rozruch silnika w niskich temperaturach. Ogłoszony Produktem roku 2001 w USA, wg miesięcznika Lubricants Word, jest najbardziej zaawansowanym technologicznie produktem tego typu na rynku. MaxLife jest przeznaczony do samochodów osobowych oraz lekkich dostawczych i nie powinien być stosowany w samochodach zabytkowych. Niezależny Instytutu TÜV Nord przyznał certyfikat potwierdzający zalety oleju MaxLife 10W-40. Zalety MaxLife: - Regeneruje i poprawia elastyczność uszczelek by minimalizować wycieki oleju - Zawiera dodatki zmniejszające tarcie i modyfikujące lepkość oleju - Zmniejsza powstawanie osadów i jest odporny na utlenianie - Specjalna formuła pomaga zredukować zużycie oleju i paliwa - Hamuje proces zużycia silnika - Ułatwia rozruch silnika w niskich temperaturach

Edytowane przez szczupak28

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mógłbym ale nie chce mi się......poszukaj sobie w google tam masz wszystko napisane.

 

Odmładza starsze silniki. Stworzony specjalnie do silników z przebiegiem powyżej 100.000 km spowalnia proces starzenia i wydłuża żywotność starszych silników. Dzięki unikalnemu systemowi dodatków uszlachetniających skutecznie regeneruje i konserwuje uszczelki, zapobiega wyciekom i minimalizuje zużycie oleju. Zapobiega utlenianiu oleju i ułatwia rozruch silnika w niskich temperaturach. Ogłoszony Produktem roku 2001 w USA, wg miesięcznika Lubricants Word, jest najbardziej zaawansowanym technologicznie produktem tego typu na rynku. MaxLife jest przeznaczony do samochodów osobowych oraz lekkich dostawczych i nie powinien być stosowany w samochodach zabytkowych. Niezależny Instytutu TÜV Nord przyznał certyfikat potwierdzający zalety oleju MaxLife 10W-40. Zalety MaxLife: - Regeneruje i poprawia elastyczność uszczelek by minimalizować wycieki oleju - Zawiera dodatki zmniejszające tarcie i modyfikujące lepkość oleju - Zmniejsza powstawanie osadów i jest odporny na utlenianie - Specjalna formuła pomaga zredukować zużycie oleju i paliwa - Hamuje proces zużycia silnika - Ułatwia rozruch silnika w niskich temperaturach

A z szukajki umiem korzystać, czytałem opis tego oleju .

 

Myślałem że napiszesz coś klarownego i opartego na swoich spostrzeżeniach , jako użytkownika który już stosuje dość długo wymieniony przez siebie olej z perspektywy czasu ,i jednocześnie wydając opinię iż według ciebie nie ma lepszego oleju .

A taki bełkot marketingowy do mnie nie przemawia , bo takie zachwalanie przez producenta swojego wyrobu do mnie nie dociera , wolę

opinie subiektywne użytkownika danego towaru . Więc możesz się podzielić swoimi spostrzeżeniami . (oczywiście jak masz na to ochotę)

Edytowane przez p10tr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A Panowie to w końcu jaki olej najlepiej się nadaje do AFN-a i wszytkich na pompie wtryskowej pełen syntetyk czy pół syntetyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A Panowie to w końcu jaki olej najlepiej się nadaje do AFN-a i wszytkich na pompie wtryskowej pełen syntetyk czy pół syntetyk

do twojego 10w40 półsyntetyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do twojego 10w40 półsyntetyk
Ja do AFN z 98 r. lałem full syntetyk Motula, nie wiem na jakiej podstawie taka rada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do twojego 10w40 półsyntetyk

Podeprzyj Kolego powyższe stwierdzenie jakimiś faktami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do twojego 10w40 półsyntetyk

troszkę dziwne stweirdzenie:) mam mase kientów jeżdżących w tym silniku przy przebneigu nawet 300-400 tys jeżdżących na pełnym syntetyku i nic się nie dzieje:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli mogę przejść z pół syntetyk na full syntetyk bez ryzyka rozszczelnienia ?? łyka mi oleju 1,5 L na prawie 9 tys km (może turbo) ale to jak zaleje full syntetyk to nie bedzie go bral wiecej ??

Podzielone zdania jak widze są

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli mogę przejść z pół syntetyk na full syntetyk bez ryzyka rozszczelnienia ??

Nie możesz, lub co najmniej nie powinieneś.

 

łyka mi oleju 1,5 L na prawie 9 tys km (może turbo) ale to jak zaleje full syntetyk to nie bedzie go bral wiecej ??

Jest rzadszy, bankowo będzie brał go więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli mogę przejść z pół syntetyk na full syntetyk bez ryzyka rozszczelnienia ?? łyka mi oleju 1,5 L na prawie 9 tys km (może turbo) ale to jak zaleje full syntetyk to nie bedzie go bral wiecej ??

Podzielone zdania jak widze są

jak mówisz że turbo, to bym zaczął od tego, jak silnik zdrowy, żadnych wycieków nie ma, to można bez obaw przechodzić z półsyntetyka na synetyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli mogę przejść z pół syntetyk na full syntetyk bez ryzyka rozszczelnienia ?? łyka mi oleju 1,5 L na prawie 9 tys km (może turbo) ale to jak zaleje full syntetyk to nie bedzie go bral wiecej ??

Podzielone zdania jak widze są

Jeżeli Ci ubywa 1,5l na 9tyś km to zapewniam Cie że ci będzie brał więcej oleju jak go zmienisz na syntetyka to jest logiczne olej rzadszy będzie, druga sprawa jeżeli jeżdziłeś na półsyntetyku to lepiej przy nim pozostań a napewno ci sie silnik nie rozsypie.Możesz zacząć od sprawdzenia turbo i nieszczelnośći ale jeżeli ten samochód ma 400-500tyś to napewno nie będzie chodził lepiej niż na półsyntetyku ja to wiem z doświadczenia zdania są podzielone ale wybór należy do Ciebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko pytanie, czy zaleje full syntetyk czy 5W40...

 

5W40 nie koniecznie będzie full syntetykiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wam Panowie już wszystko wiem na temat oliwy do mego klekota

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz co zalałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zalałem drogi kolego 10W-40 Liqui Moly półsyntetyk

 

dlatego że przeczytałem lekturę http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf

jest on tu polecany oraz ma pozytywne opinie od użytkowników i był w dobrej cenie 151 zł za 5L

 

Myślałem jeszcze nad Motulem i Valvoline ale oba oleje musiałbym zamawiać. A Liqui Moly raczej chyba nie odstępuje im jakością. (pojeżdżę i napiszę jak się sprawuje)

Edytowane przez PersoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zalałem drogi kolego 10W-40 Liqui Moly półsyntetyk

 

dlatego że przeczytałem lekturę http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf

jest on tu polecany oraz ma pozytywne opinie od użytkowników i był w dobrej cenie 151 zł za 5L

 

Myślałem jeszcze nad Motulem i Valvoline ale oba oleje musiałbym zamawiać. A Liqui Moly raczej chyba nie odstępuje im jakością. (pojeżdżę i napiszę jak się sprawuje)

 

Miałem i Motula i Liqui Moly teraz tylko leję Liqui. Różnicy w jakości nie było, ale cenowo spora na korzyść tego drugiego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekawy artykuł, kolego też mam AFN-a i jeżdżę na tym co jest, ale czasem się zastanawiam czy nie zmienić, może kolega po jakimś czasie podzieli się obserwacjami, a i czy mógłbyś mi podesłać jakąś stronkę dokładnie jak opakowanie wygląda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności