Skocz do zawartości
Duży

[B5] Jaki olej wlewać do silników TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich, kupiłem parę dni temu VW Passat ( 2.0 TDI z 2007 r. ). Na dzień dzisiejszy autko ma przejechane prawie 200 tys km. Mam książkę serwisową ale tam nie jest napisane jaki olej był lany, choć ostatni wpis widnieje w październiku 2010 r. W przyszłym tygodniu chciałbym wymienić olej i mam parę pytań:

1) Czy olej: CASTROL EDGE Turbo Diesel 5W/40 norma /specyfikacja 505,00 będzie najlepszy do tego silnika ( cena nie gra roli gdyż zależy m na tym abym zalał silnik najlepszym dla niego olejem ) czy może mam wybrać olej CASTROL EDGE 5W30 norma /specyfikacja 507,00 ?

2) Oczywiście z wymianą oleju będę wymieniał filtr oleju i powietrza ( jakie filtry oryginalne stosuje w moim aucie VW ponieważ chciałbym kupić taki sam )

Z góry dziękuję za szybką odpowiedź.

 

Jeśli auto było serwisowane to masz zalane olej:

- oryginalny VW 5W30 z normą 507

- lub Castrol Professional 5W30 z normą 507

 

innych marek olejów serwis nie leje.

 

Co do filtrów oryginały dla VW robią:

- oleju dla VW robi Maan

- paliwa robi UFI

- przeciwpyłkowy ... musiałbym patrzeć

- powietrza - filtron

 

Koszt oryginałów porównywalny jest z filtrami z rynku.

[h=3][/h]

 

---------- Post added at 21:08 ---------- Previous post was at 21:05 ----------

 

A czym się różni olej który zamierzam kupić czyli:

 

CASTROL EDGE 5W30 norma /specyfikacja 507,00

 

od

 

SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30

 

http://allegro.pl/slx-professional-powerflow-vw-longlife-iii-5w-30-i1837984619.html

 

??

 

SLX to olej robiony dla i na serwisy, EDGE to na wolny rynek... niby olej ten sam, tyle że chyba SLX mniej podrabiają. Jedynie cena z tej aukcji jest nierealna, realna to max 46-48 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponad 3 tygodnie temu wymienilem olej w swoim passacie. Przebieg wtedy (według ksiazki i licznika) 200 tys. km. W ksiazce był lany Castrol 5w40 full syntetyk. Przez ten okres zrobiłem paskiem ok 500km. Kapały mi pojedyncze krople po wymianie, jednak myslalem ze moze przy wymianie filtru coś oleju kapło na sanki i że są to jakieś resztki. Jednak dzisiaj patrze a silnik cały jest tak jakby "spocony" od dołu, miska olejowa, okolice sanek, okolice korka wlewu oleju. Dodam, że:

1.Nie bierze oleju

2. Filtr jest dobrze dokręcony jak i miska olejowa.

3. Co teraz zrobić? zlac i zalac go półsyntetykiem czy mineralnym? I czy pocenie wtedy ustapi.

Edytowane przez LshineG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli miska spocona to możesz wymienić uszczelkę pod miską, powinno pomóc i lać dalej syntetyk. Piszesz że oleju nie bierze , przegoń go dobrze po trasie to weźmie :) , nie widziałem silnika który nie brałby oleju . No chyba że obrotów 2000/min nie przekraczasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wjechałem samochodem na kanał i olej kapie z dwóch miejsc.

1. W miejscu gdzie jest prostąkat obok sanek

2. I olej spływa po misce jak jest strzałka i gromadzi się w kwadracie zaznaczonym na misce.

 

Dodam jeszcze że przed wymiana oleju nic nie kapało. I tak się zastanawiam bo w sklepie mi doradził olej castrol 5w40 edge turbo diesel. I tym go zalałem i czy nie przedobrzyłem?? że powinnem go zalac zwykłym castrol magnatec 5w40.??.

 

 

[ATTACH=CONFIG]68949[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj wjechałem samochodem na kanał i olej kapie z dwóch miejsc.

1. W miejscu gdzie jest prostąkat obok sanek

2. I olej spływa po misce jak jest strzałka i gromadzi się w kwadracie zaznaczonym na misce.

 

Dodam jeszcze że przed wymiana oleju nic nie kapało. I tak się zastanawiam bo w sklepie mi doradził olej castrol 5w40 edge turbo diesel. I tym go zalałem i czy nie przedobrzyłem?? że powinnem go zalac zwykłym castrol magnatec 5w40.??.

 

 

[ATTACH=CONFIG]68949[/ATTACH]

 

Uszczelniacz wału, bądź uszczelka miski olejowej do wymiany, ale obstawiam uszczelniacz.

 

Co do oleju to nie przedobrzyłeś to i to 5W40 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam jeszcze że przed wymiana oleju nic nie kapało. I tak się zastanawiam bo w sklepie mi doradził olej castrol 5w40 edge turbo diesel. I tym go zalałem i czy nie przedobrzyłem??
a ile oleju kolega wlał, bo jest możliwość że przedobrzył kolega ale ilość jeśli aż tak rozszczelniło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oleju weszło ok. +/- 3,7 litra. I na bagnecie pokazuje równe max. na równo z tymi kropeczkami.

 

 

Czyli czeka mnie wymiana np. uszczelniacza wału. Czy może w książce są jakieś złe informacje (samochód sprowadzony z holandi) że był zalany castrol 5w40 a w rzeczywistości był zalany np. półsyntetykiem. Co teraz zrobić?

Edytowane przez LshineG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja zalałę Havoline Ultra S SAE 5W40 Passat B5 śilnik AWX przebieg 200 tyś proszę o opinie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam Paska b5 FL 1.9TDI 130KM, jaki model silnika nie wiem[awx czy avf].

przebieg 215 kkm, wcześniej przed kupnem auta był wlany mobil 1 5W50 ...

 

 

Jaki olej z lepszej marki polecacie?

Co myślicie o tym?

http://www.ceneo.pl/2349655s

Chcę dbać o silnik, jeśli chodzi o olej.

Co do stylu jazdy czasem lubię depnąć ze skrzyżowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuje Mobil 1 10w40 mam 235tys. przebiegu jezdze na tym oleju od 5 lat i wszystko jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proponuje Mobil 1 10w40 mam 235tys. przebiegu jezdze na tym oleju od 5 lat i wszystko jest ok.

 

Kolego kiepsko doradzasz!, taki olej to jest dobry ale do silnika z pompą rotacyjną, a nie jak tutaj kolega ma pompki, specyfikacja 505.01 jest zalecana i raczej wymagana przez producenta i serwis

 

jazda na innym oleju niż zaleca producent grozi poważnymi uszkodzeniami silnika" - cytat z książki serwisowej.

 

 

Polecam Tylko i wyłącznie oleje typu 5w40 syntetyk np Castrol Edge, lub Mobil 1 wym co 15tys , lub 5w30 pełensyntetyk longlife do 30tys, oba ze specyfikacją 505.01 do silników z PD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proponuje Mobil 1 10w40 mam 235tys. przebiegu jezdze na tym oleju od 5 lat i wszystko jest ok.

 

ja mam 257tys i tez lalem tego samego mobila.ostatnio wymienilem na motula 10w40 i powiem szczeze z reka na sercu,ze po tej zmianie kultura pracy motoru jest o niebo lepsza.na mobilu wszystko bylo ok oprocz glosnej pracy hydrauliki,nigdy nie podejrzewalem ze to moze byc wina samego oleju,nie raz stalem swoim AVG obok AFN-na bo to blizniacze silniki i moj zawsze zagluszal AFN-na.zaczelem wymieniac to i tamto ale efektu bylo brak,wiec myslalem juz ze ten typ tak ma.

gdy zbilzala sie wymiana oleju,poczytalem ten temat i postanowilem zmienic na MOTULA gdzie naprawde sceptycznie na to patrzylem i to byl strzal w dziesiatke.zaraz po odpaleniu auta pojawil sie usmiech ale myslalem tez ze to tylko moja sugestia ze jest ciszej.naszczescie moja kobieta jak i pare znajomych potwierdzilo to samo "jest o wiele cichszy" a wymienilem tylko olej !!

 

Ja nie jestem zadnym dystrybutorem olejow,jestem zwyklym "Kowalskim" i powiem szczeze ze bede lal ten olej do kazdego auta jakie posiadam i do kazdego jakie sobie jeszcze sprawie (oczywiscie zgodny z specyfikacja).Zaluje ze wczesniej musialem wpakowac tyle kasy w auto gdzie efektu jakiego oczekiwalem bylo brak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dotyczy oleju do PD-ków.

 

 

cześć. Dotychczasowo jeździłem na Valvoline DURABLEND 5W40 . Dziś zalalałem silnik olejem MOTUL SPECYFIC 5W40. Obydwa te oleje posiadają normę 505.01. Na pierwszy rzut oka wydawałoby się że silnik działa ciszej choć może to być autosugestia ;) czytając ten temat wiele osób poleca Motula.... skusiłem się. Ale po 10 tys i przy następnej wymianie wypowiem się wiecej co do niego ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś zalałem AFN'a Valvoline Maxlife Diesel 10W40. Z pewnością będzie lepszy niż lany do tej pory Castrol Magnatec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam zalany mobil 2000 10w /40 i po 5 tkm byłem zmuszony dolac ok 200 ml takze nie ma silników co "nie biora"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Leje cały czas Mobil1 ESP FORMULA i jest wszystko ok.

http://www.mobil1.pl/produkty/esp-formula-5w-30.aspx

Naprawde polecam.

A poco lejesz taki olej jak nie masz filtra cząstek stałych? A pozatym nie wiem ale czy jak spełnia normę VW 507.00 to zawiera VW 505.01? Bo ty masz lać olej z taką normą!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A pozatym nie wiem ale czy jak spełnia normę VW 507.00 to zawiera VW 505.01
spełnia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak to mozliwe ale lejąc castrol edge 5w 30 , nie ubylo wiecej niz 200ml.mozliwe to żeby silnik tak pracował? dokladnie pamietam ile wlalem do pustego silnika i ile wylałem. dodam, że dośc oszczędzam pedał gazu, równiez moja zona ktora bardzo czesto uzywa auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności