Skocz do zawartości
Duży

[B5] Jaki olej wlewać do silników TDI

Rekomendowane odpowiedzi

ciekawy artykuł, kolego też mam AFN-a i jeżdżę na tym co jest, ale czasem się zastanawiam czy nie zmienić, może kolega po jakimś czasie podzieli się obserwacjami, a i czy mógłbyś mi podesłać jakąś stronkę dokładnie jak opakowanie wygląda?

 

To chyba o tym była mowa, więc możesz sobie sprawdzić: LINK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na kilku forach czytałem dobre opinie o Valvoline MaxLife - szczególnie jeśli silnik lubi "łykać" oleju...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mam takie pytanie. Jak kupiłem samochód to był zalany Mobilem 5w/40 w sklepie nie mogłem takiego dostać bo powiedzieli, że takiego już nie ma i jest Mobil 0w-40 albo 5w-30 i nie wiedziałem co zrobić więc kupiłem Castrol Magnatec 10w-40, też ma tą normę 505,00, ale tak czytam i się zastanawiam czy jest sens przejść z powrotem na ten 5w-40 i jeśli tak to jakiej firmy. Na tym Castrolu zrobiłem jakieś 45tyś., i jako zwykły użytkownik nie jestem w stanie stwierdzić jak tam się zachowuje ten olej. A jeszcze jedno czy np. jest sens wracać na syntetyczny, chociaż mało który 5w-40 to pełny syntetyk. Sam nie wiem. Tyle się naczytałem, że co jeden to inne zdanie. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli masz najechne powyżej 150tys to 10w40 na pewno mu nie zaszkodzi ja u mnie w AFN-nie mam 10W-40 i przy -15 C 2 razy zagrzeje świece i pali z pierwszego kompyta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby tak, ale raz gdzieś czytałem, że powinno się lać do śmierci 5w-40 i tak z tego wszystkiego mętlik mi się w głowie zrobił, czym więcej człowiek czyta tym więcej kombinuje, mam niby stan licznika 260tyś., ale jaka jest prawda to chyba nikt nie wie. Jak Kupiłem to niby miał 212tyś i jeździł na 5w-40.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,post nr.1 się kłania,skoro producent zaleca olej syntetyczny to żaden przesąd o zmianie oleju wraz ze wzrostem przebiegu nie powinien tego zmieniać,chyba,że ktoś zamierza pozornie oszczędzać,lecz to nie czas oraz miejsce na tego typu absurdalne wywody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi tutaj o oszczędność. Za 5 tyś będę wymieniał i myślicie, że powinienem przejść na 5w-40? Jeśli tak to czy nie ma obaw, żeby silnik się rozszczelnił, chyba, że jest jakaś procedura to prosił bym o radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy jest sens przejść z powrotem na ten 5w-40 i jeśli tak to jakiej firmy
Jest sens i zrób to. Po sprowadzeniu Golfa 4 dla ojca, posłuchałem głupiej rady mechanika-"wlejemy 10w, bo silnik ma przebieg"-wlany został Castrol Magnatec(oczywiście spełniajacy normę). Po jakimś czasie zdecydowałem się na powrót do klasy 5W. Mój wybór padł na Liqui Moly TOP TEC 4100.

Przed zalaniem silnika nowym olejem zrobiłem płukankę specyfikiem wyżej wymienionej Firmy.

Wrażenia ? - same pozytywy.Lekki stukot z którym walczyłem(wymienione popychacze hydraul.), więcej nie powrócił. Castrol Magnatec?-never again.

Taką samą operację przeprowadziłem w moim Passacie(tu miałem wcześniej Castrol Edge 5W-30).

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie uważam żeby to było jakąś skalą porównawczą, ale jeśli już temat odpalania ktoś poruszył: zalany motul 8100Xcess (5w-40),

310tyś, aku ma 5 lat, i po 2 najmroźniejszych nocach (stał nie palony 2 dni), grzeję świece raz. i odpala z pierwszym zakręceniem.

 

a co do meritum: 5w40 po grobową deskę paska - szczególnie jak ktoś lubi czasem sięgnąć wysokich obrotów. półsyntetyki mogą nie lubić tak wysokich temperatur w turbinie.

żadnych rozszczelnięć nie będzie, a jeśli nawet, to trzeba je usunąć, a nie przyczyny szukać w oleju...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ok dzięki wielkie Panowie. Mam nadzieję, że nic złego się nie stanie. A jakąś radę na uszczelkę pod pokrywą zaworów macie i na te chyba oringi albo nie wiem co tam jest pod tymi nakrętkami przykręcającymi pokrywę i czy dużo zabawy z wymianą odmy. Pozdro, zrobił bym to wszystko za jednym razem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5w40 po grobową deskę paska
żadnych rozszczelnięć nie będzie, a jeśli nawet, to trzeba je usunąć, a nie przyczyny szukać w oleju...

Amen:respect

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak robi się tą płukankę i czy też robić?? I czy ten syntetyczny wymieniać co 15 tyś.?? Bo tego wymieniałem co 10tyś. Też żałowałem bardzo tego czynu i długo się zastanawiałem jak go naprawić, wcześniej się nad tym nie zastanawiałem, ale teraz coś mi tak nie dawało spokoju;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O płukance jest sporo w tym temacie,zerknij kilka-naście-dziesiąt postów wstecz.Ja wymieniam olej 5w40 książkowo co 15 tys.km,silnik w naprawdę dobrej kondycji przy przebiegu 320 tys.km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kolega to ma taki silniczek jak w opisie?? Właśnie stwierdziłem, że jeszcze będę chciał potrzymać samochód dłużej, więc trzeba o niego zadbać, a myślałem sprzedać ale jak widzę to nie ma co kupić. Pewnie się zdecyduję na LM 5w-40 tylko muszę się zorientować czy mają taki w moim regionie. Pozdro i dzięki za rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A kolega to ma taki silniczek jak w opisie?? Właśnie stwierdziłem, że jeszcze będę chciał potrzymać samochód dłużej, więc trzeba o niego zadbać, a myślałem sprzedać ale jak widzę to nie ma co kupić. Pewnie się zdecyduję na LM 5w-40 tylko muszę się zorientować czy mają taki w moim regionie. Pozdro i dzięki za rady

Czywiście mam AFN-a.Co do nabycia LM to sugeruję zakup na naszym Forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszczelnianie dekla i śrub w AFN to z mojego doświadczenia (zaraz polecą kamienie ;]) tylko silikony temperaturowe.

u mnie było tak: przy uszczelnieniu pompy wtryskowej wymienili mi uszczelkę dekla i śrub na nowe, a pociło się i fafluniło jak zawsze. odma: popękana flansza przy bloku silnika, efekt: ciągle coś kapało pod autem.

 

któregoś pięknego dnia przy okazji innych robót, potraktowałem uszczelkę pod deklem silikonem, to samo z flanszą odmy + większe podkładki, tak że śruby znowu dociskały ją do bloku prawidłowo.

 

efekt: nie kapie mi spod auta, przez dłuższy czas było w ogóle czysto i ładnie, dopóki nie zorientowałem się że podkładek pod śrubami dekla nie uszczelniłem...

wzbraniałem się przed takimi rozwiązaniami, ale niestety: te silniki mają swoje wady konstrukcyjne, a jedną z nich jest to, że powszechnie uważane są za "brudne"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, ja miałem robioną uszczelkę pod głowicą i szklanki. Jak wiadomo złożone na nowych uszczelnieniach i wszystko ok przez około 10 tyś. km, teraz mam po wymianie jakieś 45 tyś. km i dość zaczyna się pocić spod tej uszczelki. Myślałem o takiej nie wiem dokładnie czy tak to się nazywa ale o paście uszczelniającej VICTOR REINZ co idzie pod miski olejowe aluminiowe, w których nie ma uszczelek. Prosił bym "weak_michael" o namiary na kolegów z forum w sprawie tego oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo,kolega Weso z naszego Forum,znajdziesz bez problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , mam takie pytanie kupiłem Passata silnik AJM poprzedni właściciel lał mobila na początku 5W40 później zmienili ten olej na mobil 5W30 3000 XE norma oczywiście 505 01 , jak twierdził zużycie na 15 tys to dolewał 1l , jak go kupiłem postanowiłem zmienić na ten cudowny motul który króluje tu na tych forach tj motul specyfic 505 01 i na 8tys km dolałem już 1l ! Pytanie czy przy wymianie następnej wrócić spowrotem na olej mobil czy dalej kupić motul myśląc ze może się unormuje? przyjmując ze poprzedni właściciel nie kłamał ze dolewa ok 1l , dodam ze olej również ubywa przez nieszczelny egr pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam , mam takie pytanie kupiłem Passata silnik AJM poprzedni właściciel lał mobila na początku 5W40 później zmienili ten olej na mobil 5W30 3000 XE norma oczywiście 505 01 , jak twierdził zużycie na 15 tys to dolewał 1l , jak go kupiłem postanowiłem zmienić na ten cudowny motul który króluje tu na tych forach tj motul specyfic 505 01 i na 8tys km dolałem już 1l ! Pytanie czy przy wymianie następnej wrócić spowrotem na olej mobil czy dalej kupić motul myśląc ze może się unormuje? przyjmując ze poprzedni właściciel nie kłamał ze dolewa ok 1l , dodam ze olej również ubywa przez nieszczelny egr pozdrawiam

 

Ja używam LM 5W30 oczywiście z normą 505.01 i jestem bardzo zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności