barthekk Zgłoś #821 Napisano 27 Stycznia 2012 ciekawy artykuł, kolego też mam AFN-a i jeżdżę na tym co jest, ale czasem się zastanawiam czy nie zmienić, może kolega po jakimś czasie podzieli się obserwacjami, a i czy mógłbyś mi podesłać jakąś stronkę dokładnie jak opakowanie wygląda? To chyba o tym była mowa, więc możesz sobie sprawdzić: LINK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #822 Napisano 27 Stycznia 2012 Na kilku forach czytałem dobre opinie o Valvoline MaxLife - szczególnie jeśli silnik lubi "łykać" oleju... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartosz1 Zgłoś #823 Napisano 5 Lutego 2012 A mam takie pytanie. Jak kupiłem samochód to był zalany Mobilem 5w/40 w sklepie nie mogłem takiego dostać bo powiedzieli, że takiego już nie ma i jest Mobil 0w-40 albo 5w-30 i nie wiedziałem co zrobić więc kupiłem Castrol Magnatec 10w-40, też ma tą normę 505,00, ale tak czytam i się zastanawiam czy jest sens przejść z powrotem na ten 5w-40 i jeśli tak to jakiej firmy. Na tym Castrolu zrobiłem jakieś 45tyś., i jako zwykły użytkownik nie jestem w stanie stwierdzić jak tam się zachowuje ten olej. A jeszcze jedno czy np. jest sens wracać na syntetyczny, chociaż mało który 5w-40 to pełny syntetyk. Sam nie wiem. Tyle się naczytałem, że co jeden to inne zdanie. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #824 Napisano 5 Lutego 2012 jesli masz najechne powyżej 150tys to 10w40 na pewno mu nie zaszkodzi ja u mnie w AFN-nie mam 10W-40 i przy -15 C 2 razy zagrzeje świece i pali z pierwszego kompyta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartosz1 Zgłoś #825 Napisano 5 Lutego 2012 Niby tak, ale raz gdzieś czytałem, że powinno się lać do śmierci 5w-40 i tak z tego wszystkiego mętlik mi się w głowie zrobił, czym więcej człowiek czyta tym więcej kombinuje, mam niby stan licznika 260tyś., ale jaka jest prawda to chyba nikt nie wie. Jak Kupiłem to niby miał 212tyś i jeździł na 5w-40. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #826 Napisano 5 Lutego 2012 Panowie,post nr.1 się kłania,skoro producent zaleca olej syntetyczny to żaden przesąd o zmianie oleju wraz ze wzrostem przebiegu nie powinien tego zmieniać,chyba,że ktoś zamierza pozornie oszczędzać,lecz to nie czas oraz miejsce na tego typu absurdalne wywody. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartosz1 Zgłoś #827 Napisano 5 Lutego 2012 Nie chodzi tutaj o oszczędność. Za 5 tyś będę wymieniał i myślicie, że powinienem przejść na 5w-40? Jeśli tak to czy nie ma obaw, żeby silnik się rozszczelnił, chyba, że jest jakaś procedura to prosił bym o radę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #828 Napisano 7 Lutego 2012 (edytowane) czy jest sens przejść z powrotem na ten 5w-40 i jeśli tak to jakiej firmyJest sens i zrób to. Po sprowadzeniu Golfa 4 dla ojca, posłuchałem głupiej rady mechanika-"wlejemy 10w, bo silnik ma przebieg"-wlany został Castrol Magnatec(oczywiście spełniajacy normę). Po jakimś czasie zdecydowałem się na powrót do klasy 5W. Mój wybór padł na Liqui Moly TOP TEC 4100.Przed zalaniem silnika nowym olejem zrobiłem płukankę specyfikiem wyżej wymienionej Firmy. Wrażenia ? - same pozytywy.Lekki stukot z którym walczyłem(wymienione popychacze hydraul.), więcej nie powrócił. Castrol Magnatec?-never again. Taką samą operację przeprowadziłem w moim Passacie(tu miałem wcześniej Castrol Edge 5W-30). Edytowane 7 Lutego 2012 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #829 Napisano 7 Lutego 2012 nie uważam żeby to było jakąś skalą porównawczą, ale jeśli już temat odpalania ktoś poruszył: zalany motul 8100Xcess (5w-40), 310tyś, aku ma 5 lat, i po 2 najmroźniejszych nocach (stał nie palony 2 dni), grzeję świece raz. i odpala z pierwszym zakręceniem. a co do meritum: 5w40 po grobową deskę paska - szczególnie jak ktoś lubi czasem sięgnąć wysokich obrotów. półsyntetyki mogą nie lubić tak wysokich temperatur w turbinie. żadnych rozszczelnięć nie będzie, a jeśli nawet, to trzeba je usunąć, a nie przyczyny szukać w oleju... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartosz1 Zgłoś #830 Napisano 7 Lutego 2012 No to ok dzięki wielkie Panowie. Mam nadzieję, że nic złego się nie stanie. A jakąś radę na uszczelkę pod pokrywą zaworów macie i na te chyba oringi albo nie wiem co tam jest pod tymi nakrętkami przykręcającymi pokrywę i czy dużo zabawy z wymianą odmy. Pozdro, zrobił bym to wszystko za jednym razem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #831 Napisano 7 Lutego 2012 5w40 po grobową deskę paska żadnych rozszczelnięć nie będzie, a jeśli nawet, to trzeba je usunąć, a nie przyczyny szukać w oleju... Amen:respect Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartosz1 Zgłoś #832 Napisano 7 Lutego 2012 A jak robi się tą płukankę i czy też robić?? I czy ten syntetyczny wymieniać co 15 tyś.?? Bo tego wymieniałem co 10tyś. Też żałowałem bardzo tego czynu i długo się zastanawiałem jak go naprawić, wcześniej się nad tym nie zastanawiałem, ale teraz coś mi tak nie dawało spokoju;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #833 Napisano 7 Lutego 2012 O płukance jest sporo w tym temacie,zerknij kilka-naście-dziesiąt postów wstecz.Ja wymieniam olej 5w40 książkowo co 15 tys.km,silnik w naprawdę dobrej kondycji przy przebiegu 320 tys.km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartosz1 Zgłoś #834 Napisano 7 Lutego 2012 A kolega to ma taki silniczek jak w opisie?? Właśnie stwierdziłem, że jeszcze będę chciał potrzymać samochód dłużej, więc trzeba o niego zadbać, a myślałem sprzedać ale jak widzę to nie ma co kupić. Pewnie się zdecyduję na LM 5w-40 tylko muszę się zorientować czy mają taki w moim regionie. Pozdro i dzięki za rady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #835 Napisano 7 Lutego 2012 A kolega to ma taki silniczek jak w opisie?? Właśnie stwierdziłem, że jeszcze będę chciał potrzymać samochód dłużej, więc trzeba o niego zadbać, a myślałem sprzedać ale jak widzę to nie ma co kupić. Pewnie się zdecyduję na LM 5w-40 tylko muszę się zorientować czy mają taki w moim regionie. Pozdro i dzięki za rady Czywiście mam AFN-a.Co do nabycia LM to sugeruję zakup na naszym Forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #836 Napisano 8 Lutego 2012 uszczelnianie dekla i śrub w AFN to z mojego doświadczenia (zaraz polecą kamienie ;]) tylko silikony temperaturowe. u mnie było tak: przy uszczelnieniu pompy wtryskowej wymienili mi uszczelkę dekla i śrub na nowe, a pociło się i fafluniło jak zawsze. odma: popękana flansza przy bloku silnika, efekt: ciągle coś kapało pod autem. któregoś pięknego dnia przy okazji innych robót, potraktowałem uszczelkę pod deklem silikonem, to samo z flanszą odmy + większe podkładki, tak że śruby znowu dociskały ją do bloku prawidłowo. efekt: nie kapie mi spod auta, przez dłuższy czas było w ogóle czysto i ładnie, dopóki nie zorientowałem się że podkładek pod śrubami dekla nie uszczelniłem... wzbraniałem się przed takimi rozwiązaniami, ale niestety: te silniki mają swoje wady konstrukcyjne, a jedną z nich jest to, że powszechnie uważane są za "brudne"... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartosz1 Zgłoś #837 Napisano 9 Lutego 2012 Dokładnie, ja miałem robioną uszczelkę pod głowicą i szklanki. Jak wiadomo złożone na nowych uszczelnieniach i wszystko ok przez około 10 tyś. km, teraz mam po wymianie jakieś 45 tyś. km i dość zaczyna się pocić spod tej uszczelki. Myślałem o takiej nie wiem dokładnie czy tak to się nazywa ale o paście uszczelniającej VICTOR REINZ co idzie pod miski olejowe aluminiowe, w których nie ma uszczelek. Prosił bym "weak_michael" o namiary na kolegów z forum w sprawie tego oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #838 Napisano 9 Lutego 2012 Proszę bardzo,kolega Weso z naszego Forum,znajdziesz bez problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter132 Zgłoś #839 Napisano 12 Lutego 2012 Witam , mam takie pytanie kupiłem Passata silnik AJM poprzedni właściciel lał mobila na początku 5W40 później zmienili ten olej na mobil 5W30 3000 XE norma oczywiście 505 01 , jak twierdził zużycie na 15 tys to dolewał 1l , jak go kupiłem postanowiłem zmienić na ten cudowny motul który króluje tu na tych forach tj motul specyfic 505 01 i na 8tys km dolałem już 1l ! Pytanie czy przy wymianie następnej wrócić spowrotem na olej mobil czy dalej kupić motul myśląc ze może się unormuje? przyjmując ze poprzedni właściciel nie kłamał ze dolewa ok 1l , dodam ze olej również ubywa przez nieszczelny egr pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
david1881 Zgłoś #840 Napisano 12 Lutego 2012 Witam , mam takie pytanie kupiłem Passata silnik AJM poprzedni właściciel lał mobila na początku 5W40 później zmienili ten olej na mobil 5W30 3000 XE norma oczywiście 505 01 , jak twierdził zużycie na 15 tys to dolewał 1l , jak go kupiłem postanowiłem zmienić na ten cudowny motul który króluje tu na tych forach tj motul specyfic 505 01 i na 8tys km dolałem już 1l ! Pytanie czy przy wymianie następnej wrócić spowrotem na olej mobil czy dalej kupić motul myśląc ze może się unormuje? przyjmując ze poprzedni właściciel nie kłamał ze dolewa ok 1l , dodam ze olej również ubywa przez nieszczelny egr pozdrawiam Ja używam LM 5W30 oczywiście z normą 505.01 i jestem bardzo zadowolony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach