Skocz do zawartości

jul

  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O jul

  • Urodziny 08.10.1983

Informacje osobiste

  • Imię
    Juliusz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Dolnośląskie

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
  • Rok produkcji
    2001
  1. Witam, wczoraj rano po przejechaniu jakiś 20-25 km zapaliły mi się kontrolki ABS i ESP (bez żadnych sygnałów dzwiękowych). Przejechałem jeszcze jakieś 5-10 km na świecących kontrolkach. Po ponownym włączeniu silnika po ok. 1,5 godz. nic już się nie paliło. Dodam, że rano był mróz -15 C. Samochód zapalił dopiero za 3 razem. Druga sprawa po południu po przejechaniu ok. 30 km z czego ok. 10 km w mieście zaczeła mi mrugać kontrolka od rozgrzewania świec żarowych. Zgasiłem silnik odczekałem pare minut i po ponownym włączeniu nic już nie mrugało. Proszę o jakieś sugestie, co może być przyczyną. Z góry dziękuję za odpowiedź Edit: Nie wiem czy ma to jakikolwiek związek ale jak dzisiaj sprawdzałem poziom płynu chłodniczego to był lekko poniżej kreski min.
  2. No dobra tylko im więcej czytam tym mam większy mętlik. Jak mam się odnieść do tego: według instrukcji samochodu olej ma być zgodny ze specyfikacją VW 505 01 (czyli Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 spełnia te wymagania). Natomiast w opisie tego oleju jest: "Oleju nie należy stosować w modelach PD, o wydłużonych okresach pomiędzy wymianami oleju (oznaczonych numerami QG1 w numerze nadwozia VIN - szczegóły sprawdź w książce obsługi samochodu). Do w/w modeli przeznaczony jest Castrol EDGE 5W-30 spełniający wymagania 504 00 i 507 00".Poza tym na stronie Castrola jest napisane: "Na tabliczce znamionowej pojazdu, znajdują się litery “QG1” lub “QG0/2”.Oznaczenie QG1 odnosi się do silników serwisowanych w układzie zmiennym lub z normą „Longlife”, samochody te wymagają stosowania oleju EDGE 5W-30. Oznaczenie QG0/2 wskazują na serwisowanie w trybie stałym, te samochody wymagają użycia oleju EDGE 0W-30 i wymiany co 15 tys.km lub co 12 miesięcy. Silniki diesla z pompowtryskiwaczami PD (Pumpe Duese) z serwisowaniem w trybie stałym używają oleju EDGE Turbo Diesel 5W-40 (specyfikacja VW 505.01)". Mam taki kod QG1 na nalepce w książce serwisowej. I teraz według mnie jedno zaprzecza drugiemu. Co innego jest napisane w instukcji producenta a co innego na oleju który jest zgodny ze specyfikacją producenta. I bądź tu człowieku mądry... Może ktoś ma jakąś dobrą radę?
  3. Kurde a jak nie mam ani jednego ani drugiego? Szukałem w kodach na wlepce w książce serwisowej (chyba, że źle szukałem...?).
  4. Witam, mam VW Passata B5 FL 1,9 TDI 74 kW AVB 2001 r. na pompowtryskiwaczach. Czy mam DPF (nie wiem jak sprawdzić)? Jest to dla mnie istotne gdyż nie wiem jaki olej mam tam zalać:Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 (zalecany dla silników z pompowtryskiwaczami) czy Castrol EDGE 5W-30 (zlacany przy filtrach DPF). Z góry dziękuję za odpowiedź
  5. Witam, zamierzam wymienić olej w VW Passat FL 1,9 TDI 74 kW na pompowtryskiwaczach. Z tego co wyczytałem w internecie m.in. na http://ew5.earlweb.com/search to powinien być to Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40. Według instrukcji samochodu olej ma być zgodny ze specyfikacją VW 505 01, więc wychodzi na to że Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 jest odpowiedni. Jednak z kartki ostatniej wymiany oleju wyczytałem, że Niemiec lał Aral SuperTronic Longlife III 5W-30. Z książki serwisowej wyczytałem: "Ölwechsel-service mit LongLife Motorenöl" był robiony co +/- co 30 tys. km. Czy mogę zmienić olej na 5W-40 czy zostać przy 5W-30? Zaznaczam, że w grę wchodzi jedynie Castrol, tylko nie wiem który teraz wybrać: Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 czy Castrol EDGE 5W-30? Czy mogą wystąpić jakieś konsekwencje zmiany 5W-30 na 5W-40?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności