kujon Zgłoś #961 Napisano 12 Maja 2012 problem z dokupieniem poza ASO (na allegro trzeba uważać ). da się kupić tyle że za cenę bardziej realną niż allegro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam204 Zgłoś #962 Napisano 13 Maja 2012 czy mogę i czy powinienem zmienić olej z mobil1 10w40 diesel na syntetykawręcz powinieneś jak najszybciej bo masz silnik na pompowtryskach czyli syntetyk jak najbardziej i jak najdłużej mechanik powiedział że wystarczy półsyntetykzmień mechanika czy trzeba czymś płukać w razie wymiany?w sumie to można płukać ale ja jak zmieniałem na syntetyk bo u mnie też był półsytnetyk:/ to nie płukałem i nic się nie stało ale jeśli chcesz płukać to są odpowiednie do tego środki poszukaj na forum to znajdziesz np z Motul-a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #963 Napisano 13 Maja 2012 no to może ktoś mi powie czy mogę i czy powinienem zmienić olej z mobil1 10w40 diesel na syntetyka bo po zakupie auta nie wiedziałem czym jest zalany a mechanik powiedział że wystarczy półsyntetyk a po regeneracji turbiny mówią że półsyntetyk to zabójstwo a zbliża się 10000km od wymiany i zmieniam ale proszę o konkretną odpowiedź i czy trzeba czymś płukać w razie wymiany?kiedyś słyszałem że niezalecana jest zmiana na rzadszy .b5 fl 2002 avb chip z 113,4 na 150,9.dziękuję za konkretne odp śmiało zmieniaj , ja już w kilku swoich samochodach zmieniałem na syntetyk i nigdy nic złego się nie stało. jako ciekawostkę napiszę , ze w MB 124 z przebiegiem powyżej 500 tkm z mineralnego wszedłem na półsyntetyk a następnie na pełny syntetyk i zero wycieków i ubytków. nowa Panda była zalana w salonie półsyntetykiem a ja natychmiast zmieniłem na pełen syntetyk i przejechałem już ok. 55 tkm i też nic. na syntetyku motor lepiej się zachowuje na tzw. zimnym starcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamwwl1 Zgłoś #964 Napisano 13 Maja 2012 wielkie dzięki czyli zmiana na syntetyk .pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszek704 Zgłoś #965 Napisano 16 Maja 2012 Podpowie mi ktoś jaki olej wlać do paska takiego jak w opisie? Rok temu zalałem 10W40 castrol magnatec. Przebieg z vinu + to co sam najechałem to 203tys z groszem. Może być taki czy spróbować wrócić do 5W40? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #966 Napisano 16 Maja 2012 Podpowie mi ktoś jaki olej wlać do paska takiego jak w opisie? Rok temu zalałem 10W40 castrol magnatec. Przebieg z vinu + to co sam najechałem to 203tys z groszem. Może być taki czy spróbować wrócić do 5W40? Sugeruję wrócić do syntetycznego... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #967 Napisano 16 Maja 2012 Castrol 5W40 raczej nie jest olejem syntetycznym...ale będzie lepszy niż 10W... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszek704 Zgłoś #968 Napisano 16 Maja 2012 Sugeruję wrócić do syntetycznego... Doradził byś mi kolego jakiej firmy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #969 Napisano 16 Maja 2012 Castrol 5W40 raczej nie jest olejem syntetycznym...ale będzie lepszy niż 10W... Edge raczej jest;-) ---------- Dodano o 22:42 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:36 ---------- Doradził byś mi kolego jakiej firmy? Obecnie stosuję Castrol Edge 5W40,po niemal 10 tys.km jakichkolwiek dolewek brak,choć to zależne jest od kilku czynników akurat.Warto poczytać na Forum,jest sporo pozytywnych opinii na temat produktów przede wszystkim Motula.Polecane są również oleje Liqui Moly oraz Valvoline,grunt to dobry olej oraz baczna czujność przed podróbkami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszek704 Zgłoś #970 Napisano 17 Maja 2012 Edge raczej jest;-) ---------- Dodano o 22:42 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:36 ---------- Obecnie stosuję Castrol Edge 5W40,po niemal 10 tys.km jakichkolwiek dolewek brak,choć to zależne jest od kilku czynników akurat.Warto poczytać na Forum,jest sporo pozytywnych opinii na temat produktów przede wszystkim Motula.Polecane są również oleje Liqui Moly oraz Valvoline,grunt to dobry olej oraz baczna czujność przed podróbkami Jaki masz przebieg? Olejem 5W40 było od początku zalane, czy przechodziłeś z półsyntetyka na syntetyk? Teraz doczytałem sie że mój był zalany 5W40, a ja rok temu zalałem 10W40 bo tak mechanik zaradził Zastanawiam sie czy dobrze zrobie wracając na syntetyk bo u mnie że tak powiem z silnika są wycieki... I mam teraz niezłego zgryza... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #971 Napisano 17 Maja 2012 mam nadzieję, że wiecie że 5W nie oznacza że olej jest już syntetykiem... syntetyki robi na pewno: MOTUL, VALVOLINE, MOBIL, AMSOIL, QYAKER STATE...ale czy Castrol też to nie słyszałem... np. Valvoline 5W30 nie jest syntetykiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pedro.831 Zgłoś #972 Napisano 17 Maja 2012 Polecam motul bardzo dobry olej ten na ktorym smigam to 5w40 specyfic mimo iz zalecany jest do pompowtryskow ja leje go do afn bo spelnia norme 505.00wczesniej jezdzilem na polsyntetyku z repsola 10w 40 i musialem robic dolewki a teraz mam spokoj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #973 Napisano 18 Maja 2012 musialem robic dolewki a teraz mam spokoj Masz spokój bo motul jest po prostu gęstszy i tyle, ale czy z tego powodu jest lepszym olejem... na pewno gęstszy to duży minus zimą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamwwl1 Zgłoś #974 Napisano 18 Maja 2012 no to co oznacza na np castrolu edge 5w40 'full syntetic'?czy nie jest syntetykiem?czy to dobry olej?taki zalałem swojemu avb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #975 Napisano 18 Maja 2012 w Polsce można tak sobie napisać na 5W... w Niemczech by nazwać olej full syntetyk musi on mieć (nie chcę skłamać) chyba min. 80 % bazy syntetycznej... najważniejsze by lać taki jak zaleca producent auta...nie chodzi mi tutaj o markę, ale o normy... czyli jeśli 5W30 to 5W30... w dalszej kolejności (dla zboczeńców) sprawdzanie, czy pełny syntetyk, HC czy jeszcze inny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pedro.831 Zgłoś #976 Napisano 18 Maja 2012 Masz spokój bo motul jest po prostu gęstszy i tyle, ale czy z tego powodu jest lepszym olejem... na pewno gęstszy to duży minus zimą. Nie chce mi sie szperac w tabelkach o gestosciach oleji bo podejrzewam ze nie znajde w niej repsola zeby porownac z motulem ale zmieniajac olej dokladnie przyjrzalem sie resztce oleju repsol w bance i widzialem ze jest o wiele gestszy niz motul az sie nawet troche przestraszylem ze straszna woda i jak zmienie to bedzie z silnika cieklo jak z durszlaka.Dodam iz przebieg to ponad 250 tys z czego sam zrobilem ponad 80 tysi i z motula jestem zadowolony i taka jest moja opinia na temat tego oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #977 Napisano 19 Maja 2012 Jaki masz przebieg? Olejem 5W40 było od początku zalane, czy przechodziłeś z półsyntetyka na syntetyk? Teraz doczytałem sie że mój był zalany 5W40, a ja rok temu zalałem 10W40 bo tak mechanik zaradził Zastanawiam sie czy dobrze zrobie wracając na syntetyk bo u mnie że tak powiem z silnika są wycieki... I mam teraz niezłego zgryza... Skoro masz wycieki na półsyntetyku to raczej czas powalczyć z uszczelniaczami.Mój przebieg 325 tys,wycieków brak,zatem można... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
morszczuk Zgłoś #978 Napisano 20 Maja 2012 Witam szanowne grono:) Niedługo zbliża mi się wymiana oleju w caddym (bsu) Mam zalanym Motulem 504/507 Zastanawiam się aby nie przedobrzyć i proszę o opinie o : Agip 7004 5w40 505,01 Texaco Havoline Ultra S 5W40 505,01 czy też Castrol Turbo diesel 5w40 505,01 Czy ktoś się orientuje czy Castrol magnatec jest z normą 505,01 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszek704 Zgłoś #979 Napisano 20 Maja 2012 Skoro masz wycieki na półsyntetyku to raczej czas powalczyć z uszczelniaczami.Mój przebieg 325 tys,wycieków brak,zatem można... Zakładam że wystarczyło by wymienić oring od odpowietrzenia skrzyni korbowej i wymiane uszczelki pod misą olejową. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukas87 Zgłoś #980 Napisano 24 Maja 2012 Witam, może mi ktoś wyjaśnić czym różni się Motul X-Clean 8100 + 5W30 (504.00/507.00) od Motula Specific 504.00/507.00? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach