Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wentylatory nie działały, ale mnie zastanawia dlaczego ten błąd tego czujnika dotyczył deski rozdzielczej a nie silnika?

Sory ale pomylilem Cie z Ebirah ;) Pytanie o wentylatory nie mialo byc do Ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ponawiam pytanie ?

 

Może być ;) w końcu czujnik daje sygnał do ECU.

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie sprawa wygląda tak: na zegarach temp 90 stopni czasem ciutkę więcej. Temp rośnie tak jak powinna. Po podłączeniu pod VAGa w zakładce "Engine.... Bloki pomiarowe..." program zczytuje temp niższą. Dziś na desce miałem 90 stopni na Vagu 78, innym razem 84. Według mojego rozumowania to uszkodzony czujnik temp. -fałszuje pomiar do sterownika. Wymianiać czujnik na nowy? Czy może być inna przyczyna tej różnicy temp? Na Vag-u żadnych błędów odnośnie czujnika. Czasem coś o EGR wysokczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie sugeruj się wskazaniem na blacie bo on w zakresie od 70* do 90* jest tak dokładny jak góral przepowiadający pogode.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytając wypowiedzi innych użytkowników w podobnych tematach to temperatura na liczniku jest bardzo zbliżona to temp na VAGu +/- 2 stopnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czytając wypowiedzi innych użytkowników w podobnych tematach to temperatura na liczniku jest bardzo zbliżona to temp na VAGu +/- 2 stopnie.
Słuchaj Karola temp. na blacie zawsze się różni od wskazań VAGa. Temp. na vagu jest zawsze tą dokładniejszą. Jeśli vag nie wskazuje uszkodzenia czujnika to nie szukaj dziury w całym. A jeśli już ci coś nie gra z temp. w aucie to sugerowałbym wymianę termostatu gdyż to on jest odpowiedzialny w zbyt dużej różnicy temperatur. 78 st to zbyt niska temperatura jak na rozgrzany silnik, 84 st. to minimum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czytając wypowiedzi innych użytkowników w podobnych tematach to temperatura na liczniku jest bardzo zbliżona to temp na VAGu +/- 2 stopnie.

 

Kolego nie wprowadzaj w błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytaniko, tzn wskażnik temperatury silnika wskazuje mi raz z około 90 stopni C, a za chwile wskaznik spadnie prawie ze na sam dół. Wydaje mi sie ze jest do wymiany czujnik temperatury, ale czy napewno??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 100% to czujnik padnięty miałem identyczną sytuację zakupiłem zielony i wszystko gra a był czarny.Wymieniaj nie zastanawiaj się .Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam pytaniko, tzn wskażnik temperatury silnika wskazuje mi raz z około 90 stopni C, a za chwile wskaznik spadnie prawie ze na sam dół. Wydaje mi sie ze jest do wymiany czujnik temperatury, ale czy napewno??

Na początek wymień czujnik,nie jest drogi ;)

Jeżeli to nie pomoże to będziemy dalej myśleć.

Pzdr.

 

---------- Post added at 20:18 ---------- Previous post was at 20:18 ----------

 

Na 100% to czujnik padnięty miałem identyczną sytuację zakupiłem zielony i wszystko gra a był czarny.Wymieniaj nie zastanawiaj się .Pozdrawiam.

 

Nie każdy ma te same parametry ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedz. wiecie moze dokładnie w którym miejscu jest ten czujnik w moim pasku. 1.9 tdi 110koników i AFN - synchro z 1998roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z prawej str jak patrzysz na silnik na plastikowym kruccu za pompą wtryskową 4 cyl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod temat. Przeszukiwałem forum ponieważ zauważyłem że mój pasek pali sporo benzyny (przesadnie dużo) jak wleje 15l to na 1-2 miesiące mi starczy a naprawdę mało jeżdżę i benzyne mam tylko na odpalenie i ewentualnie żeby przejechać kawałek. Na benzynie okropnie kopci i mocno czuć spaliny. LPG mam pierwszej generacji i zrobiłem odcięcie pompy paliwa po załączeniu gazu na przekaźniku. Na LPG mieszczę się w 10l na moich wiejskich drogach. Srawdziłem czujniki temperatury na wężach i z pomiarów wyszło: czarny umieszczony na spodzie węża który idzie do pompy chłodziwa ma 1,14k ohm, niebieski na wężu do chłodnicy ma pow. 800 ohm a czerwony co siedzi obok niebieskiego pokazuje zwarcie. Czy to zwarcie oznacza że czujnik jest do wymiany i to przez niego dużo pali benzyny? Podkreślę tylko że samochód godzinę wcześniej był w krótkiej trasie a na dworzu temp. poniżej 10 stopni.

Edytowane przez majster121

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podpinam się pod temat. Przeszukiwałem forum ponieważ zauważyłem że mój pasek pali sporo benzyny (przesadnie dużo) jak wleje 15l to na 1-2 miesiące mi starczy a naprawdę mało jeżdżę i benzyne mam tylko na odpalenie i ewentualnie żeby przejechać kawałek. Na benzynie okropnie kopci i mocno czuć spaliny. LPG mam pierwszej generacji i zrobiłem odcięcie pompy paliwa po załączeniu gazu na przekaźniku. Na LPG mieszczę się w 10l na moich wiejskich drogach. Srawdziłem czujniki temperatury na wężach i z pomiarów wyszło: czarny umieszczony na spodzie węża który idzie do pompy chłodziwa ma 1,14k ohm, niebieski na wężu do chłodnicy ma pow. 800 ohm a czerwony co siedzi obok niebieskiego pokazuje zwarcie. Czy to zwarcie oznacza że czujnik jest do wymiany i to przez niego dużo pali benzyny? Podkreślę tylko że samochód godzinę wcześniej był w krótkiej trasie a na dworzu temp. poniżej 10 stopni.
B3 to nie B5, wiec chyba dzialy pomyliles. Na wieksze spalanie w benie wplywa tez walnieta sonda lambda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! 3 dni temu wymieniłem czujnik z czarnego na zielnony, od tego czasu spadło ciut spalanie, ale... zdaje mi się że silnik głośniej pracuje i zrobił się z niego muł do 2000 obr/min. Czy u Was po wymianie też się takie coś działo? Powyżej 2tyś turbo ładnie dmucha, ale do tej wartości jakoś nic nie daje wciskanie gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja czujnik wymieniłem jakieś 2 tyg. temu i u mnie skończył się problem z kopceniem przy odpalaniu, spadło spalanie, auto lepiej reaguje na gaz i jest dynamiczniejsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam! 3 dni temu wymieniłem czujnik z czarnego na zielnony, od tego czasu spadło ciut spalanie, ale... zdaje mi się że silnik głośniej pracuje i zrobił się z niego muł do 2000 obr/min. Czy u Was po wymianie też się takie coś działo? Powyżej 2tyś turbo ładnie dmucha, ale do tej wartości jakoś nic nie daje wciskanie gazu.

 

Przeważnie pomiędzy kolorami jest różnica bo czujniki mają nieco inne wartości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale z tego co wyczytałem to stosuje się teraz te zielone zamiast czarnych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No ale z tego co wyczytałem to stosuje się teraz te zielone zamiast czarnych?

 

Zgadza sie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No ale z tego co wyczytałem to stosuje się teraz te zielone zamiast czarnych?

 

Tak,wszystko pasuje-ale nie wszystkie zielone są takie same ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności