Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

Co do cen to nie jestem w stanie Ci nic powiedzieć ponieważ nie mieszkam w Polsce. Może wypowie się ktoś kto jest na bieżąco z cenami. Tu masz cenny z inter-cars-u

 

Ja osobiście będąc w Polsce kupił bym WAHLER .

Ale wydaje mi się ze każdy inny powinien być dobry , przynajmniej przez jakiś czas ;)

 

Wiem ze Wahlera można kupić taniej , musisz poszukać

 

 

 

Pozdrawiam

intercars.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakiej firmy kupic i jakie sa ceny na dzien dzisiejszy

Firma i ceny bez zmian. Mozna przeciez w necie znalezc cene.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Czy ktos mi podpowie jak sprawdzic rezystencję czujnika temp.(zielony/żółty)odpowiadajacy za wskazania na blacie.Bo obawiam sie ze chyba mnie oszukuje i zawyza ostro wskazówka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo obawiam sie ze chyba mnie oszukuje i zawyza ostro wskazówka.

Ten watek parę postów wyżej, ponadto pomierz termometram w zbiorniczku wyrównawczym jaką masz temperaturę, może nie przekłamuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj.Oto chodzi ze w zbiorniczku to mam raptem nie całe 80 st.a na zegarze 110.Acha czyli sposób mierzenia jest ten sam ok dzieki.Niewiem jak inaczej zmierzyc temp.chyba ze obok w kruciec wetne sie z termometrem piecowym,obok czujnika ktory zapodaje na komp.jak i na blat w kabinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oto chodzi ze w zbiorniczku to mam raptem nie całe 80 st.a na zegarze 110

Ja miałem coś takiego w starej B3 1,8 RP. Walczyłem i nie zwalczyłem. Wymyśliłem tylko tyle że to różnica w temperaturze pomiaru. Tylko u mnie rozbieżność była 90st. w zbiorniczki 100 na blacie. Zobacz czy nie masz przytkanego odpowietrzenia układu, słaba cyrkulacja przez zbiorniczek może powodować takie różnice.

Nie wiem jak u ciebie ale u mnie było tak że na trasie trzymał 90 st. tylko na postoju mu skakało do 100. Opóźnienie załączenia wentylatora.

A sprawdzałeś co ci VAG mówi??? Czy twój silnik jest diagnozowalny, bo nie pamiętam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z doswiadczenia w Passku i Vectra B wychodzilo mi, ze w zbiorniczku temp byla zawsze pare-parenascie stopni nizsza niz na blacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z doswiadczenia w Passku i Vectra B wychodzilo mi, ze w zbiorniczku temp byla zawsze pare-parenascie stopni nizsza niz na blacie.

To raczej logiczne, nieizolowany zbiornik, wolny przepływ, ale ponad 30 stopni różnicy.

Takie objawy zagrzewania to w pasku norma przy zapowietrzonym układzie, zatkany odpowietrznik, no i jak pisałem wcześniej jeśli czujnik od wentylatora znajduje się w lewym dolnym rogu chłodnicy to przekłamuje. Musi być na niską temperature załaczenia, innaczej passek na postoju może mieć większą temperaturę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Takie objawy zagrzewania to w pasku norma przy zapowietrzonym układzie, zatkany odpowietrznik

Po wymianie termostatu przez pare miesiecy mialem bulgotanie w ukladzie slyszane w kabinie - znane "kamyczki" (minimalne zapowietrzenie), ale nie zuwazylem duzych rozbieznosci w temperaturze. Jak bede mial checi i czas to moze sprawdze ta temp. jeszcze raz i podziele sie pomiarami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Mariuszu, nie wiem jak w B5 ale w B3 i B4 układ się sam odpowietrza. WYdaje mi się że w B5 też tak jest. Minimalne zapowietrzenia nie dadzą wahań temperatur szczególnie w dieslu który ma większą sprawność niż silnik benzynowy. Mi się przytrafiło całkowite zatkanie odpowietrzenia przeż co brakowało ponad litra płuny pomimo pełnego zbiorniczka wyrównawczego. Efekt, silnik miał problemy z utrzymaniem temperatury. Osiągał właśnie 110 st. i dopiero się wentylator załaczał. Po przeczyszczneiu odpowietrzenia wruciło do normy, czyli ok 97stopni załaczenie wentylatora i ciut poniżej 90 wyłaczenie. Dodam że tam był jednostopniowy wentylator, stąd taki duży zakres temperatury.

Jak bede mial checi i czas to moze sprawdze ta temp. jeszcze raz i podziele sie pomiarami.

Z miła chęcią zobacze wyniki twoich pomiarów, może ja też w wolnej chwili rusze sie do fury pod maske i pomierze u siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W B5 tez sie sam odpowietrza. Przyczyna bulgotania w tym modelu chyba raczej nie jest znana. U mnie samo zniklo wiec nie szukalem dalej ;).

Co do pomiarow to moge jedynie porownac temp na pulpicie, vagu i w zbiorniczku. Na vagu juz moge se odpuscic bo kiedys podawalem jego wartosci. Ogolnie jak wskazowka na blacie ruszala od 60C w gore to na vagu bardzo powoli rosla temp. Przy ok 90C na blacie na vagu mialem ponad 70C, ktore po kilku km dalej dobijalo do 90C. Pomiary byly robione w okresie zimowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy ok 90C na blacie na vagu mialem ponad 70C, ktore po kilku km dalej dobijalo do 90C. Pomiary byly robione w okresie zimowym.

U mnie podobnie, jak na blacie 90 to VAG 74 stopnie pokazywał, bierze się to chyba z róznicy w charakterystyce.

A bulgotanie to może jakies powietrze w nagrzewnicy.

Co do pomiarow to moge jedynie porownac temp na pulpicie, vagu i w zbiorniczku

No właśnie o tym myślałem, tylko brak motywacji u mnie do pomiarów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie po naprawie na blacie jest równo 90stopni cały czas(trasa,postój) a w vagu pokazuje 93 stopni,a na postoju 96 stopni(czujnik miałem niebieski ,a kupiłem zielony zamienny).Bulgotania żadnego nigdy nie słyszałem ,nawet jak spuściłem cały płyn chłodniczy nie jeden raz i nie odpowietrzałem go czasami.

 

Tylko mam pytanie :Czy po np trasie wąż od chłodnicy(np górny) może być twardy (na tyle że można go trochę ugiąć,a po odkręceniu zbiorniczka staje się miękki) czy zawsze ma być miękki(według mnie przeczy to rozszerzalności cieczy przy 90 stopniach ) ?? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze jak cieply to twardy powinien byc. Jak odkrecisz korek zbiorniczka to cisnienie sie wyrownuje i waz robi sie miekki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy po np trasie wąż od chłodnicy(np górny) może być twardy (na tyle że można go trochę ugiąć,a po odkręceniu zbiorniczka staje się miękki) czy zawsze ma być miękki(według mnie przeczy to rozszerzalności cieczy przy 90 stopniach ) ??

Lekko twardy musi być. Teraz samochody mają ciśnieniowy układ chłodzenia. Zasada ta sama co w szybkowarze. Wyższa temperatura wrzenia płynu i lepsze przewodnictwo ciepła (ciecz poddany ciśnienu zwiększa swoją gęstość).

Zbyt duża twardość może oznaczać uszkodzny zawór w korku lub uszkodzoną uszczelke pod głowicą.

Jeśli mnie pamięć nie myli ciśnienie powinno wynosić coś koło 1 bara.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I z pomiarow ****. Po ok 10min od pokazania sie na blacie 90C w zbiorniczku temp stala - ok 35,5C. Skad tak duza roznica - nie wiem. Brak niepokojacych objawow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mnie pamięć nie myli ciśnienie powinno wynosić coś koło 1 bara.

 

Zawór umieszczony w korku zbiorniczka wyrównawczego otwiera się przy ciśnieniu 0,12 - 0,15 MPa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I z pomiarow ****. Po ok 10min od pokazania sie na blacie 90C w zbiorniczku temp stala - ok 35,5C. Skad tak duza roznica - nie wiem. Brak niepokojacych objawow.

Hmm no dużo troche, ja zobacze jak jest u mine w B4 i może jeszcze reszty rodziny samochodu pomierze:). Da to jakiś obraz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie miałem problem wiele razy opisywany na form. Na zegarach wskazówka dochodziła do 90 a na Vag-u w 01-Engine jak i 17-Instruments zatrzymywała się na około 77 st. C. Wymieniłem więc czujnik temperatury na oryginalny, termostat i chlodnice wody bo była rozszczelniona.

 

Efekt: Temperatura na Vag-u dochodzi do 87-89 zależy od jazdy zarówno w 01-Engine jak i 17-Instruments, ale nadal nie zgadzaja się wskazania z Vaga [17-Instruments] z wskaźnikiem temperatury płynu na desce.

 

Np. gdy wskazówka dochodzi już do 90 st. C to na Vag-u jest 70-80 i nadal rośnie do 87-89 st. C ale wskazówka pozostaje bez zmian na 90 st.c. Czy to jest normalne?

 

I jeszce jedno pytanie czy kontrolka zbyt wysokiej temperatury płynu może oznaczać też awarie wentylatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Np. gdy wskazówka dochodzi już do 90 st. C to na Vag-u jest 70-80 i nadal rośnie do 87-89 st. C ale wskazówka pozostaje bez zmian na 90 st.c. Czy to jest normalne?

Tak to jest normalne, wskaźnik w liczniku jest tak zaprogramowany że w pewnym zakresie temperatury stoi w miejscu. Jest na forum opis jak to zmienić jeśli chce się oglądać wahania wskazówki temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności