Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

Też przeglądałam tematy o tych czujnikach ale były fotki tylko tego z tyłu głowicy.

No nic zobacze jaką temp pokazuje czujnik na zimnym silniku i się odezwę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze jak na złość zapalił elegancko,temperatura jaką pokazał czujnik na zimnym silniku to 27stopniC czyli zbliżona do temp otoczenia.

Zobaczę jeszcze w deszczowy dzień może wtedy coś wilgotnieje i silnik głupieje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem u siebie czujnik temp.Podłączyłem vag-a i teraz mam pytanie w blokach wartości mamy dwa odczytu temperatury obok siebie .Na jednym pokazuje dobrze a na drugim jest odczyt dużo niższy .Czy tak powinno być ,co pokazuje ten drugi odczyt ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukałem i wiem .Wszystko jest OK .Drugi odczyt to temperatura powietrza dolotowego .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłam termostat(WAHLER) i płyn w chłodnicy(G12) i podczas jazdy próbnej temp osiągnęła 90stopni wiec ok ale żeby nie było tak kolorowo zostawiłam go zapalonego przed garażem i czekałam aż się włączy wentylator i tu było moje zdziwienie wskazówka spadła na zero.Tutaj moje pytanie czy nowy płyn albo termostat mógł zaszkodzić czujnikowi czy to poprostu zbieg okoliczności???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpowiedzcie panowie,bardzo proszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wskazówka spadła na ZERO, to albo bezpiecznik gdzieś poszedł, bo zrobiło się zwarcie - albo coś jest nie tak z czujnikiem bądź z kostką elektryczną na nim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ktory to będzie bezpiecznik i jak sprawdzić tą kostkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki -- opis --- klik

 

A kostkę to sciągasz i patrzysz, czy blaszki są OK, czy z drugiej strony kostki przewody nie są luźne bądź przełamane. Potem jeszcze pod zbiorniczkiem wyrównawczym sprawdź kostkę i wtyczkę. tylko nie pamiętam która to kostka, bo jest ich 4 sztuki :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok zaraz idę i będę sprawdzała po kolei i wezmę laptopa z kabelkiem może i on coś wywali.Póżniej się odezwe i napiszę czy coś znalazłam czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłam wtyczkę,którą podłącza się do czujnika i wygląda na dobrą także kabelki z nim połączone są ok,bezpieczniki ok,Vag nie pokazał błędu ale w jednym z bloków pomiarowych temperatura silnika była 66stopniC a samochód stał całą noc w garażu.Po odpięciu wtyczki temp -44,5 stopniC ale to normalne po jej odpięciu.

Jutro lecę po nowy czujnik do sklepu i zobaczymy czy jest poprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, ze czujnik szlag trafił :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej pisałam o dziwnym odpalaniu zimnego silnika i chyba już wtedy dawał znak o sobie aż do tej pory,tylko dlaczego akurat po wymianie termostatu i płynu od razu siadł,ciekawe.

Jutro wymienie ten czujnik i napisze czy jest poprawa a mam nadzieje że będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj z samego rana wymieniłam ten czujnik i jak na razie pokazuje prawidłową temperature.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój czujnik kupiony w InterCarsie 60zł wytrzymał około roku i zaczęły się dziać dziwne rzeczy(wskaźnik latał jak szalony z min na 90stopni ,pokazywał jak chciał).

Kupiłem czujnik w serwisie 115zł i wszystko się uspokoiło.Z tego co czytałem jednak prawdą jest że na tym czujniku nie należy oszczędzać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy czujnik (padnięty) może mieć wpływ na problem z odpalaniem na zimnym (po nocy) ?

na wyświetlaczu często skacze mi z 90 na 0, albo jest troche ponad zero,

na Vagu brak błędu,

psiknąłem jakiś czas temu WD na czujnik i styki ale problem powrócił,

czy spalanie w mieście 7,4 litra przy spokojniej jeździe to norma czy czujnik się przyczynił do tego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ,możesz mieć a raczej posiadasz problem z tego powodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ja walczę z problemem czujnik już od roku.Po wymianie rozrządu rok temu nie odpowietrzyli mi układu,po przejechaniu około 1300 km zauważyłem ża wskazówka z 90 spadła na 30 stopni.Odpowietrzyłem układ złe wskazanie temperatury pojawiało się tylko czasami jak np po przyjeżdzie zostawiłem auto na około półgodziny i po odpaleniu wskazówka na dół.Ponieważ problem ten występował tylko od czasu do czasu więc nic z tym nierobiłem.Teraz zauważyłem znowu to samo czyli jak zapale silnik to mogę jechać choćby 500km i jest prawidłowo , a jak tylko zostawie gorące auto to po ponownym uruchomieniu silnika wskazówka spada na sam dół.PYTANIE,Czy to napewno wina czujnika?,czy może jakaś kostka lub styki?,jak to sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TOMITAL

Podepnij pod kompa i sprawdź czy nie masz błędu od czujnika. Sprawdź kostkę i przewody przy czujniku a jeśli wszystko będzie ok not o raczej na 100% wina czujnika.

 

jelon111

Na 100% czujnik. Miałem to samo. Świece grzały 20 sekund nie mógł zapalać czarny dym po zapaleniu i spalanie średnio 1-1,5l więcej. Na liczniku pokazywał ok, ale on ma 2 wyjścia jedno na komp silnika, drugie na liczniki. Po wymianie jak ręką odjął. Kosztował mnie 30zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy czujnik (padnięty) może mieć wpływ na problem z odpalaniem na zimnym (po nocy) ?

na wyświetlaczu często skacze mi z 90 na 0, albo jest troche ponad zero,

Bardzo możliwe,w końcu daje sygnał do ECU które to jak wiadomo steruje pracą silnika.

 

---------- Post added at 10:43 ---------- Previous post was at 10:38 ----------

 

Czy to napewno wina czujnika?,czy może jakaś kostka lub styki?,jak to sprawdzić?

Napewno to nikt Ci nie powie...Ale na 99% i od wymiany czujnika bym zaczął.Podepnij VAG i zobacz czy nie wywala jakichś błędów.Czujnik to wydatek około 30-40 PLN ASO około 90-100 PLN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności