Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 1999

    Wczoraj udało mi sie wreszczie podpiąć samochód pod komputer. Turbina i przepływomierz okazały się w normie. Natomiast pojawił siębłąd czujnika temperatury cieczy chłodzącej silnik. MEchanik mówi, że to moze być przyczną lekkiej czkawki silnika do 2000 obr. , gdyż czujnik raz podaje np. temp 90 st a za chwilę 30 st. Jesli błąd będzie się pojawiał trzeba będzie wymienić na nowy. Gdzie taki czujnik się znajduje i jaki może być koszt nowego. Silnik TDI AJM 115 KM.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1997

    Na pewno w głowicy, ale nie wiem w jakim miejscu , bo nie mam takiego silnika. Ale czujnik już kupowałem do swojego za namową mechaników i teraz mam 2 :639: jeden w silniku drugi w szufladzie , oba sprawne :641:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość mariusz_m

    Witam,

    czujnik temperatury powinien znajdować się nad filtrem oleju wkręcony w taki króciec wychodzący chyba z głowicy silnika. W Etce jest to słabo pokazane ale jest on niebieski lub zielony (nie wiem jaki masz rocznik auta)

    pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość hha

    Czujnik temperatury jest przed termostatem i jest dokładnie na takim króćcu wychodzącym z bloku silnika. Wszystkie w tej chwili sprzedawane czujniki

    są 4 pinowe i koloru zielonego :) Koszt w ASO Skoda to około 80zł w VW-Audi to ponad 100zł. Można go również zakupić poza siecią ASO za cenę około 40-50zł :)

     

    Informuję od razu, że po wymianie czujnika auto będzie nieznacznie słabsze gdyż

    komputer stwierdzając uszkdzenie tego czujnika i znaczene wahania odczytu aktualnej temperatury płynu chodzacego. Komputer w takiej sytuacji automatycznie dezaktywuje wskazania tego czujnika i przyjmuje co ciekawe niższą wartość temperatury paliwa. Dokładnie wartość temperatury paliwa jaką komputer przyjmuje to -5 C. Przy takiej temperaturze paliwa auto zachowuje się jakby było na delikatnym box-ie.

     

    HHA

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 1999

    Rozumiem. Ale czy błędne wskazania tego czujnika mogą powodować lekką czkawkę w okolicy 1700-2000 obr? Odczuwalne jest szczególnie na 1 i 2 biegu. Ruszam 1200 obr. dodaję gazu samochód idzie do przodu, po czym właśnie przy 1700-2000 obr. jest lekka czkawka, żeby po przekroczeniu tych obrotów zbierał sie poprawnie. Objawy wskazywały na przeplywomierz ale okazało sie że jest wszystko z nim ok.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość hha

    Nie sądzę :614:

     

    Parę dni temu wymianiałem taki zielony czujnik o numerze 058 919 509 A w Octavii 1,9 TDI (AGR). Wskazania czujnika (w czarnej obudowie) wahały się od 13C do 88C przy rozgrzanym silniku. Nie było absolutnie żadnych dziwnych zachowań silnika i układu napędowego. Wariactwa czujnika były widoczne tylko gdy badało się go w blokach wartości mierzonych w grupie silnikowej :)

     

    HHA

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość slawo1972

    Miałem też na kompie bład czujnika temp. i pracował silnik tak twardo i dość głośno. Wymiana czujnika nic nie dała ,okazało się ,że na kostce nie było styku. Przewód się przegrzał i wystarczyło przylutować. Silnik zaczął pracować bardziej miękko i ciszej. :641:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM
    Rok prod: 2006

    A mnie dzis wyszedl bledny pomiar z czujnika temp cieczy chlodzacej, powiedziano mi ze moze miec to wplyw na delikatne skoki obrotow, co mnie zreszta ostatnio spotyka :609:

    Wymienie i zobaczymy, powiedziano mi ze sa dwa rodzaje tych czujnikow drozszy i tanszy to prawda?? Tanszy znalazlem na allegro, ale nie wiem jaki mam w moim AHH??

    Po za tym wydaje mi sie ze moj passek jest niezle chlodzony powietrzem jak wyjade na trase predkosc 100-120km/h to temp z 90 stopni schodzi nizej, no chyba ze to ten czujnik??? A czy termostat jest z nim sprzezony??? :645:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Uzupełnienie tematu

     

    Silnik AFN

    do numeru VIN 3B-X-600 000 ma oznaczenie 078 919 501 B niebieski

    od numeru VIN 3B-Y-000 001 ma oznaczenie 059 919 501 A zielony

     

    Czasem w wykonaniu firm np. włoskiej (na czujniku) firmy EPS (na opakowaniu) jest to brudna zieleń. Koszt w ASO VW 80zł, w pozostałych 40-50zł za 059 919 501.

     

    Czujnik 078 919 501 w wersji niebieskiej robi firma HP. ASO ok 80zł, w pozostałych 60-70zł. Podobno VW odciął się od tej produkcji i już jej nie firmuje swoim błogosławieństwem nawet w ich wykonaniu. Inne firmy też to produkują ale cena sprzedaży jest taka sama.

     

    Różnica jaka występuje poza kolorem to również długość odcinka pomiędzy metalową częścią czujnika a plastikową kryzą na jego obwodzie. Wersja 078 919 501 niebieska ma ok 5 mm natomiast wersja zielona 059 919 501 ma ten odcinek dłuższy o kilka mm i nie uda się w razie pomyłki założyć zabezpieczenia które nie pozwoli czujnikowi wypaść ze swojego gniazda.

     

    Trzeba zwracać uwagę na złącze elektryczne. Prostokątne czy zaokrąglane. Ten sam numer czujnika ma dwa różne złącza. Do AFN podajemy więc "cztery piny/bolce wtyk prostokątny/kanciasty" Powinno to pomóc w ustaleniu faktycznego typu używanego czujnika.

     

    Przy wymianie należy przygotować płyn do dolania (jeżeli ściśniemy wąż dolotowy płynu chłodniczego i zrobimy to szybko ubytek jest niewielki) lub ściągnąć ze 3 litry aby obniżyć jego poziom.

    Przy wymianie czujnika wymieniamy silikonowy oring. Trzeba zwrócić uwagę przy zakupie czy jest w komplecie z czujnikiem. Czasem go nie dodają. Stary oring topi się i nadaje do wyrzucenia. Od biedy można go zastosować ponownie ale gwarancji szczelności raczej to nie daje.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    Ma ktos moze fotke czy rysunek lokalizacji tego czujnika w AJM?

    Byloby super pomocne.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 2.8 VR6 174KM (AAA)
    Rok prod: 1994

    ja też mam ten czujnik do wymiany... :mur:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    Czy uszkodzony czujnik może powodować ubytek płynu w układzie chłodzenia. Ubytek jest niewielki (płyn opada do 1cm poniżej min i tak jest po każdej dolewce)i niemożna zlokalizować wycieku. Silnik AVF, jaki ma kolor czujnika?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB) DSG
    Rok prod: 2009
    Czy uszkodzony czujnik może powodować ubytek płynu w układzie chłodzenia

    jeżeli jest padnięty "elektrycznie" to , nie- skąd wiesz, że czujnik jest uszkodzony ??

    na czujniku jest oring.

    Silnik AVF, jaki ma kolor czujnika?

    zielony

    schowek01.th.jpg

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012
    Czy uszkodzony czujnik może powodować ubytek płynu w układzie chłodzenia. Ubytek jest niewielki (płyn opada do 1cm poniżej min i tak jest po każdej dolewce)i niemożna zlokalizować wycieku. Silnik AVF, jaki ma kolor czujnika?

     

    Pod czujnikiem jest Oring , jest możliwy wyciek z tego miejsca.Zielony.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003
    jeżeli jest padnięty "elektrycznie" to , nie- skąd wiesz, że czujnik jest uszkodzony ??

    Vag-com znalazł taką usterkę. Zastanawiam się czy poprostu jak jest walnięty ten czujnik to czy nie wyrzuca płynu przez korek. Czy napewno zielony bo tu piszesz "wymieniałem go ostatnio w golfiku, był zielony ale w AVF jest na pewno czarny."

    ps. nie ma to jak czarny highliner

    Edytowane przez crazy

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 170KM (CBBB) DSG
    Rok prod: 2009
    Zastanawiam się czy poprostu jak jest walnięty ten czujnik to czy nie wyrzuca płynu przez korek
    awaria czujnika nie jest powodem wywalania płynu przez korek, prędzej uszkodzony termostat.

    awaria czujnika odpowiada za wyświetlanie temperatury na zegarach i sterowanie -sygnał do komputera.

    Czy napewno zielony bo tu piszesz "wymieniałem go ostatnio w golfiku, był zielony ale w AVF jest na pewno czarny."

    mam czarny u siebie i kolega lukisio, miał czarny a teraz ma zielony, być może takie montowali a zielony czy niebieski podpowiada Etka ;)

    Jeżeli bym miał wymienić to podejrzewam, że czarnego już nie dostanę, chyba, że używkę a to raczej nie ma sensu.

    Pozdrawiam

    ps.czujnik najlepiej wymieniać razem z oringiem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 170KM (CFGB)
    Rok prod: 2012
    awaria czujnika nie jest powodem wywalania płynu przez korek, prędzej uszkodzony termostat.

    awaria czujnika odpowiada za wyświetlanie temperatury na zegarach i sterowanie -sygnał do komputera.

     

    mam czarny u siebie i kolega lukisio, miał czarny a teraz ma zielony, być może takie montowali a zielony czy niebieski podpowiada Etka ;)

    Jeżeli bym miał wymienić to podejrzewam, że czarnego już nie dostanę, chyba, że używkę a to raczej nie ma sensu.

    Pozdrawiam

    ps.czujnik najlepiej wymieniać razem z oringiem.

     

    U mnie przed wymiana i po wymianie jest zielony

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    Dzięki za zainteresowanie i pomoc.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności