Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

;/ ile kosztuje orginał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
;/ ile kosztuje orginał?

Jak chciałem kupować-rok temu to w ASO krzykneli mi 90PLN,nie wiem ile teraz może kosztować.Najlepiej przedzwoń to dokładnie Ci powiedzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest to jak najbardziej możliwe-zależy na jakie wykonanie trafisz.Znajomy elektryk zawsze powtarzał mi żebym kupował jedynie oryginalny czujnik bo z podróbami właśnie tak jest...

 

:hmm kupiłem zamiennik i jak narazie działa :D

mial racje elektronike kupuje sie tylko konkretna, bo tania to badziew i czasami nie dzjala zaraz po podlaczeniu...a ten czujnik to nic innego jak termistor albo jakas rteciowa;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mial racje elektronike kupuje sie tylko konkretna, bo tania to badziew i czasami nie dzjala zaraz po podlaczeniu...a ten czujnik to nic innego jak termistor albo jakas rteciowa;)

Dokładnie,ale póki co mój działa-lecz zdecydowanie jeżeli chodzio czujnik temperatury polecam oryginalny...Koleś mi mówił,że jak pakowali do VW lub Audi zamienniki to w 80% problem pojawiał się znowu po pół roku,czasami później i z tego zrezygnowali.Lepiej jednak wydać te 50 zeta więcej niż np 30-40 za zamiennik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja mam takie pytanie czy ten czujnik może być odpowiedzialny za prace wentylatora chłodnicy?? Bo mi wentylator pracuje cały czas, nawet przy zimnym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak tam w azm ale w tdi wentylator jest na wiskozie więc pracuje cały czas, elektryczny od klimatyzacji pracuje zawsze gdy klima włączona.

 

Dokładnie,ale póki co mój działa-lecz zdecydowanie jeżeli chodzio czujnik temperatury polecam oryginalny...Koleś mi mówił,że jak pakowali do VW lub Audi zamienniki to w 80% problem pojawiał się znowu po pół roku,czasami później i z tego zrezygnowali.Lepiej jednak wydać te 50 zeta więcej niż np 30-40 za zamiennik.

 

Dokładnie, mój jak padł to wymieniłem na oryginał i już 2.5 roku spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy ja mam takie pytanie czy ten czujnik może być odpowiedzialny za prace wentylatora chłodnicy?? Bo mi wentylator pracuje cały czas, nawet przy zimnym silniku.

 

Jak Patrick wspomniał-wentylator chłodnicy jest na wisko i pracuje cały czas.Zauważ że jak jest zimno i silnik też jest zimny to wentylator (jak zakręcisz nim ręką) obraca się prawie beż oporu.Im wyższa temperetura tym wisko bardziej "spina" i jest coraz większy opór wentylatora.Wentylator z klimy jest sterowany przekaźnikiem i ma różne biegi za to,ale podczas upałów,w razie potrzeby także pracuje-dochładza chłodnicę.

 

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sebalokek

Mam problem, a że jestem nowym użytkownikiem tego forum nie mogę zamieszczać tematów;/

Podczas przejechania jakiej niewielkiej ilości kolometrów zapala mi sie na żółto kontrolka od cisnienia oleju a po podlonczeniu komputera nie wskazuje żadnego bledu a kontrolka gasnie gdy pociagne za raczke od maski pod kierownica z gory dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam problem, a że jestem nowym użytkownikiem tego forum nie mogę zamieszczać tematów;/

Podczas przejechania jakiej niewielkiej ilości kolometrów zapala mi sie na żółto kontrolka od cisnienia oleju a po podlonczeniu komputera nie wskazuje żadnego bledu a kontrolka gasnie gdy pociagne za raczke od maski pod kierownica z gory dziekuje

 

jak na moje oko jeśli za każdym razem jak pociągniesz za tą rączkę to gaśnie to coś bym szukał na kablach od czujnika.

 

a olej masz wogole? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź poziom oleju i ewentualnie dolej.Wyjmij i włuż spowrotem bagnet od poziomu oleju.Po tej operacji kontrolka powinna zgasnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie,ale póki co mój działa-lecz zdecydowanie jeżeli chodzio czujnik temperatury polecam oryginalny...Koleś mi mówił,że jak pakowali do VW lub Audi zamienniki to w 80% problem pojawiał się znowu po pół roku,czasami później i z tego zrezygnowali.Lepiej jednak wydać te 50 zeta więcej niż np 30-40 za zamiennik.

wielkiej oszczednosci tu nie widze 10-20 zl w kieszeni na konto kolejnego czujnika czyli 30+30=60 za naprawe i to pewnie za soba niesie kolejne 30....

a jedno 50 lagodzi bul az do czasu gdy sie o nim zapomnie.... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam problem, a że jestem nowym użytkownikiem tego forum nie mogę zamieszczać tematów;/

Podczas przejechania jakiej niewielkiej ilości kolometrów zapala mi sie na żółto kontrolka od cisnienia oleju a po podlonczeniu komputera nie wskazuje żadnego bledu a kontrolka gasnie gdy pociagne za raczke od maski pod kierownica z gory dziekuje

 

A po co szukasz bledow na komputerze - auto wyraznie mowi ci co je boli. Poza tym zolta/pomaranczowa lampka to poziom oleju.

Gasnie po otwarciu maski bo jak otwierasz maske to auto domyslnie "mysli" ze dolales olej i wylacza ta kontrolke na x km (nie wiem w tej chwili ile to jest dokladnie km). Potem znowu sprawdza poziom oleju i jesli dalej jest za malo to znowu zapala kontrolke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gasnie po otwarciu maski bo jak otwierasz maske to auto domyslnie "mysli" ze dolales olej i wylacza ta kontrolke na x km (nie wiem w tej chwili ile to jest dokladnie km). Potem znowu sprawdza poziom oleju i jesli dalej jest za malo to znowu zapala kontrolke.

 

a to dla mnie ciekawostka nie wiedziałem tego że w tych rocznikach było takie rozwiązanie:)

 

---------- Post added at 14:32 ---------- Previous post was at 14:27 ----------

 

dzwoniłem właśnie do ASO 121zł taka impreza :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzwoniłem właśnie do ASO 121zł taka impreza :(

Czyli jednak,z biegiem czasu cena wzrosła.Dużo się nie pomyliłem :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie mam jedno pytanie - czy do mojego silnika podejdzie ten czujnik http://allegro.pl/czujnik-temperatury-audi-a3-a4-a6-vw-bora-passat-i1305074650.html czy ten http://allegro.pl/czujnik-temperatury-plynu-skoda-octavia-vw-passat-i1297552906.html ? a co powiecie o producentach tych czujników? Lipa jakaś czy może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik w ASO 85 zł,więc sobie odpowiedz,czy ma to sens?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

słyszałem że firma vemo ponoć ok, tej drugiej nie znam, a obydwa powinny pasować ,wyszczególnili w tym spisie nasze typ silnika (tez mam ahu), ewentualnie mozna sie skonsultowac tel., jak dla mnie pasuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czujnik w ASO 85 zł,więc sobie odpowiedz,czy ma to sens?

 

u mnie 125....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to zadzwonię do aso i dopytam. póki co to jutro ze szwagrem spróbuje przeczyścić styki - może to coś da... (u mnie pojawia się taki problem, że auto po odpaleniu zawsze pracuje "na ssaniu". nie ważne czy silnik ciepły czy zimny.... poza tym świece grzeją mi się z 20 sec, i przy zapalaniu niekiedy puści czarną chmurę)

 

Edit:

 

Sprawa ma się tak: znalazłem czujnik, rozłączyłem kostkę, próba wyjęcia czujnika - wylał się płyn z węża chłodnicy... (mam nadzieję, że nie ma to wpływu na nic) myślę, że może jest gdzieś jakiś koreczek, który powinienem zakręcić wcześniej, ale nic takiego nie znalazłem, wiec nie wyjąłem tego czujnika bo wyciekłby cały płyn ze zbiornika... Kolejna sprawa, że u mnie czujnik jest koloru niebieskiego, więc wcześniej już ktoś coś kombinował. Zauważyłem też, że razem z zapaleniem silnika włącza się wentylator chłodnicy - nawet rano przy temp w okolicach 0...Może czujniki są pozamieniane.. I na koniec jeszcze jedno - od wczoraj klimatronik pokazuje mi cały czas temp zewnętrzną 0 st. C. Czy po wylaniu się płynu z węża mogłem uszkodzić jakiś czujnik temp zewnętrznej? Gdzie on się znajduje?

Edytowane przez wojtasemaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xxxmateuszt

sietny opis czujnika temperatury płynu chłodniczego michael 13 długo tego szukałem dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności