Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Czy ktoś może mi podpowiedzieć czy kupiłem dobry czujnik ? (G62)

 

Auto:

Passat B5 1999 rok

Tip-tronic

Silnik 1.9 115KM

Vin: WVWZZZ3BZYE209318

 

Czujnik, który zakupiłem:

Kolor - zielony

Oznaczenie - 1.830.258 (BILSTEIN)

Na pudełku jest jeszcze oznaczenie - 059 919 501 A fur VW-Audi

 

Czy to będzie pasować ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak bedzie pasował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podlacze sie do tematu, ja zanim postanowilem co kolwiek zmieniac, jak przystalo na mnie zamoczylem w tym paluchy i...odkrylem ze czujnik jest ok, zas jego styki i wtyczka...no wlasnie w wiekszosci to przyczyna- mianowicie ja moj koleszka i kilka innych przypadkow ktore operowalem na ta przypadlasc (audi w wiekszosci) okazaly sie miec zapieczone-zasniedziale styki wtyczki i samego czujnika, najpierw spryskalem electro cleanerem, nastepnie kontaktem 90(plyn do potencjometrow elektronicznych) i kilkakrotnie zlaczalem i rozlaczalem czujnik, mozna tez uzyc pilniczka ''iglaka'' by oczyccic styki jezeli to nie pomaga to sprawa jasna, ale warto sprobowac zaoszczedzic, styki elektryczne po okolo 2-3 latach lubia sobie zasniedziec szczegolnie przy zn=miennych temperatorach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak,wszystko pasuje-ale nie wszystkie zielone są takie same ;)

 

Czyli? Jest kilka wersji zielonego czujnika? Lub jest jeden i tylko jeden czujnik sielony, a zmiany wynikają z procesu produkcyjnego i są jakby wadami fabrycznymi czujników?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli? Jest kilka wersji zielonego czujnika? Lub jest jeden i tylko jeden czujnik sielony, a zmiany wynikają z procesu produkcyjnego i są jakby wadami fabrycznymi czujników?

 

Mają różne kostki.Pamiętam jak kupowałem do siebie to były dwa różne i przez przypadek kupiłem akurat nie ten co trzeba :lol ale udało się wymienić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to starsze typy czujników (do 3B) miały prostokątne końcówki (czy kwadratowe), a nowsze do 3BG są już z jednej strony okrągłe. To chyba jedyna różnica.

 

A tak w ogóle to można jeszcze kupić te czarne czujniki, które były originalnie stosowane?

Edytowane przez SeM@PassatB5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co wiem to starsze typy czujników (do 3B) miały prostokątne końcówki (czy kwadratowe), a nowsze do 3BG są już z jednej strony okrągłe. To chyba jedyna różnica.

 

A tak w ogóle to można jeszcze kupić te czarne czujniki, które były originalnie stosowane?

Podejrzewam że jak by grzebnęli gdzieś na hurtowni to by jeszcze znaleźli,mi osobiście się nie udało.Podzwoń i popytaj.Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Czy ktoś może mi podpowiedzieć czy kupiłem dobry czujnik ? (G62)

 

Auto:

Passat B5 1999 rok

Tip-tronic

Silnik 1.9 115KM

Vin: WVWZZZ3BZYE209318

 

Czujnik, który zakupiłem:

Kolor - zielony

Oznaczenie - 1.830.258 (BILSTEIN)

Na pudełku jest jeszcze oznaczenie - 059 919 501 A fur VW-Audi

 

Czy to będzie pasować ????

Witam panowie!Mam w swoim Passacie problem ze wskazaniem temperatury!Mianowicie raz zegar pokazuje normalną temperaturę ,a raz wskazówka spada do zera .przewaznie po odpaleniu zimnego silnika wskania są ok ,a za chwile to samo!Czy to coś z zegarami a czy z czujnikiem temperatury ,jeśli tak to gdzie on sie znajduje i czy łatwo go wymienić!Jeszcze jedno,od czasu do czasu przy przekręceniu kluczyka są dwa sygnały akustyczne i czy to może mieć powiazanie z wyświetlaniem temperatury!Silnik AJM 115 KM 1999r.

 

---------- Post added at 12:32 ---------- Previous post was at 12:30 ----------

 

I jeszcze jedno ,czy po ewentualnej wymianie czujnika należy podpiąc samochód do komputera i skasować błędy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kumpel w 3B miał to samo, wskazówka latała jak chciała, wymienił czujnik i teraz mu pokazuje normalnie. Z tego co mi mówił to jest on tak samo jak w 3BG, czyli po lewej stronie z tyłu silnika (jak stoisz przed maską i patrzysz na silnik). Wymiana prosta, najlepiej na zimnym silniku, wyciągasz zawleczkę, wymieniasz czujnik, przekładasz wtyczkę. Skasowanie błędu przez VAG-a wymagane. Co do tych dwóch sygnałów akustycznych, podłącz kompa przy odpalaniu i odczytaj błędy, coś tam będzie siedziało.

 

Aha zapomniałem dodać że trzeba potem dolać troszkę płynu G12, bo coś na pewno ci ucieknie przy wymianie, toteż przed wymianą zaopatrz się w tak owy płyn.

Edytowane przez SeM@PassatB5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki Seweryn!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezelic chcesz dostac te czarne czujniki to pisz na pw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałam zapytać czy ten czujnik poza wskazaniami temperatury na zegarach odpowiada za włączanie i wyłączanie ssania na zimnym silniku?Chodzi mi o silnik benzynowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, z moich informacji, zasięgniętych na tym forum wynika, że czujnik, ma w sobie tak jakby dwa obwody. Jednym podaje temp na wskaźnik a drugim na komputer, stąd pomimo poprawnych wskazań temperatury mogą być ewentualne kłopoty z "ssaniem".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja chciałam zapytać czy ten czujnik poza wskazaniami temperatury na zegarach odpowiada za włączanie i wyłączanie ssania na zimnym silniku?Chodzi mi o silnik benzynowy.

 

Tak jak napisał poprzednik.Czujnik daje sygnał na wskaźnik i ECU,które jak wiadomo steruje silnikiem.Może być tak,że jeżeli jest uszkodzony to "widzi" wysoką temperaturę (nawet zimą) i ssanie się nie włączy.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytam bo mój paszczak ostatnimi dniami coś ospale zapala jak jest zimny(po nocy) tzn.kiedyś wskazówka obrotomierza wskakiwała od razu na 1000obr/min a teraz wejdzie na 500 i tak od niechcenia wzrośnie na ten 1000(około).

Dodam że przyspieszenie klasa,temperatura po rozgrzaniu na desce 90stopniC a na vagu 85,5 więc chyba w normie,na ciepłym silniku nie ma problemu.

Ale czy to możliwe że czujnik jest uszkodzony pomimo że wskazuje prawidłową temperature a nie załącza ssania???

 

---------- Post added at 22:24 ---------- Previous post was at 20:33 ----------

 

Podpowie ktoś???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VAG może nie wyłapać usterki czujnika, gdy nie występuje ona w sposób ciągły. Czujnik kupisz za 50 zeta, więc podmień i zobacz. tylko że czujniki są dwa. Jeden jest na kolanku - o nim najczęściej się wspomina, ale jest też drugi czujnik, gdzieś na bloku silnika, ale zapomniałem gdzie :wstyd:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ten na bloku silnika tez odpowiada za ssanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak - on też podaje sygnał na ECU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze to są dwa te czujniki?

Za godzinkę pójdę do garażu z laptopem i podłącze na zimnym silniku i zobaczę jaką pokazuje temperature

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak - są dwa. Tylko że ten drugi wygląda zupełnie inaczej niz ten co siedzi na górze silnika w króćcu. Był temat o tych dwóch czujnikach i nawet foty były, ale nie mogę go znaleźć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności