pawelekm Zgłoś #341 Napisano 6 Lipca 2010 Witam, Czy ktoś może mi podpowiedzieć czy kupiłem dobry czujnik ? (G62) Auto: Passat B5 1999 rok Tip-tronic Silnik 1.9 115KM Vin: WVWZZZ3BZYE209318 Czujnik, który zakupiłem: Kolor - zielony Oznaczenie - 1.830.258 (BILSTEIN) Na pudełku jest jeszcze oznaczenie - 059 919 501 A fur VW-Audi Czy to będzie pasować ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buniek85 Zgłoś #342 Napisano 6 Lipca 2010 tak bedzie pasował Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #343 Napisano 7 Lipca 2010 Podlacze sie do tematu, ja zanim postanowilem co kolwiek zmieniac, jak przystalo na mnie zamoczylem w tym paluchy i...odkrylem ze czujnik jest ok, zas jego styki i wtyczka...no wlasnie w wiekszosci to przyczyna- mianowicie ja moj koleszka i kilka innych przypadkow ktore operowalem na ta przypadlasc (audi w wiekszosci) okazaly sie miec zapieczone-zasniedziale styki wtyczki i samego czujnika, najpierw spryskalem electro cleanerem, nastepnie kontaktem 90(plyn do potencjometrow elektronicznych) i kilkakrotnie zlaczalem i rozlaczalem czujnik, mozna tez uzyc pilniczka ''iglaka'' by oczyccic styki jezeli to nie pomaga to sprawa jasna, ale warto sprobowac zaoszczedzic, styki elektryczne po okolo 2-3 latach lubia sobie zasniedziec szczegolnie przy zn=miennych temperatorach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #344 Napisano 7 Lipca 2010 Tak,wszystko pasuje-ale nie wszystkie zielone są takie same Czyli? Jest kilka wersji zielonego czujnika? Lub jest jeden i tylko jeden czujnik sielony, a zmiany wynikają z procesu produkcyjnego i są jakby wadami fabrycznymi czujników? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #345 Napisano 8 Lipca 2010 Czyli? Jest kilka wersji zielonego czujnika? Lub jest jeden i tylko jeden czujnik sielony, a zmiany wynikają z procesu produkcyjnego i są jakby wadami fabrycznymi czujników? Mają różne kostki.Pamiętam jak kupowałem do siebie to były dwa różne i przez przypadek kupiłem akurat nie ten co trzeba ale udało się wymienić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #346 Napisano 8 Lipca 2010 (edytowane) Z tego co wiem to starsze typy czujników (do 3B) miały prostokątne końcówki (czy kwadratowe), a nowsze do 3BG są już z jednej strony okrągłe. To chyba jedyna różnica. A tak w ogóle to można jeszcze kupić te czarne czujniki, które były originalnie stosowane? Edytowane 10 Lipca 2010 przez SeM@PassatB5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #347 Napisano 10 Lipca 2010 Z tego co wiem to starsze typy czujników (do 3B) miały prostokątne końcówki (czy kwadratowe), a nowsze do 3BG są już z jednej strony okrągłe. To chyba jedyna różnica. A tak w ogóle to można jeszcze kupić te czarne czujniki, które były originalnie stosowane? Podejrzewam że jak by grzebnęli gdzieś na hurtowni to by jeszcze znaleźli,mi osobiście się nie udało.Podzwoń i popytaj.Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janig Zgłoś #348 Napisano 24 Lipca 2010 Witam, Czy ktoś może mi podpowiedzieć czy kupiłem dobry czujnik ? (G62) Auto: Passat B5 1999 rok Tip-tronic Silnik 1.9 115KM Vin: WVWZZZ3BZYE209318 Czujnik, który zakupiłem: Kolor - zielony Oznaczenie - 1.830.258 (BILSTEIN) Na pudełku jest jeszcze oznaczenie - 059 919 501 A fur VW-Audi Czy to będzie pasować ???? Witam panowie!Mam w swoim Passacie problem ze wskazaniem temperatury!Mianowicie raz zegar pokazuje normalną temperaturę ,a raz wskazówka spada do zera .przewaznie po odpaleniu zimnego silnika wskania są ok ,a za chwile to samo!Czy to coś z zegarami a czy z czujnikiem temperatury ,jeśli tak to gdzie on sie znajduje i czy łatwo go wymienić!Jeszcze jedno,od czasu do czasu przy przekręceniu kluczyka są dwa sygnały akustyczne i czy to może mieć powiazanie z wyświetlaniem temperatury!Silnik AJM 115 KM 1999r. ---------- Post added at 12:32 ---------- Previous post was at 12:30 ---------- I jeszcze jedno ,czy po ewentualnej wymianie czujnika należy podpiąc samochód do komputera i skasować błędy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #349 Napisano 25 Lipca 2010 (edytowane) Kumpel w 3B miał to samo, wskazówka latała jak chciała, wymienił czujnik i teraz mu pokazuje normalnie. Z tego co mi mówił to jest on tak samo jak w 3BG, czyli po lewej stronie z tyłu silnika (jak stoisz przed maską i patrzysz na silnik). Wymiana prosta, najlepiej na zimnym silniku, wyciągasz zawleczkę, wymieniasz czujnik, przekładasz wtyczkę. Skasowanie błędu przez VAG-a wymagane. Co do tych dwóch sygnałów akustycznych, podłącz kompa przy odpalaniu i odczytaj błędy, coś tam będzie siedziało. Aha zapomniałem dodać że trzeba potem dolać troszkę płynu G12, bo coś na pewno ci ucieknie przy wymianie, toteż przed wymianą zaopatrz się w tak owy płyn. Edytowane 25 Lipca 2010 przez SeM@PassatB5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janig Zgłoś #350 Napisano 25 Lipca 2010 Dzięki Seweryn! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
beziak Zgłoś #351 Napisano 25 Lipca 2010 jezelic chcesz dostac te czarne czujniki to pisz na pw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #352 Napisano 30 Lipca 2010 Ja chciałam zapytać czy ten czujnik poza wskazaniami temperatury na zegarach odpowiada za włączanie i wyłączanie ssania na zimnym silniku?Chodzi mi o silnik benzynowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slaweq Zgłoś #353 Napisano 30 Lipca 2010 Tak, z moich informacji, zasięgniętych na tym forum wynika, że czujnik, ma w sobie tak jakby dwa obwody. Jednym podaje temp na wskaźnik a drugim na komputer, stąd pomimo poprawnych wskazań temperatury mogą być ewentualne kłopoty z "ssaniem". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #354 Napisano 30 Lipca 2010 Ja chciałam zapytać czy ten czujnik poza wskazaniami temperatury na zegarach odpowiada za włączanie i wyłączanie ssania na zimnym silniku?Chodzi mi o silnik benzynowy. Tak jak napisał poprzednik.Czujnik daje sygnał na wskaźnik i ECU,które jak wiadomo steruje silnikiem.Może być tak,że jeżeli jest uszkodzony to "widzi" wysoką temperaturę (nawet zimą) i ssanie się nie włączy.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #355 Napisano 30 Lipca 2010 Pytam bo mój paszczak ostatnimi dniami coś ospale zapala jak jest zimny(po nocy) tzn.kiedyś wskazówka obrotomierza wskakiwała od razu na 1000obr/min a teraz wejdzie na 500 i tak od niechcenia wzrośnie na ten 1000(około). Dodam że przyspieszenie klasa,temperatura po rozgrzaniu na desce 90stopniC a na vagu 85,5 więc chyba w normie,na ciepłym silniku nie ma problemu. Ale czy to możliwe że czujnik jest uszkodzony pomimo że wskazuje prawidłową temperature a nie załącza ssania??? ---------- Post added at 22:24 ---------- Previous post was at 20:33 ---------- Podpowie ktoś??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #356 Napisano 30 Lipca 2010 VAG może nie wyłapać usterki czujnika, gdy nie występuje ona w sposób ciągły. Czujnik kupisz za 50 zeta, więc podmień i zobacz. tylko że czujniki są dwa. Jeden jest na kolanku - o nim najczęściej się wspomina, ale jest też drugi czujnik, gdzieś na bloku silnika, ale zapomniałem gdzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slaweq Zgłoś #357 Napisano 30 Lipca 2010 A ten na bloku silnika tez odpowiada za ssanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #358 Napisano 30 Lipca 2010 Tak - on też podaje sygnał na ECU. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #359 Napisano 31 Lipca 2010 Kurcze to są dwa te czujniki? Za godzinkę pójdę do garażu z laptopem i podłącze na zimnym silniku i zobaczę jaką pokazuje temperature Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #360 Napisano 31 Lipca 2010 Tak - są dwa. Tylko że ten drugi wygląda zupełnie inaczej niz ten co siedzi na górze silnika w króćcu. Był temat o tych dwóch czujnikach i nawet foty były, ale nie mogę go znaleźć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach