Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Proszę o porade !

1 temperatura 65"C cały czas nie zależnie czy ostry styl jazdy czy delikatny

2 Górny wąż od chłodnicy ciepły a dolny zimny.

3 Sprawdzałem Vag-iem i nie ma żadnych błędów

4 Jaka temperatura powinna być na stałe ?

 

 

Proszę o porade z góry dziękuje.

DSC09508.jpg

temperatura.jpg

Edytowane przez Driver

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz vagiem na zimno co ci pokazuje czujnik.. bez odpalania u mnie na wejscie byla spora roznica wymienilem na nowy i OK :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdze Vagiem i dam znać na forum co pokaże na zimnym silniku

 

weak_michael

Pali bez problemu szybko za pierwszym razem, tak samo jak na zimnym jak i na ciepłym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Proszę o porade !

1 temperatura 65"C cały czas nie zależnie czy ostry styl jazdy czy delikatny

2 Górny wąż od chłodnicy ciepły a dolny zimny.

3 Sprawdzałem Vag-iem i nie ma żadnych błędów

4 Jaka temperatura powinna być na stałe ?

 

 

Proszę o porade z góry dziękuje.

Ja przy uszkodzonym czujniku także nie miałam żadnych błędów na kompie a był problem z odpalaniem i nie osiąganiem 90 stopniC na zegarze.Dopiero po sprawdzeniu na zimnym silniku jaką temp odczytuje czujnik wyszło szydło z worka bo jak wspomniałam na zimnym silniku komp pokazywał 66,5 stopnia C gdzie na dworze było wtedy około 0 stopni.

Temperaturę powinieneś mieć 90 st C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Proszę o porade !

1 temperatura 65"C cały czas nie zależnie czy ostry styl jazdy czy delikatny

2 Górny wąż od chłodnicy ciepły a dolny zimny.

3 Sprawdzałem Vag-iem i nie ma żadnych błędów

4 Jaka temperatura powinna być na stałe ?

 

 

Proszę o porade z góry dziękuje.

 

Temperatura na ciepłym silniku to 90 stopni,z minimalnymi wahaniami +- 2-3 stopnie.Dwie możliwości-czujnik temperatury bądź termostat,przyczym twierdzę że to raczej termostat patrząc na objawy jakie masz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem,jeśli wszystko w porządku z odpalaniem to już tylko VAG pozostał.Tam temp.wyjdzie jak na dłoni...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anty_S
Witam

Proszę o porade !

1 temperatura 65"C cały czas nie zależnie czy ostry styl jazdy czy delikatny

2 Górny wąż od chłodnicy ciepły a dolny zimny.

3 Sprawdzałem Vag-iem i nie ma żadnych błędów

4 Jaka temperatura powinna być na stałe ?

 

 

Proszę o porade z góry dziękuje.

Czesc, mialem taki sam problem, i sie go pozbylem. Oddalem licznik (po wymianie czujnika) do warsztatu elektronicznego, pan elektronik powiedzial, ze rozkalibrowala sie cewka wskaznika.

Zakupilem uzywke, elektronik wstawil ja i pracuje poprawnie.

Moze to cos pomoze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czesc, mialem taki sam problem, i sie go pozbylem. Oddalem licznik (po wymianie czujnika) do warsztatu elektronicznego, pan elektronik powiedzial, ze rozkalibrowala sie cewka wskaznika.

Zakupilem uzywke, elektronik wstawil ja i pracuje poprawnie.

Moze to cos pomoze.

 

Wystarczy zrobić test zegarów VAG'iem-self test.

Ale to raczej nie jest powodem,podczas uszkodzonego licznika wskazówka bardziej szaleje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich;

Ciekawi mnie ten czujnik temperatury cieczy chlodzacej:chytry:

Mam passata 2000r po lifcie 1.9TDI 101KM ciezko pali z rana ,czy ten czujnik moze miec cos do tego:zdegustowany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich;

Ciekawi mnie ten czujnik temperatury cieczy chlodzacej:chytry:

Mam passata 2000r po lifcie 1.9TDI 101KM ciezko pali z rana ,czy ten czujnik moze miec cos do tego:zdegustowany:

 

Ile razy mam to jeszcze powtarzać... :-D

 

Możliwe że tak.Czujnik daje sygnał do kompa o stanie temperatury,on zaś steruje ssaniem-no ogólnie pracą silnika.To pierwsza rzecz którą powinieneś sprawdzić bo może to być też parę innych rzeczy,ale o tym później-jak już sprawdzisz.Na początek kostka,przeczyść i wysusz styki,mogą być zaśniedziałe i dlatego niema połączenia.Zresztą podepnij VAG i zobacz co pokaże.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Anty_S / Patryk_

Koledzy sprawdziłem Vagiem test zegarów i wszystkie sektory licznika działają, wskazówki są stałe( nie impulsują, szaleją)

 

magda84 Zrobiłem tak jak mi radziłaś :D

Poniżej zdjęcia z Vaga na ZIMNYM silniku

Temperatura otoczenia 0 "C

 

Na zdjeciu nr 1 licznik blok danych kanał 3 temperatura 30"C

zdjęcie nr 2 Silnik blok danych kanał 7 tem 3,6''C

O co w tym chodzi skąd taka różnica temperatury?

liczniik blok danych kanal 3.jpg

Silnik blok danych kanal 7.jpg

Silnik blok danych kanal 24.jpg

Silnik blok danych kana? 1.jpg

Edytowane przez Driver

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Dzisiaj zauważyłem dziwną sytuację :( po przejechaniu 10 km w mieście, wskaźnik temperatury w ogóle się nie podniósł :( stało się to nagle . Czytałem posty od samego początku i przeważnie przy uszkodzeniu czujnika temp. koledzy pisali iż wskazania na wskaźniku się wahają a u mnie tak od razu i już! Czy to czujnik ? czy jakiś bezpiecznik , który jest za to odpowiedzialny? Proszę o pomoc !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wywaliło info na fisie o emisji i kontrolka silnika się zaświeciła?

Mój jak padł to kilka razy zafalował, tzn z 90 na 0, za chwilę znów na 90, aż wreszcie został na 0. Ale wywaliło od razu błąd.

W każdym razie wygląda to na czujnik-żeby mieć pewność to najlepiej podłączyć vaga. Warto też sprawdzić czy wtyczka dobrze siedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A wywaliło info na fisie o emisji i kontrolka silnika się zaświeciła?

Mój jak padł to kilka razy zafalował, tzn z 90 na 0, za chwilę znów na 90, aż wreszcie został na 0. Ale wywaliło od razu błąd.

W każdym razie wygląda to na czujnik-żeby mieć pewność to najlepiej podłączyć vaga. Warto też sprawdzić czy wtyczka dobrze siedzi.

Właśnie nic nie zauważyłem :( w jedną stronę do teściowej nic się nie ruszył i jak wracałem do domu to też stoi na 0. Na wyświetlaczu żadnego komunikatu nie zauważyłem ( byłby jakiś sygnał ) i tak właśnie myślę czy może przez te diabelne dziury na drogach się nie wysunęła wtyczka czy może padł czujnik :( a jak czujnik to jaki kupić ? W inter carsie jest Topran za 62 zł, Autlog za 46zł i Facet za 86 zł . Wyżej , któryś z kolegów napisał iż dojście do czujnika jest po lewej stronie i nie trzeba ściągać pokrywy więc jutro zerknę .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do czujnika jest stosunkowo dobre dojście,tylko czasem nie demontuj go na ciepłym silniku :)

Sprawdź na początek wtyczkę-właśnie ona lubi często zaśniedzieć-a skoro ani rusz to jest to możliwe.VAG oczywiście i posprawdzaj sam czujnik a jak się okaże że jest dobry to self test zegarów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do czujnika jest stosunkowo dobre dojście,tylko czasem nie demontuj go na ciepłym silniku

Sprawdź na początek wtyczkę-właśnie ona lubi często zaśniedzieć-a skoro ani rusz to jest to możliwe.VAG oczywiście i posprawdzaj sam czujnik a jak się okaże że jest dobry to self test zegarów

 

self test zegarów to rozumiem iż chodzi o podłączenie do kompa :) tu problem bo nie mam kabelka ( dopiero się przymierzam ). Powiedz Patryk, jak się okaże , że się przewód wypiął lub zaśniedział to trzeba zresetować błędy od razu czy można później ( jakaś wizyta u elektryka :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie błąd rozwiązany okazało się że to wina termostatu koszt 35 zł.

 

Dla informacji w silnikach AFN czujnik temp. cieczy ma nr. 078 919501B Niebieski cztery piny.

 

Dziękuje za zainteresowanie i pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
self test zegarów to rozumiem iż chodzi o podłączenie do kompa :) tu problem bo nie mam kabelka ( dopiero się przymierzam ). Powiedz Patryk, jak się okaże , że się przewód wypiął lub zaśniedział to trzeba zresetować błędy od razu czy można później ( jakaś wizyta u elektryka :))

 

Jak już wyczyścisz całość to zVAGuj jeszcze jak będziesz miał kabel-w razie potrzeby usuń błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Dzisiaj byłem u elektryka i okazało się iż czujnik temperatury jest ok! problem jest w połączeniu między czujnikiem a wskaźnikiem temperatury . Pełną informację będę miał w czwartek, bo w ten dzień jestem umówiony z elektrykiem na naprawę :)

Edytowane przez genas2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności