Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

Czy nie powinien pojawic sie jakis blad?

Pojawi się dopiero gdy czujnik całkiem padnie

 

Czy to wyklucza awarie termostatu?

termostat masz na 99% cały czas otwarty - wymień go i będzie po sprawie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No ok, ale dlaczego to pojawia sie tylko na zimnym silniku? Potem juz wskazania sa poprawne wiec to raqczej nie odpowiada dlaczego wskazowka nie osiaga pionu. ??

 

Czy nie powinien pojawic sie jakis blad?

Czy to wyklucza awarie termostatu?

 

Kolego nie masz co dumać bo tu wszystko jest jasne. Termostat umarł w pozycji otwartej, a czujnik dopadł reumatyzm i złą rezystencje na zimno podaje-obydwaj potrzebują zastępstwa i tyle.

Od siebie jeszcze dodam, że jeżdżenie z niedogrzanym silnikiem jest szkodliwe i przy długim eksploatowaniu prowadzi do nieodwracalnych uszkodzeń:

http://www.mahle.com/C12570B3006C0D49/CurrentBaseLink/W272UFVK201STULPL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego nie masz co dumać bo tu wszystko jest jasne. Termostat umarł w pozycji otwartej, a czujnik dopadł reumatyzm i złą rezystencje na zimno podaje-obydwaj potrzebują zastępstwa i tyle.

Od siebie jeszcze dodam, że jeżdżenie z niedogrzanym silnikiem jest szkodliwe i przy długim eksploatowaniu prowadzi do nieodwracalnych uszkodzeń:

http://www.mahle.com/C12570B3006C0D4...2UFVK201STULPL

 

Ja od poczatku podejrzewam termostat :(

Tylko tak jak pisalem podejscie do termostatu w AKN to masakra. A za 12tkm zmieniam rozrzad i wtedy tez chcialbym wymienic termostat. Tylko wlasnie zastanawiam sie czy to moze poczekac czy nie :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja od poczatku podejrzewam termostat :(

Tylko tak jak pisalem podejscie do termostatu w AKN to masakra. A za 12tkm zmieniam rozrzad i wtedy tez chcialbym wymienic termostat. Tylko wlasnie zastanawiam sie czy to moze poczekac czy nie :(

no 12 tkm to sporo jeszcze (zależy ile jeździsz) więc zastanów się nad szybszą wymianą rozrządu i termostatu z korzyścią dla auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyznam sie ze tak mysle. Ze pewnie termostat zacials ie powiedzmy w polowie albo w 1/3 czyli domyka sie na 2/3.

 

Ale zaraz bedzie cieplej powiedzmy 5-10stpopni to juz powinno być ok :).

 

Oj z ta wymiana rozrzadu to mam jeszcze wiekszy dylemat.

Bo wymiana rozrzadu to w sumie ok 3000zl.

A tak sie zastanawiam czy nie sprzedac samochodu, a ze nowy wlasciciel bedzie chcial pewnie robic rozrzad to bym mu to zostawil :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przyznam sie ze tak mysle. Ze pewnie termostat zacials ie powiedzmy w polowie albo w 1/3 czyli domyka sie na 2/3.

 

Ale zaraz bedzie cieplej powiedzmy 5-10stpopni to juz powinno być ok :).

 

Oj z ta wymiana rozrzadu to mam jeszcze wiekszy dylemat.

Bo wymiana rozrzadu to w sumie ok 3000zl.

A tak sie zastanawiam czy nie sprzedac samochodu, a ze nowy wlasciciel bedzie chcial pewnie robic rozrzad to bym mu to zostawil :)

no to najtaniej by ci wyszło ale czy szybciej nie dobijesz do 12 tkm??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem jeszcze jeden test wracajac do domu ustawilem VAGa na instrumetns na grupe 003 i patrzylem na to 30*C. I generalnie na zimnym silniku na zaplonie bylo 30*C po zapaleniu caly czas 30*C potem podczas jazdy zaczelo sie juz podnosic. Myslalem ze po odpaleniu albo przejechaniu paru metrow spadnie do kilku stopni i bedzie dalej sie nagrzewalo.

Ale czujnik dziala mi jakby od 30*C wzwyz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taki problem nowy termostat ,

nowy oryginalny czujnik temperatury cieczy

a wskazówka nie chce wejść na 90 stopni,

tylko siedzi trochę przed ,

powiedziałbym że na 88-89 stopniach:(

choć jasno pokazuje 90 na VAGU w engine i instruments ...

o co kaman ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może na liczniku się zblokowała robiłeś test licznika czy wszystkie wskazówki działaja w całym zakresie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie a jak się taki test robi ?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki Patryk już idę robić ten test :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzięki Patryk już idę robić ten test :)

 

Do usług :hyhy

Spoko,postawisz piwo na Ogólnopolskim ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ha niestaty na ogulnopolskim nie będe :) bo w anglii mieszkam :(

 

a wracając do wskaźników to trochę śmiesznie ta temperatura chodzi ... nie dochodzi do końca 130stopni powiedział bym że tak na 128-129 siedzi, a potem nie zatrzymuje się dokładnie na środku tylko na 88-89 stopni ... wiec coś nie tak ze wskazówka :) i teraz pytanie czy da się to ustawić vagiem ???? czy muszę wyciągać zegar i paluchem przesunąć ??? :) pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vagiem nie ustawisz. Zostaje jedynie modyfikacja wsadu-możesz sczytać wsad i go zedytować w części odpowiedzialnej za wskaźnik temp, co nie jest takie trudne, ale proste też nie na początku. Ewentualnie ściągnąć z sieci, a może nawet i na forum jest, wsad Twojego licznika i zmodyfikować go tak, żeby Twój licznik pomyślał, że ma dalej ten sam wsad.

Jeśli masz vag tacho od wersji 1.7 to możesz działać. Jak się boisz, to podeślij mi wsad i Ci go zmodyfikuje.

O tym jak zmodyfikować wskaźnik temperatury jest w temacie ciekawostki licznikowe, pkt 4 dotyczący przeróbki wskaźnika na liniowy.

O dopasowaniu wsadu do licznika jest w temacie o wymianie licznika:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=52106

Ewentualnie, rozbierz licznik i ściągnij wskazówkę, a następnie ustaw ją o ten milimetr, dwa do przodu i już.

Bo w sposób z pchnięciem paluchem raczej nie wierzę, ale spróbuj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oj to ty moich palców w akcji nie widziałeś :)

 

a bardziej mi o to chodzi niż o palucha --->

 

Ewentualnie, rozbierz licznik i ściągnij wskazówkę, a następnie ustaw ją o ten milimetr, dwa do przodu i już.

 

bo wygląda na to że ta strzałka do końca nie dochodzi, tylko zatrzymuje się ten "milimetr" przed :)

A jutro jak pogoda będzie ok to zobaczymy co da sie zrobić :)

Do tego sczytam ten wsad z licznika i CI podeśle jak byś mógł zobaczyć czy jest ok bo dla mnie to czarna magia :)

 

 

pozdro i dziękuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu-postaram się pomóc. Choć przestawienie wskazówki na pewno zadziała ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ha no i zadziałało teraz wskazówka działa równo z temperatura która pokazuje VAG :)

i stoi na 90 stopniach równiutko a nie jakiś tam 88-89 :)

 

na teście w vagu wskazówka ładnie dochodzi na 130 i potem ładnie zatrzymuje się na 90 wiec happy days :)

 

dziękuje i pozdrawiam Arek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to dobrze, że się udało. Teraz jeszcze sobie zrób liniowy wskaźnik i zawsze będziesz znał prawdziwą temperaturę, a nie ciągle 90. chyba, że tak wolisz-to co innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie szukać przyczyny jak wymieniłem czujnik (zielony)pierwsze odpalenie na mrozie po nocy duża poprawa pojechałem do pracy 8 godzi i już zapalał jak wcześniej patrzyłem dziś i Engine -2.7C Instruments 30 C styki zaśniedziały ??tylko jest problem z wtyczką jest jakieś awaryjne ściągnięcie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności