Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

Fakt.Poprawiam zatem,oring POWINIEN być w komplecie;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam taki dziwny problem. Wyglada jakby silnik nie mogl osiagnac temperatury 90stopni (wskazowka w pionie). Pewnie do wymiany termostat.

Ale podpialem go pod VAGa wszedlem w sterownik silnika i bloki pomiarow 01.

Tam jest temperatura cieczy chlodzacej.

I co ciekawe wskazuje mi tam okolice 70. Jak juz prawie jest max to wskazuje 71-72.

Natomiast jak czasem dogrzeje sie silnik i wskazowka stoi pionowo (na zegarach 90 stopni) to VAG pokazuje 76.

 

Co jest?? Gdyby byl rabniety czujnik to nie powinien byc jakis blad? Czy gdzies jeszcze w ktoryms bloku pomiarowym sprawdza sie temperature silnika czy tylko tu?

 

Bo moze to nie jest problem termostatu.

 

Dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co jest?? Gdyby byl rabniety czujnik to nie powinien byc jakis blad? Czy gdzies jeszcze w ktoryms bloku pomiarowym sprawdza sie temperature silnika czy tylko tu?

Wejdź w licznik i sprawdź jaką temperaturę pokazuje na liczniku (nie sugeruj się wskazówką ;)) jak jest podobna temp. na liczniku to termostat do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wejdź w licznik i sprawdź jaką temperaturę pokazuje na liczniku (nie sugeruj się wskazówką ) jak jest podobna temp. na liczniku to termostat do wymiany

Jak jest podobna temperatura do wskazania VAG czy do wskazówki?

Rozumiem ze mowisz o sterowniku [08 Instruments], a który blok pomiarowy.

To jest inny czujnik, inne temperatura niz ta w [01 ENGINE] w grupie 01 Coolant Temperature?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem ze mowisz o sterowniku [08 Instruments], a który blok pomiarowy.

Tak, instruments-> 003 pozycja nr 1, jest to temperatura z drugiego obwodu czujnika temperatury płynu chłodzącego. Jest to ten sam czujnik co do ECU, z tą różnicą że ten czujnik ma 2 obwody, jeden do licznika jeden do ECU silnika.

 

---------- Post added at 11:08 ---------- Previous post was at 11:02 ----------

 

Jak jest podobna temperatura do wskazania VAG czy do wskazówki?

Mówimy o wskazaniach VAG-a, wskazówkę sobie odpuść bo ona wskazuje 90*C nawet jak rzeczywista temp. silnika jest 80*C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem ze pewnie termostat do wymiany - i to dla mnie najgorsze zmartwienie :(

 

Ale jesli termostat to dlaczego nawet jak wskazowka ma pion to temperatura jest ok.76?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja rozumiem ze pewnie termostat do wymiany - i to dla mnie najgorsze zmartwienie

Czujnik temperatury i termostat są w podobnej cenie, chyba że w 2,5 jest marny dostęp do termostatu.

Ale jesli termostat to dlaczego nawet jak wskazowka ma pion to temperatura jest ok.76?

Już pisałem że wskazówka wskazuje 90*C a faktyczna temperatura może być całkiem inna bo w pewnym przedziale temperatur stoi w miejscu. Jak chcesz dokładne info o tym to tutaj masz opisane =>http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=53313 Punkt 4 pierwsza fotka, wykres jak zachowuje się wskaźnik temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie w 2.5 jak czytalem to z termostatem jest taki cyrk, ze trzeba rozpinac rozrzad.

Za jakies 12tkm ponownie musze zmienic rozrzad i wtedy bym to najchetniej wymienil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wlasnie w 2.5 jak czytalem to z termostatem jest taki cyrk, ze trzeba rozpinac rozrzad.

Za jakies 12tkm ponownie musze zmienic rozrzad i wtedy bym to najchetniej wymienil

zerknij nr 10 [ATTACH]46128[/ATTACH] a tu masz nr termostatu [ATTACH]46129[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zerknij nr 10 termostatAKN.pdf a tu masz nr termostatu akn.pdf

Dzieki ale na tej podstawie nie jestem w stanie stwierdzic. Slabo sie orientuje w mechanice.

Uwazasz ze jest latwy dostep do termostatu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzieki ale na tej podstawie nie jestem w stanie stwierdzic. Slabo sie orientuje w mechanice.

Uwazasz ze jest latwy dostep do termostatu??

ze schematu wygląd że nie powinno być trudności ale jak to wygląda w zabudowie twojej nie wiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzieki ale na tej podstawie nie jestem w stanie stwierdzic. Slabo sie orientuje w mechanice.

Uwazasz ze jest latwy dostep do termostatu??

to jedź lepiej do warsztatu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze pojade do warsztatu. Tylko chodzi o to ze jesli jest z tym duzo zabawy to poczekam do rozrzadu, a jesli to w miare prosta sprawa i nie wymaga jednak rozbierania zderzaka i rozrzadu to pojade teraz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ze schematu wygląd że nie powinno być trudności ale jak to wygląda w zabudowie twojej nie wiem

Tak, tylko że na jednym schemacie nie ma termostatu (ani jego lokalizacji) a na drugim jest sam termostat. Więc gdzie to widać że nie powinno być problemu?

A ten post mówi chyba wszystko w temacie.

http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=671607&postcount=235

 

BTW

bor0wy, sprawdź najpierw jaką temp. pokazuje VAG w liczniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, tylko że na jednym schemacie nie ma termostatu (ani jego lokalizacji) a na drugim jest sam termostat. Więc gdzie to widać że nie powinno być problemu?

A ten post mówi chyba wszystko w temacie.

http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=671607&postcount=235

 

BTW

bor0wy, sprawdź najpierw jaką temp. pokazuje VAG w liczniku.

no mówi wszystko w temacie termostatu w AKN :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie :)

Czytalem o tym na forum audi.

Swoja droga bardzo ciekawy temat na forum audi-a4 dot. 2.5 V6

Nie wiem jakie sa zasady umieszczania linkow z innych forów:

Diagnostyka 2.5 V6 TDI na forum Audi A4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ten wątek wydaje się odpowiedni żeby opowiedzieć moją dzisiejszą przygodę. Jakiś czas temu wyskoczył mi błąd czujnika G62. Kupiłem taki na allegro za jakieś 30 zł. Początkowo nei mogłem go zlokalizować ale pomógł mi ten filmik:

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=WyKRgdDUSJw]YOUTUBE[/ame]

W avf czujnik znajduje się dokładnie tam gdzie pokazuje autor filmiku. U mnie był zamontowany czarny ale wsadziłem zielony i jest ok. W połączeniu z wymianą termostatu wszystko teraz działa jak należy. Ale dzisiaj jadę sobie spokojnie a w radio mi krzyczą że leje mi się z samochodu i dymi spod maski. Okazało się że czujnik wypadł i cały płyn wyleciał na asfalt. Na szczęście nie zgubiłem oringu ani tej plastikowej spinki. Ściągnęli mnie na stację kupiłem 5L płynu, poczekałem aż silnik ostygnie, zalałem, odpowietrzył się sam i pojechałem. Po podpięciu do Vag błąd zniknął i mam teraz o jeden problem mniej :) Ale ten stres o możliwość zatarcia silnika - bezcenny :) Wkładajcie dobrze czujnik !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie zrobilem sprawdzenie czyjnikow G2 i G62. Jedyna dziwna rzecz to na zimnym silniku G2 pokazuje 30*C :) Moze ktos pomoc z interpretacja?

log.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wadliwy. Temp powinna być zbliżona do temp. otoczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wadliwy. Temp powinna być zbliżona do temp. otoczenia.

 

No ok, ale dlaczego to pojawia sie tylko na zimnym silniku? Potem juz wskazania sa poprawne wiec to raqczej nie odpowiada dlaczego wskazowka nie osiaga pionu. ??

 

Czy nie powinien pojawic sie jakis blad?

Czy to wyklucza awarie termostatu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności