weak_michael Zgłoś #521 Napisano 16 Lutego 2011 Fakt.Poprawiam zatem,oring POWINIEN być w komplecie;-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #522 Napisano 17 Lutego 2011 Witam, mam taki dziwny problem. Wyglada jakby silnik nie mogl osiagnac temperatury 90stopni (wskazowka w pionie). Pewnie do wymiany termostat. Ale podpialem go pod VAGa wszedlem w sterownik silnika i bloki pomiarow 01. Tam jest temperatura cieczy chlodzacej. I co ciekawe wskazuje mi tam okolice 70. Jak juz prawie jest max to wskazuje 71-72. Natomiast jak czasem dogrzeje sie silnik i wskazowka stoi pionowo (na zegarach 90 stopni) to VAG pokazuje 76. Co jest?? Gdyby byl rabniety czujnik to nie powinien byc jakis blad? Czy gdzies jeszcze w ktoryms bloku pomiarowym sprawdza sie temperature silnika czy tylko tu? Bo moze to nie jest problem termostatu. Dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #523 Napisano 17 Lutego 2011 Co jest?? Gdyby byl rabniety czujnik to nie powinien byc jakis blad? Czy gdzies jeszcze w ktoryms bloku pomiarowym sprawdza sie temperature silnika czy tylko tu? Wejdź w licznik i sprawdź jaką temperaturę pokazuje na liczniku (nie sugeruj się wskazówką ) jak jest podobna temp. na liczniku to termostat do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #524 Napisano 17 Lutego 2011 Wejdź w licznik i sprawdź jaką temperaturę pokazuje na liczniku (nie sugeruj się wskazówką ) jak jest podobna temp. na liczniku to termostat do wymiany Jak jest podobna temperatura do wskazania VAG czy do wskazówki? Rozumiem ze mowisz o sterowniku [08 Instruments], a który blok pomiarowy. To jest inny czujnik, inne temperatura niz ta w [01 ENGINE] w grupie 01 Coolant Temperature? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #525 Napisano 17 Lutego 2011 Rozumiem ze mowisz o sterowniku [08 Instruments], a który blok pomiarowy. Tak, instruments-> 003 pozycja nr 1, jest to temperatura z drugiego obwodu czujnika temperatury płynu chłodzącego. Jest to ten sam czujnik co do ECU, z tą różnicą że ten czujnik ma 2 obwody, jeden do licznika jeden do ECU silnika. ---------- Post added at 11:08 ---------- Previous post was at 11:02 ---------- Jak jest podobna temperatura do wskazania VAG czy do wskazówki? Mówimy o wskazaniach VAG-a, wskazówkę sobie odpuść bo ona wskazuje 90*C nawet jak rzeczywista temp. silnika jest 80*C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #526 Napisano 17 Lutego 2011 Ja rozumiem ze pewnie termostat do wymiany - i to dla mnie najgorsze zmartwienie Ale jesli termostat to dlaczego nawet jak wskazowka ma pion to temperatura jest ok.76? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #527 Napisano 17 Lutego 2011 Ja rozumiem ze pewnie termostat do wymiany - i to dla mnie najgorsze zmartwienie Czujnik temperatury i termostat są w podobnej cenie, chyba że w 2,5 jest marny dostęp do termostatu. Ale jesli termostat to dlaczego nawet jak wskazowka ma pion to temperatura jest ok.76? Już pisałem że wskazówka wskazuje 90*C a faktyczna temperatura może być całkiem inna bo w pewnym przedziale temperatur stoi w miejscu. Jak chcesz dokładne info o tym to tutaj masz opisane http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=53313 Punkt 4 pierwsza fotka, wykres jak zachowuje się wskaźnik temperatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #528 Napisano 17 Lutego 2011 Wlasnie w 2.5 jak czytalem to z termostatem jest taki cyrk, ze trzeba rozpinac rozrzad. Za jakies 12tkm ponownie musze zmienic rozrzad i wtedy bym to najchetniej wymienil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #529 Napisano 17 Lutego 2011 Wlasnie w 2.5 jak czytalem to z termostatem jest taki cyrk, ze trzeba rozpinac rozrzad.Za jakies 12tkm ponownie musze zmienic rozrzad i wtedy bym to najchetniej wymienil zerknij nr 10 [ATTACH]46128[/ATTACH] a tu masz nr termostatu [ATTACH]46129[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #530 Napisano 17 Lutego 2011 zerknij nr 10 termostatAKN.pdf a tu masz nr termostatu akn.pdf Dzieki ale na tej podstawie nie jestem w stanie stwierdzic. Slabo sie orientuje w mechanice. Uwazasz ze jest latwy dostep do termostatu?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #531 Napisano 17 Lutego 2011 Dzieki ale na tej podstawie nie jestem w stanie stwierdzic. Slabo sie orientuje w mechanice.Uwazasz ze jest latwy dostep do termostatu?? ze schematu wygląd że nie powinno być trudności ale jak to wygląda w zabudowie twojej nie wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #532 Napisano 17 Lutego 2011 Dzieki ale na tej podstawie nie jestem w stanie stwierdzic. Slabo sie orientuje w mechanice.Uwazasz ze jest latwy dostep do termostatu?? to jedź lepiej do warsztatu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #533 Napisano 17 Lutego 2011 Oczywiscie ze pojade do warsztatu. Tylko chodzi o to ze jesli jest z tym duzo zabawy to poczekam do rozrzadu, a jesli to w miare prosta sprawa i nie wymaga jednak rozbierania zderzaka i rozrzadu to pojade teraz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #534 Napisano 17 Lutego 2011 ze schematu wygląd że nie powinno być trudności ale jak to wygląda w zabudowie twojej nie wiem Tak, tylko że na jednym schemacie nie ma termostatu (ani jego lokalizacji) a na drugim jest sam termostat. Więc gdzie to widać że nie powinno być problemu? A ten post mówi chyba wszystko w temacie. http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=671607&postcount=235 BTW bor0wy, sprawdź najpierw jaką temp. pokazuje VAG w liczniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #535 Napisano 17 Lutego 2011 Tak, tylko że na jednym schemacie nie ma termostatu (ani jego lokalizacji) a na drugim jest sam termostat. Więc gdzie to widać że nie powinno być problemu?A ten post mówi chyba wszystko w temacie. http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=671607&postcount=235 BTW bor0wy, sprawdź najpierw jaką temp. pokazuje VAG w liczniku. no mówi wszystko w temacie termostatu w AKN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #536 Napisano 17 Lutego 2011 Dokladnie Czytalem o tym na forum audi. Swoja droga bardzo ciekawy temat na forum audi-a4 dot. 2.5 V6 Nie wiem jakie sa zasady umieszczania linkow z innych forów: Diagnostyka 2.5 V6 TDI na forum Audi A4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolgr Zgłoś #537 Napisano 17 Lutego 2011 Witam. Ten wątek wydaje się odpowiedni żeby opowiedzieć moją dzisiejszą przygodę. Jakiś czas temu wyskoczył mi błąd czujnika G62. Kupiłem taki na allegro za jakieś 30 zł. Początkowo nei mogłem go zlokalizować ale pomógł mi ten filmik: [ame=http://www.youtube.com/watch?v=WyKRgdDUSJw]YOUTUBE[/ame] W avf czujnik znajduje się dokładnie tam gdzie pokazuje autor filmiku. U mnie był zamontowany czarny ale wsadziłem zielony i jest ok. W połączeniu z wymianą termostatu wszystko teraz działa jak należy. Ale dzisiaj jadę sobie spokojnie a w radio mi krzyczą że leje mi się z samochodu i dymi spod maski. Okazało się że czujnik wypadł i cały płyn wyleciał na asfalt. Na szczęście nie zgubiłem oringu ani tej plastikowej spinki. Ściągnęli mnie na stację kupiłem 5L płynu, poczekałem aż silnik ostygnie, zalałem, odpowietrzył się sam i pojechałem. Po podpięciu do Vag błąd zniknął i mam teraz o jeden problem mniej Ale ten stres o możliwość zatarcia silnika - bezcenny Wkładajcie dobrze czujnik !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #538 Napisano 18 Lutego 2011 Panowie zrobilem sprawdzenie czyjnikow G2 i G62. Jedyna dziwna rzecz to na zimnym silniku G2 pokazuje 30*C Moze ktos pomoc z interpretacja? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #539 Napisano 18 Lutego 2011 Wadliwy. Temp powinna być zbliżona do temp. otoczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #540 Napisano 18 Lutego 2011 Wadliwy. Temp powinna być zbliżona do temp. otoczenia. No ok, ale dlaczego to pojawia sie tylko na zimnym silniku? Potem juz wskazania sa poprawne wiec to raqczej nie odpowiada dlaczego wskazowka nie osiaga pionu. ?? Czy nie powinien pojawic sie jakis blad? Czy to wyklucza awarie termostatu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach