jedrek_masta Zgłoś #221 Napisano 11 Kwietnia 2009 mner mógłbyś wstawić jakąś fotkę z umiejscowieniem czujnika i termostatu w Twoim silniku, mam ten sam i szykuje się do wymiany czujnika i termostatu. i prosiłbym tez gdybyś mógł coś napisać o samej wymianie, czy sam pod domem czy w kanale czy jak i jak to wygląda, duży problem?. dzięki z góry i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #222 Napisano 11 Kwietnia 2009 Jesli sie nie myle umiejscowienie czujnika temp. i termostatu jest takie same w 101 i 130PS TDi. Fotki sa juz na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #223 Napisano 14 Kwietnia 2009 Jak sie rozgrzeje do 90 stopni postaw na jałowym i niech sobie chodzi. Albo najlepiej wybierz dużą górke i sjedz z niej na luzie. Temperatura nie powinna drgnać i trzymać 90 stopni na blacie, ewentulane różnice można zauważyć w VAGu ale to jest kilka stopni wachania. Jeśli temperatura spada to masz termostat do wymiany. Sprawdziłem. Do 90*C rozgrzewa po ok 15 km w trasie , 10 w mieście. Jak już osiągnie tą temperaturę , to trzyma. Na postoju przetrzymałem z 15 min. i temp. nie spadła. Czyli jednak wychodzi ,że termostat OK. Tak jak mówiłem wymieniłem (już jakiś czas temu) na nowy czujnik kupiony w salonie , po wymianie błędy wykasowałem i za każdym razem jak skanuję na błędy to ciągle wychodzi mi błąd z czujnika temp. cieczy chłodzącej , czyli to o czym w temacie. 16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal P0116 - 35-10 - - - Intermitten Watpię już chyba ,że to wina samego czujnika , skoro nowy też wskazuje błąd. Co może być jeszcze przyczyną wyskakiwania tego błędu !? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #224 Napisano 14 Kwietnia 2009 może masz uszkodzony przewód od czujnika i wystarczy,że na chwilkę przestanie kontaktować i łapie błąd:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #225 Napisano 14 Kwietnia 2009 może masz uszkodzony przewód od czujnika i wystarczy,że na chwilkę przestanie kontaktować i łapie błąd no może tylko jak to sprawdzić ? z tego co widać gołym okiem to jest Ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arczi Zgłoś #226 Napisano 14 Kwietnia 2009 Witam! No a ja nie mam czym sie pochwalić bo zakupiłem nowy czujnik no i w sobotę postanowiłem się do teo zabrać i okazało się że mam inny niż ten który zakupiłem mimo że i ten i ten jest koloru zielonego, ten który mam w aucie jest na 4 piny ale obudowa jest kwadratowa może lekko prostokątna no i te piny są masywniejsze niż w tym nowym który jest z jednej strony zaokrąglony, więc nie wiem czy kolor czujnika ma jakieś znaczenie czy występowały różne i jaki powienienem zakupić napewno taki by kostka elektryczna się zapieła ale co do koloru??? i jaki symbol czujnika??? Może kolega JurekW coś podpowie:) Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #227 Napisano 14 Kwietnia 2009 jest z jednej strony zaokrąglony, więc nie wiem czy kolor czujnika ma jakieś znaczenie czy występowały różne i jaki powienienem zakupić napewno taki by kostka elektryczna się zapieła ale co do koloru??? i jaki symbol czujnika??? Hehe, to ja zakupiłem oryginał w ASO skoda kwadratowy i wg etki powinien pasować a okazało się ze powinien być półokrągły Nawet w ASO seata sie dziwili bo im tez etka wypluła że powinien być kwadratowy. I takim sposobem zakupiłem półokrągły a kwadratowy zielony mi został Mowa o Ibizie Może kolega JurekW coś podpowie Z tego co pamiętam to kwadratowy ma numer >> http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=48555 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #228 Napisano 14 Kwietnia 2009 (edytowane) Witam! No a ja nie mam czym sie pochwalić bo zakupiłem nowy czujnik no i w sobotę postanowiłem się do teo zabrać i okazało się że mam inny niż ten który zakupiłem mimo że i ten i ten jest koloru zielonego, ten który mam w aucie jest na 4 piny ale obudowa jest kwadratowa może lekko prostokątna no i te piny są masywniejsze niż w tym nowym który jest z jednej strony zaokrąglony, więc nie wiem czy kolor czujnika ma jakieś znaczenie czy występowały różne i jaki powienienem zakupić napewno taki by kostka elektryczna się zapieła ale co do koloru??? i jaki symbol czujnika???Może kolega JurekW coś podpowie:) Pozdrawiam! Powinieneś do ADR kupić czujnik zielony 4 pinowy 059 919501A. EDIT Nie sprzedano Ci czasem przełącznika termicznego wentylatora klimy o nr. 8D0 959481B ; który również jest zielony 4 pinowy i ma inną wtyczkę i dlatego nie pasuje- bo nie powinien? Jakie jest oznaczenie na czujniku,który kupiłeś - jeśli to OE ,to powinien być na nim nr. Edytowane 14 Kwietnia 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arczi Zgłoś #229 Napisano 14 Kwietnia 2009 (edytowane) sprzedali mi taki o numerze który mi podałeś bo prosili mnie o ten orginalny numer więc podałem w sklepie i wg tegi mi sprzedali taki ale niuestety zły:( ranodo będę do nich jechłał i spróbuję go wymienić ale napewno nie będzie to teno tym numerze chyba że się pomylili Czujnik zostawiłem w samochodzie więc dopiero rano mogę sprawdzić numer i się upewnić ale na bank podawałem im ten numer od ciebie możliwe że włożyli cos innego tak jak kolega kulczaw pisał wyżej że inny był niż powinien wg dokumentacji Edytowane 14 Kwietnia 2009 przez Arczi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #230 Napisano 15 Kwietnia 2009 Powinieneś do ADR kupić czujnik zielony 4 pinowy 059 919501A to ja właśnie taki kupiłem nowy w ASO i załozyłem do mojego ADR. Mój jest niebieski i jest produkcji Luxemburg - problem jak pisałem wyżej dalej występuje - a wcześniej miałem załozony taki 078 919 501 B , ten też jest niebieski ........... czy można jakoś sam czujnik ("na sucho") sprawdzić czy jest dobry ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #231 Napisano 15 Kwietnia 2009 (edytowane) to ja właśnie taki kupiłem nowy w ASO i załozyłem do mojego ADR.Mój jest niebieski i jest produkcji Luxemburg - problem jak pisałem wyżej dalej występuje - a wcześniej miałem załozony taki 078 919 501 B , ten też jest niebieski ........... czy można jakoś sam czujnik ("na sucho") sprawdzić czy jest dobry ? Tyle,że niebieski ma nr. 059 919501 , natomiast zielony 059 919501A.Różnica w oznaczeniach części jest- litera "A" . Ja w swoim mam zamontowany zielony czujnik. EDIT Można sprawdzić czujnik G2/G62 ; szczegóły poniżej. Podłączyć omomierz do styków czujnika: - czujnik temp. cieczy chłodzącej ( styki 1-3) - czujnik wskaźnika temp. cieczy chłodzącej (styki 2-4) Zmierzyć rezystancję i porównać wyniki z wartościami na wykresie. A - rezystancja w temperaturze od 0-50*C B - rezystancja w temperaturze od 50-100*C Edytowane 15 Kwietnia 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #232 Napisano 15 Kwietnia 2009 Ja w swoim mam zamontowany zielony czujnik. cholera , to może dlatego ja mam ciągle ten błąd ? ... dlatego ,że niebieski czujnik mam ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #233 Napisano 15 Kwietnia 2009 (edytowane) cholera , to może dlatego ja mam ciągle ten błąd ?... dlatego ,że niebieski czujnik mam ... Zdemontowałeś z silnika niebieski 078 919501B i założyłeś 059 919501- w/g Etki 078 919501B wycofano w dn.01.08.2002 i należy jako części zastępczej użyć 059 919501. Zwróć też uwagę na poniższe: Czujnik zielony nadw. 3B-Y- 600 001>> nr 059 919501A Czujnik niebieski nadw >>3B-X-600 000 nr 059 919501 Edytowane 15 Kwietnia 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #234 Napisano 15 Kwietnia 2009 Zdemontowałeś z silnika niebieski 078 919501B i założyłeś 059 919501- w/g Etki 078 919501B wycofano w dn.01.08.2002 i należy jako części zastępczej użyć 059 919501 czyli mam załozony dobry ? prawdę mówiąc to już się pogubiłem ~~ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #235 Napisano 15 Kwietnia 2009 czyli mam załozony dobry ?prawdę mówiąc to już się pogubiłem ~~ Wygląda na to,że tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arczi Zgłoś #236 Napisano 15 Kwietnia 2009 (edytowane) Witam! No to teraz ja:) byłem w sklepie i wyminili mi ten czujnik, taki powinienem mieć 059 919 501 i jest koloru zielonego z tym że ciemno zielonego ale zielonego jest ten nowy i ponoć zakładany był do modelu z turbiną tak mają w katalogach no a ja mam bez turbo więc wychodzi na to że z tej samej linii schodziły i takie i takie a osprzęt był jeden lub coś w tym stylu, mam nadzieję że będzie działał że nic tam nie jest poprzestawiane mapowania i inne pierdoły bo się załamę aż się boję wymienić teraz Oczywiście musiałem dopłacić kasy za ten nowy i praktycznie 2 razy wiecej Edytowane 15 Kwietnia 2009 przez Arczi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #237 Napisano 15 Kwietnia 2009 Witam!No to teraz ja:) byłem w sklepie i wyminili mi ten czujnik, taki powinienem mieć 059 919 501 i jest koloru zielonego z tym że ciemno zielonego ale zielonego jest ten nowy i ponoć zakładany był do modelu z turbiną tak mają w katalogach no a ja mam bez turbo więc wychodzi na to że z tej samej linii schodziły i takie i takie a osprzęt był jeden lub coś w tym stylu, mam nadzieję że będzie działał że nic tam nie jest poprzestawiane mapowania i inne pierdoły bo się załamę aż się boję wymienić teraz Nie bój się będzie OK ; odepnij wtyczkę i podłącz do nowego czujnika (bez montażu- w "powietrzu") i zobaczysz, czy wtyczka pasuje do tego czujnika.To w końcu ten czujnik , który oddałeś był od czego(jaki)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arczi Zgłoś #238 Napisano 15 Kwietnia 2009 Ten który oddałem to też taki który mi podawałeś tylko z zaokrągleniem z jednej strony na wtyczce (zielony) i wg ich katalogów powienien akurat być do mojego autka a tan nowy jest taki jak wrzucałeś wyżej zdjątko z tymi próbami z omomierzem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #239 Napisano 15 Kwietnia 2009 Ten który oddałem to też taki który mi podawałeś tylko z zaokrągleniem z jednej strony na wtyczce (zielony) i wg ich katalogów powienien akurat być do mojego autka a tan nowy jest taki jak wrzucałeś wyżej zdjątko z tymi próbami z omomierzem Czujnika OE nie kupiłeś tylko zamiennik, dlatego problem z dobraniem w sklepie- miejmy nadzieję, że będzie sprawny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arczi Zgłoś #240 Napisano 15 Kwietnia 2009 mimo że zamiennik to posiada numery takie jak orginał i dodatkowo swoje oznaczenia, szukany w sklepie był na podstawie orginałów, no ale miejmy nadzieję by był sprawny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach