Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

mner mógłbyś wstawić jakąś fotkę z umiejscowieniem czujnika i termostatu w Twoim silniku, mam ten sam i szykuje się do wymiany czujnika i termostatu. i prosiłbym tez gdybyś mógł coś napisać o samej wymianie, czy sam pod domem czy w kanale czy jak i jak to wygląda, duży problem?.

dzięki z góry i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli sie nie myle umiejscowienie czujnika temp. i termostatu jest takie same w 101 i 130PS TDi. Fotki sa juz na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak sie rozgrzeje do 90 stopni postaw na jałowym i niech sobie chodzi. Albo najlepiej wybierz dużą górke i sjedz z niej na luzie. Temperatura nie powinna drgnać i trzymać 90 stopni na blacie, ewentulane różnice można zauważyć w VAGu ale to jest kilka stopni wachania. Jeśli temperatura spada to masz termostat do wymiany.

 

Sprawdziłem.

Do 90*C rozgrzewa po ok 15 km w trasie , 10 w mieście. Jak już osiągnie tą temperaturę , to trzyma. Na postoju przetrzymałem z 15 min. i temp. nie spadła. Czyli jednak wychodzi ,że termostat OK.

Tak jak mówiłem wymieniłem (już jakiś czas temu) na nowy czujnik kupiony w salonie , po wymianie błędy wykasowałem i za każdym razem jak skanuję na błędy to ciągle wychodzi mi błąd z czujnika temp. cieczy chłodzącej , czyli to o czym w temacie.

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 35-10 - - - Intermitten

Watpię już chyba ,że to wina samego czujnika , skoro nowy też wskazuje błąd. Co może być jeszcze przyczyną wyskakiwania tego błędu !?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może masz uszkodzony przewód od czujnika i wystarczy,że na chwilkę przestanie kontaktować i łapie błąd:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może masz uszkodzony przewód od czujnika i wystarczy,że na chwilkę przestanie kontaktować i łapie błąd

no może tylko jak to sprawdzić ?

z tego co widać gołym okiem to jest Ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! No a ja nie mam czym sie pochwalić bo zakupiłem nowy czujnik no i w sobotę postanowiłem się do teo zabrać i okazało się że mam inny niż ten który zakupiłem mimo że i ten i ten jest koloru zielonego, ten który mam w aucie jest na 4 piny ale obudowa jest kwadratowa może lekko prostokątna no i te piny są masywniejsze niż w tym nowym który jest z jednej strony zaokrąglony, więc nie wiem czy kolor czujnika ma jakieś znaczenie czy występowały różne i jaki powienienem zakupić napewno taki by kostka elektryczna się zapieła ale co do koloru??? i jaki symbol czujnika???

Może kolega JurekW coś podpowie:)

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jest z jednej strony zaokrąglony, więc nie wiem czy kolor czujnika ma jakieś znaczenie czy występowały różne i jaki powienienem zakupić napewno taki by kostka elektryczna się zapieła ale co do koloru??? i jaki symbol czujnika???

 

Hehe, to ja zakupiłem oryginał w ASO skoda kwadratowy i wg etki powinien pasować a okazało się ze powinien być półokrągły :D Nawet w ASO seata sie dziwili bo im tez etka wypluła że powinien być kwadratowy.

I takim sposobem zakupiłem półokrągły a kwadratowy zielony mi został ;)

Mowa o Ibizie

 

Może kolega JurekW coś podpowie

 

Z tego co pamiętam ;) to kwadratowy ma numer >> http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=48555

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam! No a ja nie mam czym sie pochwalić bo zakupiłem nowy czujnik no i w sobotę postanowiłem się do teo zabrać i okazało się że mam inny niż ten który zakupiłem mimo że i ten i ten jest koloru zielonego, ten który mam w aucie jest na 4 piny ale obudowa jest kwadratowa może lekko prostokątna no i te piny są masywniejsze niż w tym nowym który jest z jednej strony zaokrąglony, więc nie wiem czy kolor czujnika ma jakieś znaczenie czy występowały różne i jaki powienienem zakupić napewno taki by kostka elektryczna się zapieła ale co do koloru??? i jaki symbol czujnika???

Może kolega JurekW coś podpowie:)

Pozdrawiam!

 

Powinieneś do ADR kupić czujnik zielony 4 pinowy 059 919501A.;)

 

EDIT

 

Nie sprzedano Ci czasem przełącznika termicznego wentylatora klimy o nr. 8D0 959481B ; który również jest zielony 4 pinowy i ma inną wtyczkę i dlatego nie pasuje- bo nie powinien?

Jakie jest oznaczenie na czujniku,który kupiłeś - jeśli to OE ,to powinien być na nim nr.

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprzedali mi taki o numerze który mi podałeś bo prosili mnie o ten orginalny numer więc podałem w sklepie i wg tegi mi sprzedali taki ale niuestety zły:( ranodo będę do nich jechłał i spróbuję go wymienić ale napewno nie będzie to teno tym numerze chyba że się pomylili

Czujnik zostawiłem w samochodzie więc dopiero rano mogę sprawdzić numer i się upewnić ale na bank podawałem im ten numer od ciebie możliwe że włożyli cos innego tak jak kolega kulczaw pisał wyżej że inny był niż powinien wg dokumentacji

Edytowane przez Arczi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powinieneś do ADR kupić czujnik zielony 4 pinowy 059 919501A

to ja właśnie taki kupiłem nowy w ASO i załozyłem do mojego ADR.

Mój jest niebieski i jest produkcji Luxemburg

- problem jak pisałem wyżej dalej występuje -

a wcześniej miałem załozony taki 078 919 501 B , ten też jest niebieski

...........

 

czy można jakoś sam czujnik ("na sucho") sprawdzić czy jest dobry ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to ja właśnie taki kupiłem nowy w ASO i załozyłem do mojego ADR.

Mój jest niebieski i jest produkcji Luxemburg

- problem jak pisałem wyżej dalej występuje -

a wcześniej miałem załozony taki 078 919 501 B , ten też jest niebieski

...........

 

czy można jakoś sam czujnik ("na sucho") sprawdzić czy jest dobry ?

 

Tyle,że niebieski ma nr. 059 919501 , natomiast zielony 059 919501A.Różnica w oznaczeniach części jest- litera "A" .;)

 

Ja w swoim mam zamontowany zielony czujnik.

 

EDIT

 

Można sprawdzić czujnik G2/G62 ; szczegóły poniżej.

 

Podłączyć omomierz do styków czujnika:

- czujnik temp. cieczy chłodzącej ( styki 1-3)

- czujnik wskaźnika temp. cieczy chłodzącej (styki 2-4)

Zmierzyć rezystancję i porównać wyniki z wartościami na wykresie.

A - rezystancja w temperaturze od 0-50*C

B - rezystancja w temperaturze od 50-100*C

 

b5sprawdzanieczujkitemp.th.pngb5sprawdzanieczujkitempw.th.png

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja w swoim mam zamontowany zielony czujnik.

cholera , to może dlatego ja mam ciągle ten błąd ?

... dlatego ,że niebieski czujnik mam ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cholera , to może dlatego ja mam ciągle ten błąd ?

... dlatego ,że niebieski czujnik mam ...

 

Zdemontowałeś z silnika niebieski 078 919501B i założyłeś 059 919501- w/g Etki 078 919501B wycofano w dn.01.08.2002 i należy jako części zastępczej użyć 059 919501.;)

 

Zwróć też uwagę na poniższe:

Czujnik zielony nadw. 3B-Y- 600 001>> nr 059 919501A

Czujnik niebieski nadw >>3B-X-600 000 nr 059 919501

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdemontowałeś z silnika niebieski 078 919501B i założyłeś 059 919501- w/g Etki 078 919501B wycofano w dn.01.08.2002 i należy jako części zastępczej użyć 059 919501

 

czyli mam załozony dobry ?

prawdę mówiąc to już się pogubiłem ~~

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli mam załozony dobry ?

prawdę mówiąc to już się pogubiłem ~~

 

Wygląda na to,że tak.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

No to teraz ja:) byłem w sklepie i wyminili mi ten czujnik, taki powinienem mieć 059 919 501 i jest koloru zielonego z tym że ciemno zielonego ale zielonego jest ten nowy i ponoć zakładany był do modelu z turbiną tak mają w katalogach no a ja mam bez turbo więc wychodzi na to że z tej samej linii schodziły i takie i takie a osprzęt był jeden lub coś w tym stylu, mam nadzieję że będzie działał że nic tam nie jest poprzestawiane mapowania i inne pierdoły bo się załamę:( aż się boję wymienić teraz

 

Oczywiście musiałem dopłacić kasy za ten nowy i praktycznie 2 razy wiecej

Edytowane przez Arczi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!

No to teraz ja:) byłem w sklepie i wyminili mi ten czujnik, taki powinienem mieć 059 919 501 i jest koloru zielonego z tym że ciemno zielonego ale zielonego jest ten nowy i ponoć zakładany był do modelu z turbiną tak mają w katalogach no a ja mam bez turbo więc wychodzi na to że z tej samej linii schodziły i takie i takie a osprzęt był jeden lub coś w tym stylu, mam nadzieję że będzie działał że nic tam nie jest poprzestawiane mapowania i inne pierdoły bo się załamę:( aż się boję wymienić teraz

 

Nie bój się będzie OK ; odepnij wtyczkę i podłącz do nowego czujnika (bez montażu- w "powietrzu") i zobaczysz, czy wtyczka pasuje do tego czujnika.To w końcu ten czujnik , który oddałeś był od czego(jaki)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten który oddałem to też taki który mi podawałeś tylko z zaokrągleniem z jednej strony na wtyczce (zielony) i wg ich katalogów powienien akurat być do mojego autka a tan nowy jest taki jak wrzucałeś wyżej zdjątko z tymi próbami z omomierzem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten który oddałem to też taki który mi podawałeś tylko z zaokrągleniem z jednej strony na wtyczce (zielony) i wg ich katalogów powienien akurat być do mojego autka a tan nowy jest taki jak wrzucałeś wyżej zdjątko z tymi próbami z omomierzem

 

Czujnika OE nie kupiłeś tylko zamiennik, dlatego problem z dobraniem w sklepie- miejmy nadzieję, że będzie sprawny.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mimo że zamiennik to posiada numery takie jak orginał i dodatkowo swoje oznaczenia, szukany w sklepie był na podstawie orginałów, no ale miejmy nadzieję by był sprawny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności