viking Zgłoś #301 Napisano 27 Stycznia 2010 a czy np to ze ciezko odpala to tez moze byc winą czujnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slavek83 Zgłoś #302 Napisano 31 Stycznia 2010 Witam Kolegów, chciałbym podzielić się i może komuś pomóc wlasną przygodą z wymianą czujnika temp płynu chłodzącego. Objawami był nagły "zjazd" ze stale wskazywanej wartości 90stopni na około 30-40stopni a nawet na minimum. Po przeczytaniu postu zdiagnozowałem że to czujnik, termostat póki co wykluczyłem. Po podpięciu po komp okazało się że dobrze założyłem. Zakupiłem czujnik podawany tu na forum do mojego modelu: NR KAT 078 919 501C LUB 059 919 501A. Dałem za zamiennik jedyne 30zł. Niestety - mechanik po dostaniu się i wyciągnięciu starego stwierdził ze zakupiłem niewłasciwy! Też zielony, też 4-pinowy, jednak jest mała różnica - modele b5 produkowane 1996-2000 mają mocowanie zielonej plastikowej końcówki KWADRATOWE!! A w polecanym na forum i podawanym nr kat i na wielu aukcjach na allegro sprzedawany jest czujnik z zaokrąglonym zielonym el. plastikowym. Tak więc drodzy koledzy uważajcie i do modelu b5 z okresu 96-00 tylko pasuje KWADRATOWY KSZTAŁT! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #303 Napisano 31 Stycznia 2010 Zakupiłem czujnik podawany tu na forum do mojego modelu: NR KAT 078 919 501C LUB 059 919 501A. Dałem za zamiennik jedyne 30zł. Niestety - mechanik po dostaniu się i wyciągnięciu starego stwierdził ze zakupiłem niewłasciwy! Też zielony, też 4-pinowy, jednak jest mała różnica - modele b5 produkowane 1996-2000 mają mocowanie zielonej plastikowej końcówki KWADRATOWE!! A w polecanym na forum i podawanym nr kat i na wielu aukcjach na allegro sprzedawany jest czujnik z zaokrąglonym zielonym el. plastikowym. Tak więc drodzy koledzy uważajcie i do modelu b5 z okresu 96-00 tylko pasuje KWADRATOWY KSZTAŁT! Pominąłeś tylko mały szczegół. Numer katalogowy tego czujnika jest taki sam pomimo innego kształtu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #304 Napisano 31 Stycznia 2010 za zamiennik jedyne 30zł Mogą być problemy, zamienniki szybko tracą, bądź nie trzymają parametrów oryginału. Oryginał jedyne 70zł w ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thunderx Zgłoś #305 Napisano 9 Lutego 2010 Witam U mnie silnik AVF jest ciekawy objaw a mianowicie silnik nagrzewa się od jakiś 75-80 stopni. Wskazowka ostatnio nie stoi w pionie. Niedawno stwierdziłem ubytek płyu chłodzącego o czym poinformowała mnie lampka. Ponieważ nie miałem wody dolalem kupiony kocentrat bez rozcieńczania. Od tamtego momentu nie jestem w stanie nagrzać silnika do rzeczonych 90 stopni. Przeczytałem w książce do Passata (po fakcie), że nie wolno jest dolewać samego koncentratu G12 bo wywołuje to błędne wskazania czujnika i może powodować nie osiąganie optymalnych warunków pracy. Zauważyłem też że skoczyło mi spalanie i to prawie o litr. Tak jakby silnik nie rozgrzewał się do nominalnej temperatury pracy i był ciągle na ssaniu. Uprzejmie proszę podpowiedzcie czy mieliście jakieś takie podobne objawy. Aha dodam, że temperatura mi nie skacze osiąga swoje 75 stopni i za cholere nie chce iść dalej. Czy wymienić termostat czy może czujniki trzeba wymienić a może wystarczy wszystko przepłukać jakimś środkiem do czyszczenia chłodnic i zalać od nowa płynem(jeżeli tak to jakim??). W międzyczasie wykonałem drobny zabieg a mianowicie odlałem trochę płynu ze zbiornika wyrównawczego i zastąpiłem woda destylowaną, żeby zmniejszyć stężenie. Jednak to nic nie pomogło. Czekam na Wasze podpowiedzi Pozdrawiam Wojtek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #306 Napisano 10 Lutego 2010 Podjedź do mechanika niech Ci sprawdzi temp zamarzania. Jeśli dolałes trochę koncentratu to niczemu to nie przeszkadza-gorzej jakbyś cały układ koncentratem zalał. Przede wszystkim poszukaj gdzie ci płyn ucieka, bo sam nie zniknął. Co do temperatury to dla mnie wygląda na termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kornat Zgłoś #307 Napisano 11 Lutego 2010 I ja mam u siebie czujnik cieczy chłodzącej do wymiany, byłem wczoraj na kompie i pokazał błąd. Myślę, że może mieć to wpływ na spalanie bo przy spokojnej jeździe, ale w korkach pasek pali mi 10l-11l/100km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarkenss Zgłoś #308 Napisano 7 Marca 2010 Witam wszystkich. Mam takie pytanko czy czujnik temperatury o którym jest mowa ma wpływ na odpalanie silnika, ponieważ mam problem z odpalaniem, po odpaleniu z rury wydechowej leci dużo spalin, i spalanie bardzo duże jak na mój styl jazdy (styl emeryta). Wskazania komputera na wyświetlaczu średnia 7.4 a w rzeczywistości około 9:(. Silnik avf 130 km. Dzieki za podpowiedź co z tym robić. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #309 Napisano 7 Marca 2010 (edytowane) Mam takie pytanko czy czujnik temperatury o którym jest mowa ma wpływ na odpalanie silnika, ponieważ mam problem z odpalaniem, po odpaleniu z rury wydechowej leci dużo spalin, i spalanie bardzo duże jak na mój styl jazdy (styl emeryta). Wskazania komputera na wyświetlaczu średnia 7.4 a w rzeczywistości około 9. Silnik avf 130 km. Dzieki za podpowiedź co z tym robić. Kolego, to pytanie bylo juz zadane na forum - pewnie nawet sam je zadalem . Odpowiedz juz jest. Do pozostalych forumowiczow: Po jakim czasie zaczyna podnosic sie wam wskazowka od temp silnika? U mnie chwile po odpaleniu zimnego silnika ustawia sie na rowne 50C i przez dluzsza chwile tak zostaje. Zrobie pare km i zaczyna powoli rosnac do 90C. Wydaje mi sie ze za szybko pokazuje te 50C. Jak sprawdzalem wczesniej VAGiem, to tego nie zuwazylem, ale wartosci podawane przez G2/62 sie pokrywaja. Edytowane 12 Marca 2010 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarkenss Zgłoś #310 Napisano 7 Marca 2010 Kolego ile osób pisze na forum tyle jest różnych mało konkretnych odpowiedzi, także bym chciał wiedzieć konkretnie czy jest sens wymieniać ten czujnik czy nie. Bo do VAG-a dostępu niestety nie mam:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rybka126 Zgłoś #311 Napisano 7 Marca 2010 tak wogule podłaczyles auto po kompa co wyskoczylo ?? jakie bledy Mam taki sam silniczek ja ty mialem problem duzo mi palil i wskazowka od temp mi swirowala ale odpalal dobrze skanowale autko i milem blad od czujnika cieczy chlodzacej wyciaglem go pomierzyle miernikiem czy wogule on jest walniety i jednak byl popsuty dopier kupilem nowy w aso sto cos zloty lepiej kupywac orginal bo podrubki padaja tu masz jakie rezystancje powinien miec czujnik http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://img213.imageshack.us/img213/5169/wartociczujnikatemperatqe0.jpg&imgrefurl=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php%3Ft%3D88981&usg=__QmRHMiwIzDsNzvbOMOns0wQOEv8=&h=481&w=730&sz=44&hl=pl&start=15&um=1&itbs=1&tbnid=8oP7KWeSS7kkgM:&tbnh=93&tbnw=141&prev=/images%3Fq%3Dwartosci%2Bczujnika%2Btemperatury%26um%3D1%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DN%26tbs%3Disch:1 nie wiem moze pomoze ci cos ---------- Post added at 14:37 ---------- Previous post was at 14:33 ---------- Witam wszystkich.Mam takie pytanko czy czujnik temperatury o którym jest mowa ma wpływ na odpalanie silnika, ponieważ mam problem z odpalaniem, po odpaleniu z rury wydechowej leci dużo spalin, i spalanie bardzo duże jak na mój styl jazdy (styl emeryta). Wskazania komputera na wyświetlaczu średnia 7.4 a w rzeczywistości około 9:(. Silnik avf 130 km. Dzieki za podpowiedź co z tym robić. Pozdrawiam. bez podlaczenia vaga to szukanie dziury w calym wystarczy laptop kabel program i masz na swoje potrzeby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ebirah Zgłoś #312 Napisano 7 Marca 2010 Witam . Od kilku dni mam dziwny problem z chłodzeniem paska.Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu na 1 pozycję (nie odpalenie)załanczają mi się obydwa wentylatory na chłodnicy(2 bieg szybszy).Po odpaleniu nagrzewa się normalnie ale po zatrzymaniu (wyłączenie silnika) wentylatory pracują pełną parą przez ok 5 minut nawet po przejechaniu 100m od rozruchu( latem ok ale teraz ) spalanie też drastycznie wzrosło . Jeżeli co ktoś wie na ten temat proszę o pomoc .Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #313 Napisano 7 Marca 2010 Witam . Od kilku dni mam dziwny problem z chłodzeniem paska.Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu na 1 pozycję (nie odpalenie)załanczają mi się obydwa wentylatory na chłodnicy(2 bieg szybszy).Po odpaleniu nagrzewa się normalnie ale po zatrzymaniu (wyłączenie silnika) wentylatory pracują pełną parą przez ok 5 minut nawet po przejechaniu 100m od rozruchu( latem ok ale teraz ) spalanie też drastycznie wzrosło . Jeżeli co ktoś wie na ten temat proszę o pomoc .Pozdrawiam Najpierw diagnoza VAGiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarkenss Zgłoś #314 Napisano 8 Marca 2010 Witam. jestem po diagnozie auta, żadnych błędów silnikowych mi nie wyskoczyły, tylko z tego co mówił diagnosta to, że na desce rozdzielczej był błąd od czujnika G2. Aha jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia, w tym programie miał dwa odczyty temp. jedna silnika było 75 C, a drugi tak jakby od powietrza i pokazywało mi 22 C i to mnie dziwi bo na dworze jest -2 C, także nie wiem co do za odczyt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
devil-80 Zgłoś #315 Napisano 8 Marca 2010 a ja wymieniłem czujnik oryginał z VW,ale temperatura niby pokazuje 90 stopni jednak potrafi spasc do ok 80 st dosc dlugo sie nagrzewa. Czy jest to wina termostatu-juz zamowilem nowy w VW pompa wody i rozrzad byly zmieniane jakies 2 tyg temu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #316 Napisano 8 Marca 2010 a drugi tak jakby od powietrza i pokazywało mi 22 C i to mnie dziwi bo na dworze jest -2 C, także nie wiem co do za odczyt Temp powietrza w nagrzanej komorze silnikowej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #317 Napisano 8 Marca 2010 jestem po diagnozie auta, żadnych błędów silnikowych mi nie wyskoczyły, tylko z tego co mówił diagnosta to, że na desce rozdzielczej był błąd od czujnika G2. Aha jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia, w tym programie miał dwa odczyty temp. jedna silnika było 75 C, a drugi tak jakby od powietrza i pokazywało mi 22 C i to mnie dziwi bo na dworze jest -2 C, także nie wiem co do za odczyt Czy wczasie diagnozy wentylatory dzialaly? Czy po wykasowaniu bledu jest jakas roznica?Na temat czujnika G2/62 znajdziesz informacje na forum. ---------- Post added at 15:18 ---------- Previous post was at 15:16 ---------- Czy jest to wina termostatu moze byc. Sprawdz VAGiem temp g2/62 na zimnym i nagrzanym silniku oraz pozniej w czasie jazdy. Mi w trakcie logow dynamicznych temp siegnela do 94,6C przy zewn.temp. ok 0C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ebirah Zgłoś #318 Napisano 8 Marca 2010 Witam .Po diagnozie vag mam zbyt duże napięcie na czujniku temperatury. W etce sprawdzałem (W8) mam dwa czujniki temperatury o symbolu 06A 919 501 (czarne) , jeden przy pompie wodnej drugi na wężu przy chłodnicy . Który czujnik odpowiada za wentylator chłodnicy za pomoc dzięki . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarkenss Zgłoś #319 Napisano 8 Marca 2010 Czy wczasie diagnozy wentylatory dzialaly? Czy po wykasowaniu bledu jest jakas roznica?Na temat czujnika G2/62 znajdziesz informacje na forum. ---------- Post added at 15:18 ---------- Previous post was at 15:16 ---------- moze byc. Sprawdz VAGiem temp g2/62 na zimnym i nagrzanym silniku oraz pozniej w czasie jazdy. Mi w trakcie logow dynamicznych temp siegnela do 94,6C przy zewn.temp. ok 0C. Nie wentylatory nie działały, ale mnie zastanawia dlaczego ten błąd tego czujnika dotyczył deski rozdzielczej a nie silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarkenss Zgłoś #320 Napisano 8 Marca 2010 a czy np to ze ciezko odpala to tez moze byc winą czujnika Ponawiam pytanie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach