Skocz do zawartości

traba

  • Liczba zawartości

    1 017
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O traba

  • Urodziny 27.06.1983

Informacje osobiste

  • Imię
    Krzysztof
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Toruń

Samochód

  • Silnik
    B4 1.9 TDI 110KM (AFN)
  • Rok produkcji
    1996
  1. Moje pytanie brzmi, czy faktycznie skoczyło ci spawanie czy tylko wskazanie na komputerze??
  2. Dla mnie sens to ma. U siebie też bym musiał pobawić się z instalacją podciśnienia. Nie zrozumiałe jest dla mnie to, że kiedyś na początku lat 90 spotyka się te instalacje wykonane z twardego przewodu plastikowego. Do tego im nowszy samochód tym gorzej. Ze sprawdzaniem instalacji podciśnienia to dołożył bym taką swoją uwagę, że jeśli robimy to dla siebie i wyjdzie nam gdzieś jakaś nieszczelność to najlepiej wywalić wszystko i dać nowe.
  3. Witam. Dołączę się do tematy. Od piątku zacząłem słyszeć ciche pukanie w trakcie hamowania silnikiem. Wyeliminowałem już silnik ( rozrząd, pompa wtryskowa) pozostaje mi napęd. W skrzyni brakowało 0,5L oleju, dolałem. Temat nie zniknął. Jakiś czas jeździłem z uszkodzoną osłoną przegubu prawego wewnętrznego. Wymieniłem wszystkie 4 osłony, przy okazji remontu zawieszenia. To było w zeszłym roku. Teraz prawa półoś ma lekki luz góra - dół, tak około 1mm, lewa nie ma wcale. Tłumiki drgań na miejscu. Dodam tylko, że jak rozpędzę samochód do ok 60 km/h zacznę hamować silnikiem to słychać ciche rytmiczne pukanie, wyłączę silnik w trakcie jazdy słychać nadal, wcisnę sprzęgło to pukanie lekko cichnie i jest nieregularne.
  4. Witam koledzy. Od dwóch dni borykam się z podobnym problemem. Słychać ciche stukanie nasilające się przy hamowaniu silnikiem. Na początku stawiałem na pompę wtryskową, ale nie daje żadnych błędów i zachowuje się poprawnie. Po przeczytaniu tego postu zrobiłem jazdę próbną. Hamowanie silnikiem i zgaszenie silnika. Dźwięk ciągle słyszalny. Praktycznie ucichł jak rozłączyłem sprzęgłem napęd od silnika. Regularność stuknięć zniknęła natomiast słychać ciche przypadkowe stuknięcia. Stuknięcia zaczynają się nasilać jak zaczynam puszczać sprzęgło. Moim zdaniem skrzynia chyba klęka. Okaże się jak ją wymienię. Dwumasę wyeliminowałem gasząc silnik i wciskając sprzęgło. Ciekawi mnie tylko to, czemu stukanie jest zależne od prędkości obrotowej silnika jak jest napęd przenoszony na silnik. Wskazywało by to na uszkodzenie dyfera a nie jakiegoś łożyska.
  5. Najłatwiej będzie od VAGa zacząć a później poszukać porady.
  6. Mógł byś trochę obrobić tego CSV, łatwiej by się czytało a tak oczopląsu od tych przecinków można dostać. Twoje turbo zachowuje się tak jak by nie było VNT. Pisałeś że wyczyściłeś turbine. Czy ruszałeś tą śrubę która jest na sztandze wychodzącej z gruszki??? Czy sztanga chodziła luźno jak składałeś turbine??
  7. Mozesz wsadzić i nic nie robić. Ja sam mam o AJM turbo wsdzone. Różni się ono od AWXa tylko podejsciem na stronie zimnej. Nic nie robiłem z programem tylko sprawdziłem vagiem czy trzyma ciśnienie. Trzyma ładnie ok 2000mBar. Zrobiłem juz tak 50 tys km i turbo ładnie pracuje. Po wymianie poedpnij pod kompa zrób logi dynamiczne i zobacz czy nie przeładowuje, jeśli trzyma ok 2000mBar to jest git.
  8. traba

    Strojenie CB

    Sirio ML 145 trzymała się na octavi przy predkości 205km/h oraz utrzymala sie w trakcie wypadku odziwo. Nie ma co się martwić, że odpadnie.
  9. traba

    Strojenie CB

    To ciekawe bo heliakalne anteny raczej są odporne na zmiane umiejscowienia i obiekty wkoło niej. Ważne że działa poprawnie
  10. Wszystko jest ok a znajomy wie gdzie dzwonia ale nie wie w jakim kościele. Poprzednio miałeś, jak on to nazwał tryb pracy z niesprawną trubiną, czyli powyżej 2,5tys odcinało i był muł. Teraz jest wszystko ok. Maksymalne ciśnienie doładowania ma się pojawić przy 1,9obr/min i się pojawia (wnioskuje to z określenia "wbija w fotel"). Turbo to nie kompresor, który ładuje ciągle. Poprzednio miałeś zacięte kierownice w pozycji dającej max doładowanie stąd efekt ciągnięcia od dołu. Najlepiej było by zrobić logi dynamiczne i zobaczyć jak faktycznie zachowuje się ciśnienie w układzie i na podstawie tego ocenić faktycznie czy jest ok czy nie. Możliwe jest przesunięcie momentu załączenia turbo, ale jak się dorwie jakiś fantasta to w najlepszym przypadku będziesz miał to co przed czyszczeniem.
  11. traba

    Strojenie CB

    Mają ale ogólnie nie wiele to daje. Sama konstrukcja anteny jest taka, że nie wymaga a zabiegi są raczej kosmetyczne jeśli chodzi o poprawę warunków pracy.
  12. traba

    Strojenie CB

    No tak klasycznie. Może być konieczność przycięcia promiennika. Pisałem, że wrednie się stroi bo minimalne ruszenie promiennikiem robi wielką różnicę.
  13. traba

    Strojenie CB

    Stroi się ją i to dość wrednie, z resztą jak każdą krótką antene. Jedyne anteny których się nie stroi to helikalne. Skracaniem przewodu można stroić każdą antenę, tylko jest to głupie, chyba, że ma się miernik do tego i nie mówię o reflektometrze podłączanym do CB radia.
  14. Pewnie kupiles puszke od turbo gt17, które było później montowane. W B4 jest VNT15, które ma mniejsza puszke i inne mocowanie. Poszukaj gruchy do turbo vnt 15.
  15. Jak ktoś tdi od tsi nie odróżnia to niech się za nastawnik nie bierze, bo sobie można kuku za duże pieniądze zrobić. Taka mała rada....
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności