JurekW Zgłoś #201 Napisano 8 Kwietnia 2009 (edytowane) Termostat tylko orginalny, bo podruby to parametry mają z księzyca. Koszt kolo 60zł termostat i oring. Termostat oryginalny za 60 zł? Gdzie tak tanio można go kupić? Cena OE ok.145zł. Edytowane 8 Kwietnia 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arczi Zgłoś #202 Napisano 8 Kwietnia 2009 Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc koledzy, bo juz wiem że jeśli termostat puszcza tz. wąż górny od chłodnicy robi sie ciepły jak wskazania tem. na desce rozdzielczej zaczynają iść w górę i na wysokosci 3 grubej kreseczki jest strzałeczka to na bank termostat, ale co z czujnikiem temperatury który jak wyczytałem może wpływać na te podwyższone obroty na zimnym silniku( jednego dnia są wyższe a drugiego niższe) mimo ze temper. na zewnaterz zblizona a napewno nie bliska 0 st. czyli całkiem ciepło a zachowuje się jak by był ostry mróz więc może też jest ten czujnik tylknięty - co?? dodam że pali bez problemu tylko jakos wczoraj co wskoczyłmi na te wyższe to tak jak by musiał kilka razy więcej razy przekręcić ale to raz mi się tak wczoraj stało z tym klikakrotnym przekręcenie a tak to od pierwszego tykniecia pali więc pomyslałem że jeżeli ten czujnik temp. szfankuje to może daje sygnał że nap. jest mróz i dlatego się tak dzieje a może jeszcze jest taki czujnik jak powietrza zazsanego na rurze dolotowej powietrza do przepustnicy może jemu coś odbija- co wy na to?? Tak czy tak bedę musiał pojechać gdzieś na Vag ale to jak będę mądrzejszy dzięki wam a może obejdzie się i bez tego bo ci mechanicy to raczej mało im ufam co inny to inna opinia najlepiej wszysto na nowe wymieniić a oni kasę wezmą a na końcu powiedża ten model tak ma. Pomóżcie mi bo inaczej oskubia mnie do reszty a i tak nie naprawią Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #203 Napisano 8 Kwietnia 2009 No możesz jechac na VAGa, najlepiej będzie. Możesz też na chybił trafił zmienić i termostat i czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arczi Zgłoś #204 Napisano 8 Kwietnia 2009 Ok. Czujnik to jest od tyłu silnika u góry z wtyczką elektryczna na 4 przewody wchodzącą w niego od góry tz. tak w pionie a w obudowie tego czujnika jest taka zapinka którą jakoś tam chyba naciskamy i możemy tedy przekręcić ten czujnik i go wyjąć do góry tak?? bo jakos tak przeczytałem że tak to jest no i faktycznie cos takiego znalezłem u siebie:) ale czy to to to nie wiem na 100%ale chyba to jest to! i chyba zielony kolor ma tak cos mi się wydaje a na forum jak pamiętam toczyła sie dyskusja czy powinien być zielony, niebieski czy czarny?? ma to jakieś konkretne znaczenie czy nie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #205 Napisano 8 Kwietnia 2009 (edytowane) Czujnik zielony nadw. 3B-Y- 600 001>> nr 059 919501A/ czujnik niebieski nadw >>3B-X-600 000 nr 059 919501; sprężystą zawleczkę wyciągamy.Sprawdź czy wyjąłeś razem z czujnikiem również oring. Edytowane 8 Kwietnia 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #206 Napisano 8 Kwietnia 2009 No powinien tam gdzieś być, jest to jak piszesz 4 przewodowy czujnik. Aby zdjac wtyczke naciskasz ten drycik mocujący i sciągasz wtyczke. Zeby wyciągnąć czujnik to musisz ten metalowy dynks co go trzyma wyciągnąc. Łatwo wychodzi. Oczywiście jak zmieniasz czujnik to tez kupnowy oring uszczelniający. Kupuj taki jak masz w samochodzie. Ja mam czarny z żółtym paskiem. W katalogu sielony i czarny z żółtym paskiem maja inny numer więc pewnie sie czymś różnią oprócz koloru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mner Zgłoś #207 Napisano 8 Kwietnia 2009 (edytowane) Arczi Jak masz zielony to wymień na zielony. Niebieski na pewno nie będzie pasował do twojej wtyczki bo jest kwadratowy, a zielony prostokątny (i jeszcze zdaje się zaokrąglony z jednej strony). A termostat to bierz Wahlera i żaden inny (myślę że w 100 zł spokojnie powinieneś się zmieścić). I jeszcze mała poprawka (bo się właśnie dowiedziałem) są też czujniki niebieskie z wtyczką kwadratową zaokrągloną (ale dwupinowe a nie czteropinowe). Edytowane 8 Kwietnia 2009 przez mner Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #208 Napisano 8 Kwietnia 2009 Ja kupowałem w styczniu to za termostat Wehlera i czujnik dawałem koło 120zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arczi Zgłoś #209 Napisano 8 Kwietnia 2009 Dzwonie do mojego sklepu zaraz sie dowiem ile bedzie mnie to kosztowało:) To wam powiem:) ---------- Post added at 15:22 ---------- Previous post was at 15:01 ---------- Otóż czujnik zielony na 4 piny o takich symbolach jak podał kolega JurekW kosztuje u mnie 30 zł,- a termostat Werneta może troche pomyliłem nazwę ale cos w podobie sprzedawca zapewniał że bardzo dobry otwiera się przy 82 st. za 35,- to tyle co do cen u mnie tych części Rozmawiałem z nim chwilke o tym czujniku i powiedział mi że jest jeszcze jeden czujnik temp. i one razem współpracują ze sobą i wspólny wynik daja dobre odczyty temp. więc to wcale nie powiedziane jest który jest kopsnięty ale za 30 zł to jeszcze dziś sam wymienię i sie okaże co się co będzie sie działo dalej a z termostatem to będę musiał chyba poczekać po światach. czy dobrze robię?? bo jeśli źle to mnie prostujcie bym głupot nie popełniał ---------- Post added at 15:49 ---------- Previous post was at 15:22 ---------- Jeszce jedno jaka byędzie najlepsz temp. uchylannia termostatu bo jedne uchylają się przy 82 inne przy 88 stop. co wybrać bi juz sam nie wiem?? Co doradzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #210 Napisano 8 Kwietnia 2009 (edytowane) Temp. otwarcia/zamknięcia termostatu to 87*C-102*C.;)Jak masz termostaty do wyboru to bierz Wahlera . Edytowane 8 Kwietnia 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mner Zgłoś #211 Napisano 9 Kwietnia 2009 (edytowane) Arczi A ten sprzedawca to nie do końca chyba się orientuje. Bo ten pojedynczy czujnik "robi" dwa pomiary temperatury. Jeden dla "kompa" autka a drugi (niezależny) na licznik. Więc nie ma dwóch czujników tylko jeden robiących dwa pomiary. A termostat: WAHLER ...i nie ma co kombinować z WADLERAAMI, WARMELAMI itp. jakkolwiek by się zwały Edytowane 9 Kwietnia 2009 przez mner Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #212 Napisano 9 Kwietnia 2009 termostat: WAHLER ...i nie ma co kombinować z WADLERAAMI, WARMELAMI itp. jakkolwiek by się zwały Najlepszym tez sie zdarzaja wpadki. Po niecalym roku od wymiany na Wahlera w VB zareklamowalem go bo znowu kiepsko dzialal. W pierwszym podejsciu reklamacja odrzucona, w drugim - uwzgledniona i zwrot kasy. Przerobilem stary termostat, zamontowalem i bylo OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arczi Zgłoś #213 Napisano 9 Kwietnia 2009 Mam czujnik ( zielony) nie zgadniecie za ile mi go sprzedał 25,- mam nadzieje ze bedzie działał a dzis mam termostat do odbioru ---------- Post added at 21:05 ---------- Previous post was at 14:39 ---------- Mam jeszcze jedno pytanko dotyczące wymiany tego czujnika otóż chodzi mi o oringi by wymienic je na nowe bo na tym czujniku są dwie średnice gdzie można by zamontować owe oringi, nie było ich z czujnikiem więc musze dokupić tylko jakie i ile bo jak wymontuję starE to nię będę miał wtedy jak podjechać po nowe więc muszę mieć nowe na wmianę na wypadek jak by te stare były już wygniecione i stwardniałe, więc podpowiedzcie jakie mam kupiś jakie średnice i ile?? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #214 Napisano 9 Kwietnia 2009 Oring szt 1 -wym. 19,6x3,65 ; nr ref. N 903 168 02. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #215 Napisano 9 Kwietnia 2009 Oring szt 1 -wym. 19,6x3,65 ; nr ref. N 903 168 02. No obowiązkowo wszytskie oringi przy termostatcie też, bo potem cieknie i robota podwójna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arczi Zgłoś #216 Napisano 9 Kwietnia 2009 dzięki jutro muszę zakupić Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #217 Napisano 9 Kwietnia 2009 No obowiązkowo wszytskie oringi przy termostatcie też, bo potem cieknie i robota podwójna. W komplecie z termostatem powinien być dołączony oring ( przynajmniej uznani producenci tak robią). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #218 Napisano 9 Kwietnia 2009 ja kupowałem wehlera i był bez kartonika i bez oringu. Jak naarzie ma sie dobrze a zrobił juz prawie 10tys. km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #219 Napisano 9 Kwietnia 2009 ja kupowałem wehlera i był bez kartonika i bez oringu. Jak naarzie ma sie dobrze a zrobił juz prawie 10tys. km Wahler jest właśnie sprzedawany w pudełku w komplecie z oringiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
traba Zgłoś #220 Napisano 9 Kwietnia 2009 No wiem, też sie ździwiłem. Ale wszystkie znaki są wytłoczone. Narazie działa poprawnie. O jakiś tego termostatu to czas pokarze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach