Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

A druga sprawa , czy to normalne ,ze poczas jazdy , po zrobieniu ok.50 km ,w trasie , lub 20 w mieście wskazówka od temp. na desce osiaga ok 90*C ?

 

Zdecydowanie nienormalne- ADR powinien szybciej się rozgrzewać; w zależności od temperatury zewnętrznej (jesień - wiosna) - np tak jak obecnie, to w moim wystarczy 3-4 km na osiągnięcie 90*C.

EDIT

Wiskozę oraz termostat masz sprawny?

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli pewnie termostat jednak (

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz, czy jak rozgrzejesz silnik to ci na postoju temperature trzyma, jak bedzie spadac to termostat masz do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli pewnie termostat jednak (

 

Wahań temperatury na wskaźniku nie zauważyłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wahań temperatury na wskaźniku nie zauważyłeś?

a jak mam to rozumieć ?

samochód normaline się rozgrzewa (powoli) , bez żadnych skoków na wskaźniku - jeżeli o to chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sie rozgrzeje do 90 stopni postaw na jałowym i niech sobie chodzi. Albo najlepiej wybierz dużą górke i sjedz z niej na luzie. Temperatura nie powinna drgnać i trzymać 90 stopni na blacie, ewentulane różnice można zauważyć w VAGu ale to jest kilka stopni wachania. Jeśli temperatura spada to masz termostat do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no i sprawdziłem za pomoca VAGa jaka pokazywana jest temp , porównując do wskazań na liczniku.

Zawsze mniej-więcej VAG pokazywał o 5-9 *C mniej.

A druga sprawa , czy to normalne ,ze poczas jazdy , po zrobieniu ok.50 km ,w trasie , lub 20 w mieście wskazówka od temp. na desce osiaga ok 90*C ?

Pewnie spalanie tez wieksze masz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pewnie spalanie tez wieksze masz.

Jak poniżej

V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak poniżej

V

Jesli te problemy masz od dluzszego czasu to w statystykach spalania sie tego nie zobaczy, bo prowadzone sa dopiero od stycznia.

Przewaga miasta czy trasy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przewaga miasta czy trasy??

raczej trasy 65:35 %

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porownaj wartosci do innych uzytkownikow tych silnikow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mner

radas

 

Myślę że nie masz na co czekać tylko wymieniaj u mnie jak ręką odjął. I spalanie o jakieś 0,4-0,5 l /100 spadło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Czytam i czytam i muszę sie dołączyć do wątku a raczej poprosic Was o pomoc w zdiagnozowaniu podobnego problemu u mnie. Otóż ja mam takie objawy rano jak odpalałem autko to mimo iz było 8 st. C to obroty wskoczyły mi na zimnym silniku na prawie 1200 i ten objaw występuje nie zawsze czasami na 1000 wskoczy a dziś nawet okolo godz. 12 wskoczyło na prawie 1200, dodam jeszcze iż na desce rozdzielczej wskazania temp. cieczy chłodzacej max dochodzą do 80 st. gdzieś w tych okolicach może czasami nawet mniej nigdy 90 stało się to jak wymienili mi pompę wody na nową no i zaobserwowałem też że więcej pali ale dokładnie nie powiem bo nie mam kompa. pokł i liczę sobie na pieszo i po przejechanych kilometrach. No i czasem na rozgrzanym silniku obroty lubia delikatnie powfalować i tak się zastanawiam co może być przyczyna czy to ten czujnik temperatury o którym tu piszecie czy coś innego?? pomóżcie bo już kabinuje na wszystkie sposoby wymieniłem gumowe węzyki od podciśnienia bo znalazłem że jeden był uszkodzony ale jakoś za bardzo nie pomogło dodam że falowanie w zimie nie występowało ale na jesieni jak było ciepło troszkę i teraz znów sie pojawiło choć delikatne ale może to początek jakiejś usterki tego czujnika temp.

Pomóżcie

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arczi

 

Możliwości mogą być dwie:

- niesprawny termostat i sprawny czujnik temperatury cieczy G2/G62

- niesprawny czujnik temp.G2/62 i sprawny termostat.

 

Powinieneś podłączyć VAGa i sprawdzić jaka jest faktycznie temperatura cieczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mner

 

A ja bym podał jeszcze trzecią możliwość niesprawny czujnik (wskakiwanie na wysokie obroty przy odpalaniu) i niesprawny termostat (niedogrzany silnik - niedomykający się termostat cały czas otwarty duży obieg cieczy).

 

Arczi

A co z wężami przy chłodnicy. Sprawdź jak jeszcze nie będziesz miał maksymalnej temperatury (powiedzmy jak się wskazówka ruszy na blacie) czy nie masz już ciepłego węża górnego przy chłodnicy - i jak tak to masz na pewno termostat do wymiany. A co do czujnika to najlepiej komputer i porównać temperatury cieczy wskazywane w bloku engine z tymi w bloku Instruments, obydwa pochodzą z czujnika G62 a ich duża rozbieżność świadczy o walniętym czujniku (oprócz oczywiście w ogóle bzdurnych wskazań nawet bez rozbieżności między nimi:):))

 

Ale ja bym w pierwszej kolejności zajął się termostatem bo na niego większość wskazuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem w tasie i temp. nawet osiągnęła 90 ale to w mieście a po za dzies 75-80 ale dziś postaram się zobaczyć te węże, napiszę puźniej jak to wygląda:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to napenwo masz termostat walniety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No sprawdziłem tak jak mi kolega Marcin wcześniej pisał.

Odpaliłem i czekałem kilka chwil silnik widocznie osiągnął juz 30 st. bo przeskoczyło mi na gaz ale strzałka na desce od temp. ani drgnęła, wąż górny od chłodnicy był zimny wiec postanowiłem ruszyć kawałek no ijak zobaczyłem że strzałka drgnęła to udało mi sie zjechać na pobocze i szybko maska w górę no i wąż ciepły:( a strzałka była na 3 kreseczce tej grubszej od dołu czyli mam uszkodzony termostat- tak??? a jak go rno odpalałem to temp. na zewnatrz była wg. klimatronika 11 st. więc ciepło no i obroty miałem około 900 z małym haczykiem silnik równo i ładnie pracował a wczoraj w podobnej temp. chodził takjakby na ssaniu prawie 1200 obr. więc może to i czujnik temp. i termostat -co??

ale chyba i tak powinienem wymienić na początek ten termostat, a gdzie go mam szukać i czy sam dam go radę wymienić bo wcześniej wymieniałem sam w omedze i bez problemu sobie poradziłem aletu nie wiem gdzie jest nawet ukryty i jak do niego sie dostać??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w ADR pompa wody napedzana jest z paska klinowego a nie z rosrządu, to termostat znajduje sie pod krućcem pompy od spodu. Dwie śrubki i jest wychodzi. Jeśli z rozrządu to jak stoisz twarzą do silnika to po twojej prawej stronie powinien być kruciec na wysokości pompy pod nim jest termostat. Termostat tylko orginalny, bo podruby to parametry mają z księzyca. Koszt kolo 60zł termostat i oring. Jak rozbierzesz nie sugeruj się ewentulną szczelnością termostatu. U mnie sie zamykał tylko otwierał się przy 70 stiopniach a nie ok 90 jak powinien.

 

112188427b7c6da9m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki:) chyba go zlokalizowałem idąc po wężu dolnym od chłodnicy w kieunku bloku silnika, wchodzi tam jakos pod pompe wspomagania i pod alternator zabudowane jest i słabo widać ale zauważyłem obejme na węzu więc pewnie kruciec pod którym jest termostat jest tuż tuż. Bez kanału sie nie obejdzie, od dołu będę musiał go zaatakować i znowu browary u szwagra:) dopiero co w zeszłym tygodniu wymieniliśmy całe przednie zawieszeni:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności